نوشته شده توسط : جعفر

 

امروزه روز با پیشرفت تکنولوژی دوربین مدار بسته و توسعه تکنولوژی های هوشمند ارزان قیمت، اکثر مالکان ساختمانی به فکر استفاده از دوربین های مدار بسته هایک ویژن در ساختمان های خود افتاده اند. برخی از مهمترین نگرانی هایی که آنها را به فکر استفاده از دوربین می اندازد عبارتند از: پوشش مبادی ورودی و خروجی ساختمان جهت مشاهده افراد مشکوک و همسایه ها، پوشش فضای داخل پارکینگ خودرو های ساکنین، پوشش فضای لابی و راه پله ها، پوشش بر اصلی بیرونی ساختمان شامل خیابان اصلی و فرعی، ارائه تصویر دائمی ازفضاهای ساختمان و بسیاری از موارد دیگر می باشد.

از چه تکنولوژی باید استفاده کنیم؟

جهت پوشش محیط ساختمان ها از سه نوع تکنولوژی مدار بسته آنالوگ، HD و آی پی می توانیم استفاده کنیم، سیستم آنالوگ، قدیمی ترین و ارزان ترین تکنولوژی است که می توان استفاده کرد، کیفیت پایین دوربین آنالوگ معمولا بزرگترین نقطه ضعف آنها می باشد، بهترین دوربین آنالوگ تنها ۰.۴ مگا پیکسل رزولوشن دارد، که این موضوع برای بسیاری از مالکان آزار دهنده است، علاوه بر آن زاویه کم، دوربین آنالوگ دیگر نقطه ضعف آن می باشد ( حداکثر ۳۰درجه )، این عوامل باعث می شود تا مالکان معمولا این سیستم را انتخاب نکنند اما هستند صاحبان آپارتمان هایی که هنوز از اهمیت تجهیز به سامانه دوربین مدار بسته غافل هستند و از دوربین آنالوگ برای پوشش فضاهای ساختمانی خود استفاده می کنند. کیفیت پایین و قابل اعتماد نبودن تصویر ضبط شده، در مواقع حساس از بزرگترین نقاط ضعف سیستم آنالوگ می باشد.

 

سیستم تحت شبکه یا آی پی، این سیستم با استفاده از دوربین مگا پیکسل با رزولوشن بالا ( حداقل یک مگا پیکسل ) و استفاده از بستر شبکه بهترین کیفیت را ارائه می دهد. استفاده از بستر کابل و سوییچ شبکه و مرکز کنترل تحت شبکه (NVR هایک ویژن) باعث شده تا این سیستم به عنوان یک راه حل گران قیمت و کمی پیچیده به لحاظ عملکرد در بین راهکارهای پیشنهادی شناخته شود. کیفیت تصویر بالا، زاویه دید وسیع، انتقال تصویر روی بستر شبکه و اینترنت و چندین مورد دیگر، به عنوان نقاط قوت این سیستم شناخته می شوند. اما قیمت بالای دوربین، مرکز کنترل ضبط، سوییچ و همچنین سایر تجهیزات مصرفی، این سیستم باعث می شود تا این تکنولوژی هم برای بسیاری از ساختمان های مسکونی جذابیتی نداشته باشد. با این همه مالکان مشکل پسندی هم وجود دارند که جهت پوشش فضاهای آپارتمان مسکونی خود از این نوع سیستم استفاده می کنند.

تکنولوژی HD مخفف High Defenition، به عنوان تکنولوژی جدید که حدودا هفتیا هشت سال پیش وارد بازار مدار بسته شد، با استفاده از دوربین دیجیتال و مگا پیکسل و استفاده از بستر کابل های کواکسیال ( همان بستر کابلی که برای دوربین های آنالوگ استفاده می شد) و قیمت پایین تر از دوربین تحت شبکه هایک ویژن به عنوان یک پیشنهاد جذاب از سمت مالکان ساختمان ها مورد استقبال قرار گرفت. رزولوشن، زاویه دید بالا و قیمت پایین این دوربین ها نسبت به سیستم تحت شبکه، کابل کشی راحت و ارزان، همه و همه از نقاط قوت این سیستم به شمار می آید، از جمله نقاط ضعف محدود این سیستم برای کاربری در موارد مسکونی می توان به میزان زیاد کابل های مصرف شده اشاره کرد، در این سیستم به ازای هر دوربین باید یک کابل کواکسیال ترکیبی از دوربین تا مرکز کنترل ضبط تصویر دیجیتال کابل کشی شود. با توجه به مواردگفته شده اکثر مالکان ساختمان های مسکونی پس از گشت و گذار فراوان در بازار و مشورت با فروشندگان مختلف سیستم HD را انتخاب می کنند.

نصب خانه هوشمند   سیستم امنیتی چیست   شهر هوشمند    هوشمندانه در امنیت زندگی کنید

انتخاب برند  

برند های متعددی در بازار ایران مشغول فعالیت هستند، برند های اصطلاحا بدون نام ( No Name)، با قیمت و کیفیت تصویر پایین در بازار هستند که پس از نصب با گذر زمان دچار افت کیفیت می شوند، اما در سوی دیگر برخی از برند ها هم به صورت حرفه ای وجود دارند که کیفیت و قیمت بالایی دارند این برند ها بازار فروش محصولاتشان بانک ها، نیرو گاهها و پروژه هایی از این قبیل می باشند. اما برند های دیگری نیز وجود دارند که به لحاظ تقسیم بندی در رده برندهای متوسط رو به بالا قرار می گیرند، انتخاب تجهیزات مدار بسته از این برند ها می تواند یک راه حل خوب باشد.

برخی از ویژگی های یک برند مناسب عبارتند از: سابقه فعالیت برند در دنیا ( حداقل ۶ سال از عمر برند گذشته باشد)، سابقه فعالیت برند در کشور ( حداقل ۵ سال از عمر برند در ایران گذشته باشد)، دارا بودن نماینده فعال و خوش سابقه در بازار، خرید از شرکت فروشنده دوربین بجای فروشگاهها، که دارای نامه نمایندگی از برند باشند، زمان گارانتی، انتخاب برندهایی که پروژه های مشابه زیادی در بازار ساختمان های مسکونی انجام داده باشند

 

اهمیت استفاده از راهنمای خرید دوربین مدار بسته باعث می شود تا بتوانیم بهینه ترین خرید را با توجه به نیاز حفاظتی و بودجه داشته باشیم. اهمیت انتخاب شرکتی که بتواند خدمات پس از فروش حرفه ای و مناسب ارائه دهد بسیار تاثیر گذار است.

 

سایت هایک ویژن

سوئیچ شبکه 8 پورت

اسپلیتر دوربین مداربسته

دستگاه NVR



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سری Turbo HD 5.0استفاده از اخرین تکنولوژی ها بهمراه هوش مصنوعی برای شناسایی خودکار تهدیدات و همچنین تصویر برداری رنگی در هر شرایط نوری از ویژگی های این سری از محصولات هایک ویژن می باشد
نخستین سری از محصولات توربو اچ دی شرکت هایک ویژن در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. دوربین و DVR های توربو اچ دی توان تصویر برداری با کیفیت بالا حتی در محیط های تاریک را برای مشتریان فراهم می کردند از این رو خیلی زود توانستند جای خود را در بین مشتریان پیدا کنند.

ساختار محصولات توربو اچ دی به مرور زمان کامل تر شد تا اینکه این روز ها هایک ویژن سری 5.0 این محصولات را عرضه ‌کرد. این سری شامل DVR های Acusense و دوربین های ColorVU است که بر اساس فناوری هوشمند هوش مصنوعی قادرند تا به کاربران در تشخیص خودکار هر تهدیدی کمک کنند در ادامه با این سری از محصولات بیشتر آشنا می شویم.

یک ویژگی خوب محصولات سری ۵.۰ توربو اچ دی هایک ویژن قیمت مناسب آنهاست که برای مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دوربین مدار بسته  دوربین تشخیص چهره   ذخیره ساز تحت شبکه 

DVR های سری AcuSense هایک ویژن

این سری از DVR هایک ویژن شامل یازده مدل سیستم ضبط مختلف است که با استفاده از هوش مصنوعی به میزان قابل توجهی تشخیص اشیاء را بهبود بخشیده است و قادر است انسان و وسیله نقلیه را از یکدیگر تشخیص دهد همچنین آلارم های اشتباهی که بر اثر عبور وسایلی غیر از موارد مورد نظر از قبیل افتادن یا تکان خوردن برگ درختان، باد و باران، حرکت حیوانات را فیلتر کند.
ویژگی دیگر DVR های AcuSense هایک ویژن توانایی جستجوی سریع بر اساس شخص یا وسیله نقلیه می باشد، این سری از DVR قادرند تا در زمان کوتاهی تمامی فیلم های ضبط شده شامل افراد و خودرو را برای کاربران خود در اختیار قرار دهند.
لذا کاربران هنگام جستجو با حجم وسیعی از اطلاعات و تصاویر روبرو نیستند از این رو در زمانشان صرفه جویی می شود.

دوربین توربو اچ دی سری ColorVu

دوربین های سری ColorVu هایک ویژن توانایی تصویر برداری رنگی به صورت 24/7 ( 24 ساعته و هفت روز هفته ) در هر گونه شرایط نوری را دارند. این سری از دوربین ها با استفاده از Iris های بزرگ قابلیت جمع آوری نورهای مختلف محیط را دارند. شیشه جلوی لنز این دوربین ها به گونه ای خاص طراحی شده است که حداقل میزان بازتاب نور را داشته باشد و دوربین بتواند تصاویر با کیفیت را در شرایط نور حداقلی در اختیار کاربر قرار دهد.

لنز مجهز به عدسی مخصوص از دیگر اجزای این دوربین ها می باشد. استفاده از فیلتر های جبران کننده نور محیط باعث می شود تا تصاویر با کیفیت رنگی ارائه شود. با استفاده از تصاویر مناسب دوربین های ColorVu از سری 5.0 دوربین توربو اچ دی هایک ویژن کاربران می توانند همواره تصویر رنگی مشاهده کنند و این مهم باعث می شود تا هر گونه نیاز امنیتی خود را در کوتاهترین زمان ممکن پوشش دهند.

محصولات هایک ویژن سری Turbo HD 5.0 بالاترین سطح از توانایی و امکانات را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می دهد. آنها می توانند به بهترین شیوه نیاز های حفاظتی خود را با کمترین قیمت پوشش دهند.

فرانگ ژانگ مدیر بازاریابی شرکت هایک ویژن : ” با استفاده از DVR های سری AcuSense توربو اچ دی 5.0 ما تکنولوژی هوش مصنوعی را به خدمت گرفته ایم تا با فیلتر کردن آلارم های اشتباه این آلارم ها را به حداقل برساند و کاربران می توانند در زمان کوتاهی هر تهدیدی را شناسایی کنند. از سوی دیگر دوربین های سری ColorVu هایک ویژن توانایی ارائه تصاویر واضح و روشن ، حتی در تاریکی کامل را برای کاربران فراهم می کنند و مشتریان می توانند همیشه از هر صحنه ای تصویر رنگی در اختیار داشته باشند.

شرکت هایک ویژن به عنوان یک تولید کننده در صنعت نظارت تصویری از سال 2001 فعالیت خود را از چین آغاز کرد و در مدت زمان کوتاهی توانست جای خود را دربازار سیستم دوربین مدار بسته دنیا باز کند. با رشد و توسعه تکنولوژی IOT و هوش مصنوعی، این تولید کننده محصولات جدید خود را تولید و روانه بازار کرد که با پشتیبانی از تکنولوژی هوش مصنوعی توانست سطح جدید از تکنولوژی را عرضه نماید. نمایندگان فروش هایک ویژن شامل 33 شرکت منطقه ای به مشتریان آن در دنیا ارائه خدمت می کنند. تیم قدرتمند R&D هایک ویژن را می توان یکی از نقاط قوت این تولید کننده قدرتمند بازار دوربین مدار بسته جهان به حساب می آید.

نمایندگی هایک ویژن

سوئیچ شبکه

اسپلیتر دوربین مدار بسته

دستگاهDVR



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

روبات هوشمند سری MR-Q3-LR  طبق اعلام نظر استفاده کنندگان این تجهیزات در ۵۹ کشور دنیا توانست جایزه Red Dot  را در زمینه طراحی ویژه کسب کند.

معمولا ربات ها از طراحی ویژه و جمع و جوری برخوردار هستند، ربات سری MR-Q3-LR  هایک ویژن از جمله ربات های هوشمند هستند که کاربران می توانند برنامه های پیچیده و مختلفی را روی آنها برنامه ریزی و اجرا کنند. در واقع ربات ها عملیات پیچیده را به سادگی و با دقت اجرا می کنند از این رو مورد توجه قرار گرفته اند، علاوه بر این قابلیت سفارشی سازی و همچنین انعطاف پذیری قابل قبول آن باعث شد تا ربات هایک ویژن بتواند رضایت هیئت داوران را جلب نماید.

بدنه ربات هایک ویژن از آلیاژ آلومینیوم است و بدنه ی زیبای آن توجه را جلب می کند دو دیفرانسیل و دو چرخ در هر طرف ربات، حرکت کردن و تعادل ربات هایک ویژن را تضمین می کند میدان دید مناسب آن در کنار ناوبری و موقعیت مکانی دقیق از ویژگی های این وسیله هوشمند می باشد. پشتیبانی از پروتکل  IP54 باعث شده بتوان از این ربات ها در موقعیت های پر گرد و غبار و مرطوب استفاده کنیم و عملکرد ربات ها مطلوب باشد.

ربات هوشمند مخصوص انبار هایک ویژن یک نمونه اصلی از روبات های متحرک به حساب می آید که در مقیاس وسیع مورد استفاده قرار می گیرد. همزمان با توسعه بازار استفاده از تجهیزات الکترونیک مانند ربات روز به روز در حال افزایش است معمولا ربات ها در حوزه هایی مانند تولید تجهیزات الکترونیکی، تولید خودرو، انبار قطعات حجیم، خرده فروشی، غذا و نوشیدنی، پزشکی و مواردی شبیه به آن استفاده می شود.

تقریبا ۸۰۰ ربات هوشمند مخصوص انبار هایک ویژن در پروژه انبار تانگو در غالب دو فاز استفاده می شوند تا تامین تجهیزات و پشتیبانی از قطعات را با توجه به نیاز مشتریان انجام دهند، آنها روزانه بیش از یکصد میلیون یورو کالا جابجا می کنند بدون اینکه هیچ اعتراضی داشته باشند، استفاده از این راهکار باعث کاهش ساعت های پیک کار و افزایش کارایی و همچنین کیفیت خدمات ارائه شده شده است.

علاوه بر آن آخرین تکنولوژی های بهینه سازی محصولات بزرگ به کار گرفته شده و در حدود ۵۸ درصد در نیروی انسانی صرفه جویی می شود و ۸۴ درصد بهره وری سیستم افزایش پیدا می کند که این موضوع یک خبر خوب برای صاحبان این صنعت می باشد.

جایزه طراحی Red Dot در سال ۱۹۹۵ در آلمان بنا نهاده شد و یکی از سه جایزه برتر در زمینه طراحی صنعتی می باشد ، از جوایز دیگر مهم جایزه iF Design Award  آلمان و همچنین جایزه IDEA Awards  آمریکا می باشد. شهرت جایزه Red Dot بخاطر معیارهای دقیق ارزیابی محصولات آن می باشد. این شامل سه جایزه در قسمت طراحی محصول ، طراحی مدل ارتباط و انتقال اطلاعات و مفهوم طراحی می باشد.

محصول انتخاب شده باید ویژگی های متفاوتی از جمله ویژگی های نو آورانه داشته باشد ویژگی هایی که آن را از محصولات مشابه خود ممتاز کرده و به عنوان بهترین محصول معرفی کند.

نرم افزار هایک ویژن

دوربین پین هول

بهترین سویئچ شبکه

ردیاب خودرو

 



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

لنز دوربین مداربسته (CCTV Lens) به ترکیبی از عدسی ها گفته می شود که از آن برای تنظیم و ارسال نور محیط بر روی چیپ تصویر استفاده می شود. لنز دوربین مداربسته از اصلی ترین جزء تجهیزات سیستم نظارتی است. به همین دلیل در ادامه اطلاعات سودمندی راجع به مشخصات یک لنز خوب برای دوربین به شما می دهیم.

 
 
 
 

چیپ تصویر چرا به لنز نیاز دارد؟

 

تصویر محیط بسیار بزرگ است، و چیپ تصویر دوربین مداربسته معمولا اندازه ای کمتر از یک سانتیمتر مربع دارد. پس در صورتی که بخواهید یک تصویر را بدون لنز ثبت کنیم باید یک چیپ تصویر به اندازه خود تصویر بسازیم. به دلیل این که این کار غیرممکن است از لنز استفاده می شود. لنز دوربین، کل نور محیط را دریافت کرده و در یک بخش متمرکز می کند، به این صورت تصویر کل محیط در یک فضای کوچک ساخته می شود.

 
 
 
 

 

مشخصه های مهم لنز دوربین مداربسته چیست؟

لنز دوربین های مداربسته معمولا به پیشرفتگی لنز دوربین های فیلمبرداری و عکس برداری نیست. بنابراین خوب است قبل از خرید دوربین مداربسته مشخصات لنز آن را بررسی کنید. کلا هر لنز دوربین مداربسته سه مشخصه مهم دارد:

 

1- فاصله کانونی لنز

فاصله کانونی لنز، در واقع بیان کننده میدان دید یا زاویه دید دوربین مدار بسته است. یعنی، بسته به اینکه فاصله کانونی یک لنز چقدر است می تواند تصویر محیط را بیشتر یا کمتر متمرکز کرد (منظور همان زوم کردن است).

واحد اندازهگیری فاصله کانونی با میلیمتر بیان می شود. هر چه فاصله کانونی کمتر باشد، زاویه دید دوربین بیشتر بوده و برعکس هر چه فاصله کانونی بزرگتر، زاویه دید دوربین کوچکتر است. پس از طریق تغییر فاصله کانونی لنز، می توان زاویه دید تصویر را تغییر داد.

 
لنز دوربین مداربسته
 

از میان دوربین های مداربسته تنها دوربین های مداربسته باکس (صنعتی) بدون لنز ساخته شده اند که پرکاربرد هم نیستند. بنابراین، هنگام تهیه دوربین های باکس بسته به نیاز حفاظتی که دارید باید لنز جداگانه متناسب با فاصله کانونی نیز تهیه نمایید.

 

2- انواع لنزها بر اساس ساختار کانونی

نوع ساختار کانونی لنزها می تواند بسیار متفاوت باشد. در دوربین های مداربسته معمولا لنزها از نظر فاصله کانونی به صورت زیر هستند:

  • ثابت (Fix)
  • تنظیم دستی (Vari-focal)
  • تنظیم خودکار یا موتوردار (Motorized).

لنز ثابت:

لنزهای ثابت همیشه فاصله کانونی ثابتی دارند. این یعنی اینکه پس از نصب، زاویه دید دوربین ثابت است و نمی توان آن را تغییر داد. در کاربری های معمولی لنزهای ثابت به دلیل قیمت مناسب آن معمولا پرکاربردتر هستند.

لنزهای وریفوکال متغیر:

لنزهای وریفوکال امکان تغییر فاصله کانونی به صورت دستی، آن هم در یک بازه مشخصی را دارند. لنز وریفوکال دارای زوم اپتیکال می باشند.

لنزهای وریفوکال موتوردار:

لنزهای موتوردار یا موتورایز را می توان از راه دور،  فاصله کانونی شان را تغییر داد و اصطلاحا زوم دار هستند. این نوع لنزها به دلیل اینکه موتور در آنها تعبیه شده است معمولا نسبت به بقیه لنزها گرانتر است. ترجیحا این نوع لنزها برای محیط هایی که محدودیت نصب دارند بسیار پرکاربرد هستند.

 

3- مشخصه‌ مرتبط با ضریب عبور:

در دوربین های مداربسته معمولا خیلی وارد جزئیات فنی مرتبط با لنزها نمی شوند. همه مشخصه های فنی دیگر لنز به صورت مگاپیکسل آن نوشته می شود. مثلا لنزی که 3 مگا پیکسل است برای استفاده در دوربین هایی تا این رزولوشن مناسب است. اگر رزولوشن دوربین بالاتر باشد باید از لنز بهتری استفاده کرد.

 
 
 
 

 

لنز خودکار دوربین مداربسته (Auto Iris) چیست؟

به منظور کنترل میزان نور عبوری از لنزهای Auto Iris (اتو ایریز)، استفاده می شود. هرچه نور بیشتر باشد، عدسی بسته تر خواهد شد و هر چه نور محیط کمتر شود، عدسی بازتر می شود تا نور بیشتری به روی تراشه تصویر برداری منتقل شود.

 
 
 

دوربین های هایک ویژن (Hikvision) از چه لنزی استفاده می کنند؟

 
 
 

دوربین های مداربسته هایک ویژن با انواع متفاوتی از لنزها ساخته شده اند. بسته به کاربری دوربین، شما می توانید لنز مناسب خود را از نظر فاصله کانونی و یا زاویه دید مورد نظر انتخاب کنید.

برای سهولت استفاده شما، در کاتالوگ مربوط به هر دوربین مداربسته معمولا فاصله کانونی لنز، زاویه دید آن هم نوشته شده است. 

 
 

دوربین مداربسته هایک ویژن معمولا دارای لنزهای 2.8، 3.6، 4،6، 12 هستند. اصولا دو لنز 2.8 و 3.6 میلی متری همانطور که در شکل می بینید، دارای لنز های Wide هستند. اما لنز های 6 میلی متری متوسط و لنز های 12 میلی متری لنز زوم محسوب می شوند.

به عبارت ساده هر چه عدسی لنز کوچکتر باشد تصویر وسیع تر (wide) و هرچه عدسی لنز بزرگتر، تصویر زوم تر خواهد بود.

 
 
 

دوربین مداربسته با لنز واید

 

دوربین مداربسته واید هایک ویژن دوربینی با زاویه دید Wide که برای محیط های داخلی و کوچک بسیار مناسب است. در صورتی که دوربین مداربسته را بخواهید برای یک اتاق نصب کنید مانند دفاتر محل کار ابتدا انتظارات خود را بررسی کنید. اگر قرار است دوربین برای شما نظارت کلی در محل را ایجاد کند دوربین واید هایک ویژن بهترین گزینه است. زیرا این نوع از دوربین ها تمام اتاق را به خوبی پوشش می دهند و بخش کمی در نقطه کور دوربین قرار دارد.

دوربین مداربسته با لنز 2.8 از دوربین های واید هایک ویژن محسوب می شود. زاویه دید دوربین مداربسته با لنز واید بین 85 تا 95 درجه است و این پهنای دید، فضای بسیار خوب برای اهداف نظارتی است. در محیط های داخلی و بزرگتر از یک اتاق نیز از این دوربین ها استفاده می شود. برای از بین بردن نقاط کور دوربین جانمایی دوربین ها را به گونه ای تنظیم می کنند تا هر کدام نقطه کور دوربین دیگر را ببیند.

تصویر مقابل تفاوت بین دو دوربین مداربسته هایک ویژن با دو لنز واید و غیر واید را نشان می دهد. در بخش بالای تصویر دوربین مداربسته واید با لنز 2.8 هایک ویژن است که فضای تحت پوشش آن از جهت جزئیات تصویر به سه بخش تقسیم شده است. بخش قرمز رنگ اشیاء به طور واضح دیده شده و قابل شناساییست. در محدوده زرد رنگ جزئیات اشیاء کمتر از محدوده قرمز قابل رویت است. در فضای سبز رنگ تصویر مقابل که وسعت زیادی را نیز در بر می گیرد دوربین نظارت کلی بر محیط را فراهم می کند. اما در بخش پایینی عکس مقابل، محدوده تحت پوشش دوربین مداربسته با لنز 12 هایک ویژن به نمایش گذاشته است. طبق تصویر محدوده کمی از فضا تحت پوشش دوربین است اما همان محدوده را با جزئیات ارائه می کند.

  1. سیستم امنیتی و حفاظتی چیست    نصب خانه هوشمند     اسمارت سکیوریتی      شهر هوشمند

 

 


:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

اصطلاح Shutter Time یا سرعت شاتر در دوربین مداربسته اصطلاحی است که احتمالا از دوربین های عکاسی قدیمی با آن آشنا هستید. در قدیم دوربین برای تشکیل یک تصویر بر روی فیلم یا نوار باید برای زمانی مشخص اجازه می داد نور به فیلم بتابد. این زمان نشان می داد که سرعت شاتر دوربین چقدر است. هرقدر فیلم سرعت تر تصویر را تشکیل می داد سرعت شاتر دوربین بالاتر بود.

مگر دوربین های فیلم برداری هم شاتر دارند؟

دوربین های فیلمبرداری شاتر فیزیکی ندارد. اما همانطور که می دانید هر فیلم متحرک از قرار دادن تعداد زیادی تصویر ثابت تشکیل شده که پشت هم ضبط و در کسری از ثانیه پشت هم پخش می شوند. بنابراین ما می توانیم تصاویر را به صورت یک فیلم متحرک ببینیم.

هر یک از این تصاویر به یک زمان مشخصی برای تشکیل نیاز دارند که به آن زمان شاتر می گویند. حالا هر چقدر نور تصویر بیشتر باشد به همان نسبت هم تصویر  سریع تر ایجاد می شود.

سرعت شاتر چه زمانی اهمیت پیدا می‌کند؟

سرعت شاتر زمانی اهمیت پیدا می کند که شما بخواهید از یک جسم متحرک تصویر بگیرید. پس برای ما مهم است سرعت شاتر در حد قابل قبولی باشد که ما یک جسم متحرک را تار نبینیم. 

به عنوان مثال؛ فرض کنید دوربین همین حالا تشکیل تصویر را شروع می کند و پنج ثانیه بعد تصویر را تشکیل می دهد. اگر در طول این 5 ثانیه جسمی در تصویر حرکت کند در تصویر نهایی آن را به صورت تار خواهید دید.

البته سرعت شاتر دوربین های امروزی معمولا کسری از ثانیه است، هر چه این عدد بزرگ تر باشد سرعت عمل شات بیشتر می شود به عنوان مثال در یک دوربین عادی با سرعت شاتر 301 هر شات در فاصله یک سیم ثانیه اتفاق می افتد. 

موضوع میزان سرعت شاتر، بخصوص برای دوربین هایی مثل دوربین های ترافیکی اتوبان ها، بسیار با اهمیت است. در صورتی که می خواهد از افراد یا محیط‌های عادی فیلم برداری کنید معمولا مشکل زیادی با سرعت شاتر نخواهید داشت.

سرعت مختلف شاتر در دوربین مداربسته

افزایش سرعت شاتر دوربین مداربسته، کیفیت تصاویر کاهش می دهد؟

افزایش سرعت شاتر در دوربین مداربسته فرصت برخورد نور به سنسور را کاهش می دهد که معمولاً با تیرگی تصویر همراه است. گاهی نیز باعث برفکی شدن و یا کرکره ای شدن تصویر می شود. برای جلوگیری از این مشکل می توان نور محیط افزایش داد و یا از قابلیت SNR در دوربین بهره برد.

سرعت شاتر را چطور نشان می‌دهند؟

سرعت شاتر را با واحد زمان (ثانیه) نشان می دهند. از این رو، سرعت شاتر معمولا کسری از ثانیه است و زمان لازم برای تشکیل یک تصویر در دوربین را نشان میدهد (مثلا 1/25 ثانیه).

البته در بیشتر دوربین های مداربسته هایک ویژن سرعت شاتر به صورت یک بازه ( 1  ثانیه تا 10001 ) نوشته می شود. هرقدر نور محیط بیشتر باشد سرعت شاتر هم بیشتر می شود تا به مقدار ماکزیمم برسد. این مقدار حداقل و حداکثر در کاتالوگ هر یک از مدل های دوربین مداربسته نوشته شده است..

سرعت شاتر دوربین مداربسته به چه فاکتور هایی بستگی دارد؟

سرعت شاتر در دوربین مداربسته به دو فاکتور زیر بستگی دارد:

  • میزان حساسیت سنسور تصویر به نور: هرچه حساسیت سنسور تصویر دوربین مداربسته به نور بیشتر باشد زمان کمتری را برای تشکیل تصویر نیاز دارد. پس سرعت شاتر نیز بیشتر خواهد بود.
  • میزان نور محیط: هر چه نور محیط اطراف دوربین بیشتر باشد، چیپ تصویر زمان کمتری نیاز دارد تا تصویر تشکیل دهد.

 

https://tiamcctv.com/product/ds-7732ni-e4/

 

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd1053g0-i/

 

https://tiamcctv.com/product/ds-7732ni-k4/

 

https://tiamcctv.com/product/hr901-af-82n/

 

https://tiamcctv.com/calculate-ups-for-cctv/

 

https://tiamcctv.com/product/dvr-208u-f1/

 

https://tiamcctv.com/face-recognition-contactless-solutions-for-a-secure-world/

 

https://tiamcctv.com/product/td-3532b8-a2-2/

https://tiamcctv.com/product/td-7524as1d-ir1/



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

حتما شده که بخواهید در یک واحد اداری با دو یا چند کاربر ارتباط تصویری داشته باشید؛ که به آن اصطلاحا Dual Stream  می گویند. اصطلاح Dual Stream در دوربین مداربسته نیز به ساختار تولید تصویری اشاره دارد. این ساختار در دوربین یا دستگاه ضبط برای تطابق بهتر با انتقال تصویر صورت می گیرد.

 

 

Stream به چه معناست؟

از اصطلاح Stream (به معنای جریان آب) برای اشاره به اطلاعات تصویر استفاده می شود. از آنجا که اطلاعات تصویر به صورت دائمی ارسال، دریافت و پردازش می شود. ساختار کار با آن تا حدی با شکل های دیگر اطلاعات مثل عکس، نوشته و … متفاوت است. برای اشاره به این ساختار ارسال دائمی معمولا از اصطلاح Stream استفاده می شود.

 
 
 
 

Dual Stream در دوربین مداربسته به چه معناست؟

 

Dual Stream در معنای لغوی به معنای “دو جریانه” است. دستگاه ضبط کننده یا دوربین در حالت عادی تنها یک شکل از تصویر را دریافت می کند و آن را برای نمایش ارسال می کند. در این حالت ما تنها یک Stream داریم.

اما این تصویر برای نمایش به صورت انتقال تصویر مناسب نیست. اگر از همین تصویر برای انتقال تصویر اینترنتی یا شبکه استفاده کنیم، پهنای باند بسیار زیادی از شبکه یا اینترنت به وسیله تصویر اشغال می شود.

از آنجایی که این عمل ممکن است کل شبکه را مختل کند. به منظور رفع این مشکل دستگاه های مداربسته را به صورت Dual Stream طراحی می کنند. در این حالت دو تصویر با اندازه ها کیفیت های متفاوت برای دو کاربری متفاوت ساخته می شود.

 

تصویر اصلی که به آن Main stream هم می گویند برای نمایش در نمایشگری که مستقیم به دستگاه متصل شده ارسال می شود. برای انتقال تصویر هم یک تصویر کوچکتر و کم ظرفیت تر به نام sub stream ارسال می شود. خصوصیات و کیفیت هر یک از این streamها در تنظیمات دستگاه قابل تغییر است. البته معمولا کیفیت تصویر substream از mainstream کمتر است. 

 
dual-stream چیست
 
 
 
 

 

آیا دستگاه های ضبط هایک ویژن Dual stream هستند؟

همه دستگاه های ضبط هایک ویژن حداقل دو stream دارند. دوربین های تحت شبکه نیز همگی دارای این قابلیت هستند. دستگاه ها و دوربین های پیشرفته هایک ویژن دارای قابلیت Multi Stream هستند. این ویژگی باعث می شود چندین تصویر متفاوت را به صورت همزمان برای کاربری های متفاوت تولید کنند.

 

  1. ردیاب خودرو    قیمت دوربین مداربسته ارزان   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی برند هایک ویژن

دوربین تیاندی  دوربین مداربسته حارس ردیاب  ماشین   دوربین مداربسته قیمت   نصب دوربین مداربسته  هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

به صورت کلی در سیستم های مداربسته دو نوع دستگاه ضبط داریم. دستگاه ضبط DVR که در سیستم مداربسته آنالوگ HD مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه NVR که در سیستم مداربسته تحت شبکه برای ضبط و مدیریت تصاویر استفاده می شود. NVR مخفف عبارت Network Video Recorder است. وظیفه دستگاه NVR علاوه بر ذخیره سازی و مدیریت تصاویر ارائه قابلیت های تصویری ویژه ای همچون تشخیص چهره، تشخیص پلاک، شمارش افراد و … نیز هست. دستگاه های NVR در واقع عملکردی مشابه سرورهای کامپیوتری دارند با این تفاوت که استفاده و راه اندازی آن ساده تر است.

 
 
 
 

 

وظایف دستگاه NVR

  • ضبط تصاویر ارسالی از دوربین های تحت شبکه
  • پخش زنده و یا بازپخش تصاویر
  • تنظیم ویژگی های تصویر اعم از روشنایی، رنگ و …
  • برق رسانی به دوربین ها (در صورت POE بودن دستگاه NVR)
  • پردازش تصاویر (ویژگی های مختلف اعم از نقشه گرمایی، تشخیص چهره و …)
  • ذخیره سازی تصاویر با استفاده از انواع حالت های ضبط
  • و …
 
 
 
 

 

خصوصیات دستگاه NVR

 

دستگاه ضبط NVR را می توان بر اساس خصوصیات گوناگونی دسته بندی کرد. آشنایی با این خصوصیات می تواند در هنگام انتخاب و خرید دستگاه ان وی ار مفید باشد. در ادامه به این خصوصیات اشاره می کنیم:

 

 

1.اتعداد کانال:

دستگاه های NVR بر اساس تعداد کانال دسته بندی می شوند. کانال در واقع تعیین کننده تعداد دوربینهایی است که دستگاه می تواند پشتیبانی کند. به طور معمول دستگاه های NVR موجود در بازار به ترتیب با تعداد کانال 4، 8، 16، 32، 64 و… تولید می شوند. علاوه بر این انواع 128 و 256 کاناله نیز وجود دارند که مختص مکان هایی با تعداد دوربین بالا مانند سازمان ها و کارخانجات بزرگ می باشند.

 
 
 
 

 

2. رزولوشن قابل پشتیبانی:

دستگاه های ضبط NVR تصاویر را با رزولوشن های مختلفی ذخیره می کنند. بر اساس مدل دستگاه، میزان رزولوشن قابل پشتیبانی متفاوت است. بر همین اساس دستگاه ان وی آر توانایی پشتیبانی از دوربین ها را تا رزولوشن مشخصی دارد. برای مثال چنانچه دستگاه دارای رزولوشن ضبط 5 مگاپیکسل باشد، دوربین هایی با روزلوشن 8 مگاپیکسل را ساپورت نکرده و تصاویر را نهایتا تا همان 5 مگاپیکسل ذخیره می کند.

 
 
 
 

 

3. کیفیت ضبط در کانال ها:

باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت ضبط در کانال های دستگاه NVR با یکدیگر متفاوت است. به این معنی که کیفیت ضبط در 8 کانال از یک ان وی آر 16 کاناله می تواند 5 مگاپیکسل، در 4 کانال 3 مگاپیکسل و در 4 کانال دیگر نیز 2 مگاپیکسل باشد.

 
 
 
 

 

4. تعداد هارد قابل پشتیبانی:

هر دستگاه NVR از تعداد معینی هارد با ظرفیت مشخص پشتیبانی می کند. معمولا دستگاه های NVR از 1، 2، 4، 8 و 16 هارد SATA  پشتیبانی می کنند. برخی از مدل ها نیز قابلیت ساپورت هارد های اکسترنال یا ESATA را نیز دارند.

 
 
 
 

 

5. خروجی تصویر:

برای مشاهده تصاویر در مانیتور خروجی های تصویر در دستگاه ان وی آر تعبیه شده است. این خروجی ها شامل خروجی HDMI، خروجی VGA برای اتصال به تلویزیون یا مانیتور، و خروجی LAN برای اتصال به کامپیوتر یا شبکه است. توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب HDMI به رزولوشن خروجی دستگاه و توان انتقال کابل HDMI توجه کنید.

 
 
 
 

 

6. فشرده سازی تصاویر:

برای کاهش حجم تصاویر مداربسته در هنگام ارسال و ذخیره سازی این اطلاعات با استفاده از کدک های بخصوصی کدگذاری می شوند. این کدک ها شامل H.264 ،H.264 ،H.265+ ،H.265+ در دستگاه های ان وی ار می باشد.

 
 
 
 

 

7. پهنای باند:

هر دستگاه ان وی آر دارای پهنای باند ورودی و خروجی مشخصی است که در مشخصات یا دیتاشیت آن ذکر می شود. پهنای باند در NVR تعیین کننده حجم اطلاعات ورودی و خروجی است. هرچه پهنای باند دستگاه بیشتر باشد می تواند از دوربین هایی با کیفیت تصویر بالاتر پشتیبانی کند.

 
 
 
 

 

8. پورت  POE:

پورت POE گزینه ای است که در برخی از مدل های دستگاه NVR دیده می شود. به صورت خلاصه پورت POE امکان تغذیه از طریق کابل تصویر را برای دوربین مداربسته فرآهم می کند. به این ترتیب می توان بدون هزینه برای خرید منبه تغذیه برای تک تک دوربین ها برق انها را از طریق دستگاه فرآهم کرد.

 
 
 
 

 

9. سیستم Raid:

برخی از مدل های دستگاه ضبط NVR هایک ویژن مجهز به سیستم RAID هستند. به کمک این تکنولوژی می توان ظرفیت چند هارد دیسک فیزیکی را ترکیب کرد و از آن به عنوان یک هارد واحد استفاده نمود. ذخیره اطلاعات از این طریق، سبب امنیت بیشتر دیتا، افزایش سرعت خواندن و نوشتن و همچنین بالا بردن کارایی دستگاه های متصل می شود.

 
 
 
 

 

10. قابلیت Playback:

با استفاده از قابلیت Playback امکان مشاهده تصاویر را همزمان با ضبط آنها میسر می سازد.

  1. قلاده جی پی اس دار        دوربین مدار بسته پیشرفته   نصب دوربین مدار بسته  نمایندگی هایک ویژن تهران
  2. دوربین مدار بسته داهوا     آداپتور صنعتی      نمایندگی هایک ویژن       نصب دوربین مدار بسته تهران

 

 



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

علت سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مداربسته

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای دوربین مداربسته رخ دهد سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مداربسته است. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم اصلی ترین دلایل سیاه و سفید شدن دوربین و رفع آن را توضیح دهیم.

اهمیت رنگی بودن تصویر دوربین مداربسته

رنگی بودن تصاویر دوربین مداربسته اطلاعات زیادی راجع به جزئیات همچون رنگ اشیا و لباس، رنگ وسیله نقلیه سارق و مواردی که بیشتر به پلیس کمک می کند را به ما می دهد.

اهمیت تصویر رنگی به قدری بالا رفته است که بسیاری از شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته از جمله هایک ویژن به دلیل آزاردهنده بودن تصاویر سیاه و سفید در شب،  به دنبال پیشرفت تکنولوژی در زمینه دید در شب رنگی در دوربین های مداربسته هستند. از جمله این تکنولوژی ها می توان به دوربین مداربسته استارلایت و color vu اشاره کرد.

دلیل سیاه و سفید شدن دوربین مداربسته

1-فعال بودن سنسور مادون قرمز

هنگامی نور اطراف دوربین مدار بسته کم می باشد، سنسورهای موجود در دوربین نمی توانند نور طبیعی را تشخیص دهند. در این صورت دوربین هایی که مجهز به مادون قرمز هستند، چراغ های ir خود را روشن می کنند تا میدان دید روشن شود. در واقع چشم انسان قادر به تشخیص نور مادون قرمز نیست اما سنسورهای دوربین می توانند دامنه ir را به راحتی تشخیص دهند. در این صورت شما قادر خواهید بود در شب تصاویر را به صورت سیاه و سفید ببینید.

با این حال ممکن است وقتی محیط تاریک نیست و نور کافی وجود دارد، شما شاهد تصویر سیاه و سفید باشید. بنابراین در این مواقع عاملی باعث شده که چراغ های مادون قرمز فعال شود. در ادامه به بررسی چند عامل مختلف می پردازیم که با رفع آن ممکن است مشکل برطرف شود:

الف- دوربین مداربسته و دستگاه dvr یا nvr را خاموش و روشن کنید

ممکن است به دنبال یک مشکلی سنسورهای مادون قرمز فعال شده و در حالت روشن باقی بمانند. در این صورت کافی است دوربین مداربسته خود را خاموش کنید و پس از چند ثانیه مجددا دوربین را روشن نمایید. احتمال دارد با انجام این کار تنظیمات اشتباهی که مانع از خاموش شدن سنسور ir می شود به حالت اولیه برگردد. اگر این کار جواب نداد این بار dvr را خاموش و روشن کنید.

ب-  لنز دوربین را پاک کنید

چنان چه مانعی بر سر راه سنسور دوربین قرار داشته باشد و مانع رسیدن نور طبیعی به آن شود؛ باعث می شود که سنسور مادون قرمز در حالت فعال باقی بماند و دوربین نتوانند به حالت رنگی کامل برگردد. بنابراین در صورت مشاهده چنین وضعیتی بهتر است لنز دوربین مداربسته را چک کنید و مطمئن باشید آلودگی خارجی جلوی دوربین قرار نگرفته است. در صورت مشاهده حتما لنز را پاک کنید.

2- مشکل منبع تغذیه

گاه ممکن است علت سیاه شدن تصویر دوربین مداربسته به دلیل عدم اتصال درست برق و یا برقراری ارتباط دوربین توسط یک کابل یا منبع تغذیه معیوب و خراب باشد. در این صورت باید به بررسی عوامل زیر بپردازید:

الف- تست کردن کابل های دوربین مداربسته

جهت تست کابل دوربین کافی است دوربینی که تصویر سیاه و سفید ضبط می کند را از برق بکشید. آنگاه یک دوربین دیگری را وصل کنید که مطمئن هستید به درستی کار می کند. اگر همچنان تصویر دچار مشکل باشد می توان مطمئن شد مشکل مربوط به کابل یا منبع تغذیه  است. در این صورت بهتر است حتما با کارشناس مشورت کنید.

ب- تست کردن دوربین مداربسته

یا اینکه می توانید دوربینی که مشکل دارد را به کابلی که سالم است وصل کنید. اگر همچنان تصویر نمایش داده شده دچار مشکل بود پس مطمئنا مشکل از دوربین است که باید تعمیر شود.

3- بازتاب نور مادون قرمز به لنز دوربین مداربسته

گاهی اوقات بازتاب نور مادون قرمز به لنز دوربین مداربسته باعث ایجاد نقاط سفید رنگ و مبهم در تصویر ضبط شده می شود. این اتفاق به خصوص می کند در مواقعی پیش بیاید که زاویه دید دوربین گسترده است و سطوحی نزدیک قسمت جلویی دوربین قرار دارد. در این حالت ممکن این سطوح نور ir را به داخل لنز منعکس کند. در این حالت می توانید زاویه دید دوربین و بزرگنمایی آن را تا حدی تغییر دهید تا جایی که مجددا شاهد بازتاب نور نشوید.

4- آفتابگیر دوربین خیلی جلوتر است

آفتابگیر دوربین مداربسته یک محفظه محافظتی است که دوربین را در برابر نور آفتاب محافظت می کند. لذا در صورتی که این آفتابگیر خیلی جلو باشد، ممکن است باعث ایجاد لکه های روشن و سفید در تصویر دوربین مداربسته شود. در این حالت باید آفتابگیر دوربین را به سمت عقب هدایت کرد.

5- عدم قرارگیری صحیح حلقه واشر فوم در دوربین دام

در دوربین دام اگر حلقه های آب بندی (واشرفوم) که بین لنز است و داخل پوشش پلاستیکی شفاف قرار دارد به درستی در موقعیت خود قرار نگیرد می تواند با عث ایجاد نقاط سفید رنگی در تصویر شود. برای رفع این مشکل می توانید به صورت دستی حباب گنبدی را به درستی بر روی حلقه های کف قرار بگیرد و با کمک نوار برق محل آن را ثابت کنید.

6-ذرات گرد و غبار موجود در هوا

یکی از عمده دلایل لکه های سفید در دوربین مداربسته وجود ذرات گرد و غبار شناور موجود در هوا می باشد. ذرات گرد وغبار ریز و روشنی که نزدیک لنز دوربین قرار دارند به صورت دایره های بزرگ و سفید در صفحه تصویر نمایش داده می شوند. تنها راه حل این مساله این است که درب و پنجره ها را محکم ببندید و از نفوذ این ذرات به داخل محوطه جلوگیری نمایید.

کلام آخر

طبق مباحث مطرح شده تامین نور استاندارد و کافی هنگام نصب دوربین مداربسته برای داشتن تصاویر با کیفیت و خوب بسیار مهم و ضروری است. از این رو چنانچه به این مساله توجه نشود و نورپردازی مناسب و کافی نباشد ممکن است بسیاری از تصاویر را از دست بدهید.

البته باید توجه داشته باشید که میزان و نوع نورپردازی دوربین مداربسته بر اساس نوع محیط و سوژه مورد نظر تعیین می شود. نور پردازی دوربین مداربسته با کمک نور سفید باعث خواهد شد یک منطقه مشخص که محدوده تردد و دید دوربین است، روشن شود. علاوه براین روشنایی به عنوان یک عامل بازدارنده، مانع از اهداف خرابکاران و سارقان می شود.

 

  1. قلاده جی پی اس دار       قیمت انواع دوربین مدار بسته  جی پی اس ماشین   شرکت نصب دوربین مداربسته  سایت هایک ویژن

 

تکنولوژی +H265 در دوربین مداربسته هایک ویژن

تکنولوژی +H.265 یک الگوریتم هوشمند است که ادامه دهنده تکنولوژی رمزگذاری بر اساس استاندارد (H.265 (High Efficiency Video Coding و یا اصطلاحا HEVC است. در راه اندازی سیستم های مداربسته همواره با دو مشکل محدودیت پهنای باند و فضای ذخیره سازی مواجه هستیم. هر دو این موارد از جمله مواردی هستند که چنانچه به خوبی مدیریت نشوند می توانند هزینه زیادی را به سیستم تحمیل کنند. به خصوص اینکه تکنولوژی دوربین های مداربسته با کیفیت HD و بالاتر در حال گسترش است و افزایش کیفیت مساوی است با فضای بیشتر برای ذخیره و پهنای باند گسترده تر برای انتقال تصاویر. همچنین نحوه تنظیم دقیق بیت ریت تصاویر ویدئویی HD و ultra-HD، یک مسئله مهم در انتخاب دوربین مداربسته مناسب است.

به همین دلیل لازم است که حجم تصاویر دوربین مدار بسته قبل از ضبط یا انتقال کاهش یابد. در این رابطه راهکارهای زیادی وجود دارد اعم از فشرده سازی MPEG ،JPEAG ،H.264 ،H.265 و.. که قبلا به آنها پرداخته ایم اما روش جدیدتری با نام +H.265 توسط شرکت هایک ویژن اختصاصا برای فشرده سازی تصاویر مداربسته ابداع شده است که در ادامه به شرح آن می پردازیم. تکنولوژی +H.265 بر اساس عوامل زیر و به طور کامل و با توجه به ویژگی های نظارت تصویری زیر بهینه شده است:

  • در ابداع این تکنولوژی این مورد در نظر گرفته شده است که اشیاء متحرک ممکن است فقط چند بار در یک بخش با اهمیت از تصاویر ظاهر شوند.(تعداد دفعات ورود جسم متحرک در کل فیلم ضبط شده درصد کمی را شامل می شود)
  • با توجه به اینکه تمرکز بیننده عمدتا بر روی اجسام متحرک است پس می توان از کیفیت بالای تصویر در نقاط دیگر صرفنظر نمود.
  • فشرده سازی باید با توجه به دو عامل تاثیرگذار بر کیفیت تصاویر شامل کارکرد نظارتی 24 ساعته و وجود نویز انجام شود.

تفاوت تکنولوژی +H.265 با سایر فرمت ها

مهمترین تفاوت در نحوه فشرده سازی +H.265 نسبت به سایر فرمت های فشرده سازی کاهش میزان بیت ریت (تعداد بیت هایی که در یک واحد در ثانیه منتقل یا پردازش می شوند) و نتیجتا کاهش مصرف پهنای باند (میزان انتقال داده ها در بیت در ثانیه) است. با وجود تکنولوژی +H.265 شاهد کاهش میزان چشمگیری از بیت ریت در تصاویر ویدئویی خواهیم بود. این امر مستقیما باعث کاهش هزینه های مربوط به مصرف پهنای باند و فضای ذخیره سازی در دوربین مدار بسته می گردد.

تکنولوژی +H265 هایک ویژن

به صورت جزئی تر نحوه عملکرد +H.265 به این صورت است که ابتدا یک تصویر از محیط مورد نظر گرفته، و از آن به عنوان فریم پس زمینه استفاده می کند.سپس تنها بر روی اشیاء متحرک تمرکز کرده و هنگامی که سوژه متحرکی وارد ناحیه نظارتی شود، تصویری از جسم متحرک می گیرد و از آن به عنوان فریم مرجع استفاده می کند. چنانچه جسم به حرکت خود ادامه دهد، سیستم فقط اطلاعات مربوط به سوژه متحرک را به فریم پس زمینه اضافه می کند.

برای مطالعه بیشتر می توانید مطلبی که در ادامه آورده می شود را مطالعه کنید. اساس فشرده سازی در +H.265 بر مبنای سه تکنولوژی کلیدی زیر صورت می گیرد:

  • تکنولوژی کدگذاری طبق مدل پس زمینه
  • فناوری کاهش نویز در تصویر پس زمینه
  • کنترل نرخ بیت ریت

تکنولوژی کدگذاری طبق مدل پس زمینه

کدگذاری ترکیبی اساس عملکردی فرمت های فشرده سازی قبلی مانند MPEG2 ،MPEG4 ،H.264/AVC، و H265/HEVC است. در یک سیستم نظارتی مداربسته، اساسا اطلاعات پس زمینه ثابت باقی می مانند، پس در نتیجه یک فریم پس زمینه به عنوان فریم مرجع برای کدگذاری باقی فریم ها در نظر گرفته می شود. برای فریم های مختلف در تصاویر ویدئویی، با توجه به ویژگی های آنها روش های مختلفی از کدگذاری مورد استفاده قرار می گیرند که در مجموع منجر به فشرده سازی بهتر مجموع تصاویر خواهد شد. تکنولوژی کدگذاری طبق مدل پس زمینه از بخش های اصلی تکنولوژی +H.265 هایک ویژن است. این بخش خود به دو قسمت کدگذاری داخلی و میانی تقسیم می شود.

1. کدگذاری داخلی (Inter-frame prediction): با استفاده از تکنولوژی جبران حرکت (block-based motion compensation) یک مدل پیش بینی شده از یک یا چند فریم ویدئویی یا فرمت های ویدئویی که از قبل کدگذاری شده اند ایجاد می کند.

2. رمزگذاری میانی (Intra-frame prediction): بدین معنی است که نمونه های ماکرو بلوک یا همان واحد های پردازشی تنها با استفاده از اطلاعاتی حاصل از ماکرو بلوک های قبلا منتقل شده از همان فریم ایجاد می شوند.

تکنولوژی +H265 هایک ویژن

فناوری کاهش نویز در تصویر پس زمینه

میزان نویز تصاویر دوربین مداربسته معمولا در محیط هایی با نور کم افزایش می یابد. وجود نویز از کیفیت تصاویر تا حد زیادی می کاهد و یک اشکال بزرگ محسوب می گردد. همچنین میزان زیادی از بیت ریت کدگذاری شده را نیز اشغال می کند. روش های قبلی برای کاهش نویز در تصاویر دوربین مدار بسته اغلب بر اساس بکارگیری تکنیک هایی برای کاهش نویز در کل تصویر مد نظر است که این امر منجر می شود تا بخش هایی از تصویر اصلی نیز حذف شوند.

در تکنولوژی +H.265، ابتدا سوژه های متحرک از پس زمینه تشخیص داده شده و جدا می شوند. سپس برای هر قسمت از تکنیک های جداگانه و مناسب برای کاهش نویز در این نقاط استفاده می شود. در این روش نه تنها میزان نویز در تصاویر کاهش می یابد بلکه کیفیت آنها نیز حفظ می شود. این تکنیک علی الخصوص برای محیط هایی با امکان ایجاد نویز بالا در تصاویر بسیار مفید بوده و در کاهش نرخ بیت را نیز تاثیر گذار است.

علاوه بر موارد بالا به طور معمول و به منظور حفظ کیفیت تصاویر، مقیاس بکاررفته برای فشرده سازی، نویز موجود در تصاویر را نیز از بین می برد. در فشرده سازی +H.265 با استفاده از یک الگوریتم تحلیلی هوشمند تصویر پس زمینه و تصویر جسم متحرک از هم متمایز می شوند. و به این ترتیب تصاویر سوژه های متحرک و پس زمینه با استراتژی های مختلفی کد گذاری می شوند.

کنترل نرخ بیت

این فناوری به متوسط نرخ بیت در طول دوره های مختلف (معمولا 24 ساعت) مربوط می شود. با کنترل میانگین بیت ریت، دوربین می تواند میزان بیتی ریت را در صورت لزوم کاهش یا افزایش دهد. برای مثال دوربین می تواند در ساعات شلوغ در یک مکان عمومی مانند بانک نرح بیت را افزایش، و سپس در زمانی که بانک تعطیل است، آن را کاهش دهد. با استفاده از این فن آوری ها، می توان گفت که تکنولوژی +H.265 هایک ویژن کاملا مطابق با استانداردهای H.265/HEVC ساخته شده است و در نتیجه با اکثر نرم افزار/سخت افزارهای پشتیبانی کننده H.265 سازگار است.

  1. سیستم امنیتی     خانه هوشمند    اسمارت سکیوریتی    شهر هوشمند ایران


:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

علت پرش تصویر دوربین مداربسته

یکی از مشکلاتی که از پشتیبانی نمایندگی هایک ویژن می شود، علت پرش تصویر دوربین مداربسته یا تکه تکه شدن تصویر است. لذا در این مقاله به علت هایی که موجب پرش تصویر دوربین شده و چگونگی رفع این مشکل می پردازیم. در صورتی که پس از انجام مراحل گفته شده موفق به اصلاح تصویر نشدید می توانید با شماره نمایندگی هایک ویژن تماس گرفته تا مشاوره های لازم را به شما بدهند.

 
 

علت پرش تصویر دوربین مداربسته

علت پرش تصویر می تواند به عوامل مختلفی مرتبط باشد:

 

1- نوسان ولتاژ

زمانی که ولتاژ ورودی به دوربین مداربسته پایین است یا به اصلاح جریان دارای نوسان می باشد، تصویر در مانیتور دچار پرش یا فیلیکر خواهد شد.

 
 
 

2- تابش نور مستقیم به دوربین مداربسته

زمانی که دوربین مداربسته در معرض تابش مستقیم منبع نور باشد یا اینکه نور از یک سطح صیقلی به دوربین بازتاب می شود، تصویر دوربین دچار پرش خواهد شد. برای حل این مشکل باید جانمایی دوربین را تغییر داد.

در غیر این صورت باید فرکانس دوربین را با فرکانس نور هماهنگ و تنظیم نمود (۵۰ هرتز در اروپا یا ۶۰ هرتز در آمریکا). در این حالت روشنایی تصویر در دوربین را تغییر دهید تا مشخص شود فیلیکر (یا همان پرش تصویر) در چه نقطه ای کاهش خواهد یافت. همچنین در صورت امکان می توانید، نور مستقیم را کاهش داد و تنظیم کنید.

در صورتی که راهکارهای ارایه شده کارایی لازم را نداشتند بهتر است اگر دوربین اتو آی ریز می باشد، این قابلیت را فعال کنید. اما در صورتی که قابلیت اتو رایز را نیز نداشت می توانید از کاور شفاف بر روی دوربین استفاده نمایید تا انتقال نور کاهش یابد.

 
 
 

3- مشکل در کابل دوریین مداربسته

به یاد داشته باشید که هر چه طول کابل یا مسیر کابل کشی طولانی تر باشد احتمال بروز اختلال و پرش در تصویر زیادتر است. به همین دلیل توجه کنید که کابل ها به اندازه مسافت لازم باشد. در صورت بروز پرش نیز کابل ها را بررسی کنید که دچار پارگی، پوسیدگی و یا پارگی نشده باشند.

 
 
 

4- مشکل منبع تغذیه دوربین

ممکن است یکی از علل های پرش تصویر دوربین مربوط به منبع تغذیه باشد. لذا جهت پیشگیری از پرش تصویر از یک منبع تغذیه با کیفیت که هیچ نوع قطعی ندارد، استفاده نمایید.

 
 
 

5-محل نصب دوربین مدار بسته

محل نصب دوربین می تواند در ایجاد پرش تصویر تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال اگر محلی که دوربین در آنجا قرار دارد خیلی گرم باشد ممکن است تصویر دچار پرش شود.

 
 
 

6- وجود میدان مغناطیسی در نزدیکی دوربین مدار بسته

وجود میدان مغناطیسی مثل یک آهنربا یا هر چیز دیگری ممکن است باعث ایجاد پرش تصویر و کاهش کیفیت آن شود.

 
 
 

7- فیش های  BNC

ممکن است علت پرش تصویر مربوط به کانکتور دوربین مداربسته از جمله فیش BNC باشد. لذا سعی کنید همواره در انتخاب و خرید فیش بی ان سی و سایر لوازم جانبی دوربین مداربسته از جنس مرغوب و با کیفیت استفاده کنید.

 
 
 

8- پایین بودن FPS یا فریم ریت دوربین

تعداد فریم‌­هایی که یک دوربین در هر ثانیه پشت سر هم ثبت می کند را فریم بر ثانیه یا همان FPS گفته می شود. چنانچه FPS دوربین مداربسته ای پایین باشد، بعضی از ثانیه یا لحظاتِ تصویر جسمی که دارای سرعت بالایی است ثبت نخواهد شد. در این صورت ممکن است هنگام حرکت با سرعت بالا تکه های تصویر قبلی همراه با تصویر حاضر همراه باشد. اصطلاحا این مساله باعث می شود که دوربین مداربسته شما دارای جاماندگی رنگ در تصویر داشته باشد.

به عنوان مثال در مقابل دوربین مداربسته ای که FPS پایینی دارد، اگر دست خود را تکان دهید. مشاهده می کنید که یک هاله شبح مانند در پشت تصویر دست شما ظاهر خواهد شد. علت این امر همانطور که گفته شد پایین بودن فریم ریت یا همان FPS است.

 
 

رفع مشکل FPS

فریم ریت در دوربین های ای پی و همچنین دوربین های توربو HD قابل تنظیم می باشد اما این تغییرات دارای محدودیت می باشد. تغییرات FPS متناسب با سخت افزار به کار رفته در دوربین مداربسته است. لذا کارخانه تولید کننده هر مدل از دوربین مداربسته متناسب با سخت افزار به کار رفته دارای یک حداکثر فریم ریت می باشد. بنابراین هنگام تنظیم نمی توان بیش از مقدار طراحی شده فریم ریت را بالا برد اما می توان کمتر کرد.

توجه داشته باشید که با بالا رفتن فریم ریت کیفیت تصویر نیز بالا خواهد رفت. از این رو میزان حجم ذخیره سازی تصاویر بالا خواهد رفت. به همین دلیل گاهی در نقاط کم اهمیت تر فریم ریت را پایین تنظیم می کنند تا تصاویر ضبط شده حجم کمتری را اشغال کنند.

البته باید توجه نمود که هر چه فریم ریت دوربین مداربسته بالاتر باشد، کیفیت تصویر آن بهتر خواهد بود و قیمت بالاتری دارند. همچنین نیاز به دستگاه هایی است که دارای CPU قوی باشد که بتواند این تصاویر را پشتیبانی کند.

 

  1. سیستم امنیتی و حفاظتی    سیستم های ایمنی منزل     امنیت هوشمند    شاخص های شهر هوشمند

 

کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته

کیفیت تصویر دوربین مداربسته بسته به نیاز کاربر تعیین می شود. کیفیت بهتر به این معنا است که دوربین در مسافت طولانی تصویر واضحی را به نمایش می گذارد. به عنوان مثال در فاصله 13 متر با دوربین 2 مگا پیکسلی به راحتی پلاک خودرو قابل رویت است. اگر دوربین شما 4 مگا پیکسلی باشد این فاصله 14متر می شود. چند عامل مهم و موثر بر کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته شامل رزولوشن تصویر، تعداد فریم و… است که در ادامه تمامی موارد را بررسی می کنیم.


  1. عوامل موثر بر کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته

 
  • رزولوشن تصویر

رزولوشن یکی از عوامل مهم و تاثیر بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته است. پارامتر رزولوشن مشخص می کند اندازه تصویر ضبط شده چقدر باشد. واحد اندازه گیری رزولوشن مگاپیکسل است. هرچه میزان رزولوشن دوربین مداربسته بالا باشد به طبع وضوح تصویر و کیفیت تصاویر ثبت شده بالاتر است. پارامتر رزولوشن تعیین کننده میزان جزئیات قابل رویت داخل تصویر است. توجه داشته باشید که بسته به نیازتان رزولوشن دوربین مداربسته را انتخاب نمایید. به طور مثال برای فضاهای خارجی که نیاز است پلاک خودرو به وضوح ثبت شود باید از دوربین مداربسته با Resolution بالا استفاده نمایید.

قبل از خرید سیستم مداربسته بهتر است میزان Resolution مورد نیازتان را تعیین کنید و بسته به آن دوربین مداربسته و دستگاه ضبط کننده تصاویر DVR-NVR را انتخاب نمایید.

نامبر اساس پیکسل های عمومیمیزان پیکسلحداکثر رزولیشنMegapixel مگاپیکسل دوربین
720p Security Cameras 921,600 1280*720 1
1080p Security Cameras 2,073,600 1920*1080 (HD) 2
1536p Security Cameras 3,145,728 2048*1536 3
1440p Security Cameras 3,686,400 2560*1440 (2K) 4
1728p Security Cameras 5,308,416 3072*1728 5
2160p Security Cameras 8,294,400 3840*2160 (4K) 6

دوربین های امنیتی 720p ، p1080 و 1440p رایج ترین دوربینهای امنیتی بازار در حال حاضر هستند. کلیه دوربین های امنیتی جدید و با کیفیت دارای وضوح تصویر حداقل 1440p  می باشند.

محدودیت روزولوشن

معمولا دوربین های مداربسته آنالوگ محدودیت رزولوشن دارند و تاWD1  را پشتیبانی می کنند. به همین دلیل دستگاه DVR  نیز بیشتر از این مقدار را پشتیبانی نمی کند. اما چنانچه به کیفیت ضبط بالاتر از WD1 نیاز داشته باشید توصیه می کنیم از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده کنید.

 
  • تعداد فریم تصویر در ثانیه (FRAMERATE)

هر فیلم از مجموعه چند تصویر تشکیل شده است. تعداد فریم ریت به این معنی است که هر ثانیه از فیلم از چند تصویر تشکیل شده است. هر چه تعداد فریم ها در یک ثانیه بیشتر باشد جزئیات بیشتری قابل مشاهده است. اگر تصاویر را با 25 فریم در ثانیه ثبت کنید جزئیات کمتری را نسبت به 10 فریم در ثانیه از دست خواهید داد. تعداد فریم های ثبت شده توسط دوربین مداربسته زمانی مهم خواهد شد که از آن ها در محیط هایی همچون کارخانه چاپ، طلافروشی و.. استفاده کنید. ثبت جزئیات در محیط های این چنینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • لنز (lens)

سه نوع لنز ثابت، ولی فوکال متغییر و ولی فوکال موتورایز در دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک به نحوی در کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته موثر هستند.

لنز ثابت: دوربین هایی با لنز ثابت دارای یک کانون ثابت هستند و تنها در یک زاویه به شما دید می دهند. در مکان هایی که تنها یک زاویه دید هائز اهمیت است از دوربین هایی با لنز ثابت استفاده کنید.

کاربرد لنز ثابت: نظارت بر یک اتاق، راهرو های پر رفت و آمد، ورودی پارکینگ و…

لنز متغیر Vari focal: لنز Vari focal دارای زوم اوپتیکال و فاصله کانونی قابل تنظیم است. فوکوس در هر بار تنظیم فاصله کنونی باید به صورت دستی تنظیم شود تا تصویر نهایی از تمرکز خارج نشود.

کاربرد لنز متغیر Vari focal : نظارت بر راهرو، محوطه های کوچک و متوسط با دید ثابت و…

لنز خودکار  Motorized: بهترین لنز دوربین مداربسته لنزهای موتورایز هستند که از دسته لنزهای وریفوکال می باشند با این تفاوت که زوم آنها به صورت دستی نبوده و به واسطه موتور تعبیه شده در دوربین از راه دور قابل تنظیم است.

کاربرد لنز خودکار Motorized: نظارت بر خط تولید، اتوبان ها و…

 

 

  2. مقایسه کیفیت دوربین های مداربسته

 

در بحث مقایسه کیفیت دوربین های مداربسته می توان به موارد زیادی اشاره کرد. دوربین های مداربسته هم از نظر ظاهر و جنس بدنه و هم از نظر نرم افزاری با هم متفاوت هستند که تمامی این پارامتر ها بر کیفیت دوربین مداربسته تاثیر گذار خواهد بود. اما ما بسته به موضوع این مقاله که بررسی کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته است سعی داریم دوربین های مداربسته را بر حسب کیفیت تصاویر متفاوت بررسی کنیم.

  • تفاوت کیفیت تصویر HD و FULL HD در دوربین مداربسته

اصلی ترین تفاوت میان دوربین های HD و FULL HD کیفیت تصویر یا رزولوشنی است که به نمایش می گذارند. کیفیت تصویر دوربین هایی با رزولوشن 1080 نسبت به دوربین های 720 بسیار بهتر است، لذا توصیه می شود برای مکان هایی که مسائل امنیتی و نظارت تصویری در آنها از حساسیت بالایی برخوردارند از دوربین های FULL HD  یا همان 1080 استفاده شود. بعضاً برای افراد سوال می شود که HD بهتر است یا FULL HD؟ پاسخ این سوال تنها به نوع کاربری شما بستگی دارد و باید برحسب نیازتان انتخاب نمایید.

 

 

  3. رابطه رزولوشن با تعداد فریم

 

دستگاه ضبط کننده تصاویر DVR قادر است حجم مشخصی از اطلاعات را در یک ثانیه ذخیره کند. بنابراین چنانچه اندازه تصویر (رزولوشن)، از توانایی دستگاه ضبط خارج باشد دستگاه تعداد فریم را پایین می آورد. تنها دستگاه هایی می توانند تصاویر بزرگ آن هم با فریم بالا را ثبت کنند که قدر ت پردازش بالایی را داشته باشند. چنانچه دوربین شما کیفیت فوق العاده ای داشته باشد اما دستگاه دی وی آر شما قدرت پردازش کافی را نداشته باشد نمی توانید نتیجه دلخواه را مشاهده کنید.

برای دستگاه هایی که تعداد فریم آنها با کیفیت ضبط کاهش می یابد از اصطلاح Up to D1 Recording Resolution Non-Real time استفاده می کنند. به بیان دیگر، Non-Real time به معنی ضبط تصاویر در تعداد فریم کمتر از 25 است. برای دستگاه‌هایی که کاهش تعداد فریمی در آنها مشاهده نمی‌شود D1 Recording Resolution Real time گفته می شود. بنابراین اگر تصویر real باشد، جزئیات کمتری را از دست می دهید. اما چنانچه تصویر non-real  باشد، جزئیات از دست می رود و تصاویر متحرک حالت شانه ای پیدا می کنند.

 

 

  4. تفاوت بین کیفیت تصاویر

 

هر دوربین مداربسته ای دارای دیتا شیت است. داخل دیتا شیت تمام مشخصات و ویژگی های دوربین آماده است. برای بررسی فریم ریت دوربین دیتا شیت دوربین مدل 2 مگا پیکسلی مدل DS-2CE76D0T-ITMF را با هم بررسی می کنیم. همانطور که در شکل می بینید فریم ریت دوربین 25 fps و 30 fps ثبت شده است. این به این معنا است چنانچه فرکانس برقی در کشور شما 50 هرتز باشد؛ مثل ایران، دوربین در حالت فول تا 25 فریم در ثانیه را ثبت می کند. اما چنانچه فرکانس برق 60 هرتز باشد مثل کشور ژاپن، در حالت فول دوربین تا 30 فریم در ثانیه را ثبت می کند.

 

 

  5. بررسی Frame Rate دوربین مداربسته

 

در هنگام خرید حتما به حداکثر مگاپیکسل قابل پشتیبانی دستگاه ضبط تصاویر (DVR,NVR) در حالت پخش مستقیم توجه کنید. به عنوان مثال؛ اگر دوربین شما 5 مگاپیکسل است، حتما دستگاه دی وی آر هم باید حداقل 5 مگاپیکسل را پشتیبانی کند. آیا دستگاه ضبط با هم کیفتی که مستقیم در نمایشگر نشان می دهد با همان کیفیت هم روی هارد ضبط می کند؟ در این مورد حتما باید هنگام خرید به مدل دستگاه دی وی آر دقت کنید. بنابراین باید قابلیت دستگاه در زمینه کیفیت پخش همزمان و بازبینی بررسی شود. بسیاری از دستگاه هایی که در بازار وجود دارند این قابلیت را ندارند که در هنگام بازبینی تصاویر 4 مگاپیکسلی ارائه کنند.

به عنوان نمونه بسیاری از دستگاه ها در هنگام پخش دوربین 4 مگاپیکسلی را به همان کیفیت نمایش می دهند. اما در هنگام بازبینی فیلمی که در هارد ذخیره شده، کیفیتش تا 2 مگاپیکسل کاهش پیدا می کند. البته این موضوع یک مزیت و یک عیب دارد. عیب آن که مشخص است کیفیت کاهش می یابد. اما در جاهایی که جزییات مطرح نیست کاهش کیفیت باعث می شود فضای کمتری از هارد اشغال شود. بنابراین حتما به این مساله مهم در هنگام خرید دقت کنید. اگر تصمیم گیری در این موضوع برایتان مشکل است یا دچار سردرگمی شده اید که تا چه میزان کیفیت برای نیاز کاربری شما مفید است توصیه می کنیم از مشاوره رایگان گروه امنیتی تارتن دژ آریانا بهره مند شوید.

 
 

 



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

انواع هارد هایک ویژن و قیمت SSD اینترنال

کمپانی هایک ویژن محصولات گوناگونی در زمینه تجهیزات الکترونیکی به بازار معرفی کرده است. از آن جمله می توان به تولید تجهیزات مداربسته، دزدگیر، دوربین و… اشاره کرد. در این بین هارد SSD هایک ویژن یکی از پر طرفدارترین محصولات این شرکت است. هارد هایک ویژن در انواع مختلف تولید شده و برای گروه های مختلفی از مشتریان عرضه می شود. از ویژگی هاردهای این برند SSD بودن آنهاست که همین امر، سرعت بالای انتقال اطلاعات و مقاومت در برابر شوک را موجب شده است. قیمت SSD Hikvision براساس نوع و ظرفیت هارد هایکویژن متفاوت است. در این مقاله سعی داریم به معرفی انواع هارد Hikvision بپردازیم.


 

هارد SSD هایک ویژن و انواع آن

هارد SSD هایک ویژن در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. هر کدام از این نوع حافظه hikvision خصوصیات منحصر به فردی دارد. کمپانی هایک ویژن در مدلی از هارد علاوه بر محافظت از داده با رمز عبور، احراز هویت اثر انگشت را نیز ارائه کرده است. همچنین سازگاری هارد تولیدی این شرکت با بسیاری از سیستم ها با OS های متفاوت (TV / Ps4 / Xbox / Windows / Mac / Linux / Android) یکی از دلایل محبوبیت این محصول شده است. انواع هاردهای هایک ویژن عبارتند از: هارد اینترنال سبز، هارد اینترنال آبی، هارد اکسترنال، هارد پورتابل یا قابل حمل، هارد M.2 SSD هایکویژن.

 
 
 

هارد اینترنال هایک ویژن

در هارد هایک ویژن از نوع اینترنال شما دو رنگ از هارد را خواهید دید. این نوع از هاردها در دو رنگ سبز و آبی تولید می شوند که تفاوت های از نظر ظرفیت و سایر ویژگی ها با یکدیگر دارند. هاردهای سبز هایکویژن از ظرفیت 120 GB آغاز می شود و با ضریبی از همین عدد (120)  افزایش می یابد. در انواع اس اس دی اینترنال سبز نام با E100 آغاز می شود. در هاردهای آبی رنگ هایک ظرفیت از 128 GB آغاز می شود و با ضریبی از آن افزایش می یابد. بنابراین هارد 1TB یا همان 1024 GB را به رنگ آبی خواهید یافت. شروع نام هارد های اس اس دی آبی با C100 است.

هارد هایک ویژن
 
 

برای اتصال این هاردها از رابط SATA استفاده می شود. با توجه به پشتیبانی از SATA3 یا SATA III سرعت انتقال اطلاعات در این هارد به میزان 6 گیگا بیت بر ثانیه (6 Gb/s) افزایش یافته است. این در حالی است که با USB 3.0  که از پورت های سریع سیستم های کامپیوتری است، سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه را تجربه کرده اید. سرعت خواندن اطلاعات در هاردهای اینترنال هایک ویژن 550 مگا بایت بر ثانیه (550MB/S) است. سرعت نوشتن در برخی از مدل نیز 470 مگا بایت بر ثانیه است و اندازه آنها در حدود 2.5 اینچ است. اغلب این نوع از حافظه های Hikvision ضد لرزش، مقاوم در برابر ضربه و شک هستند. در برخی از آنها قابلیت ضد خش بودن نیز دیده می شود.

 
 
 

هارد M.2 هایک ویژن

هارد M.2 از انواع دیگر هارد است که به صورت کارت روی مادربرد متصل می شود. از آن جهت که به پورت M.2 متصل می شوند به آن کارت M.2 یا هارد M.2 گفته می شود. در راستای نیاز به سرعت بیشتر و ابعاد کمتر پورت هایی طراحی و معرفی شدند که بتوانند اطلاعات را با سرعت بیشتری انتقال دهند. یکی از این پورت ها M.2 است. این پورت زمینه معرفی حافظه های اس اس دی بسیار کوچک و در عین حال سریع را فراهم آورد. حافظه هایی به شکل کارت که کانکتور M.2 دارند. در انواع حافظه های SSD هایک ویژن این نوع از هارد نیز دیده می شود.

 
 

از ویژگی های هارد هایک ویژنM.2 سرعت خواندن و نوشتن بالاست. پشتیبانی از رابط های M.2 و SATA III و سرعتی برابر با 560 مگا بایت بر ثانیه از دیگر خصوصیات این حافظه SSD است. این حافظه هایک ویژن ضد لرزش است و عملکردی بهینه تر و با ثبات تری خواهد داشت. زیرا برای ایجاد امنیت بیشتر اطلاعات از کنترل تراشه الکترونیکی جایگزین ساختار مکانیکی قبل استفاده کرده است.

 
 
 

هارد هایک ویژن قابل حمل Portable

در انواع هاردهای هایک ویژن هاردهای قابل حمل نیز مورد توجه است. این هاردها نوعی از هاردهای اکسترنال هستند  درایو قابل حمل با SSD داخلی طراحی شده است. مشخصاً حافظه هایک ویژن قابل حمل دارای سرعت خواندن 540 مگابایت بر ثانیه است. البته سرعت خواندن و نوشتن واقعی  به سخت افزار و نرم افزار دستگاه متصل به هارد و نوع استفاده وابسته است. استفاده از هسته نیمه هادی ضد ضربه دوام و مقاومت این هارد در برابر ضربه را بالاتر برده است. ظاهری جذاب، کوچک و سبک با امکان اتصال آن به صورت سوئیچ و کلید برای حمل راحت تر.

ssd hikvision portabl
 
 

دارای استاندارد IP55 است و در برابر آب و گرد و غبار تا حدودی مقاوم است. تماس محدود گرد و غبار بر عملکرد آن تاثیر منفی نخواهد داشت. بسیار مناسب استفاده در لپ تاپ، کامپیوترهای خانگی یا PC، تب لت و تلفن های هوشمند و… با سیستم عامل های Windows / Mac / Android. است. از طریق رابط Type C و USB 3.1 قابل اتصال به دستگاه های مختلف است.

 
 
 

هارد اکسترنال هایک ویژن

از دیگر انواع هارد هایک ویژن هاردهای اکسترنال است که خود نیز انواع گوناگونی دارد. از خصوصیات این حافظه SSD Hikvision می توان به عملکرد قدرتمند، سریع و پایدار اشاره کرد. سرعت انتقال تا 1060 مگابایت بر ثانیه ویژگی جذاب این هارد است. سریعتر از هارد دیسک های مکانیکی اکسترنال معمولی است. این هارد با سیستم عامل “Hi Smart” که توسط Hikvision توسعه یافته است و Elite 7 برای انتقال آسان فایل های بزرگ است.

هارد هایک ویژن
 
 

سطح ایمنی برخی از این نوع هاردها نسبت به آب بالاست و از عملکرد ضد آب IPX-7 پشتیبانی می کند. بدنه فلزی آن که از آلیاژهای آلومینیوم ساخته شده سبک بوده و در برابر ضربه مقاوم است. به این ترتیب استفاده از این حافظه ها توسط ورزشکاران در فضای باز ایمن است و نگرانی برای از دست دادن اطلاعات بر اثر ضربه وجود ندارد. در مدل HIKVISION Elite7 نرم افزار رمزگذاری Hi Backup استفاده می شود. این نرم افزار از طریق Baidu قابل ارتقاء است و با آن می توانید از داده های خود به طور خودکار در هارددیسک شبکه پشتیبان گیری کنید.

 
 
 

قیمت انواع حافظه هایک ویژن

همان طور که پیش تر مطرح شد حافظه های SSD هایکویژن در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند و همین امر عاملیست برای تفاوت در قیمت آنها. البته صرفنظر از ظرفیت ویژگی های دیگری نیز در قیمت هارد هایک ویژن موثر هستند مانند سرعت نوشتن در آنها. نوع HS بودن هارد نیز در قیمت هارد موثر است. به عنوان مثال یک هارد HS هایکویژن 120 گیگا بایت حدود 20 هزار تومان گران تر از هارد معمولی 120 این برند است.

 

قیمت جی پی اس حیوانات  هایک ویژن تهران  ردیاب سالمندان   آداپتور صنعتی

 

 

raid در دوربین مداربسته چیست؟

ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات ارسالی از دوربین ها در هارد دیسک انجام می شود. همیشه احتمال از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده وجود دارد. در دوربین های مداربسته، نحوه ذخیره سازی اطلاعات همانند ذخیره دیتا بر روی درایو کامپیوتر های معمولی است. به این صورت که پردازشگر سیستم تشخیص می دهد که دیتای ضبط شده بسته به ظرفیت دیسک های موجود در کدام یک ذخیره گردند. با استفاده از سیستم پیکربندی Raid یا (Redundant Array of Independent Disks)، دیتای ویدئویی به شیوه ای منطقی تر و امن تر مدیریت می شود. کاربرد raid در دوربین مداربسته در چه زمانی است؟ هدف نهایی در این تکنولوژی، دستیابی به سطوح بالاتری از حفاظت اطلاعات ضبط شده و روشی بهینه برای بازیابی اطلاعات در صورت خرابی های احتمالی است.

نحوه عملکرد تکنولوژی Raid در دوربین مداربسته

تکنولوژی Raid در دوربین مداربسته چیست؟ این تکنولوژی در واقع ترکیب کردن ظرفیت چند هارد دیسک به عنوان یک هارد واحد برای افزایش امنیت اطلاعات ضبط شده است. بدین ترتیب، ذخیره ی اطلاعات با این شیوه، علاوه بر فرآهم آوردن امنیت بیشتر، سرعت خواندن، نوشتن و  کارایی دستگاه ها را نیز افزایش می دهد.
هارد دیسک ها در دستگاه های ضبط کننده DVR و NVR تعبیه می شوند و با توجه به انواع سیستم های Raid موجود، می توان به طور همزمان از ظرفیت بیش از یک هارد دیسک بهره برد. تصاویر و اطلاعات ضبط شده بوسیله تکنولوژی Raid به شکل آرایه های افزونه مرتب سازی می شوند. این آرایه ها انواع مختلفی دارند و بسته به نیاز کاربران طراحی شده اند. Raid ها دارای انواع متفاوتی هستند که از ساختارهایی از جمله Mirroring ، Striping و یا Error-correcting تبعیت می کنند. در ادامه برای فهم بهتر موضوع به نحوه عملکرد هر کدام از انواع سیستم Raid و همچنین ساختارهای آن اشاره می کنیم:

پیکربندی های مختلف سیستم Raid

  • Mirroring: در این روش اطلاعات و تصاویر مورد نظر، کپی برداری شده و در بیش از یک دیسک ذخیره می شوند. در این روش به حداقل دو هارد دیسک نیاز دارید. به دلیل اینکه اطلاعات در دو هارد ذخیره می شوند، عملیات خواندن و بازیابی، سرعت بیشتری داشته اما نوشتن و ذخیره سازی در آن کمی کُند تر انجام می شود. باید بدانید که در صورت عدم موفقیت عملیات ذخیره سازی در یکی از درایو ها، اطلاعات در دیسک دیگری ذخیره می شوند.
  • Striping: در این روش، تمامی اطلاعات در سرتاسر هارد دیسک ها تقسیم می شوند. عملیات خواندن و نوشتن در این روش در مقایسه با یک هارد، سریع تر انجام می شود.
  • Error-correcting: در این روش اطلاعات به نحوی ذخیره می شوند که امکان بازیابی اطلاعات و تصحیح آن وجود داشته باشد. ساختار موجود در این نوع آرایه بندی موجب می شود  تا سرعت عملیات خواندن و نوشتن، متناسب با تعداد درایوها افزایش یابد. البته در این روش حداقل به 3 هارد دیسک نیاز دارید و بسیاری از کارشناسان به منظور عملکرد بهتر، 5 دیسک را توصیه می کنند.

سطوح مختلف سیستم Raid

سطوح مختلفی از سیستم های Raid از 0 تا 10 وجود دارند که معمول ترین آنها سیستم های  Raid5 و 6 هستند.

  • Raid 0: تنها قابلیت موجود در سیستم  Raid 0 افزایش سرعت ذخیره سازی یا همان پیکر بندی striping است و هیچگونه عمل افزونه سازی در آن انجام نمی شود. سیستم های Raid از سیستم ذخیره سازی آینه ای یا زوجی موجود در سیستم های Raid 1 یا 5 پشتیبانی نمی کنند.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

  • Raid 1: در سیستم Raid 1 تمامی تصاویر ارسالی از دوربین به صورت داپلیکیت شده ذخیره می شوند. بنابر این در این سیستم حداقل به دو عدد هارد دیسک نیاز است. بدین معنی که اگر اطلاعات موجود در دیسک 1 از بین رفت هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، زیرا کپی اطلاعات در دیسک 2 نیز موجود است(mirroring). این سطح دارای پیکربندی striping نیست و از آنجایی که امکان خواندن هر دیسک به طور همان زمان وجود دارد عملکرد خواندن بهبود یافته است.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

  • Raid 5: این سیستم دارای عملکرد به مراتب بهتری است. بدین صورت که داده های مربوط به تصاویر در بیش از یک هارد دیسک ذخیره می گردند. همچنین این سیستم دارای قابلیت تولید و ذخیره دیتا به صورت زوج در هر کدام از هارد دیسک ها است. با وجود این سیستم، در صورت خرابی یک هارد، تصاویر دوباره در همان دیسک بازیابی می گردند. RAID 5 نیاز به حداقل سه دیسک دارد، اما اغلب توصیه می شود از حداقل پنج دیسک برای عملکرد بهتر استفاده کنید. یکی از معایب موجود در سیستم Raid 5 این است که هنگامی که ذخیره سازی اطلاعات در یک دیسک با شکست مواجه می شود، زمان زیادی طول می کشد تا یک آرایه دوباره بازیابی شود. در نتیجه عملکرد آن معمولا در زمان بازسازی کاهش می یابد.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

  • Raid 6 :Raid 6 نسخه توسعه یافته از Raid 5 است با این تفاوت که قادر است به طور همزمان در صورت از دست رفتن اطلاعات در دو دیسک، آن را بازیابی کند. ، اما همچنین نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری دارد و در نتیجه کمتر از Raid 5 کارایی دارد.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

  • Raid 10 :Raid 10 یک استاندارد جدیدتر است و ترکیبی از Raid0 و Raid1 است. این سیستم عملکرد بهتری از RAID 1 ارائه می دهد اما هزینه بسیار بالایی دارد. RAID 10 سرعت عملکرد بالایی دارد اما نیازمند به دو برابر فضای ذخیره سازی به صورت آینه ای(mirroring) است.

Raid در دوربین های مدار بسته چیست؟

ساخت فروشگاه رایگان

اپلیکیشن مکان یاب

اپلیکیشن فروشگاه ساز

اپلیکیشن ساخت فروشگاه

اپلیکیشن فروشگاه یاب

اپلیکیشن ساخت فروشگاه رایگان

 

 



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


فناوری SenseUp در دوربین مداربسته

فناوری SenseUp در دوربین مداربسته : بسیاری از سیستم ها و تکنولوژی های تمدن انسان برگرفته از سازوکارهای بدن انسان و دیگر حیوانات کره زمین است. برای مثال بسیاری از فناوری های بکار رفته در دوربین های عکاسی و دوربین های مداربسته با تقلید از سازوکارهای چشم انسان توسعه یافته است و فناوری SenseUp در دوربین مداربسته نیز یکی از فناوری های توسعه یافته بر اساس ساختار چشم انسان است. بگذارید با یک مثال این فناوری را بهتر برای شما توضیح دهیم. حتما برای شماهم پیش آمده است که از یک فضای پر نور واد یک محیط تاریک شوید و برای چند لحظه چشم شما قادر به دیدن هیچ چیز نباشد. در این شرایط عنبیه چشم شما به سرعت باز می شود تا بتواند نور بیشتری از محیط اطراف خود را دریافت کند و در نتیجه این مکانیزم بعد از چند لحظه شما قادر به دیدن محیط تاریک اطراف خود می شود.

در دوربین های مداربسته این مکانیزم باز شدن عنبیه چشم انسان در محیط های تاریک کپی برداری شده است و با کاهش بسته شدن شاتر دوربین مداربسته سعی می شود که نور بیشتری از محیط به صفحه حساس دوربین برخورد کند. این تکنولوژی در دوربین های مداربسته با نام فناوری SenseUp  شناخته می شود.

 

در مدل های قدیمی تر دوربین مداربسته برای ایجاد تصویر شفاف در محیط تاریک نیاز به روشنایی مصنوعی بود اما با فناوری SenseUp نیاز به نور مصنوعی در محیط به کمترین میزان خواهد رسید.

برای آنکه درک کنید این فناوری به چه میزان به کارایی بیشتر دوربین های مداربسته کمک کرده است باید دوربین های دارای این فناوری را با مدل های قدیمی تر دوربین مداربسته مقایسه کنید. در مدل های قدیمی دوربین مداربسته که فاقد فناوری SenseUp  هستند شما برای ایجاد یک تصویر شفاف در محیط تاریک نیاز به استفاده از منبع نور مصنوعی خواهید بود و در نتیجه هم هزینه های نصب دوربین مداربسته  و هم مشکلات هنگام نصب افزایش پیدا می کند.

به عنوان یک نکته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در مناطقی که امکان استفاده از منابع نوری مصنوعی برای افزایش میزان روشنایی محیط وجود ندارد، دوربین های مداربسته با فناوری Sense Up بهترین گزینه خواهد بود.

در تصویر زیر تفاوت تصاویر با فناوری SenseUp در دوربین مداربسته را مشاهده می کنید.

 

فناوری SenseUp

بیشتر بخوانید : پکیج دوربین مداربسته       نمایندگی هایک ویژن

Sense Up

فناوری SenseUp را با عنوان DSS یا Digital Slow Shutter  نیز در بازار معرفی می کنند. در یک توضیح کوتاه می توان چنین گفت که فناوری SenseUp یک فناوری پردازش میزان نور محیط است و این امکان را به دوربین مداربسته می دهد که در محیط های نوری مختلف سرعت باز و بسته شدن شاتر را برای ایجاد بهترین کیفیت تصاویر تنظیم کند.

 

در دوربین های دارای  فناوری SenseUp هدف اصلی افزایش مدت زمان ورود نور و برخورد فوتون های نور به پیکسل های سنسور دوربین مداربسته است. این کار در نهایت این امکان را به دوربین مداربسته می دهد که حتی در محیط های نزدیک به تاریکی مطلق نیز تصاویر رنگی با کیفیتی ثبت کنند.

با بررسی دقیق تر نحوه عملکرد فناوری SenseUp  در دوربین مداربسته متوجه خواهید شد که دوربین های مداربسته دارای این فناوری ابتدا با استفاده از یک شاتر الکترونیک مدت زمان نور ورودی به دوربین مداربسته را افزایش می دهند. بعد از فعال شدن فناوری SenseUp  در دوربین مداربسته ابتدا دوربین اقدام به گرفتن تعداد مشخصی تصویر از محیط اطراف می کند و سپس با مقایسه این تصاویر با یکدیگر تشخیص می دهد که چه میزان نور برای تشکیل بهترین و با کیفیت ترین تصویر مناسب است.

حد Sense-up

یکی از مهمترین پارامترها در مورد فناوری SenseUp مفهومی با نام حد Sense-up است. تنظیمات محدودیت را می توان در اکثر دوربین ها از تقویت ۲X تا ۱۲۸X amplification تعیین کرد. این تنظیمات مستقیماً به میزان نوری که به دوربین وارد می شود و نه سرعت واقعی شاتر ترجمه می شود. به عنوان مثال ، یک تنظیم ۲X باعث می شود ۲ برابر بیشتر از یک دوربین شاتر دیجیتال استاندارد و یک تنظیم ۱۶X نور تا ۱۶ برابر بیشتر از حد نرمال باشد.  توصیه می شود از یک تنظیم تقویت ۸X فراتر نروید.

 

فناوری Sense-up plus

یکی از مشکلات مهم در استفاده از دوربین های با قابلیت فناوری های  Sense-up  وجود دارد بهم ریختگی تصاویر ویدئویی در هنگام حرکت سریع اشیا است. فناوری های  Sense-up plus این مشکل را برطرف کرده است. بگذارید با یک مثال این موضوع را توضیح دهیم. یک دوربین فیلم برداری در حالت طبیعی 25 فریم در ثانیه تصویر ایجاد می کند و دستگاه ضبط هم همین 25 فریم را در اختیار شما قرار داده تا همگام سازی شود. اما وقتی شما از فناوری Sense-up استفاده می کنید اساسا به زمان بیشتری برای ورود نور به دوربین و تشکیل 25 فریم نیاز دارید و ایجاد 25 فریم در ثانیه عملا غیر ممکن می شود. این موضوع در یک قاب تصویر که اشیا در آن بی حرکت هستند یا جابجایی زیادی میان اشیا رخ نمی دهد، مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما در شرایطی که اشیا با سرعت زیادی تغییر می کنند ( برای مثال حرکت اتوموبیل ها در خیابان) کمی اعوجاج در تصاویر ایجاد می شود.

فناوری های  Sense-up plus  دقیقا این مشکل را برطرف کرده اند و حتی با تغییر سریع اشیا نیز مشکلی در تصویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته ایجاد نمی شود.

مزایای استفاده از دوربین های مدار بسته Sense-Up

هدف اصلی از  فناوری Sense-up ، ارائه یک فناوری قابل استفاده در دوربین های مداربسته است که با استفاده از آن حتی در شرایط نور ضعیف نیز بتوان تصاویر با کیفیت از محیط داشته باشیم.  این بدان معناست که دوربین های دارای حالت تصویری با حفظ تصاویر کاملاً رنگی قادر به دیدن تقریباً تاریکی کامل هستند.

فناوری Sense-up این امکان را ایجاد می کند که در هر شرایط نوری یک تصویر واضح و قابل اعتنا برای استناد به قانون ایجاد شود. همچنین بدون هیچ منبع نوری می توانید به مکانی خاص نظارت تصویری دقیق داشته باشید.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. دوربین مداربسته ضد نور
  2. یو پی اس دوربین مدار بسته
  3. استاندارد IP و IK
  4. فناوری EIS و OIS
  5. دوربین مداربسته HD و FULL HD
  6. دستگاه  دی وی ار هیبرید
  7. دوربین مداربسته پلاک خوان چیست ؟


:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


دوربین مدار بسته وریفوکال

دوربین مداربسته وریفوکال : استفاده از دوربین های مداربسته برای افزایش امنیت و نظارت دقیق تر بر مکان های مختلف هر روز بیشتر می شود و از سوی دیگر شاهد ورود هر روزه تکنولوژی های جدید و انواع مختلفی از دوربین مدار بسته با نام برندهای متفاوت ( مانند برند هایک ویژن ) در دنیا هستیم. یکی از شاخص های مهم در ایجاد تنوع در کاربرد های دوربین مداربسته، تفاوت در لنزهای بکار رفته در تولید این دوربین ها است. برای مثال لنزهای متغییر و ثابت هر کدام در مکان ها و پروژه های متفاوتی کاربرد دارند. در یک دسته بندی کلی لنزهای دوربین مداربسته با توجه به امکان تغییرات در فاصله کانونی به دو دسته کلی تقسیم می شوند، یکی دوربین های با لنز ثابت ( FIX) و دوم دوربین های دارای لنزهای متغییر ( varifoca) . در ادامه این مطلب به بررسی انواع لنز در دوربین های مداربسته و کاربردهای آنها می پردازیم .

لنز با فاصله کانونی متغیر

لنزهای با فاصله کانونی متغییر با نام لنزهای وریفوکال (varifoca) در بازار دوربین های مداربسته شناخته می شوند و در این لنزها طیف متنوعی از تغییرات در فاصله کانونی لنز دوربین مداربسته در دسترس است. نکته مهم در خصوص لنزهای دوربین مدار بسته وریفوکال این است که این لنزها به دلیل فاصله کانونی کوتاه به عنوان لنزهای زوم کارایی ندارند و تنها برای تنظیم دقیق تصاویر دوربین مداربسته در شرایطی استاندارد بین دو لنز استفاده می شود. دلیل اصلی ساخت این نوع لنزها ایجاد راحتی در نصب دوربین مداربسته و صرفه جویی در هزینه ها بوده است.

بنابراین در یک کلام می توان چنین گفت که این نوع لنز دوربین مدار بسته باعث استاندارد سازی سیستم ها و کاهش هزینه می شود.

دوربین مدار بسته وریفوکال

لنز زوم دستی دوربین مدار بسته

این نوع لنز این امکان را می دهد که فاصله کانونی برای دریافت تصاویر توسط دوربین به صورت دستی تنظیم شود. معمولا این کار با استفاده از یک حلقه کنگره دار در بدنه لنز انجام می شود. بنابراین تنظیمات دستی با حلقه موجود در بدنه مفهوم بزرگ نمایی تصاویر با فاصله کانونی طولانی تر را امکان پذیر می کند. نسبت بزرگ نمایی به نسبت اعداد یک به شش بیان می شود، به این معنی که طولانی ترین فاصله کانونی شش برابر کوتاه ترین فاصله است.

 

لنز زوم موتو رایز شده

لنزهای موتورایز شده همانطور که از اسم آنها پیدا است این قابلیت را دارند که تنظیمات لنز بجای آنکه توسط دست انسان انجام شود توسط موتور تعبیه شده در دوربین انجام شود. نحوه عملکرد این لنزها به این شکل است که حلقه زوم لنز توسط یک موتور کوچک DC و با کنترل از راه دور برای ایجاد تصاویر شفاف تنظیم می شود. نکته مهم در خصوص این نوع لنزها این است که امکان استفاده گسترده از آنها در دوربین مداربسته نیست چرا که زاویه شیب دوربین مداربسته اغلب نیاز به تغییراتی دارد که توسط موتور DC این لنزها دقت کافی را ندارد.

نکته بسیار مهم در خصوص لنزهایی که بر روی دوربین مداربسته نصب می شود این است که قبل از هر چیز باید نسبت وزن دوربین مداربسته و لنز محاسبه شود. در صورت عدم توجه به این نسبت ها بدن دوربین ممکن است آسیب جدی ببیند و متحمل هزینه های گزافی می شوید. پیشنهاد ما این است ک هم برای نصب دوربین مدار بسته و هم برای انتخاب لنزها با شرکت های معتبر نصب دوربین مداربسته قرارداد ببندید تا از خدمات پشتیبانی حرفه ای این شرکت ها بهره مند شوید.

بررسی لنز های متغیر یا وریفوکال

دوربین های مداربسته وریفوکال دارای لنزهایی با فاصله کانونی متغییر هستند و به همین دلیل زاویه دید و عمق دید این دوربین ها نیز متغییر است و متناسب با محیط می توان فاصله کانونی این لنزها را تغییر داد.

دوربین مدار بسته وریفوکال

مشخصات پر کاربردترین لنزهای دوربین مداربسته را در زیر مشاهده می کنید:

  • لنز ۳٫۵ تقریبا ۸ mm
  • لنز ۲٫۸ تقریبا mm12
  • لنز ۵   تقریبا mm50

لنز ۳/۵ به ۸ میلی متر یعنی فاصله کنونی این لنزها از ۳/۵ میلی متر تا ۸ میلی متر قابل تغییر است.به طور کلی در تنظیمات لنزهای دوربین مدار بسته وریفوکال یادتان باشد که  هر چه فاصله کانونی بیشتر باشد لنز زوم بیشتر و در نتیجه عمق دید بالاتر است اما در مقابل زاویه دید کمتری خواهید داشت. لنز های وری فوکال خود به دو دسته اتو آیریز (Auto  IRIS) و آیریز دستی (Manual IRIS) تقسیم می شوند.

(عمل IRIS، یعنی تنظیم نور عبوری از لنزها در شرایط و محیط های مختلف  و با شدت نور رابطه عکس دارد.)

لنزهای اتو آیریز نیز به دو دسته تقسیم بندی میشوند:

لنزهای DS – IRIS

یکی از راههای کنترل IRIS به صورت اتوماتیک می باشد. به این صورت که کنترل از طریق خود دوربین انجام شده و لنز از طریق سیگنال های ارسالی از طریق دوربین کنترل می شود.

لنز های Video – Iris

کنترل این نوع لنز از طریق سنسورهای قرار گرفته بر روی لنز انجام می شود و دوربین ها منبع تغذیه این لنزها را تامین می کنند. لنزهای متغییر وریفوکال درارای دو اهرم برای تنظیمات است. اهرم اول برای تنظیم عدسی دوم و تغییر فاصله کانونی مورد استفاده قرار می گیرد و اهرم دوم برای تغییر مکان لنز اول در جهت تنظیم وضوح و کیفیت یا تنظیم فوکوس تصاویر استفاده می شود. همچنین نوع دیگری از این لنزها در بازار موجود است که تنظیمات آن از طریق موتورهای کوچک تعبیه شده در لنز از طریق سیگنال های ارسالی به نرم افزار های نصب شده انجام می شود.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. فناوری SenseUp در دوربین مداربسته
  2. سرعت شاتر در دوربین مداربسته
  3. نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته
  4. نصب دوربین مداربسته در رستوران ها
  5. قیمت دوربین خودرو
  6. دستگاه DVR هیبرید


:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

WDR در دوربین مدار بسته

دوشنبه 1395.11.11

در قسمت قبل مقاله آموزشی دوربین مدار بسته به تکنیکهای WDR غیر واقعی اشاره کردیم. امروز علاوه بر آشنایی با این تکنیکها، می خواهیم ببینیم تفاوت بین دوربینهای مدار بسته WDR واقعی و دوربینهای مدار بسته بدون قابلیت WDR در محصولات یک برند چقدر با یکدیگر فرق می کنند.

روشهای WDR غیرواقعی بیشتر حول این دو تکنیک می گردند :

BLC یا جبران نور پشت زمینه تصویر دوربین مدار بسته

BLC یا Backlight Compensation تکنیکی است که با تنظیم ساده میزان Exposure دوربین مدار بسته بر روی یک مقدار ثابت شدت نور پشت زمینه یا نقطه ای را کاهش می دهد. در اصل این تکنیک تنها زمانی قابل استفاده است که بخواهید محیطی تماما تیره یا تماما روشن را در دوربین مدار بسته زیر نظر بگیرید و در محیطهایی با ترکیب این دو شدت نوری به مشکل می خورید. یعنی اگر صحنه ای بگونه ای باشد که فضای تاریک و روشن بسیاری داشته باشد، BLC می تواند تنهای یک بخش آنرا بدرستی تصحیح نماید و بخش دیگر که شدت نور متضادی داشته است کاملا غیرواقعی بنظر می آید. در تصویر زیر تفاوتها محسوس است.

تفاوت BLC و WDR دوربین مدار بسته

WDR دیجیتال

Digital WDR با نامهای DWDR یا EWDR یا WDR الکترونیکی هم شناخته می شود که اساسا یک تنظیمات کنتراستی است که بجای اعمال بر روی کل تصویر، تنها بر روی نواحی چندگانه صحنه انجام می شود. DWDR ممکن است در بعضی از صحنه ها کمی تغییر ایجاد کند اما این تکنیکها اصلا قابل مقایسه با تکنیک WDR واقعی نیستند.

توجه کنید که بسیاری از شرکتهای تولید کننده دوربین مداربسته، DWDR را بعنوان قابلیتی مجزا علاوه بر WDR واقعی، بر روی محصولشان تبلیغ می کنند و کاربران هم بسادگی به اشتباه می افتند که هر کدام چه کار می کنند؟! نمونه این اصطلاحات را در دوربینهای مدار بسته اکسیز با عبارات Dynamic Capture و Dynamic Contrast می بینیم. با اطمینان بدانید که این عبارات بیشتر برای تبلیغ و دور شدن از واقعیت است و همان WDR غیر واقعی یا بهتر بگوییم WDR تقلبی است!

تفاوت تصویر دوربینهای مدار بسته WDR با دوربینهای مدار بسته عادی از یک برند

وقتی شرکتی در مشخصات یک نسخه از دوربین مدار بسته از قابلیت WDR واقعی نام می برد قطعا انتظار کارایی بالاتری در شرایط نوری متفاوت از آن دوربین مدار بسته نسبت به نسخه عادی خواهیم داشت.

در تصویر زیر تفاوت دوربین مدار بسته WDR اکسیز با دوربین مدار بسته بدون WDR از اکسیز را می بینیم :

WDR دوربین مدار بسته اکسیز

در زیر هم تفاوت دو دوربین مدار بسته WDR/بدون WDR از سونی را می بینیم:

WDR دوربین مدار بسته سونی

نکته: هرگز تفاوت کارایی این دو نسخه دوربین مدار بسته را چه در اکسیز و چه در سونی با این دو تصویر قیاس نکنید. بلکه باید تستها و شرایط متفاوتی را برای هردو مدل انجام دهید و بطور دقیق تر متوجه کارایی آنها شوید. این تصاویر تنها بعنوان مثالی ساده آورده شده اند و تمام ماجرا را شرح نمی دهند.

ترفندها و اسامی تقلبی بکار رفته بجای WDR در برندهای مختلف

بسیاری از شرکتها مرموزانه درباره پشتیبانی از WDR در دوربینهای مدار بسته تولیدیشان صحبت می کنند. ما در اینجا لیستی از این جزئیات تقلبی قرار داده ایم و تفاوت WDR واقعی (سطوح متفاوت Exposure)، نوع تقلبی (دیجیتال WDR یا WDR الکترونیکی) یا هردو را آورده ایم. ضمن اینکه اسامی و مشخصات تغییر داده شده هم آورده شدند.

همه این 15 شرکت سازنده دوربین مدار بسته، محصولاتی دارند که از WDR واقعی پشتیبانی می کنند اما تقریبا نیمی از محصولاتشان را با مشخصات WDR دیجیتالی برای مقاصد تبلیغاتی نام گذاری کردند.

WDR دوربین های مدار بسته

در پایان این نکته مهم خواهد بود که بدانید بسیاری از شرکتها برای آنکه نام WDR به هر شکلی بر روی محصولاتشان قید شود، سعی کردند WDR را دوشاخه برتر و معمولیتر دسته بندی کنند. مثلا محصولاتی با WDR واقعی را با عناوین WDR Pro، Advanced WDR، Extreme WDR، Super WDRو ... نام گذاری کرده و محصولاتی که از WDR تبلیغاتی و تنها در حد تکنیکهای WDR غیر واقعی باشند از اسامی محقرانه تر یا DWDR، SSDR، Basic WDR و ..  استفاده می کنند.

دقت داشته باشید که WDR به دلیل بار سخت افزاری نرم افزاری ویژه باعث افزایش قیمت دوربین مدار بسته می شود و گول قیمتهای ارزان و زرق و برق کلام و تبلیغات دوربینهای مدار بسته تقلبی یا غیر معتبر را نخورید.

  1. عبور از خط line crossing دوربين مداربسته
  2. خطا هنگام تنظيمات DVR
  3. آموزش پرس سوکت شبکه
  4. دوربين مداربسته هايک ويژن (Hikvision)

اموزش نصب دوربين مداربسته انالوگ

 



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

همه چیز درباره نور دید در شب دوربین مداربسته IR

تفاوت سیستم نور IR تعبیه شده در دوربین مدار بسته با پروژکتورهای IR

زمانی که می خواهیم از نور IR استفاده کنیم، 2 گزینه جلو پای ماست. یکی استفاده از دوربین مدار بسته ای با ال ای دیهای داخلی IR است و دیگری استفاده از پروژکتورهای نور IR است که در نزدیکی یا کنار دوربین مدار بسته بصورت مجزا بکار گرفته می شوند. در گذشته دوربینهای مدار بسته تحت شبکه بسیار معدودی دارای ال ای دی های IR بودند و اغلب با خرید دوربینهای مدار بسته تحت شبکه (IP) کاربر مجبور به خرید پروژکتور IR مجزا بودند. امروزه تقریبا اغلب دوربینهای مدار بسته تحت شبکه از ال ای دی داخلی دید در شب بهره می برند.

مزایای استفاده ار دوربینهای مدار بسته با سیستم نور IR داخلی :

  • قیمت کمتر : تقریبا اغلب دوربینهای مدار بسته ارزان قیمت به سیستم نور IR مجهزند و باعث می شود خرید دوربین مدار بسته دید در شب ارزان قیمت بصرفه تر و بسیار ارزانتر از خرید دوربین مدار بسته غیر IR با یک پروژکتور مجزا خواهد شد.

  • نصب آسانتر : بخاطر بکار رفتن سیستم نور IR در داخل بدنه دوربین مدار بسته هیچ تجهیزات و تمهیدات ویژه ای نباید در نظر گرفته شود و عملا با نصب دوربین مدار بسته، سیستم نور هم راه افتاده است!

  • سیستم برق رسانی ساده : دوربین مدار بسته IR براحتی با استاندارد 802.3af (PoE) انرژی کامل را دریافت می کند و در شرایط بهتر از استاندارد 802.3at با انرژی بالاتر کار می کند. پروژکتورهای نور IR مجزا اغلب نیاز به آداپتور دوربین مدار بسته، PoE یا حتی سیستم برقرسانی مجزایی خواهند داشت.
  • قابلیتهای پیشرفته : دوربینهای مدار بسته پیشرفته و جدید از سیستمهای نور IR هوشمند یا تطبیق پذیر استفاده می کنند که بصورت هوشمند و خودکار شدت نور را تغییر می دهند و معمولا این قابلیت در پروژکتورهای نور مجزا وجود ندارد.

معایب سیستم نور IR تعبیه شده در دوربینهای مدار بسته

  • برد کمتر : اگر چه دوربینهای مدار بسته مجهز به نور IR امروزه با پیشرفتهای خوبی روبرو شده اند و از سیستمهای نور IR با برد بالاتر بهره می برند که گاهی به برد 200 متر می رسند اما بازهمبرای مسافتهای بسیار بالاتر (فراتر از 300 متر) نیاز به استفاده از پروژکتورهای نور IR احساس می شود.
  • مشکل حشرات و پشه ها : ال ای دی های نور IR داخلی اغلب باعث جذب حشرات و عنکبوتها می شوند و این باعث ایجاد لانه و تنیدن تار انکبوت در نزدیکی لنز دوربین مدار بسته می شوند که می تواند نظارت بر میدان دید را خراب می کند. بر همین اساس معمولا پروژکتورهای نور IR این مشکل را مرتفع می کنند.

بخاطر رشد روزافزون و سریع بخش دوربینهای مداربسته دید در شب (IR) در زمینه خرید و پیشرفت تکنولوژی، استفاده از نور IR داخلی راحت تر و بصرفه تر است. واضح است که سیستمهای نور IR مجزا برد بسیار بیشتری دارند و اغلب از طیف نور کاملا مخفی استفاده می کنند و این قابلیتها فراتر از دوربینهای مدار بسته رایج با سیستم نور داخلی هستند. اما در هر کاربردی یکی از این گزینه ها می تواند بهترین انتخاب باشند و نسخه کلی وجود ندارد.

همانطور که در زیر میبینید در نظر سنجی سال 2016 بیش از 60 درصد کاربران به خرید دوربین مداربسته IR تمایل بیشتری داشتند.

دوربین مداربسته دید در شب IR

در این بین تنها 5 درصد کاربران به خرید پروژکتور نور IR مجزا جواب مثبت نشان داده اند. یعنی رسما تنها 0.03 درصد کاربران به سمت خرید پروژکتور نور IR مجزا در کنار دوربین مدار بسته کشش داشته اند.

دوربین مداربسته دید در شب IR
آمار استفاده از دوربینهای مدار بسته IR در کل دنیا را می توانید در CCTVONLINE.IR مطالعه نمایید. 

در بسیاری از نرم افزارهای محاسب دوربین مدار بسته و تخمین برد، شما می توانید محدودیت برد سیستم نور IR دوربینهای مدار بسته را تخمین بزنید و براحتی مشاهده نمایید. به این شکل راحت تر می توانید شرایط را شبیه سازی نمایید.

محاسبه برد دوربین مدار بسته IR

فقط مهم است که بدانیم اگر اهداف خیلی به دوربین مدار بسته IR نزدیک بودند باید برای پیشگیری از Overexposure اقداماتی انجام دهیم و یا از قابلیت تنظیم خودکار نور IR دوربین مدار بسته بهره ببریم.

  1. دوربين مداربسته دام / دوربين مداربسته بولت
  2. بررسي مزاياي دوربين مداربسته مجهز به تکنولوژي SENSEUP
  3. PLC در دوربين مدار بسته چيست؟
  4. دوربين مداربسته خودرو چيست؟

اتاق مانيتورينگ دوربين مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

حال بازار تجهیزات کنترل دسترسی در سال گذشته خوب بود و از رشد مناسبی بهره برد. حتی با پیش بینی حاشیه سود کم در سال گذشته، براساس آمار HIS Markit انتظار می رود سال 2017 رشد بهتری را تجربه نماید و توجهات بیشتری در بازار بدست آورد.

بر اساس آنالیزهای تحلیلگر ارشد موسسه آماری HIS Markit، بازار جهانی تجهیزات کنترل دسترسی جهانی در سال 2016 با تفاوت 1 درصد رشد کمتر از پیش بینی توانست 6.1 درصد رشد نماید. این بازار در کشورهایی مثل برزیل، روسیه، آمریکای لاتین(بجز مکزیک) و چین تجربه رشد 8.5 درصدی را در این سال داشته است. کشورها و مناطقی مثل خاورمیانه، لهستان، آفریقا، هند و ویتنام در سال 2016 بیش از این مقادیر، رشد بازار تجهیزات کنترل دسترسی را محقق کردند.

بازار ویتنام رشدی 9 درصدی را در زمینه های انرژی، هتل داری، ساختمان سازی تجربه نمود و توانست در زمینه های سلامت با رشد 8 درصدی به پیش برود که سال خوبی برای صنعت امنیتی به شمار می رفت.

بر اساس گفته های تحلیلگر ارشد IHS، تجهیزات کنترل هویت با دسترسی موبایل و ارتباط Intercom امنیتی بیشترین گرایشات سال 2016 را شامل می شدند. هویت همراه یا Mobile credential با توجه به کاربردهای متنوع و بهبود تکنولوژی در آینده بیشترین توجهات را در سال 2016 به خود جلب کرد. این راهکار در آینده بصورت یکپارچه در بازارهای عمودی و سلسله مراتبی مثل شرکتهای بزرگ، خودروسازی، سازه های مسکونی و هتل داری کاربرد خواهد داشت.

اگرچه بازاری با فروش تقریبی 4.5 میلیون محصول مقیاسی کوچک خواهد داشت اما انتظار می رود در سال 2017 با رشد سریع در این زمینه به فروش بیش از 13.5 میلیون محصول با رشدی 200 درصدی دست یابد.

علاقه کاربران به mobility یا انجام امور بدون توجه به مکان با هویت همراه درهم آمیخته شده و اینکه بتوان بدون توجه به مکان شخص سرویسهایی را استفاده نماید گرایش مهمی است.

کنترل دسترسی بعنوان خدمت یا ACaaS و پنلهای کنترل تحت شبکه (IP) به گسترش بیشتر این بازارها کمک خواهند کرد اما راهکارهای تحت فضای ابری (Cloud-Based) برای یکپارچه سازی تجهیزات  فیزیکی و نرم افزارهای کنترل دسترسی بیشتر بین کاربران شناخته شده است. مدیریت مرکزی بهتر دستگاههای کنترل دسترسی بیش از باقی موارد باعث رونق شده و بر روی کارایی و هزینه های یک سیستم تاثیر می گذارد. قابلیت بروزرسانی نرم افزار در روی یک سرور  بجای سرزدن به تک تک سایتها علاوه بر کاهش هزینه های نگهداری نرم افزارها باعث می شود اتلاف زمان در بازه های از کار افتادن نرم افزارها کاهش یابد. سرعت تعمیر و نگهداری تجهیزات سرعت بیشتری خواهد داشت.

یکپارچه سازی امنیتی در سال 2016 عمیقتر از قبل مد نظر بود و کنترل دسترسی منطقی در کنار ایجاد گزارشها و دیگر قابلیتهای کاری برای کمک به کنسولهای فرمان استفاده شدند.

حالا در سال 2017 انتظار می رود این رشد ادامه یابد.

 انتظار می رود در ایالات متحده آمریکا و انگلستان که بازارهای امنیتی رشد یافته ای دارند،  با رشدی 7 درصدی سال 2017 را پشت سر بگذارند. برای آلمان و فرانسه هم دورنمای خوبی با رشد 5 درصد در نظر گرفته می شود و در بخشهایی مثل قفلهای الکترونیکی هم شرایط خوبی خواهند داشت.

البته کشور چین هم بر روی بازار تجهیزات کنترل دسترسی تاثیر گذاشته اما این تاثیرات قابل مقایسه با بازار تجهیزات نظارت تصویری نیست. IHS معتقد است که چین در آینده بیشتر بر روی APAC تاثیر خواهد گذاشت و سال 2017 هم آغازی بر رشد بازار تجهیزات کنترل دسترسی خواهد بود.

گسترش تاثیرات بازار تجهیزات کنترل دسنترسی بر روی دیگر کسب و کارها و افزایش آگاهی امنیت سایبری گرایشات اصلی سال 2017 در بخش امنیت و ایمنی خواهد بود.

تولید کنندگان تجهیزات کنترل دسترسی و پخش کننده ها باید در زمینه های فناوری اطلاعات (IT) و امنیت سایبری در سال 2017 قویتر شوند و برای افزایش توسعه راهکارهای کنترل دسترسی در بخش سخت افزار و نرم افزار به سمت راهکارهای یکپارچه بروند.

همچنین IHS اعتقاد دارد که Biometric ها (تجهیزات امنیتی زیستی)، سیستمهایی بر مبنای فضای ابری و هویت همراه می توانند در 12 ماه آینده تعامل بیشتری داشته و بسیاری از محدودیتها در فضای بایومتریک و سرویسهای ابری در اروپا مرتفع خواهند شد.

 

  1. Dual Stream در دوربين مداربسته
  2. دوربين مداربسته مينياتوري
  3. انتخاب مناسب ترين دوربين مداربسته
  4. دوربين مداربسته 360درجه يا چشم ماهي
  5. دوربين مداربسته گردان يا PTZ چيست؟


:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها

 

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها : دنیای جدید از ابهامات و نا امنی های بسیاری تشکیل شده است که حفاظت از اموال در هر شغل و هر مکانی را الزامی می کند. شهرهای چند میلیونی با ازدحام زیاد باعث شده است که از تکنولوژی های جدید در جهت نظارت و حفاظت از اموال با ارزش بیش از گذشته استفاده شود. ادارات و سازمان های کوچک و بزرگ نیز هر روز تمایل بیشتری به استفاده از فناوری های نوین نشان می دهند تا از طریق تکنولوژی های امنیتی جدید هم از اموال سازمان خود حفاظت کنند و هم امنیت بیشتری را به پرسنل و مشتریان و مراجعه کنندگان خود هدیه کنند. در این مطلب به لزوم نصب دوربین مداربسته در ادارات و سازمان ها پرداخته ایم و نکاتی در خصوص نصب دوربین مداربسته در این مکان ها برای شما بیان می کنیم.

 

دوربین های مدار بسته اداری

حریم خصوصی شرکت ها و حفاظت از اطلاعات و فناوری های موجود در هر شرکت به حدی در دنیای پر رقابت امروز اهمیت یافته است که بسیاری از سازمان ها و ادارات هزینه های هنگفتی در طول سال برای جلوگیری از هک سیستم ها و نفوذ افراد غریبه به سازمان خود متحمل می شوند. در خصوص دوربین های مداربسته باید تاکید داشت که یکی از ابزار نظارت بر فضاهای مختلف ادارات و سازمان ها نصب دوربین های مداربسته است و در این میان باید به حفظ حریم شخصی کارمندان و مراجعه کنندگان نیز توجه ویژه داشته باشیم. بر اساس قانون تا زمانی که نصب دوربین های مداربسته بر حریم شخصی افراد تاثیر منفی نگذارد ، استفاده از دوربین ها در هر فضایی منع قانونی ندارد. سوال دیگر این است که آیا نصب دوربین در ادارات بدون اطلاع پرسنل قانونی است؟

 

از نظر قانونی پرسنل و مراجعه کنندگان به ادارات باید از وجود سیستم های تصویر برداری دوربین های مداربسته در این مکان ها آگاهی داشته باشند و به همین دلیل در تمام ادارات متنی با این عنوان که این مکان مجهز به دوربین مداربسته است را مشاهده می کنید. نکته مهم دیگر در خصوص دوربین های مداربسته این است که در فناوری های نوین دوربین های مداربسته امکان ضبط صدای محیط نیز وجود دارد. بنابراین اگر قصد دارید که در ادارات و سازمانی  دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا را نصب کنید باید رضایت پرسنل فعال در این سازمان ها نیز جلب شود.

 

به طور کلی با نصب اعلامیه هایی در سرتاسر ساختمان مبنی بر این موضوع که تمام مکالمات و حرکات افراد ضبط می شود، مسئولیت قانونی نصب دوربین های مداربسته محدود شود.

 

مزایای نصب دوربین در ادارات

نصب دوربین مداربسته در مکان های مختلف برای بالا بردن امنیت و بهبود نظارت انجام می شود. با این حال هر مکان ، سازمان و اداره ای ممکن است با اهداف متفاوتی اقدام به نصب دوربین مداربسته کند. در ادامه مزایای مختلف نصب دوربین های مداربسته در ادارات و سازمان ها را برای شما بیان می کنیم.

 

حفظ امنیت کارکنان در برابر خشونت و سرقت

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که ادارات و دفاتر اداری به اندازه واحد های تجاری عمومی در معرض سرقت و خطرات امنیتی نیستند اما در شرایط واقعی این مکان ها ممکن است بیشتر از هر واحد تجاری هدف سرقت سارقان باشند. در ادارات و سازمان هایی که اسناد مهمی از شهروندان نگهداری می شود و یا فناوری ها و ابزارالات تکنولوژیک با ارزشی نگهداری می شوند، ضروری است که از سیستم های دوربین مداربسته برای نظارت دقیق تر استفاده شود.
موضوع مهم دیگر در سازمان های اداری این است که افراد مختلفی برای دریافت خدمات به این مکان ها مراجعه می کنند و در نتیجه امکان برخوردها و خشونت های فیزیکی و لفظی میان مراجعه کنندگان و کارمندان بسیار بالا هست. بنابراین استفاده از دوربین های نظارتی می تواند از کارمندان در مقابل چنین خشونت هایی حفاظت کند.

حفظ اسناد مالی و حقوقی ادارات

اسناد مالی وحقوقی شرکت ها و ادارات مهمترین رکن ادامه حیات هر شرکتی به حساب می آید و در نتیجه تمام مدیران شرکت ها برای حفاظت از این اسناد از روش های مختلفی استفاده می کنند. نصب دوربین های مداربسته برای نظارت بر افرادی که در شرکت حضور دارند باعث می شود که امنیت این اسناد افزایش یابد. همچنین در صورت وقوع سرقت با مراجعه به تصاویر این دوربین ها می توانید پیگیری سارقان را از مراجع قضایی انجام دهید.

بهبود عملکرد کارکنان و ارتقاء بهره وری

کارمندان در شرکت های مختلف ممکن است از بهره وری کافی برخوردار نباشند و در نتیجه در ساعت هایی که مدیران توانایی نظارت بر عملکرد آنها را ندارند میزان راندمان کلی کارمندان کاهش پیدا می کند. نصب دوربین های نظارتی می تواند تا حدودی الزام کارمندان در جهت اجرای قوانین کاری شرکت ها را افزایش دهد.

 

 

نظارت از راه دور بر کسب و کار
مدیران شرکت ها به دلیل مشغله زیاد ممکن است در روزهایی از ماه امکان حضور در شرکت ها و ادارات را نداشته باشند. با نصب دوربین های مداربسته امکان نظارت بر اتفاقات درون شرکت از راه دور امکان پذیر شده است و در نتیجه مدیران می توانند فعالیت نظارتی خود را به صورت آنلاین از راه دور انجام دهند.

انتقال احساس امنیت و اعتماد به نفس به مشتری

 

بر اساس پژوهش های انجام شده مراجعه کنندگان به سازمان ها و ادارات مختلف با مشاهده دوربین های مداربسته نظارتی نصب شده در این مکان ها احساس امنیت بیشتری می کنند. در بسیاری موارد اگر مراجعه کنندگان احساس کنند حقی از آنها ضایع شده است، تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته به مدیران کمک می کند که موضوع را بازنگری کنند و تصمیماتی در جهت بهبود خدمت رسانی اتخاذ کنند.

 

 

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها

انتخاب نوع سیستم نظارتی در ادارات

سیستم های مداربسته در چند سال گذشته به شدت متنوع شده اند و قابلیت های منحصر به فردی در این دوربین ها می توانید مشاهده کنید. انتخاب بهترین و کاربردی ترین سیستم مداربسته نیاز به مشاوره تخصصی دارد و ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز با مشاوران شرکت مهر تجارت تماس بگیرید تا در اسرع وقت با مراجعه به شرکت شما راهنمایی های لازم در جهت نصب بهترین سیستم مداربسته با کمترین قیمت را دریافت کنید.

اگر هدف شما تنها نظارت عمومی بر کارکنان شرکت خود باشد بهترین گزینه استفاده از دوربین های آنالوگ HD است و اما اگر شرکت شما از حساسیت های امنیتی بالایی برخوردار است باید از سیستم های پیشرفته تر تحت شبکه استفاده کند که البته هزینه های بیشتری نیز برای شما خواهد داشت.

 

معمولا در بخش های اداری از برندهای معتبر استفاده می گردد. از این رو توصیه می شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و کاهش هزینه های آتی از برندهای معتبر استفاده شود. چرا که برندهای بدون نام و متفرقه ممکن است ارزان باشد ولی در آینده مشکلات و خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

همچنین برندهای مختلفی از دوربین های مداربسته در بازار ایران وجود دارد که عموما ساخت کشور چین هستند و در میان برندهای پر طرفدار و کاربردی موجود در بازار ما به شما برند  هایک ویژن و داهوا را پیشنهاد می کنیم.

 

انتخاب محل نصب دوربین مداربسته در سازمان ها

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها نیاز به بررسی و تخصص کافی دارد و در نتیجه برای اجرای درست و دقیق پروژه نصب دوربین های مداربسته بهتر است با شرکت های مجرب فعال در این زمینه تماس بگیرید. بررسی تعداد و نوع دوربین مداربسته مورد نیاز به همراه جانمایی دقیق مکان نصب دوربین های مداربسته به حدی مهم است که در صورت عدم توجه کافی به این موضوعات هزینه های مالی و زمانی بیهوده به شرکت و سازمان خود تحمیل می کنید. در ادامه به مهمترین مکان هایی که در پروژه های نصب دوربین مداربسته ادارات باید اقدام به نصب دوربین کنید اشاره هایی می کنیم.

 

مقابل درب ورودی

از مکان های مهم در هر ساختمان از جمله ساختمان های اداری درب ورودی است. چرا که مسیر ترددهاست و نصب دوربین مداربسته برای نظارت و کنترل روی رفت و آمدهای اداره، شرکت و… ضروری است. علاوه بر درب ورودی، ناحیه ای از ورودی به سالن اصلی مجتمع نیز مکان مناسبی برای نصب دوربین اداری است. در صورتی که محوطه وسیعی در این بخش وجود دارد می توان از دوربین هایی با لنز متغیر موتورایز بهره برد. به این ترتیب در مواقع لازم می توان روی سوژه های مورد نظر زوم نمود.

 

راهروها و محل رفت و آمد مراجعه کنندگان

راهروها و سالن های مجتمع به دلیل رفت و آمد و گاهاً ازدحام جمعیت مراجعه کنندگان از نقاط حساس یک اداره به شمار می آیند. نیاز به نصب دوربین مداربسته در این نقاط ضروری است. نصب دوربین در این ناحیه علاوه بر آن که امکان نظارت بر تردد مراجعین را فراهم می سازد، به نحوهی عملکرد پرسنل و شرایط بهداشتی محوطه نیز تحت نظارت خواهد بود. در نظر داشته باشید طبق قوانین باید افراد مراجعه کننده از نصب دوربین مطلع شوند.

 

اتاق و محل رفت و آمد کارکنان

اتاق کارکنان  و پرسنل از مکان های رایج برای نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها است. هدف از نصب سیستم نظارت تصویری در این ناحیه، مشاهده عملکرد کارکنان و بهبود راندمان کاری است. گرچه مزیت این موضوع را فقط به بالابردن کیفیت کارکرد کارمندان نباید دانست. زیرا وجود دوربین در اتاق کارکنان ابزاری بازدارنده از وقوع برخی جرایم در زمان عدم حضور کارکنان نیز است. براساس قوانین نصب دوربین مداربسته کارمندان از نصب دوربین در اداره باید مطلع باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


EOC در دوربین مدار بسته

EOC در دوربین مدار بسته : دوربین های مداربسته به مانند دیگر تجهیزات الکترونیکی در سال های اخیر تغییرات بسیار بزرگی در فناوری های پیشرفته داشته اند. بالا رفتن کیفیت تصاویر و استفاده کردن از سخت افزارها و نرم افزارهای جدید به همراه توسعه هوش مصنوعی انقلابی در حوزه امنیت تصویری در سرتاسر جهان رقم زده است. برخی از این فناوری ها به شدت تخصصی است و برای اهل فن و نصب کننده های دوربین مدار بسته مهم خواهد بود که این فناوری های جدید را بشناسند. در ادامه این مطلب به معرفی تکنولوژی EOC در دوربین های مداربسته می پردازیم.

آشنایی با تکنولوژی EOC

این تکنولوژی به قابلیت های کابلهای کواکسیال مربوط می شود. در معنای لغوی نیز EOC مخفف  Ethernet Over Coaxial و به معنای اترنت ( شبکه کامپیوتری کابلی) بر بستر کابل کواکسیال است. اگر بخواهیم توضیح دقیق درباره این تکنولوژی ارائه دهیم باید قبل از هر چیز توضیح مختصری درباره کابل های کواکسیال به شما داده شود. کابل های کواکسیال نسل جدید کابلها برای انتقال تصویر در دوربین های مداربسته هستند، دوربین های مداربسته آنالوگ از این کابل ها برای انتقال تصاویر دریافتی استفاده می کنند و در مقابل دوربین های تحت شبکه از کابل های شبکه در جهت انتقال تصاویر و دیتا بهره می برند.

اما کابل های کواکسیال به مانند هر بستر دیگر در دنیای ما دارای محدودیت هایی است. در دوربین های مداربسته آنالوگ HD برای هر دوربین یک کابل کواکسیال مجزا نیاز است و این کابلها در نهایت به دستگاه DVR متصل می شوند. بنابراین واضح است که در پروژه های نصب دوربین مداربسته هرچه تعداد دوربین ها افزایش پیدا می کند نیاز به کابل کشی نیز بیشتر می شود. تکنولوژی EOC دقیقا برای برطرف کردن این مشکل توسعه یافته است.

استفاده از کابل کواکسیال بجای کابل شبکه

شاید به طور مختصر بتوان گفت که مهمترین قابلیت تکنولوژی EOC این است که می توانید از کابل کواکسیال بجای کابل شبکه در پروژه های نصب دوربین مدار بسته استفاده کنید. برای درک بهتر این فناوری باید اول توضیح دهیم که تفاوت های کابل کواکسیال و کابل شبکه در چیست. مهمترین تفاوت این دو کابل در این است که کابل های شبکه داده ها را به صورت دیجیتال ارسال می کنند اما کابل های کواکسیال اطلاعات دریافتی را به صورت امواج سینوسی و به وسیله تغییرات اعمال شده ولتاژ برق ارسال می کنند.

وقتی یک وسیله نصب شده بر روی یک شبکه اقدام به ارسال اطلاعات بر روی کابل کواکسیال می کند این اطلاعات با یک طول موج و فرکانس مشخص ارسال می شود و به این طریق برای هر دوربین مداربسته یک packet روی کابل ایجاد می شود. در نهایت در انتهای خط کابلهای کواکسیال این packet  ها از هم تفکیک می شوند و به شکل دقیق مشخص می شود که هر سیگنال برای کدام دوربین مداربسته است. با کمک تکنولوژی جدید EOC این فرآیند به شکلی ساده تر انجام می شود و شما می توانید دوربین مداربسته تحت شبکه را به وسیله کابل کواکسیال در بستر شبکه قرار دهید.

 

EOC در دوربین مدار بسته

بیشتر بخوانید: هایک ویژن  پک دوربین مداربسته

 

کیت های ترکیبی POC و EOC

نکته دیگر در خصوص این تکنولوژی این است که در تکنولوژی POC و EOC در واقع ما از برق متناوب استفاده می کنیم یعنی در سیم ها برق متناوب جریان دارد، حال دوربین باتبدیل جریان برق متناوب به مستقیم برق مورد نیاز خود را نیز تامین می کند.

همچنین کیت های ترکیبی POC و EOC وجود دارند که می توانند بطور همزمان داده های شبکه را انتقال دهند و برق دوربین را نیز با همان کابل کواکسیال تامین کنند. بنابراین دوربین مدار بسته EOC تنها دارای یک عدد سوکت BNC است که میتواند توان مصرفی دوربین و انتقال دیتا را همزمان انجام دهد.

 

مزایا و معایب تکنولوژی EOC

  • کاهش هزینه های کابل کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه بواسطه استفاده از کابل کواکسیال و حذف کابل برق.
  • افزایش متراژ پیاده سازی بستر دوربین مدار بسته تحت شبکه از ۱۰۰ متر به ۲۰۰ متر.
  • سهولت در نصب و راه اندازی
  • دریافت تصاویر با کیفیت بواسطه استفاده از دوربین مدار بسته تحت شبکه

مانند هر تکنولوژی دیگری در دنیا برای تکنولوژی EOC  نیز معایبی وجود دارد که مهم ترین آنها اتصالات بیش از حد سه راهی های BNC  است که در هنگام قطعی تصاویر، عیب یابی را سخت خواهند کرد.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. سرعت شاتر در دوربین مداربسته
  2. نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته
  3. نصب دوربین مداربسته در رستوران ها
  4. قیمت دوربین خودرو
  5. دستگاه DVR هیبرید
  6. دوربین پلاک خوان


:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته

انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته

انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته

یکی از روش های مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته در شب، استفاده از ال ای دی LED مادون قرمز است.

این LED ها می توانند در کنار لنز و داخل هوسینگ باشند و یا به صورت یک پروژکتور در نزدیکی دوربین مدار بسته نصب گردد. همانطور که می دانید، بعضی از دوربین مدار بسته دارای لنز ثابت هستند و زاویه دید آنها تغییر نمی کند. بنابراین LED مادون قرمزی که جهت این نوع دوربین مدار بسته در نظر گرفته می شود داخل کاور قرار دارد، می توانید به راحتی مکانی را که لنز روی آن تنظیم شده است، روشن کند.

در مدل های دیگری از دوربین مدار بسته، لنز متغیر است مثلا ۴ تا ۹ میلیمتر که در واقع ۳۰ تا ۶۰ درجه، زاویه دید دوربین تغییر می کند. اگر نور ال ای دی به صورت واید و با زاویه باز تابیده شود، فقط اجسامی در شب نشان داده می شوند که در نزدیکی دوربین مدار بسته هستند و اجسام دورتر، به دلیل اینکه نور ال ای دی به آنها نمی رسد، در تصویر نمایش داده نمی شود و تاریک و سیاه دیده می شود.

دو نوع کلی LED مادون قرمز در سیستم های نظارت تصویری وجود دارد

_ LED های کم مصرف و ارزان قیمت

_ LED های گران قیمت حرفه ای با توان بیشتر

برخی دوربین های مدار بسته دارای LED های کمتری می باشند ولی معمولا می توانند فاصله بیشتری را تحت پوشش خود در آورند. همچنین LED های بزرگتر و گران قیمت تر دارای اطمینان و عمر بیشتری بوده و نسبت به LED های کوچکتر قیمت پاییینتری می باشند. در حال حاضر از دوربین های مدار بسته IR دار گران قیمت از ۳ تا ۵ عدد از LED های حرفه ای در داخل دوربین استفاده می کنند.

برد دید در شب مادون قرمز دوربین های مدار بسته به معنای بیشترین عمق دیدی است که به وسیله دوربین مدار بسته در تاریکی قابل دیدن است. این برد به دو اصل مهم وابسته است. اول میزان قدرت LED های موجود بر روی دوربین ها و دوم میزان حساسیت چیپ دوربین مدار بسته به امواج مادون قرمز.

میزان قدرت LED ها

باتوجه به تعداد و نوع آنها مشخص خواهد شد. این LED ها تشابه زیادی باLED های نوری معمولی دارند و دقیقا به همان نحوه عمل می کنند. توجه داشته باشید که برد نوشته شده بر روی کاتالوگ دوربین بیشترین برد پرتاب نور دوربین است و معمولا بیش از برد مفید دید در شب دوربین است.

حساسیت چیپ تصویر نسبت به نور مرئی و نا مرئی با هم متفاوت است. این به آن معناست که ممکن است یک چیپ دوربین مدار بسته حساسیت خوبی نسبت به نور مرئی داشته باشد اما حساسیت آن برای امواج مادون قرمز کم باشد. میزان این حساسیت در بازه های فرکانسی متفاوت توسط نمودارهای نوری چیپ تصویر مشخص می شود.

استفاده از دوربین های مدار بسته دید در شب بسیار کم هزینه و به صرفه است همچنین امکان دید در تاریکی های مطلق را نیز فراهم می کند زیرا تمامی نورهای مورد نیاز از طریق LED های درون دوربین تامین می شود. تمامی دوربین های دید در شب تک رنگ بوده و معمولا سبز تیره هستند، زیرا چشم انسان به این رنگ حساس تر خواهد بود.

 

پکیج کامل دوربین مداربسته     دوربین مدار     نصب دوربین مداربسته     پشتیبانی برند هایک ویژن

فشرده سازی H.265 در دوربین مداربسته چیست

فشرده-سازی-H265-در-دوربین-مداربسته-چیست,,
یکی از مشکلات موجود در ارسال، ضبط و ذخیره سازی تصاویر ویدئویی حجم بالای این اطلاعات است که فضای بسیار زیادی از هارد دیسک را اشغال می کند. برای ذخیره سازی تصاویر با کیفیت بالا و حجم کم از فرمت های ذخیره سازی متفاوتی از جمله MPEG4، H.264، H.265 و... استفاده می گردد. فرمت فشرده سازی H.265 یکی از زیر مجموعه های فرمت MPEG4 است که توسط تیم JCT-VC ابداع گردید. H.265 یا HEVC (HIGH EFFICIENCY VIDEO CODING) یک استاندارد فشرده سازی ویدئویی است که استفاده از آن در کاهش حجم تصاویر ویدئویی دوربین های مداربسته رایج است. استاندارد H.265 در واقع ورژن ارتقا یافته فرمت H.264 است. دوربین های با قابلیت فشرده سازی H.265 می توانند تصاویری با کیفیت بالا ارائه داده بدون آنکه مصرف پهنای باند افزایش یافته و یا اختلالی در عملکرد سایر دستگاه های داخل شبکه رخ دهد.
نحوه فشرده سازی در H.265
نحوه فشرده سازی در H.265 بدین گونه است، شرایطی را در نظر بگیرید در اکثریت قریب به اتفاق فریم ها تغییری رخ نداده است، برای مثال تصویری از فردی را در نظر بگیرید که در یک فریم در حال صحبت کردن است و هیچگونه تغییری در سایر اجزای تصویر و پس زمینه نیز مشاهده نمی گردد و تنها قسمت تغییر یافته، تکان خوردن لب ها و اجزای صورت است. در این حالت اکثر پیکسل های موجود در تصویر به غیر از قسمت صورت تغییری نمی کنند پس به جای کدگذاری مجدد هر پیکسل از هر فریم تنها قسمت تغییر یافته تشخیص و کدگذاری می گردد.
همانطور که میدانیم نرخ BITRATE در دوربین های مدار بسته میزان حجم اطلاعات را مشخص نموده و رابطه مستقیمی نیز با کیفیت تصاویر دارد. مکانیسم فشرده سازی H.265 بدین صورت است که با کاهش نرخ BITRATE حجم تصاویر نیز کاهش می یابد بدون آنکه تغییری در کیفیتشان رخ دهد. اساس استاندارد فشرده سازی تصاویر بر پایه تکنیک جبرانی حرکت یا Motion Compensated Prediction است. بلوک های پیکسلی با ارجاع به فضایی دیگر از همان فریم و یا فریم دیگر کدگذاری می گردند. HEVC می تواند بردارهای حرکتی را با دقت بسیار بیشتری ترسیم کرده و بلوک های پیکسلی را با خطای باقی مانده کمتری کدگذاری کند.
مقایسه H.265 با H.264
مکانیسم فشرده سازی H.265 از چندین نظر پیشرفته تر از H.264 می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:
1. توانایی فشرده سازی: H.265 نسبت به H.264 دارای قابلیت فشرده سازی تا ۲ برابر بیشتر در همان سطح کیفیت می باشد.
2. استفاده از پهنای باند: به دلیل اینکه در استاندارد H.265 در صورت تغییرات جزئی در هر فریم بخش کمتری از آن تکرار و باقی بخش ها بدون تغییر به فریم بعدی منتقل می شوند. بدین ترتیب پهنای باند کمتری نیز مورد استفاده قرار می گیرد که بویژه در استفاده از دوربین های تحت شبکه یا IP بسیار مهم است.
3. تقسیم بندی پیکسل ها: در حالیکه H.264 قابلیت تعریف ماکروبلوک هایی با ابعاد 16*16 پیکسل را دارد اما HEVC می تواند طیف وسیعتری از اندازه های بلوک را تا 64*64 پیکسل توصیف کند. به زبان ساده با توجه به عکس سمت چپ متوجه می شوید در فرمت HH.264 تصویر به 256 پیکسل تقسیم بندی می گردد و در صورت تغییر در هر کدام از پیکسل ها فقط و فقط این تغییرات ذخیره می گردند. اما در تصویر سمت راست با فرمت H.265 تصویر به 4096 پیکسل تقسیم بندی شده و در صورت حرکت یا تغییر در تصویر تغییرات به صورت جزئی تری به فریم بعدی انتقال می یابد در نتیجه حجم اطلاعات انتقالی نیز کاهش می یابند.
4.امکان PLAYBACK تصاویر با سرعت بالا: به دلیل پردازش همزمان بخش های مختلف تصاویر در H.265 PLAYBACK تصاویر با تاخیر کمتری نسبت به روش H.264 انجام می گردد.


:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

چگونه یک دوربین مدار بسته HD را به تلویزیون متصل نماییم

چگونه یک دوربین مدار بسته HD را به تلویزیون متصل نماییم

چگونه یک دوربین مدار بسته HD را به تلویزیون متصل نماییم؟

ممکن است این پرسش برایمان پیش بیاید که چگونه می توان تصاویر زنده ی دوربین های مدار بسته HD را بدون نیاز به دستگاه NVR و DVR در تلویزیون مشاهده نمود.

این سوال برای اشخاصی که نیازی به ضبط تصاویر ندارند بیشتر رخ می دهد. اشخاصی که صرفا نیاز به یک نمایش ویدئویی از دوربین مدار بسته دارند. در این آموزش می خواهیم به بحث و بررسی نحوه نمایش تصاویر دوربین مدار بسته HD در تلویزیون از طریق HDMI بپردازیم. بخاطر داشته باشید اشاره ای این مقاله به دوربین های HD تحت بستر کواکسیال (دوربین مدار بسته AHD) می باشد.

برای نمایش تصاویر دوربین مدار بسته در تلویزیون از طریق HDMI با دو چالش مواجه هستیم. همواره می توان با تکنیک هایی کوچک چالش های بزرگی را مرتفع نمود. در این مقاله با یک راه حل کوچک مشکل چالشی بزرگ حل شد.

دوربین های HD از کانکتورهای BNC و کابل کواکسیال برای ارسال ویدئو استفاده می نمایند. اغلب دوربین های HD از استاندارد هایی مانند HD – SDI و یا HD – CVI، HD – TVI، AHD (دوربین مدار بسته ۴in1) بهره می برند.

به دو دلیل ذکر شده شما نمی توانید به سادگی خروجی دوربین مدار بسته را به ورودی HDMI تلویزیون متصل نمایید. شما می توانید با یک مبدل HDMI تصاویر دوربین مدار بسته را در تلویزیون دریافت کنید.

دستگاه مبدل HDMI، دارای ورودی کواکسیال (کابل دوربین مدار بسته) می باشد و باید از دوربین مدار بسته یک سیم به این ورودی متصل گردد و یک کابل HDMI از ورودی HDMI تلویزیون به خروجی HDMI دستگاه مبدل وصل می شود.

پکیج دوربین مداربسته هایک ویژن  قیمت دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بست تهران  هایک ویژن تهران

رک دوربین مدار بسته چیست؟

رک-دوربین-مدار-بسته-چیست؟,,
رک ها محفظه های فلزی هستند که دستگاه ضبط NVR یا DVR و یا متعلقات شبکه مانند سوییچ، روتر، مودم، پچ پنل(patch panel) و سرور (Server) و ... در آن قرار می گیرند. تجهیزات مدار بسته معمولا با توجه به نوع کاربری که دارند در مکان های مختلفی قرار داده می شوند و ممکن است در معرض شرایط جوی مختلفی اعم از باد و باران و گرد و غبار قرار گیرند. رک ها نقش محافظتی داشته و دارای واحد اندازه گیری مختص به خود با نام رک یونیت (UNIT)هستند. هر یونیت اندازه ای برابر با 2 اینچ و یا 5 سانتیمتر دارد.
تجهیزات رک مونت
عرض رک ها دارای مقدار ثابت و استانداردی است و برابر با 60 سانتی متر است. تجهیزات رک مونت وسایلی هستند که بر اساس استاندارد رک مونت ساخته شده اند به طوریکه عرض همگی آنها از عرض استاندارد رک مونت تجاوز نمی کند. همچنین باید توجه داشت تجهیزات کوچکتر از عرض 60 سانتی متر نیز رک مونت محسوب نمی گردند و برای نصب آنها در داخل رک باید از سینی مخصوص رک استفاده نمود. رک ها در عین حال می توانند ارتفاع و عمق متغیری داشته باشند.
قسمت های مختلف رک
  • درب رک: درب رک های می تواند از نوع تمام شیشه ای و شیشه ای با فریم فلزی باشد. به دلیل راحتی شکستن درب های تمام شیشه ای و ماندگاری پایین استفاده از انها پیشنهاد نمی گردد.
  • فن (Fan): که نقش خنک کننده و تهویه را برای اجزای داخلی دارد و معمولا در سقف یا کف آن قرار می گیرد.
001-رک,,
 
  • Power Module (پاور ماژول): در واقع مانند یک چند راهی برق عمل کرده که دارای چندین پریز برق برای تامین برق اجزای داخلی استفاده می گردد.
  • سيني (Shelf): به منظور جداسازی بخش های مختلف و یا قرار دادن وسایلی کوچکتر از عرض رک می باشنند مانند سوئيچ و يا مانيتور سرور استفاده می گردد. سيني ها در دو نوع متحرك و ثابت بهمراه رك عرضه مي شوند.
  • بلنک پنل: صفحه های محافظی هستند که جهت جلوگیری از دسترسی به تجهیزات حساس نصب شده در داخل رک جهت ایمنی بیشتر در جلوی آن نصب می گردند . این بلانک پنل ها در انواع 1 ، 2 ، 3 و 4 یونیت عرضه می شوند.
  • لایت پنل: یک لامپ فلورسنت است که در محفظه بالای رک جهت روشنایی داخل رک نصب می شود.

انواع رک دوربین مدار بسته

رک های دوربین مدار بسته معمولا در 2 نوع دیواری و ایستاده تولید می شوند:
رک های دیواری
قابل نصب بر روی دیوار بوده و بیشتر مناسب برای شبکه های کوچک و یا قسمتی از یک شبکه بزرگ هستند. رک های دیواری معمولا در ارتفاع های ۵، ۶، ۷ و ۹ یونیت عرضه می شوند . یونیت واحد سنجش ارتفاع رک است و برابر با ۵/۴۳ سانتی متر می باشد . عمق این رک ها نیز متفاوت است و می تواند ۳۵ ، ۴۵ یا 60 سانتی متر باشد. البته به این نکته توجه نمایید که عمق رک های ایستاده کمی بیشتر است. از کید رک برای قرار گیری سوئیچ های کوچک غیر رکمونت برروی دیوار استفاده می شود و عمق آن تنها ۲۹ سانتیمتر است . رک های با ارتفاع ۹ یونیت از تنوع بیشتری برخوردارند و قابلیت این را دارند که پنل های کناری در برخی از آن ها کاملا باز شده و امکان دسترسی به رک را از بغل فراهم می کند . برخی نیز امکان چرخش تا ۱۰۰ درجه را داشته وامکان دسترسی به پشت رک را برای کاربر فراهم می آورند.
رک های ایستاده
رک های ایستاده بر روی زمین قرار می گیرند. رک های ایستاده قابلیت این را دارند که انواع پچ پنل ، سوئیچ ، سرور ، یو پی اس و سایر قطعات رکمونت ۱۹ اینچی جهت مدیریت بهتر در آنها جایگذاری شوند. دارای ورودی برای انواع کابل در هر دو قسمت بالا و پایین هستند و از هر 4 طرف نیز امکان دسترسی به داخل آنها وجود دارد.. ارتفاع این رک ها می تواند ۱۶ ، ۲۱ ، ۲۸ ، ۳۶ ، ۴۰ و ۴۴ یونیت باشد .و با عمق های ۶۰ ، ۸۰ ، ۱۰۰ سانتیمتر و بیشتر نیز تولید می گردند . درب های آن از نوع شیشه ای یا تلقی فریم دار است.
مشخصات رک استاندارد دوربین مدار بسته

1) رک ها در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند اما رایج ترین نوع رک ها، رک های 19 اینچی هستند که استفاده از آنها در تجهیزات مداربسته رایج است. فاصله 19 اینچ در ریلها می بایست مطابق با استاندارد کامپیوتری،مخابراتی و صوتی IEC60297 باشد.
2) ورودی و خروجی برای انواع کابل ها از بالا و پایین رک وجود داشته باشند.
3) سیستم تهویه ی یا فن مناسبی داشته باشد که معمولا در قسمت بالای رک قرار می گیرد.
4) رک های ایستاده باید دارای پایه و چرخ جهت جابه جایی آسان باشند.
5) دارای قفل امنیتی جهت جلوگیری از دسترسی افراد مختلف باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

زاویه دید دوربین مدار بسته

زاویه دید دوربین مدار بسته

زاویه دید دوربین مدار بسته یکی از مشخصات مهم دوربین است

که محاسبه آن بر اساس چند المان اصلی صورت می گیرد.

در این مطلب در رابطه با زاویه دید دوربین مدار بسته و روش های

محاسبه آن صحبت می کنیم.

انواع زاویه دید دوربین مدار بسته

زاویه دید افقی: معمولا زمانی که در دوربین های مدار بسته صحبت

از زاویه دید دوربین می شود منظور زاویه دید افقی است. این زاویه

عبارت است از زاویه تحت پوشش تصویر در راستای افق.

زاویه دید عمومی: این زاویه عبارت است از زاویه دید دوربین در

راستای عمودی.

زاویه دید قطری: دید افقی و عمودی به صورت همزمان تشکیل

یک مستطیل را می دهند. زاویه تحت پوشش قطر این مستطیل

را زاویه دید قطری می نامند.

زاویه دید چشم انسان چقدر است؟

دید در چشم انسان فرم خطی ندارد. این بدان معناست که تمام

زوایای چشم تصویر را با یک کیفیت تولید نمی کنند. تصویر در قسمت

مرکزی با کیفیت و جزئیات بیشتر و در کناره ها با جزئیات و کیفیت

کمتری تولید می شود. در صورتی که این موضوع را مد نظر قرار ندهیم

دو چشم انسان بدون حرکت دادن تقریبا یک زاویه ۱۳۵ درجه ای را به

صورت افقی پوشش می دهند. از آنجایی که تمرکز و زاویه دید افقی

چشم انسان نسبت به عمودی بیشتر است. بیشتر نمایشگرها به

صورت افقی ساخته می شوند (عرض تصویر از ارتفاع آن بیشتر است)

زاویه دید در دوربین های مدار بسته به چه المان هایی وابسته است؟

فاصله کانونی لنز: فاصله کانونی در سیستم های نوری مثل لنز دوربین

های مدار بسته، به میزان همگرایی (فوکوس) یا واگرایی (دیفیوز) شدن

پرتوهای نور گفته می شود. هر چه فاصله کانونی، کوتاه تر باشد، قدرت

و تمرکز نور بیشتر و هر چه فاصله کانونی بلندتر باشد، قدرت و تمرکز نور

کمتر می شود. در سیستم های مدار بسته هر چه فاصله کانونی لنز

بیشتر باشد زاویه دید دوربین کمتر خواهد بود.

اندازه چیپ تصویر: اندازه چیپ تصویر نیز می تواند در زاویه دید دوربین

تاثیر گذار باشد. در دو دوربین با لنزهای مشابه دوربینی که چیپ تصویر

بزرگتری دارد زاویه دید بیشتری خواهد داشت. از آنجایی که دوربین های

مدار بسته امروزی معمولا چیپ های با اندازه مشابه دارند این المان

کمتر برای بررسی زاویه دید دوربین بررسی می شود.

نوع برش تصویر با توجه به نوع زاویه دید: نوع برش تصویر نیز می تواند

در زاویه دید دوربین موثر باشد. با توجه به استاندارد تصویر، ممکن است

تصویر با نسبت های متفاوتی برش داده شود. برای مثال در سیستم

های تلویزیونی قدیمی برش تصویر معمولا با نسبت ۴:۳ صورت میگرفت

یعنی اگر عرض تصویر چهار باشد ارتفاع آن ۳ خواهد بود. در استاندارد

های جدید این برش معمولا به صورت ۱۶:۱۰  یا  ۱۶:۹ صورت می گیرد

که در نتیجه آن تصویر عریض خواهد بود و زادیه دید افقی بیشتر خواهد

شد.

چطور زاویه دید دوربین را به دست آوریم؟

برای محاسبه زاویه دید دوربین از جدولی استفاده می شود که با توجه

به دو المان اصلی (فاصله کانونی و اندازه چیپ تصویر) زاویه دید دوربین

را شما می دهد. این سوال برای بسیاری از مشتریان مطرح است که

چرا دوربین های مدار بستخ آنالوگ با لنز هایی با زاویه دید محدود ساخته

می شوند. رایجترین انواع لنزهای دوربین های آنالوگ به ترتیب لنز ۳٫۶

میلی متر (۷۲ درجه)، لنز ۲٫۸ میلی متر (۹۶ درجه) و لنز ۴ میلی متر

(۶۵ درجه) هستند. اما سوال اینجاست که:

چرا زاویه دید دوربین های مدار بسته محدود است؟

دلیل اصلی آن را بعد از دیدن تصاویر یک لنز با فاصله کانونی پایین متوجه

خواهید شد. هر چه زاویه دید لنز بالاتر باشد تصویر شما گردتر خواهد

شد و این کار امکان تشخیص جزئیات در تصویر را به طور جدی کاهش

خواهد داد. در ضمن با افزایش زاویه دید دوربین عمق دید آن کاهش

پیدا کرده و امکان دیدن جزئیات تصویر به شدت کم می شود.

دوربین ها ۱۸۰ و ۳۶۰ درجه

به این دوربین ها در اصطلاح دوربین های چشم ماهی ( Fisheye)

lمی گویند. لنز این دوربین ها طوری ساخته شده است که تصویری

از تمامی زوایای اطراف خود به شما می دهد. متاسفانه امکان

استفاده از این دوربین ها در سیستم های مدار بسته آنالوگ وجود

ندارد اما در سیستم های مدار بسته شبکه شما می توانید با

استفاده از دوربین های چشم ماهی دید بسیار مناسبی از مکان

های مختلف داشته باشید. مشکل گرد شدن تصویر در دوربین های

شبکه توسط نرم افزارهای پردازش تصویر بر طرف خواهد شد. این

نرم افزارها با استفاده از کشیدن گوشه های تصویر، تصویری در

خروجی به شما تحویل داده خواهد شد.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

  1. دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ
  2. انتخاب هارد دیسک دوربین مداربسته
  3. لنز دوربین مداربسته
  4. دوربین مداربسته دید در شب
  5. قابلیت تعقیب هوشمند در دوربین مداربسته
  6. دوربین خودرو

تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین مدار بسته ضد آب IP 66

دوربین مدار بسته ضد آب IP 66

دوربین مدار بسته ضد آب IP66 دوربین هایی هستند که بدنه آنها

امکان ورود آب و گرد و غبار را به داخل دوربین نمی دهد.

این دوربین های ضد آب معمولا بدنه ای فلزی دارند. در صورتی که

دوربین واقعا دارای استاندارد IP66 باشد شما می توانید بدون نگرانی

آن را در آب بشویید. (در آب غوطه ور نکنید!)

استفاده از دوربین هایی با این قابلیت معمولا در فضاهای بیرونی و

مکان هایی که امکان خوردن آب و گرد و غبار زیاد به دوربین وجود

داشته باشد صورت می کیرد.

دوربین مدار بسته IP66 چقدر ضد آب هستند؟

این دوربین ها در شرایط سخت در مقابل فشار شدید آب از تمام

جهات قرار می گیرند و نباید آب به هیچ عنوان در آنها وارد شود.

البته توجه داشته باشید که دوربین مدار بسته IP66 به هیچ عنوان

نباید در آب غوطه ور شود. این دوربین ها همچنین به طور کامل در

مقابل نفوذ گرد و غبار به داخل دوربین مقاوم هستند.

دوربین مدار بسته IP66 برای چه محل هایی مناسب تر هستند؟

دوربین های IP66 معمولا برای محیط های خارجی مورد استفاده

قرار می گیرند. البته امروزه بسیاری از دوربین های سقفی نیز با

این استاندارد تولید می شوند. در صورتی که دوربین شما فاقد

این استاندارد است و نیاز به نصب آن در محیط بیرونی است،

حتما از کاور مناسب استفاده کنید.

آیا دوربین هایی نیز برای استفاده داخل آب وجود دارد؟

بله، دوربین هایی که بدنه آنها دارای استاندارد IP67 است

امکان غوطه ور شدن موقت در آب را دارند همچنین دوربین

هایی که دارای استاندارد IP68 باشند را می توان به صورت

دائم در آب استفاده کرد.

تفاوت IP66 و  IP67

در IP66 مقاومت در برابر رطوبت و یا پاشش آب (مثل بارندگی)

و گرد و غبار ملاک قرار داده می شود.

در IP67 غیر قابل نفوذ بودن آب و در واقع ضد آب بودن ملاک است.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

https://telegra.ph/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-07-27

http://mcdonaldauto.ning.com/profiles/blogs/3053623:BlogPost:7951762

https://faizan12.mystrikingly.com/blog/1076b286f01



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

برد دید در شب مادون قرمز چه میزان است؟

برد دید در شب مادون قرمز چه میزان است؟

برد دید در شب مادون قرمز دوربین های مدار بسته به معنای بیشترین

عمق دیدی است که به وسیله دوربین مدار بسته در تاریکی قابل دیدن

است.

این برد به دو اصل مهم وابسته است. اول میزان قدرت LED های

موجود بر روی دوربین ها و دوم میزان حساسیت چیپ تصویر دوربین

مدار بسته به امواج مادون قرمز. میزان قدرت LED ها با توجه به تعداد

و نوع آنها مشخص خواهد شد. این LED ها تشابه زیادی با LED های

نوری معمولی دارند و دقیقا به همان نحوه عمل می کنند. توجه داشته

باشید که برد نوشته شده بر روی کاتا لوگ دوربین بیشترین برد پرتاب

نور دوربین است و معمولا بیش از برد مفید دید در شب دوربین است.

حساسیت چیپ تصویر نسبت به نور مرئی و نا مرئی با هم متفاوت

است. این به آن معناست که ممکن است یک چیپ حساسیت

خوبی نسبت به نور مرئی داشته باشد اما حساسیت آن برای

امواج مادون قرمز کم باشد. میزان این حساسیت در بازه های

فرکانسی متفاوت توسط نمودار های نوری چیپ تصویر مشخص

می شود.

نقطه ضعف دوربین های دید در شب

اشباع تصویر: بزرگترین ضعف دید در شب IR اشباع شدن تصویر

دوربین مدار بسته در مواقعی که اجسام و یا افرادی به دوربین

مدار بسته نزدیک شوند که از طریق پرتاب LED ها نور دوربین با

برخورد با آن اجسام و یا افراد باعث می شود که چهره آن فرد

قابل شناسایی نباشد و به صورت یک نقطه پر نور روشن نمایش

داده شود.

انعکاس روی سطوح: سطوح فلزی و شیشه ای نور مادون قرمز را

به شکل متفاوت از نور مرئی منعکس می نماید. این موضوع موجب

خواهد شد امکان دیدن اجسام پشت شیشه کاهش یافته و یا

پلاک خودروها بر اثر انعکاس امواج مادون قرمز به صورت واضح به

نظر برسد. به این خاطر معمولا دوربین های مدار بسته دید در

شب را به شکل بدون IR انتخاب نموده و برای خوانا بودن پلاک

از نور مرئی استفاده می نمایند.

برد پایین: منتشر کردن امواج مادون قرمز با برد کمتری نسبت

به نور مرئی صورت گرفته می شود، البته LED های مادون قرمز

حتی در صورت زیاد بودن از نظر تعداد هم نور کمتری ایجاد می

نمایند. دوربین مدار بسته دید در شب معمولا برد مفیدی بیش

از ۳۰ متر ندارند و اگر که محوطه کاملا باز و تاریک هم باشد

این برد کمتر هم خواهد شد.

مقالات دوربین مداربسته:

  1. پیشگیری از جرم با دوربین مداربسته
  2. موارد استفاده از دوربین حفاظتی هوشمند
  3. شهر هوشمند و الزامات اجرایی برای آن
  4. توسعه هوش مصنوعی در سیستم های نظارت تصویری
  5. دوربین مداربسته شمارش افراد
  6. مزایای سیستم امنیتی یکپارچه

کنترل ورودی و کنترل دسترسی



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

استفاده از دوربین های مدار بسته در مکان های مختلف برای جلوگیری ازسرقت و وقوع جرم به شکل چشم گیری افزایش داشته است و شما می توانید به راحتی انواع مختلفی از دوربین مدار بسته را فضاهای مختلف شهری مشاهده کنید.

فرض کنید که شما نیز برای محل کسب و کار خود اقدام به نصب دوربین مدار بسته کرده اید و شب گذشته مغازه شما مورد سرقت قرار گرفته است. در این شرایط سریعا اقدام به بررسی تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته می روید. در این شرایط به یکباره متوجه می شوید که در طول شب گذشته به دلایلی ارتباط بین دوربین ها و دستگاه ضبط کننده قطع شده است و شما قسمتی از تصاویر را از دست داده اید.

این مشکل ممکن است عمدی یا سهوی اتفاق افتاده باشد اما به هر حال شما تصاویر سرقت را ندارید. سوالی که در چنین شرایطی پیش می آید این است که چگونه می توان از ضبط تصاویر توسط دوربین های مداربسته اطمینان حاصل کرد و مانع وقوع چنین حوادثی شد؟ این مشکل با تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته حل شده است و در ادامه این تکنولوژی را به شما معرفی می کنیم.

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته هایک ویژن

شرکت هایک ویژن با تجربه بیست ساله خود در صنعت امنیت و تولید تجهیزات حفاظتی راهکاری دقیق و بسیار حرفه ای برای این مشکل ارائه کرده است. در مدل های جدید دوربین مداربسته تحت شبکه شرکت hikvision ، برد ذخیره سازی MicroSD قرار داده شده است که این مشکل را حل می کند. این قابلیت جدید که با نام  Automatic Network Recovery  یا به اختصار (ANR) شناخته می شود  به سیستم مداربسته شما این امکان را می دهد که در صورت قطع ارتباط با دستگاه ضبط کنننده اطلاعات به شکل خودکار بر روی کارت حافظه خود دوربین ها ذخیره شود.

با استفاده از این قابلیت  در شرایط اضطراری دوربین به شکل یک دستگاه خودکار عمل می کند و تصاویر محیط را بر روی کارت حافظه خود ذخیره می کند.
پس از رفع نقص ایجاد شده زمانی که ارتباط دستگاه NVR مجددا برقرار می شود دوربین بکاپی از اطلاعات خود را از روی کارت حافظه به NVR می فرستد و گپ ایجاد شده در تصاویر را در آن بازه زمانی پر می کند.

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

اصلی ترین دلایل قطع ارتباط بین دوربین و NVR

  • وقوع اختلال در عملکرد سوئیچ شبکه
  • عدم کارکرد صحیح دستگاه NVR
  • نقص در کابل شبکه

 

نکته مهم در مورد برق دوربین ها

یک نکته بسیار مهم در استفاده از قابلیت ANR این است که برق دوربین ها باید همواره تامین شود و هرگز خاموش نشوند. این مسئله ممکن است بدیهی به نظر برسد اما لازم است به این نکته توجه نمائید که اکثر دوربین های تحت شبکه، از طریق دستگاه ضبط کننده یا بهتر بگوئیم سوئیچ PoE Power-over-Ethernet تغذیه می گردند. استفاده از POE ممکن است نصب و راه اندازی سیستم را سهولت بخشد.
اما این را نیز در نظر بگیرید در صورت خرابی، خاموشی و یا نرسیدن برق به دستگاه NVR دوربین ها نیز خاموش می شوند. به همین دلیل، اگر مایل به استفاده از قابلیت ANR هستید، لازم است مطمئن شوید که هر دوربین دارای منبع تغذیه جداگانه ای است.

راهکاری برای افزایش کارایی سیستم

 

ANR یک قابلیت بسیار کارآمد و مهم برای سیستم مدار بسته به حساب می آید. این قابلیت زمانی برای شما مهم تر می شود که نصب دوربین ها در مکانی با پتانسیل های امنیتی بالا و خرابکاری احتمالی نصب شده باشند. حال یک سوال فنی دیگر در خصوص فناوری ANR نیز بوجود می آید. اگر در یک محیط به فضای ذخیره سازی بیشتری از کارت حافظه دوربین نیاز باشد و یا امکان این وجود نداشته باشد که هر دوربین دارای یک منبع تغذیه جداگانه باشد باید چکار کرد؟

شرکت هایک ویژن برای این مشکل نیز راهکار خلاقانه دیگری به مشتریان خود ارائه کرده است. این راهکار با نام  N+1 معرفی می شود و به مشتری این امکان را می دهد که یک NVR جداگانه را به شکل پشتیبان خودکار بر روی سیستم سوار کند.

البته این فناوری برای دوربین های IP بزرگ و نسل پیشرفته در نظر گرفته شده است و با فعال کردن ویژگی Hot Spare در منو تنظیمات می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

این ضبط کننده پشتیبان در اسرع وقت می تواند تشخیص دهد که کدام یک از ضبط کننده های اصلی آفلاین است. سپس هنگامی که دستگاه ضبط مختل شده فعالیت خود را از سر می گیرد اطلاعاتی که توسط دستگاه پشتیبان ذخیره شده، به آن انتقال می یابد. این قابلیت نه تنها یک راهکار عالی برای محافظت در مقابل دستکاری های احتمالی است، بلکه می تواند در صورتی که یکی از ضبط کننده های شما دچار مشکل سخت افزاری باشد نیز به عنوان یک قابلیت موثر عمل کند.

بیشتر بخوانید :  پکیج دوربین مداربسته     نصب دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

در صنعت دوربین های مداربسته و حفاظت تصویری هر روز شاهد تکنولوژی ها و فناوری های جدید هستیم که دنیای حفاظت را متحول می کنند. در این مطلب مقالاتی در زمینه فناوریها و نوآوری های دوربین مداربسته را برای شما لیست کرده ام. امیدوارم با مطالعه این مقالات اطالعات شما نیز افزایش یابد.

  1. امنيت سايبري هايك ويژن / دوربين مداربسته كره اي
  2. دوربين مداربسته ثابت / معرفي دوربين Color Vu هايك ويژن
  3. دوربين مداربسته صنعتي / معرفي دوربين مداربسته هايلوك
  4. دستگاه ضبط دوربين مداربسته / رعايت قانون GDPR
  5. دوربين مداربسته Wifi چيست؟ / DVR Acusense هايك ويژن
  6. دوربين مداربسته كره اي / امنيت سايبري هايك ويژن
  7. دوربين مداربسته ثابت / دوربين مداربسته هاي لوك
  8. دوربين مداربسته صنعتي / دوربين توربو اچ دي سري Color Vu هايك ويژن
  9. دستگاه ضبط دوربين مداربسته / DVR Acusense هايك ويژن
  10. دوربين مداربسته Wifi / رعايت قانون GDPR
  11. فناوری Exir در دوربین مداربسته / نرم افزار مدیریت تصویر دوربین های هایک ویژن
  12. Triple Stream در دوربین مداربسته / دوربین مقاوم در برابر خوردگی هایک ویژن
  13. تبدیل فرمت ویدئویی DAV در DVR دوربین مدار بسته / تکنولوژی WDR چیست ؟
  14. سنسور تشخیص حرکت PIR دوربین مدار بسته / همه چیز در خصوص دوربین PanoVu شرکت هایک ویژن
  15. معرفی فناوری Exir در دوربین مداربسته /نرم افزار مدیریت تصویر دوربین های هایک ویژن
  16. قابلیت ضبط Edge Recording دوربین مداربسته / دوربین (Anti Corrosion) هایک ویژن
  17. فناوری ROI در دوربین مدار بسته / تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته
  18. قابلیت های دوربین های مداربسته / بررسی ساختار دوربین مداربسته
  19. ایجاد تصویر با کیفیت از دوربین مداربسته در شرایط نوری متفاوت
  20. نحوه نصب و کنترل دوربین های اسپید دام / آداپتور رو نزدیک دوربین نصب کنم یا دستگاه؟
  21. سیستم های دوربین مدار بسته دیجیتال در برابر آنالوگ / معرفی دوربین بولت AVM553J محصول شرکت AVTECH
  22. شبکه بی سیم آنالوگ و دیجیتال / وظیفه ی DNR در دوربین مداربسته
  23. چند نکته مهم برای خرید دوربین مداربسته
  24. دوربین مداربسته پیشرو در دنیای حفاظت / وظیفه ی DNR در دوربین مداربسته
  25. شبکه بی سیم آنالوگ و دیجیتال / محاسبه کابل مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته
  26. نکاتی برای خرید تجهیزات دوربین مداربسته
  27. نصب دوربین های گردان (دام متحرک) / نام کاربری و رمز عبور پیشفرض دوربین های مداربسته
  28. محافظت دوربین مدار بسته در برابر دستکاری / نصب دوربین مداربسته در آسانسور
  29. قوانین و مقررات نصب سیستم دوربین مداربسته / ورود به بازار کار دوربین های مداربسته
  30. نویز تصویر در دوربین های مداربسته / پروسه نوردهی در دوربین های مدار بسته
  31. ورود به بازار کار در حوزه سیستم های نظارت تصویری / قوانین و مقررات نصب سیستم دوربین مداربسته
  32. محافظت دوربین مدار بسته در برابر دستکاری / عیب یابی و رفع مشکلات NVR
  33. مزایا و معایب دوربین های بی سیم / نصب دوربین مداربسته در آسانسور
  34. کنترل دوربین PTZ / سیستم دوربین مدار بسته فروشگاه ها
  35. لایه ی جلسه(Session Layer) / شبکه های گسترده Wi-Fi در دوربین مداربسته
  36. لایه نمایش (Presentation Layer) / لایه کاربرد(Application Layer) در دوربین مداربسته
  37. لایه ی پیوند داده / لایه ی انتقال (Transport Layer) در دوربین مدار بسته تحت شبکه
  38. لایه شبکه(Network Layer) و لایه ی فیزیکی(Physical Layer)در دوربین تحت شبکه
  39. لایه کاربرد(Application Layer) / شبکه های گسترده Wi-Fi
  40. لایه ی جلسه(Session Layer) و لایه نمایش (Presentation Layer) در دوربین مداربسته
  41. لایه ی فیزیکی و لایه ی انتقال در دوربین مداربسته تحت شبکه
  42. لایه شبکه(Network Layer) , لایه ی پیوند داده در دوربین های مداربسته
  43. پهنای باند دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری / تفاوت دوربین مدار بسته وارم لایت با استار لایت
  44. کابل کشی شبکه دوربین مداربسته / همه چیز دوربین مداربسته
  45. تکنولوژی Defog (مه زدایی) در دوربین مداربسته
  46. انتقال تصویر از طریق سایت No-IP / سوئیچ KVM چیست؟
  47. سری جدید دوربینهای مداربسته PTZ اویجیلون / نگهداری دوربین مدار بسته
  48. سنسورهای تصویربرداری دوربین مداربسته / بهبود تصاویر دوربین مدار بسته
  49. تاثیر نور بر عملکرد دوربین مداربسته
  50. شناسایی برندهای متفرقه دوربین مداربسته / آموزش زدن سوکت شبکه دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

نحوه کشف کردن دوربین مخفی در هتل: چگونه در اتاق هتل یا مکان اقامتی، بودن

دوربین مخفی را چک کنیم؟ وقتی در یک هتل اقامت دارید چگونه باید متوجه دوربین

های مخفی در اتاق  شوید؟ ممکن است بدون اینکه متوجه شوید از شما عکس گرفته

شود! وقتی به اتاق یک هتل وارد می شوید چراغها را خاموش کنید θ پرده ها را ببندیدθ

دوربین گوشی همراهتان را فعال کنید θ چراغ فلاش دوربین را روشن نکنید θ با تلفن دور

اتاق بچرخید. اگر نقطه قرمزی در دوربین خود دیدید به این معنی است که دوربین مخفی

درآن اتاق نصب شده است. واگر نقطه قرمزی نبود دوربینی در کار نیست.

روش تشخیص توسط برنامه

مکانی را که دارای یک دوربین مخفی است را میتوان از طریق برنامه ای به نام Fing

تشخیص داد. این برنامه با باز کردن نرم افزارها و بروزرسانی شبکه، همه دستگاه های

متصل به شبکه، از جمله دوربین ها راشناسایی میکند. اگر علامت دوربین ظاهر شود، این

بدان معنی است که دوربین وجود دارد. پس باید در آن مکان اطراف اتاق را جستجو کرد.

برنامه دیگر برای کشف دوربین های جاسوسی در هتل

برنامه دوم Hidden Camera Detector میباشد. این نرم افزار به شما کمک میکند تا مکان

دوربین های مخفی را که نمی توانید با چشم خود به وضوح ببینید از طریق دوربین تلفن

همراه بشناسید، با باز کردن برنامه، یک دوربین ظاهر میشود و فلش دوربین عقب باز

میشود و لنز را بزرگ میکند تا هنگام خاموش بودن چراغ ها، به راحتی مکان دوربین ها

ظاهر شود. اتاقی که در آن بازتاب های فلش را از سایر لنزهای دوربین تشخیص داده و

بصورت یک علامت قرمز به دارنده گوشی نشان میدهد.

روش های دیگر

۱- محیط را با دقت برای تشخیص دوربین های مخفی جستجو کنید

یکی از بهترین راه ها برای تشخیص در چک کردن و وارسی با دقت محیط میباشد. جستجوی وجب به وجب محیط اولین قدم برای آشکار شدن دوربین های مخفی میباشد.که رایجترین مکان ها برای پیدا کردن دوربین های مخفی:

  • شناساگر دود
  • تجهیزات فیلتر هوا
  • کتاب ها
  • دکورهای دیواری
  • خروجی های الکتریکی
  • گیاهان روی میز
  • جعبه های دسمال کاغذی
  • عروسک های خرسی
  • کوسن ها، بالای میزها و قفسه ها
  • جعبه های dvd
  • سوکت های دیواری
  • ساعت های دیواری
  • خودکارها

مکانهای رایج برای پیدا کردن دوربین های مخفی و میکروفون ها در محیط های خارجی:

  • گیاهان
  • حفره های روی دیوار
  • سقف خانه ها
  • رنگ در بیرون خانه

۲- چراغ های اتاق را برای پیدا کردن دوربین های دید در شب خاموش کنید

میتوانید از دوربین های امنیتی دید در شب که بصورت عمده برای یافتن دوربین های مخفی در اتاق ها میباشند، استفاده کنید. بیشتر ذوربین های مخفی LED های سبز و یا قرمز دارند که این LED ها در شرایط نور کم می درخشند و یا چشمک میزنند.

۳- از گوشی موبایل خود برای تشخیص موقعیت دوربین مدار بسته استفاده کنید

دو راه آسان و رایگان برای پیدا کردن دوربین های مخفی پین هول وجود دارد که میتوانید از آن در Iphone یا تلفن هوشمند اندروید خود استفاده کنید.

۴- برای یافتن دوربین های جاسوسی آینه را چک کنید

  • انگشت خود را بر روی آینه بگذارید.
  • یک فضای خالی یا Gap را بین انگشت خود مشاهده میکنید.
  • اگر یک فضا Gap بین انگشت خود با تصویر وجود داشت آن یک آینه واقعی است در غیر این صورت اگر بین انگشت شما و تصویر فاصله وجود نداشت میتواند یک دوربین جاسوسی باشد.

۵- از نور فلش برای پیدا کردن دوربین مخفی استفاده کنید

  • چراغ فلش را روشن کنید و چراغهای اتاق را خاموش کنید.
  • چراغ فلش را در اتاق بگردانید.
  • به آرامی حرکت کنید و گوشه های مشکوک را وارسی کنید اگر بازتابی را مشاهده کردید میتواند در آن مکان دوربین مخفی باشد.


:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

نحوه اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی: هر دستگاه DVR دارای تعدادی پورت

خروجی تصویر میباشد که مهمترین آنها دراتصال به آنتن مرکزی پورت CVBS یا

Video میباشد. این پورت دارای خروجی  تصاویر آنالوگ میباشد. در برخی از دستگاه های

DVR جدید امروزی این پورت وجود ندارد که برای این امر شما نیاز به یک مبدل VGA به

AV دارید که بتوانید سیگنال CVBS را تولید کنید. خروجی CVBS در بیشتر دستگاه های

دوربین مدار بسته بی سیم و دوربین مدار بسته تحت شبکه بطور پیش فرض وجود

ندارد. اما آیا میتوان خروجی تصاویر آنالوگ را به دستگاه آنتن مرکزی متصل نمود؟ پاسخ

شما خیر است. سیگنال خروجی دستگاه DVR یک سیگنال تصویر میباشد و شما برای

اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی نیاز به یک سیگنال رادیویی دارید.

مدولاتور

از همین رو شما نیاز به یک دستگاه مدولاتور رادیویی یا همان RF modulator نیاز دارید تا

بتواند سیگنال خروجی دستگاه DVR شما را با سیگنال آنتن مرکزی یکسان کند. یک RF

مدولاتور دارای یک پورت ورودی تصویر AV میباشد و همچنین دارای یک پورت خروجی به

آنتن است که باید به ورودی آنتن مرکزی شما متصل گردد. یک دستگاه آنتن مرکزی نیز

دارای چند ورودی سیگنال می باشد که بطور معمول با کلمات UHF و VHF نام گذاری شده

اند و در صورت عدم اتصال دستگاه جانبی دیگر پورت VHF آن خالی میباشد. برای اتصال

یک دستگاه DVR به آنتن مرکزی شما باید از خروجی تصویر دستگاه DVR به ورودی

دستگاه RF خود یک کابل تصویر را متصل کنید و سپس از خروجی دستگاه RF خود یک

کابل به قسمت ورودی VHF آنتن مرکزی متصل نمایید.

معایب اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی

عدم باز پخش تصاویر است، به این معنی که شما تنها تصویر زنده دوربین مدار بسته را

مشاهده می کنید و نمی توانید روی عملکرد دستگاه DVR هیچ دسترسی ای داشته

باشید. عیب بعدی استفاده از این سیستم این است که چنانچه شما دارای سیستم

دوربین مدار بسته HD هستید. باید گفت که کیفیت تصاویری که از یک آنتن مرکزی

دریافت میکنید بسیار پایین است و دلیل این امر نیز خروجی CVBS در دستگاه DVR

است که کلیه سیگنال های شما را به سیگنال آنالوگ تبدیل میکند.



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

سیستم آنالوگ و تحت شبکه

سیستم آنالوگ و تحت شبکه

دوربین مداربسته آنالوگ: از دوربین های آنالوگ می توان به عنوان نسل اول CCTV ها نام برد

که کابل خروجی تمامی دوربین ها در دستگاه کنترل مرکزی (DVR) جمع می شوند و در آن

دستگاه عملیات کنترل، نظارت، ضبط و سایر پردازش ها صورت می گیرد.ویر روی شبکه

ارسال شد،

دوربین ثابت: با وضوح تصویر بالا، ضد نویز و سایه، قابلیت کارکرد در نور بسیار کم، مجهز

به منوی روی تصویر، قابلیت علامتگذاری روی تصویر Motion Detection

دوربین متحرک: با قابلیت زوم بالا، ضد نویز و سایه، قابلیت دید در نور کم، وضوح تصویر

بالا، قابلیت دید در شب، چرخش ۳۶۰ درجه افقی و ۲۴۰ درجه عمودی، مجهز به منو روی

تصویر، قابلیت علامتگذاری روی تصویر ( Motion Detection، قابلیت اتصال به انواع

شبکه، طراحی زیبا.)

DVR: ضبط تصاویر به صورت زنده، قابلیت فشرده سازی تصاویر برای کمتر شدن حجم

تصاویر، کیفیت بالای تصویر، دارای هارد دیسک داخلی با ظرفیت بالا، مجهز به خشاب های

داخلی اضافی هارد دیسک، قابلیت Back Up گیری از تصاویر ضبط شده به وسیله پورت

USB و DVD – RW، قابلیت اتصال به انواع شبکه، مجهز به Mouse، قابلیت کنترل دوربین

های متحرک (Speed Dome). مجهز به منو، قابلیت اتصال به کامپیوتر از طریق پورت های

RS232 – RS422 – RS485

سیستم آنالوگ و دوربین مدار بسته تحت شبکه

لنز

  • انواع لنز با قابلیت تنظیم خودکار و دستی.
  • لنزهای با قابلیت تنظیم خودکار فاصله کانونی (Varifocall) برای فاصله های مختلف.
  • لنزهای با قابلیت زوم دستی از فاصله دور بوسیله کابل کشی.

مانیتور صنعتی: مانیتورهای صنعتی LCD و CRT در اندازه های ۲۱، ۱۹، ۱۷ و ۱۴ اینچ، با

کیفیت تصاویر بالا، ورودی و خروجی ویدئو و صوت، قابلیت کارکرد به مدت طولانی.

دوربین های تحت شبکه: دوربین های تحت شبکه را می توان به عنوان یک دوربین و یک

کامپیوتر تعریف کرد که در یک سیستم هوشمند جمع شده اند. این دوربین ها تصاویر را

بر روی شبکه های کامپیوتری منتقل می کنند تا کاربر بتواند از راهدور تصاویر را مدیریت،

ضبط و پخش نماید. به محض اینکه تصاویر روی شبکه ارسال شد، کاربر از هر کامپیوتر

متصل به LAN و یا اینترنت می تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

دوربین تحت شبکه بهترین و آسان ترین راه برای مشاهده، ثبت و ضبط با بهترین و

مطلوبترین کیفیت تصویری بر روی هر نوع از شبکه های کامپیوتری باشند. تصاویر با

استفاده از هر نوع مرورگر (تحت وب) بدون وابستگی به نوع سیستم عامل، قابل دیدن بر

روی حافظه های کامپیوتر و قابل ثبت و ضبط می باشند.

دوربین های تحت شبکه، کاملا مستقل از کامپیوتر عمل کرده و در هر جایی قابل نصب

هستند این دوربین ها امکان مشاهده و ضبط تصاویر از هر جایی در دنیا برای کاربر به

وجود می آورند.

نرم افزار دوربین مداربسته تحت شبکه:

به وسیله نرم افزار در آن واحد هم می توانید تصاویر دوربین ها را ببینید، هم آنها را با

کیفیت بالای دیجیتالی به صورت دائم و یا بر طبق برنامه خاص ضبط کنید. وجود حالت

های مختلف برای ضبط، از جمله به طور دائمی، بر طبق برنامه خاص، یا پس از ایجاد شدن

حرکت روی تصویر (Motion Detection) و یا پس از بر قراری ارتباط با سیستم های حس

گر محیطی.

  • تشخیص اتوماتیک IP با استفاده از پروتکل های استاندارد.
  • انجام تنظیمات لازم.
  • به روز رسانی سیستم عامل مرکزی دوربین ها.
  • نمایش وضعیت ارتباط با دوربین ها.
  • مدیریت تعداد نا محدودی دوربین.

سیستم آنالوگ و تحت شبکه

کاربردهای سیستم های حفاظتی – نظارتی

ادارات و ارکان های دولتی: سیستم های حفاظتی قابل نصب در ادارات و ارکان های دولتی

برای حفظ و حراست پیرامونی و فیزیکی، کنترل ورود و خروج و سایر موارد امنیتی به کار

می روند. بدینوسیله با ایجاد محیطی امن از اموال دولتی و ارباب رجوع محافظت می شود.

اماکن صنعتی: در محیط صنعتی، مانند کارخانه ها و امکان دسترسی به خطوط تولید و

انبارها را در اختیار مدیران قرار می دهد.

امور بانکی: به منظور حفاظت از باجه های خود پرداز (ATM) و دیگر نقاط حساس بانکها از

خطر دزدی، موسسات مالی شروع به نصب سیستم حفاظتی در این نقاط نموده اند و برای

هر حرکتی تصویر جداگانه ای قابل ذخیره در یک پایگاه داده مرکزی است.

فروشگاه ها: صندوق فروشگاه همواره در معرض خطر دزدی قرار دارد. سیستم های حفاظتی

به طوری که با انتقال تصاویر زنده روی شبکه و ذخیره آنها روی سرور صاحبان فروشگاه و

مدیران می توانند روند کار را از راه دور کنترل کنند.

پایانه های مسافربری: می توان سیستم حفاظتی موجود را در جهت ایجاد امنیت بیشتر

برای مسافران راه آهن، فرودگاه و مترو مورد استفاده قرار داد بدینوسیله مراکز نظارتی نیز

به تصاویر این نقاط دسترسی خواهند داشت.

اماکن آموزشی: سیستم های حفاظتی قابل استفاده در مدارس، پارک ها، کلاس های درس،

سالن های مطالعه و سایر محیط های فرهنگی نیز می باشد و این مکان ها را به محیط

های امن و قابل کنترل تبدیل می کند.

مبانی شبکه های بدون کابل

تکنولوژی شبکه های بدون کابل از ایده ضرورتی به کابل های جدید نمی باشد، استفاده

می نماید. در این نوع شبکه ها، تمام کامپیوتر ها با استفاده از سیگنال های رادیویی اقدام

به انتشار اطلاعات مورد نظر برای یکدیگر می نمایند. این نوع شبکه ها دارای ساختاری

ساده بوده و براحتی می توان یک کامپیوتر متصل به این نوع از شبکه ها را مکان های

دیگر استقرار و کماکان از امکانات شبکه بهره مند گردید.

مثلا در صورتیکه این نوع شبکه ها را در یک فضای کوچک نظیر یک ساختمان اداری ایجاد

کرده باشیم و دارای یک کامپیوتر Laptop باشیم که از کارت شبکه مخصوص بدون کابل

استفاده می نماید، در هر مکانی از اداره مورد نظر که مستقر شده باشیم با استفاده از

laptop می توان بسادگی به شبکه متصل و از امکانات مربوطه استفاده کرد.

شبکه های کامپیوتری از نقطه نظر نوع خدمات و سرویس دهی به دو گروه: نظیر به نظیر

و سرویس گیرنده و سرویس دهنده تقسیم می گردند. در شبکه های نظیر به نظیر هر

کامپیوتر قادر به ایفای وظیفه در دو نقش سرویس گیرنده و سرویس دهنده در هر لحظه

است. در شبکه های سرویس گیرنده / سرویس دهنده، هر کامپیوتر صرفا می تواند یک

نقش را بازی نماید. (سرویسدهنده یا سرویس گیرنده).

در شبکه های بدون کابل که بصورت نظیر به نظیر پیاده سازی می گردنند، هر کامپیوتر

قادر به ارتباط مستقیم با هر یک از کامپیوترهای موجود در شبکه است. برخی دیگر از

شبکه های بدون کابل بصورت سرویس گیرنده / سرویس دهنده، پیاده سازی می گردند.

این نوع شبکه ها دارای یک Access Point می باشند. دستگاه فوق یک کنترل کننده

کابلی بوده و قادر به دریافت و ارسال اطلاعات به آداپتورهای بدون کابل (کارت های شبکه

بدون کابل) نصب شده در هر یک از کامپیوترها می باشند.

چهار نوع متفاوت از شبکه های بدون کابل وجود دارد (از کند و ارزان تا سریع و گران)
  • Bluetooth
  • IrDA
  • SWAP(Homerf)
  • Wi – Fi (WECA)

شبکه های Bluetooth در حال حاضر عمومیت نداشته و بنظر قادر به پاسخگویی به کاربران

برای شبکه های با سرعت بالا نمی باشند. (IrDA)

Infrared Data Association استانداردی بمنظور ارتباط دستگاه هایی است که از سیگنال

های نوری مادون قرمز استفاده می نمایند. استاندارد فوق نحوه عملیات کنترل از راه دور،

(تولید شده توسط یک تولید کننده خاص) و یک دستگاه راه دور (تولید شده توسط تولید

کننده دیگر) را تبین می کند. دستگاه های IrDA از نور مادون قرمز استفاده می نمایند.

بررسی مدل های SWAP و Wi-Fi

قبل از بررسی مدل های SWAP و Wi-Fi لازم است که در ابتدا با استاندارد اولیه ای که دو

مدل فوق بر اساس آنها ارائه شده اند. بیشتر آشنا شویم. اولین مشخصات شبکه های

اترنت بدون کابل با نام ۸۰۲٫۱۱IEEE توسط موسسه IEEE عرضه گردید. در استاندارد فوق دو

روش بمنظور ارتباط بین دستگاه ها با سرعت دو مگا بیت در ثانیه مطرح شد. دو روش

فوق بشرح زیر می باشند:

(DSSS) Direct – Sequence Spread Spectrum

(spectrum FHSS)Frequency – hopping spread

دو روش فوق از تکنولوژی (FSK) Frequence – shift keying استفاده می نمایند. همچنین

دو روش فوق از امواج رادیویی Spread – spectrum، بدین معنی است که داده مورد نظر

برای ارسال به بخش های کوچکتر تقسیم و هر یک از آنها با استفاده از فرکانس های

گسسته قابل دستیابی در هر زمان، ارسال خواهند شد.

دستگاه هایی که از DSSS از پهنای باند بسیار بالایی استفاده می نماید (تقریبا ۲۲ مگا

هرتز) دستگاه هایی که از FHSS استفاده می نمایند، در یک زمان پیوسته کوتاه، اقدام به

ارسال داده کرده و با شیفت دادن فرکانس (hop) بخش دیگری از اطلاعات را ارسال می

نمایند.

با توجه به اینکه هریک از دستگاه های FHSS که با یکدیگر مرتبط می گردند، بر اساس

فرکانس مربوطه ای که می بایست اHOP نمایند و از هر فرکانس در یک بازه زمانی بسیار

کوتاه استفاده می نمایند (حدودا ۴۰۰ میلی ثانیه)، بنابراین می توان از چندین شبکه

FHSS در یک محیط استفاده کرد (بدون اثرات جانبی). دستگاه های FHSS صرفا دارای

پهنای باند یک مگاهرتز و یا کمتر می باشند.

سیستم آنالوگ و تحت شبکه

SWAP وHomeRF

HomeRF، اتحادیه ای است که استانداردی با نام (Access Protocol SWAP)

Shared Wireless را ایجاد نموده است. SWAP دارای شش کانال صوتی متفاوت بر اساس

استاندارد DECT و ۸۰۲٫۱۱ است. دستگاه های SWAP در هر ثانیه ۵۰ hop ایجاد و در هر

ثانیه قادر به ارسال یک مگا بیت در ثانیه می باشند. در برخی از مدل ها میزان ارسال

اطلاعات تا دو مگابیت در ثانیه هم می رسد. توانایی فوق ارتباط مستقیم به تعداد اینتر

فیس های موجود در محیط عملیاتی دارد.

مزایای SWAP عبارتند از:
  • قیمت مناسب
  • نصب آسان
  • به کابل های اضافه نیاز نخواهد بود.
  • دارای Access Point نیست.
  • دارای شش کانال صوتی دو طرفه و یک کانال داده است.
  • امکان استفاده از ۱۲۷ دستگاه در هر شبکه وجود دارد.
  • امکان داشتن چندین شبکه در یک محل را فراهم می نماید.
  • امکان رمزنگاری اطلاعات بمنظور ایمن سازی داده ها وجود دارد.
برخی از اشکالات SWAP عبارتند از:
  • دارای سرعت بالا نیست (در حالت عادی یک مگابیت در ثانیه)
  • دارای دامنه محدودی است (۷۵ تا ۱۲۵ فوت / ۲۳ تا ۳۸ متر)
  • با دستگاه های FHSS سازگار نیست.
  • دستگاه های دارای فلز و یا وجود دیوار می تواند باعث افت ارتباطات شود.
  • استفاده در شبکه های کابلی، مشکل است.

تراتسیور بدون کابل واقعی بهمراه یک آنتن کوچک در یک کارت PCI / ISA و یا PCMCIA

ایجاد (ساخته) می گردد. در صورتیکه از یک کامپیوتر Laptop استفاده می شود، کارت

PCMCIA متصل خواهد شد.

 

پکیج کامل دوربین مداربسته  دوربین مداربسته   نصب دوربین مداربسته  پشتیبانی هایک ویژن

 

جدیدترین دوربین مداربسته 4K بولت با لنز متحرک(Varifocial) از یونی ویو

 

دوربین مدار بسته بولت 4K جدید شرکت یونی ویو با شمایلی مشابه با سری قبل، با دارابودن لنز متحرک یا Varifocial و بهره مندی از سنسور 1/2.5” با رزولوشن 8 مگاپیکسلی نظارت محیطی بسیار مناسبی را با برد بلند در اختیار کاربران قرار می دهد. لنز این دوربین مداربسته یونی ویو می تواند در طیفی از 2.8 میلیمتر تا 12 میلیمتر تغییر فاصله کانونی داده و با گشودگی F1.6 و بهره مندی از P-Iris  کارکرد بسیار خوبی هم در نور کم داشته باشد.

زاویه دید دوربین مداربسته در نزدیک ترین فاصله لنز (2.8 میلیمتر) معادل 93 درجه و در فاصله تله یا متمرکز تقریبا 34 درجه می باشد که نشان از قابلیت بالای لنز متحرک این محصول دارد.

بخاطر استفاده از فیلتر فیزیکی حذف نور IR یا ICR براحتی دوربین در حالت نور روز و دید شب سوئیچ شده و در شب نیز بخوبی با پروژکتور IR هوشمند می تواند تا محدوده 100 متری را بخوبی پوشش دهد.

میزان سیگنال به نویز این دوربین مدار بسته کمی بیش از 55 دسی بل است که تکنولوژی WDR واقعی با 120 دسی بل نیز آنرا قدرتمند تر کرده و نویز تصویر در فضاهای متغیر و صحنه هایی با کنتراست نوری متنوع را به حداقل می رساند. در این بین 3D DNR یا کاهش نویز دیجیال هم تصاویر را بیش از پیش شفاف می نماید.

رزولوشن دقیق تصاویر این دوربین مداربسته یونی ویو 2160*3840 می باشد که معادل 8.3 مگاپیکسل و 4K بوده و براحتی می تواند در این رزولوشن با 30 فریم در ثانیه می توانید از ضبط تصاویر ویدئویی لذت ببرید.

یونی ویو تقریبا در بین رقبای منطقه ای اولین شرکتی بحساب می آید که از پلتفرم H.265 استفاده می کرده و دوربین مدار بسته IPC268ER9-DZ هم علاوه بر کدک H.265 از کدک H.264 و MJPEG هم پشتیبانی می کند.

از ویژگیهای قابل قبول و کارآمد این دوربین مداربسته پشتیبانی از تصویر کریدور یا 9:16 و ROI است که در کنار استاندارد IP67 می تواند آنرا برای استفاده در سیستمهای نظارت محیطی یا فضای آزاد در پیرامون یک محوطه مناسب سازد.

دوربین مداربسته یونی ویو IPC268ER9

در بحث توان عملیاتی، برخورداری از محدوده الکتریکی قابل تحمل 25 درصدی برای سیستمهای نظارت تصویری بزرگ با تعداد دوربین مداربسته بالا بسیار کارآمد است و چون تحمل محدوده دمایی 100 درجه ای در مشخصات این دوربین دیده می شود عملا دست کاربر را برای استفاده از آن در هر محیطی باز می گذارد. محدوده دمای متحمل این دوربین مدار بسته از 40 درجه زیر صفر تا 60 درجه بالای صفر و با میزان رطوبت حداکثر 95 درصدی می باشد که در بین برترین محصولات قرار می گیرد.

این دوربین مدار بسته یونی ویو از 3 جریان تصویری همزمان و ارائه به 8 OSD مختلف برخوردار است که می تواند با توجه به برخورداری از استاندارد ONVIF و پشتیبانی از API با تمام اجزا سیستم نظارت تصویری بخوبی رابطه برقرار نماید و کاربر نگران سازگاری و یکپارچگی نباشد.

در انتها اگر منصف باشیم باید بگوییم که دفترچه راهنمای یونی ویو بسیار کامل و جالب است و تقریبا جزء جزء مسیرها و شرایط را نشان داده و بخوبی می تواند به کاربران در راه اندازی و نصب دوربین مداربسته و حتی کار با هر یک از تنظیمات نرم افزاری و تحت شبکه Uniview به کاربر کمک شایانی نماید.

 

پکیج  کامل دوربین مدار بسته  دوربین مدار بسته   خدمات نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

رشد 21 درصدی بازار فروش محصولات CCTV و VSaaS تا سال 2022

بازار بین المللی سیستمهای نظارت تصویری و سرویسهای وابسته (VSaaS) در سالهای پیش رو رشد شگفت انگیزی را تجربه خواهد کرد. براساس گزارشهای اخیر در سالهای آینده بازار سیستمهای نظارت تصویری با خیل عظیمی از درخواستهای امنیتی و نظارتی روبرو خواهد شد که این مورد باعث رشد هرچه سریعتر بازار دوربین مدار بسته و سرویسهای نظارت تصویری خواهد شد.

با سی سی تی وی آنلاین به مطالعه مقاله پیش بینی بازار دوربینهای مداربسته تا سال 2020 بپردازید.

براساس گزارش موسسه BCC، بازار سیستمهای نظارت تصویری از سال 2015 با ارزشی معادل 19.5 میلیارد دلار به 50 میلیارد دلار در سال 2020 دست می یابد. این رشد عظیم با نرخ میانگین سالانه 20.7 درصد (CAGR)، عددی عجیب و خوشحال کننده برای خریداران و فروشندگان دوربین مداربسته و سیستمهای نظارت تصویری خواهد بود.

در گزارشها آمده است که :

بازار جهانی سیستمهای نظارت تصویری و سرویسهای وابسته (VSaaS) با ارزشی 17 میلیارد دلاری در سال 2014 و پیش بینی رشدی با میانگین 20.7 درصد (CAGR) به عددی معادل 50 میلیارد دلار تا سال 2020 خواهد رسید. تجهیزات سخت افزاری سیستمهای نظارت تصویری در سال 2014 سهمی 12.6 میلیارد دلاری در بازار CCTV داشته است. افزایش درخواستها برای خرید دوربین مداربسته و تجهیزات نظارتی عامل اصلی این رشد بوده است.

در ادامه گزارش آمده است که سیستم نظارت تصویری در حال کسب محبوبیت بیشتر با تعداد پروژه های نصب و راه اندازی دوربین مداربسته بیشتر و استفاده از تجهیزات پیشرفته تر در حال برقراری تعامل بیشتر با بخش امنیتی و مشکلات وابسته است. سیستمهای نظارت تصویری در محیطهای مثل رستورانها، هتلها و منازل، فروشگاههای زنجیره ای، مشاغل و کسب و کارها، فرودگاهها وترمینالها، ساختمانهای دولتی، بیمارستانها، موسسات آموزشی و صنعتی کاربرد دارند.

پیش بینی بازار دوربین مداربسته

دولتها سرمایه گذاری سنگینی بر روی تجهیزات نظارت تصویری داشته اند تا با خطرات و حملات تروریستی مقابله کنند. زیرساختهای اساسی مثل موسسات دولتی یا محیط اطراف زیرساختهای عمومی و وسیع، جاده ها، فرودگاهها، سواحل وسکوهای دریایی هم توسط دوربینهای مداربسته و سیستمهای نظارت تصویری محافظت می شوند. دوربین مداربسته می توانند در شناسایی مضنونین بسیار کمک کننده باشند. تحلیلگرهای ویدئویی هوشمند و تکنولوژی تشخیص چهره هم می توانند قابلیت نظارت بهتری بهمراه داشته باشند و مشخصات افراد و داده های بدست آمده را با پلاک خودروها یا داده های دیگر مرتبط نموده و بصورت معنادار استفاده کنند.

در خلاصه اجرایی این گزارش آمده است که تحقیقات به توضیح و تشریح سیستمهای نظارت تصویری به عنوان یک ترکیبی از اجزای مختلف می پردازد که بر اساس نوع پیچیدگی سیستمهای مورد استفاده می توانند متفاوت باشند. این اجزا شامل دوربینهای مدار بسته ، واحدهای ضبط یا کنترل و رابطهای خروجی خواهند بود. بعلاوه بیشتر سیستمها نیز به ذخیره سازها، انکدرها، رابطهای شبکه و نرم افزارهای مدیریت مجهز هستند.

 

پک دوربین مدار بسته  قیمت انواع دوربین مدار بسته   شرکت نصب دوربین مداربسته  نمایندگی هایک ویژن

 

 

پیش بینی بازار دوربین مداربسته

پیش بینی بازار دوربین مداربسته: بازار نظارت ویدیویی در سال ۲۰۱۸، ۳۶/۸۹ میلیارد دلار

ارزش گذاری شد و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۳ با ۱۳٫۱% CAGR به ۶۸/۳۴ میلیارد دلار

برسد.

سال مبنای در نظر گرفته شده برای مطالعه ۲۰۱۷ است و دوره پیش بینی بین ۲۰۱۸ تا

۲۰۲۳ است. گزارش حجم بازار را بر حسب ارزش برای چندین قسمت درباره نسبت به چهار

منطقه جغرافیایی – امریکای شمالی، اروپا، آسیا – اقیانوسیه و بقیه دنیا پیش بینی شده

است.

متدولوژی به کار گرفته شده برای برآورد و پیش بینی بازار نظارت ویدیویی با به دست

آوردن داده از درآمدهای فروشنده های کلیدی از طریق تحقیق ثانویه شروع می شود.

منابع دست دوم مورد استفاده در این تحقیق شامل منابع دولتی و بایگانی شرکت ها

(مانند گزارش های سالیانه، ارائه های سرمایه گذار و صورت های مالی) می شود.

پس از رسیدن به اندازه کل بازار، به چند بخش اصلی و فرعی تقسیم بندی شد، سپس

تجزیه بازار و مثلث سازی داده برای تکمیل رو به مهندسی کل بازار و رسیدن به یک آمار

دقیق برای تمام بخش های اصلی و فرعی به کار گرفته شد.

تحولات بازار دوربین مدار بسته

تحلیگران فاش کرده اند که بازار دوربین مدار بسته چندین سال گذشته تحولات

چشمگیری را نشان داده است. در این گزارش پیش بینی های صحیحی از ارزش و حجم

بازار ارائه شده است که میتواند برای فعالان بازار، سرمایه گذران، ذی نفعان و شرکت

کنندگان جدید سودمند باشد تا بینش های دقیقی را کسب کرده و از یک موقعیت پیشرو

در بازار برخوردار شود. علاوه بر این، این گزارش ارائه میدهد تجزیه و تحلیل عمیق از

بازیکنان کلیدی بازار است که در صنعت دوربین جهانی مدار بسته کار میکنند. تحقیقات

بیشتر بخش Type را به صورت زیر تقسیم میکند: دوربین PTZ، دوربین باکس، دوربین

دام، دوربین بولت، و …

این مطالعه بیشتر بخش برنامه ها را به خرده فروشی، مهمان نوازی، BFSI، زیر ساخت های

تجاری، امنیت منزل، دولت، و سایر دسته بندی میکند.

این تحقیق عملکرد هر بازیکن فعال در بازار جهانی دوربین مداربسته را نشان میدهد.

همچنین خلاصه ای را ارائه میدهد و پیشرفتهای فعلی هر بازیکن در بازار را بر جسته

میکند. این قطعه از داده ها منبع خوبی برای مطالعه برای سرمایه گذاران و ذی نفعان

علاقمند به بازار است.

قیمت پک دوربین مدار بسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  دوربین هایک ویژن 



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


دلایل تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته

یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از مدتی در دوربین مدار بسته بوجود آید تغییر رنگ تصاویر دوربین مداربسته است که این موضوع به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. قرمز شدن تصویر دوربین ها و یا ایجاد پس زمینه بنفش از جمله موارد شایع در دوربین مداربسته است. در این مقاله به دلایل مختلف تغییر رنگ تصاویر دوربین مداربسته پرداخته ایم.

قرمز شدن تصویر دوربین مدار بسته

  1. ایجاد اختلال در کابل متصل شده به دوربین مداربسته از جمله مهمترین عواملی است که منجر به تغییر رنگ تصاویر دوربین ها می شود. وقتی کابل اتصالی مشکل داشته باشد نمایش تصاویر نیز خود به خود با اختلال مواجه می شود. بنابراین در صورت بروز چنین مشکلی ابتدا اتصالات کابل را بررسی کنید.
  2. مورد دوم مشکلات ناشی از تنظیمات نا صحیح در رنگ نمایشگر مانیتور خواهد بود. بعد از بررسی کابل ها مطمئن شوید که مانیتور نمایشگر شما به درستی تنظیم شده است در این مورد می توانید با برگرداندن تنظیمات مانیتور به تنظیمات کارخانه مشکل را برطرف کنید. .
  3. در برخی موارد مشکل ایجاد شده در رنگ تصاویر ارسالی از دوربین مداربسته به دلیل مشکلات در تنظیم دستگاه های NVR و DVR است. در این مورد نیز با بازگرداندن تنظیمات این دستگاه ها به تنظیمات اولیه کارخانه می توانید مشکل تغییر رنگ تصاویر را حل کنید.
  4. اگر موارد بالا را چک کردید و مطمئن شدید که هیچ ایرادی در مانیتور و دستگاه های دیگر نیست، باید به بررسی ICR ذوربین مداربسته بپردازید. گاهی خراب بودن ICR باعث می شود که هاله ای از رنگ قرمز و بنفش در اطراف تصویر ایجاد شود. اگر ICR  مشکل داشت باید آن را تعویض کنید.
  5. مورد بعدی که می تواند باعث بوجود آمدت تصاویر قرمز رنگ در دوربین مدار بسته شود، خراب بودن CCD است. این مشکل نیز تنها با تعویض CCD دوربین مداربسته حل می شود.
  6. خرابی کابل VGA نیز یکی دیگر از دلایل اختلال رنگ قرمز در تصویر است. برای تست کابل را عوض کنید و چک کنید که آیا تصویر درست شده است یا خیر.
  7. در مورد تنظیمات DVR و NVR دوربین های مداربسته توضیح دادیم، گاهی ممکن است برد این دستگاه ها مشکل داشته باشد و در صورت چنین اتفاقی می توانید از گارانتی دستگاه و متخصصین این بخش درخواست کمک کنید.
  8. نکته آخر اینکه اگر در اطراف مانیتور شما یک میدان مغناطیسی قرار گرفته باشد می تواند رنگ تصاویر را به رنگ قرمز تغییر دهد. بنابراین حتما بررسی کنید که میدان مغناطیسی مانند آهنربا در اطراف مانیتور شما باعث اختلال در عملکرد دوربین مداربسته نشده باشد.

 

تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته

علت بنفش شدن تصویر دوربین مداربسته

علت تغییر رنگ تصویر دوربین مدار بسته به بنفش یا صورتی، می تواند به دلیل یک نرم افزار بد ، سیستم عامل بد ، تنظیمات اشتباه و یا حتی یک محیط بسیار سرد و … باشد. با این وجود، در اکثر مواقع علت نمایش تصویر صورتی در دوربین مداربسته عملکرد نادرست فیلتر IR cut است.

فیلتر IR Cut مخفف عبارت  Infrared Cut Removal است. فیلتر ای ار کات یک فیلتر رنگی است که نور مادون قرمز را مسدود می کند. ممکن است در طول شبانه روز نور مادون قرمز طبیعی که در محیط اطراف وجود دارد اختلال در تصاویر ایجاد شود. لذا به منظور جلوگیری از این مشکلات از فیلتر برش IR در که جلوی سنسور دوربین نصب است، استفاده می شود. وظیفه این فیلتر جلوگیری از بروز نور مادون قرمز به سنسور تصویر است.

به این ترتیب، فیلتر IR Cut یک قطعه فیزیکی است که به صورت اتوماتیک خاموش و روشن می شود تا نور نامرئی را فیلتر کند. اما گاهی اوقات ممکن است این قطعه فیزیکی (IR Cut) تا حدی در حالت شب گیر کند و به درستی بسته نشود یا اینکه به به هر نحوی آسیب ببیند. به عنوان مثال گاه در دمای بسیار پایین (-20 c) ممکن است فیلتر ir مسدود شود. در این حالت شما تصاویر را به رنگ بنفش یا سبز خواهید دید.

تغییر رنگ تصویر دوربین مداربسته

حل مشکل صورتی یا بنفش شدن تصاویر دوربین مداربسته

 

در بسیاری از موارد، تغییر رنگ تصاویر به دلیل تنظیمات اشتباه دوربین مداربسته است که ممکن است افراد مختلف با دستکاری تنظیمات چنین مشکلی را بوجود آورده باشند. بنابراین پیش از هر کاری تنظیمات تصاویر دوربین را به حالت پیش فرض بازگردانید. اگر با این کار مشکل حل نشد مراحل بعد را تست کنید.

  • برد IR LED 

بعد از بازگرداندن تنظیمات دوربین به حالت پیش فرض، اگر باز هم مشکل رنگ تصاویر حل نشده بود، چند بار چراغ  ir led را خاموش و روشن کنید تا فیلتر IR به حالت اولیه بازگردد. برای این کار در بخش تنظیمات دوربین قسمتی مربوط به روشن و خاموش کردن IR LED وجود دارد. ( در صورت نیاز از دفترچه راهنمای دوربین مدار بسته استفاده کنید)

  • خاموش کردن دوربین مداربسته

همانطور که شما هم متوجه شده اید، علت اصلی تغییر رنگ دوربین های مداربسته تغییر تنظیمات دوربین است. در برخی از موارد مشکل در منبع تغذیه دوربین است و شما می توانید با خاموش کردن منبع تغذیه به مدت 30 ثانیه و راه اندازی مجدد این مشکل را برطرف کنید.

اگر دوربین مدار بسته بیسیم نصب کرده اید باید باتری آن را خارج کنید و بعد از چند دقیقه دوربین را مجدد راه اندازی کنید.

  • ریست فکتوری کردن دوربین مداربسته

در بسیاری موارد با برگرداندن تنظیمات دوربین مداربسته به حالت کارخانه (به خصوص در دوربین های تحت شبکه) فلیتر ir نیز به تنظیمات اولیه بر می گردد. در این حالت ممکن است تا حد زیادی مشکل صورتی شدن تصویر دوربین درست شود.

  • به روز کردن نرم افزار دوربین مداربسته

این موضوع بسیار کم اتفاق می افتد اما اگر موارد گفته شده را انجام دادید و باز هم مشکل شما حل نشده بود می توانید با آپدیت کردن نرم افزار های سیستم عامل دوربین بررسی کنید که مشکل تغییر رنگ به دلیل نرم افزار ها بوده است یا خیر.

  • استفاده از آهن ربا

گاهی ممکن است فیلتر دوربین مدار بسته به شکل موقت گیر کرده باشد و باعث ایجاد اختلال در تصاویر شده باشد. در این حالت می توانید از یک آهنربای قوی استفاده کنید و با قرار دادن آن در مقابل لنز دوربین فیلتر نیز جابجا می شود.

  • فیلتر برش IR را تعویض کنید

در موارد بسیار نادر فیلتر  IR Cut آسیب دیده و دائما گیر می کند. در این حالت بهتر است کل صفحه ir را عوض کنیدو برای این کار حتما به مدل دوربین مداربسته خود دقت کنید.

  • دوربین جدید بخرید

اگر تمام موارد گفته شده را انجام دادید اما همچنان مشکل تغییر رنگ دوربین درست نشد، تنها راه حل باقی مانده خرید دوربین مداربسته جدید است.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

تکنولوژی Defog

تاثیر نور بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته

پکیج دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته

 

منبع: مهرتجارت



:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

نصب-دوربین-مداربسته,نصب دوربین مدار بسته,دوربین مداربسته بولت,نصب دوربین مداربسته بولت
انتخاب مجری یا نصاب مناسب برای نصب دوربین مدار بسته یا سیستم حفاظتی شاید بیش از انتخاب محصولات مدار بسته اهمیت داشته باشد. اما اینکه چطور می توان یک مجری مناسب انتخاب کرد شاید کار ساده ای نباشد. در مطلب زیر به بیان نکاتی در رابطه با انتخاب ساده تر مجری می پردازیم.
(برا اطلاعات تخصصی در رابطه با نصب مطلب نصب دوربین مداربسته را مطالعه کنید.)

تجهیزات را از مجری بخرم یا مجری و فروشنده متفاوتی را انتخاب کنم؟

این یکی از سوالات مهم مشتریان است. معمولا مجری سیستم مداربسته شما فروشنده این تجیهزات نیز هست، اما آیا خرید این تجهیزات از مجری به نفع شماست؟
نصب سیستم مداربسته یا به طور کلی اجرای یک سیستم صنعتی هزینه های جانبی زیادی دارد. این هزینه ها شامل هزینه نیرو انسانی، هزینه حمل و نقل تجهیزات و نفرات، هزینه ابزارالات نصب، هزینه های آینده شامل هزینه دادن خدمات گارانتی و ... است در ضمن باید حاشیه سود قابل قبولی را نیز برای کار نصب با توجه به دردسرهای زیاد آن در نظر گرفت. با توجه به بالا بودن این هزینه ها معمولا کارفرما حاضر نخواهد بود تمام این هزینه را به صورت هزینه نصب پرداخت کند. پس مجری مجبور خواهد بود بخشی از هزینه های خود را در فروش تجهیزات به کارفرما جبران کند.
زمانی که شما یک فروشنده مجزا را برای خرید تجهیزات انتخاب می کنید معمولا می توانید تجهیزات مداربسته را با قیمت بهتری تهیه کنید اما در اجرای آن ممکن است با مشکل روبه رو شوید. در این حالت معمولا بسیاری از مجریان حرفه ای تر سیستم مداربسته زیر بار نصب این تجهیزات نخواهند رفت یا هزینه ای به مراتب بالاتر را برای نصب تجهیزات مطرح خواهند کرد.
جواب سوال این بخش تقریا روشن است. بهتر است از یک مجری و فروشنده برای تجیهزات مداربسته استفاده کنید. البته خرید تجهیزات از مجری نباید به قیمت متضرر شدن شما تمام شود. در ادامه در رابطه با روشهای انتخاب مجری مناسب تر صحبت خواهیم کرد.

چطور از قیمت داده شده از جانب مجری مطمئن شوم؟

افزایش شفافیت در کار بهترین نتیجه را خواهد داشت. روشهای خاصی وجود دارد تا شما بتوانید شفافیت مجری خود را در رابطه با تجهیزات ارائه شده افزایش دهید.
برای افزایش شفافیت مجری و جلوگیری از سوء استفاده انجام روشهای زیر بسیار موثر است:
  • انتخاب محصولات از روی لیست قیمت: از مجری خود درخواست لیست قیمت محصولات را بکنید. داشتن لیست قیمت به شما دو کمک بزرگ خواهد کرد. اول اینکه مطمئن خواهید شد شما محصولات را دقیقا با قیمتی خواهید خرید که به دیگر مشتریان نیز فروخته می شود. دومین سود این کار امکان مقایسه محصولات با هم است. شاید محصولی ارزان قیمت تر و مناسب کاربری شما هم بر روی لیست وجود داشته باشد. (برای اطلاعات بیشتر مطلب لیست قیمت دوربین مداربسته را مطالعه کنید.)
  • درخواست مدل و مشخصات کامل محصولات: داشتن مدل و مشخصات کامل تجهیزات به شما امکان تحقیق بیشتر در مورد آنها را خواهد داد. مدل دوربین مداربسته خود را در اینترنت وارد کنید تا مطمئن شوید این مدل در وبسایت تولید کننده وجود دارد.
  • دقت در انتخاب برند: در صورتی که کشور تولید کننده دوربین ها برای شما بسیار با اهمیت است حتما در مورد برندی که انتخاب می کنید تحقیق کنید. از انجایی که مبحث انتخاب برند کمی طولانی است برای اطلاعات بیشتر به مطلب انتخاب برند دوربین مداربسته مراجعه کنید.

شرکت ها برای نصب مناسب ترند یا نصاب ها؟

هر کدام از این دو گروه مزایا و معایب خاص خود را دارند. بهتر است یک مقایسه تخصصی در این رابطه داشته باشیم:
  • هزینه نصب: هزینه نصب شما در صورت انتخاب نصاب ها به مراتب کمتر خواهد بود. شرکت ها هزینه های ثابت بیشتری خواهند داشت پس انتخاب آن نیز برای شما پر هزینه تر خواهد بود.
  • تعهد کاری و کیفیت اجرا: می توان گفت تعهد کاری یک بحث شخصیتی است اما معمولا شرکتها به علت محدودیت های قانونی و امکان از بین رفتن شهرتشان تعهد بیشتری در امر اجرا خواهند داشت.
  • ریسک کلاه برداری: در صورتی که شرکت انتخاب شده یک شرکت ثبت شده باشد شما تقریبا ریسک کلاه برداری نخواهید داشت در صورتیکه یک فرد می تواند به سادگی تعهدات خود را زیر پا بگذارد و امکان پیگرد قانونی برای شما بسیار مشکل خواهد بود.
  • خدمات گارانتی: پس از اتمام عملیات نصب و تسویه حساب، نصاب هیچ تعهدی در قبال سیستم شما نخواهد داشت. اما در صورت انعقاد قرارداد نصب با یک شرکت شما می توانید از دریافت خدمات گارانتی اطمینان داشته باشید.

کدام شرکت یا نصاب را انتخاب کنم؟

در رابطه با انتخاب شرکت یا نصاب دوربین مداربسته بهتر است در اولین قدم از تجارب دیگران کمک بگیرید. سعی کنید شرکت یا نصابی را انتخاب کنید که از سوی دیگر مشتریان مورد تائید قرار گرفته یا معرفی شده است.
در هنگام انتخاب حتما به رزومه کاری مجری خود نیز توجه کنید. اینکه این شرکت توانسته است تا چه حد پروژه های موفقی داشته باشد بسیار مهم است. میتوانید حتی کمی در رابطه با کار این شرکت در پروژه های قبلی آن تحقیق کنید و سپس آن را انتخاب کنید.

پک دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن

دوربین پلاک خوان خودرو

دوربین-مداربسته-پلاک-خوان,دوربین مداربسته پلاک خوان,دوربین مداربسته پلاک خوان
دوربین های مداربسته پلاک خوان دسته از دوربین مدار بسته هستند که با توجه به شرایط خاص خود امکان ضبط پلاک خودروها را به شما میدهند.

دوربین مدار بسته پلاک خوان باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

رزولوشن تصویر دوربین
اولین خصوصیت مهم این دوربین ها روزولوشن تصویر بالای آنهاست. طبیعتا هر قدر رزولوشن تصویر شما بالاتر باشد امکان خواندن پلاک برای برد بیشتری فراهم خواهم بود.
پلاک خوانی در دوربین های انالوگ
(مقاله دوربین مداربسته آنالوگ را برای اطلاعات بیشتر بخوانید.)

در صورتی که از دوربین آنالوگ برای خواندن پلاک استفاده می کنید امکان دسترسی به رزولوشن بیش از 720TVL برای شما وجود نخواهد داشت (برای اشنایی با رزولوشن انالوگ مقاله تیوی لاین را بخوانید). رزولوشن 720TVL تقریبا برابر 0.5 مگا پیکسل در سیستم اندازگیری دیجیتال است که رزولوشن واقعا پایینی خواهد بود.
با این وجود دوربین های انالوگ با کیفیت خوب در زاویه دید 75 درجه (لنز رایج 3.6mm) تا فاصله سه متری امکان تشخیص پلاک را فراهم می کنند. برای افزایش برد پلاک خوانی در دوربین های انالوگ از لنزهایی با فاصله کانونی بالاتر استفاده می شود. به این صورت زاویه دید شما کمتر شده و عمق دید بیشتر می شود برای مثال با یک لنز 12mm شما زاویه دیدی 25درجه ای خواهید داشت اما امکان پلاک خوانی تا برد 10متر برای شما فراهم می شود.
پلاک خوانی در دوربین مداربسته دیجیتال یا شبکه
(مقاله دوربین مداربسته تحت شبکه را برای اطلاعات بیشتر بخوانید.)
پلاک خوانی در دوربین های شبکه با توجه رزولوشن بالاتر آنها به مراتب ساده تر است. این دوربین ها برد دید به مراتب بهتری برای شما ایجاد می کنند پس استفاده از این دوربین ها برای پلاک خوانی توصیه می شود. البته توجه داشته باشید که دوربین های مداربسته دیجیتال پر هزینه تر از دوربین های انالوگ هستند.
دیگر خصوصیات مورد نیاز دوربین
یکی دیگر از خصوصیات مهم دوربین های پلاک خوان مکانیزم WDR روی دوربین است. این میکانیزم کمک زیادی به جلوگیری از تاثیرات منفی ضد نور در دوربین می کند. از انجایی که معمولا دوربین های پلاک خوان در معرض ضد نور شدید هستند استفاده از دوربین با چنین قابلیتی بسیار مهم است.
دارای بودن دید در شب IR نیز یکی از خصوصیات مهم دوربین است که باید به آن توجه کرد. برد دید در شب دوربین باید طوری انتخاب شود که در حد برد پلاک خوانی دوربین باشد.

آیا دستگاه ضبط کننده هم در تشخیص پلاک اهمیت دارد؟

بله. به ویژه در سیستم های آنالوگ دستگاه ضبط کننده DVR و کیفیت ضبط ان تاثیر بسیار زیادی در برد پلاک خوانی شما خواهد داشت. سعی کنید حتما از DVR استفاده کنید که تصاویر را در حالت D1 یا WD1 و 25فریم در ثانیه ضبط کند.
در صورتی که دستگاه ضبط کننده شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشد کیفیت ضبط شما پایین آمده و در واقع هزینه انجام شده در انتخاب دوربین باکیفیت شما به هدر خواهد رفت.

دوربین تشخیص پلاک چطور عمل می کند؟

دوربین های مداربسته تحت شبکه امکان استفاده از نرم افزارهای پردازش تصویر را برای شما فراهم می آورند. نرمافزارهای تشخیص پلاک به شما این امکان را می دهند که پلاک تمامی خودروهای وارد یا خارج شده را در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری کنید. از این طریق شما میتوانید حتی ورود خودروهایی که دارای پلاک غیر مجاز هستند محدود کنید.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

فشرده-سازی-H265-در-دوربین-مداربسته-چیست,,
یکی از مشکلات موجود در ارسال، ضبط و ذخیره سازی تصاویر ویدئویی حجم بالای این اطلاعات است که فضای بسیار زیادی از هارد دیسک را اشغال می کند. برای ذخیره سازی تصاویر با کیفیت بالا و حجم کم از فرمت های ذخیره سازی متفاوتی از جمله MPEG4، H.264، H.265 و... استفاده می گردد. فرمت فشرده سازی H.265 یکی از زیر مجموعه های فرمت MPEG4 است که توسط تیم JCT-VC ابداع گردید. H.265 یا HEVC (HIGH EFFICIENCY VIDEO CODING) یک استاندارد فشرده سازی ویدئویی است که استفاده از آن در کاهش حجم تصاویر ویدئویی دوربین های مداربسته رایج است. استاندارد H.265 در واقع ورژن ارتقا یافته فرمت H.264 است. دوربین های با قابلیت فشرده سازی H.265 می توانند تصاویری با کیفیت بالا ارائه داده بدون آنکه مصرف پهنای باند افزایش یافته و یا اختلالی در عملکرد سایر دستگاه های داخل شبکه رخ دهد. هایک ویژن
نحوه فشرده سازی در H.265
نحوه فشرده سازی در H.265 بدین گونه است، شرایطی را در نظر بگیرید در اکثریت قریب به اتفاق فریم ها تغییری رخ نداده است، برای مثال تصویری از فردی را در نظر بگیرید که در یک فریم در حال صحبت کردن است و هیچگونه تغییری در سایر اجزای تصویر و پس زمینه نیز مشاهده نمی گردد و تنها قسمت تغییر یافته، تکان خوردن لب ها و اجزای صورت است. در این حالت اکثر پیکسل های موجود در تصویر به غیر از قسمت صورت تغییری نمی کنند پس به جای کدگذاری مجدد هر پیکسل از هر فریم تنها قسمت تغییر یافته تشخیص و کدگذاری می گردد.
همانطور که میدانیم نرخ BITRATE در دوربین مدار بسته میزان حجم اطلاعات را مشخص نموده و رابطه مستقیمی نیز با کیفیت تصاویر دارد. مکانیسم فشرده سازی H.265 بدین صورت است که با کاهش نرخ BITRATE حجم تصاویر نیز کاهش می یابد بدون آنکه تغییری در کیفیتشان رخ دهد. اساس استاندارد فشرده سازی تصاویر بر پایه تکنیک جبرانی حرکت یا Motion Compensated Prediction است. بلوک های پیکسلی با ارجاع به فضایی دیگر از همان فریم و یا فریم دیگر کدگذاری می گردند. HEVC می تواند بردارهای حرکتی را با دقت بسیار بیشتری ترسیم کرده و بلوک های پیکسلی را با خطای باقی مانده کمتری کدگذاری کند.
مقایسه H.265 با H.264
مکانیسم فشرده سازی H.265 از چندین نظر پیشرفته تر از H.264 می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:
1. توانایی فشرده سازی: H.265 نسبت به H.264 دارای قابلیت فشرده سازی تا ۲ برابر بیشتر در همان سطح کیفیت می باشد.
2. استفاده از پهنای باند: به دلیل اینکه در استاندارد H.265 در صورت تغییرات جزئی در هر فریم بخش کمتری از آن تکرار و باقی بخش ها بدون تغییر به فریم بعدی منتقل می شوند. بدین ترتیب پهنای باند کمتری نیز مورد استفاده قرار می گیرد که بویژه در استفاده از دوربین های تحت شبکه یا IP بسیار مهم است.
3. تقسیم بندی پیکسل ها: در حالیکه H.264 قابلیت تعریف ماکروبلوک هایی با ابعاد 16*16 پیکسل را دارد اما HEVC می تواند طیف وسیعتری از اندازه های بلوک را تا 64*64 پیکسل توصیف کند. به زبان ساده با توجه به عکس سمت چپ متوجه می شوید در فرمت HH.264 تصویر به 256 پیکسل تقسیم بندی می گردد و در صورت تغییر در هر کدام از پیکسل ها فقط و فقط این تغییرات ذخیره می گردند. اما در تصویر سمت راست با فرمت H.265 تصویر به 4096 پیکسل تقسیم بندی شده و در صورت حرکت یا تغییر در تصویر تغییرات به صورت جزئی تری به فریم بعدی انتقال می یابد در نتیجه حجم اطلاعات انتقالی نیز کاهش می یابند.
4.امکان PLAYBACK تصاویر با سرعت بالا: به دلیل پردازش همزمان بخش های مختلف تصاویر در H.265 PLAYBACK تصاویر با تاخیر کمتری نسبت به روش H.264 انجام می گردد.
 

پکیج دوربین مداربسته     نصب دوربین مدار بسته

خرید دوربین مدار بسته   دوربین مداربسته آنالوگ


:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

رک-دوربین-مدار-بسته-چیست؟,,
رک ها محفظه های فلزی هستند که دستگاه ضبط NVR یا DVR و یا متعلقات شبکه مانند سوییچ، روتر، مودم، پچ پنل(patch panel) و سرور (Server) و ... در آن قرار می گیرند. تجهیزات مدار بسته معمولا با توجه به نوع کاربری که دارند در مکان های مختلفی قرار داده می شوند و ممکن است در معرض شرایط جوی مختلفی اعم از باد و باران و گرد و غبار قرار گیرند. رک ها نقش محافظتی داشته و دارای واحد اندازه گیری مختص به خود با نام رک یونیت (UNIT)هستند. هر یونیت اندازه ای برابر با 2 اینچ و یا 5 سانتیمتر دارد.
تجهیزات رک مونت
عرض رک ها دارای مقدار ثابت و استانداردی است و برابر با 60 سانتی متر است. تجهیزات رک مونت وسایلی هستند که بر اساس استاندارد رک مونت ساخته شده اند به طوریکه عرض همگی آنها از عرض استاندارد رک مونت تجاوز نمی کند. همچنین باید توجه داشت تجهیزات کوچکتر از عرض 60 سانتی متر نیز رک مونت محسوب نمی گردند و برای نصب آنها در داخل رک باید از سینی مخصوص رک استفاده نمود. رک ها در عین حال می توانند ارتفاع و عمق متغیری داشته باشند.
قسمت های مختلف رک
  • درب رک: درب رک های می تواند از نوع تمام شیشه ای و شیشه ای با فریم فلزی باشد. به دلیل راحتی شکستن درب های تمام شیشه ای و ماندگاری پایین استفاده از انها پیشنهاد نمی گردد.
  • فن (Fan): که نقش خنک کننده و تهویه را برای اجزای داخلی دارد و معمولا در سقف یا کف آن قرار می گیرد.
001-رک,,
 
  • Power Module (پاور ماژول): در واقع مانند یک چند راهی برق عمل کرده که دارای چندین پریز برق برای تامین برق اجزای داخلی استفاده می گردد.
  • سيني (Shelf): به منظور جداسازی بخش های مختلف و یا قرار دادن وسایلی کوچکتر از عرض رک می باشنند مانند سوئيچ و يا مانيتور سرور استفاده می گردد. سيني ها در دو نوع متحرك و ثابت بهمراه رك عرضه مي شوند.
  • بلنک پنل: صفحه های محافظی هستند که جهت جلوگیری از دسترسی به تجهیزات حساس نصب شده در داخل رک جهت ایمنی بیشتر در جلوی آن نصب می گردند . این بلانک پنل ها در انواع 1 ، 2 ، 3 و 4 یونیت عرضه می شوند.
  • لایت پنل: یک لامپ فلورسنت است که در محفظه بالای رک جهت روشنایی داخل رک نصب می شود.

انواع رک دوربین مدار بسته

رک های دوربین مدار بسته معمولا در 2 نوع دیواری و ایستاده تولید می شوند:
رک های دیواری
قابل نصب بر روی دیوار بوده و بیشتر مناسب برای شبکه های کوچک و یا قسمتی از یک شبکه بزرگ هستند. رک های دیواری معمولا در ارتفاع های ۵، ۶، ۷ و ۹ یونیت عرضه می شوند . یونیت واحد سنجش ارتفاع رک است و برابر با ۵/۴۳ سانتی متر می باشد . عمق این رک ها نیز متفاوت است و می تواند ۳۵ ، ۴۵ یا 60 سانتی متر باشد. البته به این نکته توجه نمایید که عمق رک های ایستاده کمی بیشتر است. از کید رک برای قرار گیری سوئیچ های کوچک غیر رکمونت برروی دیوار استفاده می شود و عمق آن تنها ۲۹ سانتیمتر است . رک های با ارتفاع ۹ یونیت از تنوع بیشتری برخوردارند و قابلیت این را دارند که پنل های کناری در برخی از آن ها کاملا باز شده و امکان دسترسی به رک را از بغل فراهم می کند . برخی نیز امکان چرخش تا ۱۰۰ درجه را داشته وامکان دسترسی به پشت رک را برای کاربر فراهم می آورند.
رک های ایستاده
رک های ایستاده بر روی زمین قرار می گیرند. رک های ایستاده قابلیت این را دارند که انواع پچ پنل ، سوئیچ ، سرور ، یو پی اس و سایر قطعات رکمونت ۱۹ اینچی جهت مدیریت بهتر در آنها جایگذاری شوند. دارای ورودی برای انواع کابل در هر دو قسمت بالا و پایین هستند و از هر 4 طرف نیز امکان دسترسی به داخل آنها وجود دارد.. ارتفاع این رک ها می تواند ۱۶ ، ۲۱ ، ۲۸ ، ۳۶ ، ۴۰ و ۴۴ یونیت باشد .و با عمق های ۶۰ ، ۸۰ ، ۱۰۰ سانتیمتر و بیشتر نیز تولید می گردند . درب های آن از نوع شیشه ای یا تلقی فریم دار است.
مشخصات رک استاندارد دوربین مدار بسته

1) رک ها در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند اما رایج ترین نوع رک ها، رک های 19 اینچی هستند که استفاده از آنها در تجهیزات مداربسته رایج است. فاصله 19 اینچ در ریلها می بایست مطابق با استاندارد کامپیوتری،مخابراتی و صوتی IEC60297 باشد.
2) ورودی و خروجی برای انواع کابل ها از بالا و پایین رک وجود داشته باشند.
3) سیستم تهویه ی یا فن مناسبی داشته باشد که معمولا در قسمت بالای رک قرار می گیرد.
4) رک های ایستاده باید دارای پایه و چرخ جهت جابه جایی آسان باشند.
5) دارای قفل امنیتی جهت جلوگیری از دسترسی افراد مختلف باشد.
  1. انتقال تصویر در دوربین هایلوک
  2. چگونه هنگامی استفاده از دوربین های تشخیص چهره ، به حریم شخصی افراد احترام بگذاریم ؟
  3. تکنولوژی EXIR هایک ویژن چیست ؟
  4. تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟
  5. سیستم کنترل تردد هوشمند
  6. بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن
  7. دوربین اسپید دام هایک ویژن
  8. DVR Acusense هایک ویژن
  9. دوربین مداربسته دید در شب
  10. افزایش میزان فروش هایک ویژن در سال 2020
  11. دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی
  12. انواع دوربین های مداربسته
  13. انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر
  14. برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال 2021
  15. انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟
  16. تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟
  17. عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  18. اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند
  19. اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی
  20. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز
  21. بزرگترین تغییر صنعت امنیت از سال 2010 تاکنون چیست؟
  22. سیستم نظارت ویدئویی از راه دور ابزاری برای بهینه‌تر کردن سیستم های نظارتی
  23. تامین امنیت محل کار در دوران دورکاری
  24. تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟
  25. DVR Acusense هایک ویژن
 


:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سوئیچ-مناسب-دوربین-مداربسته-کدام-است؟,,
با گذشت زمان و افزایش روزافزون پروژه های نظارتی و امنیتی مبتنی بر دوربین های IP یا تحت شبکه ضرورت افزایش کیفیت عملکرد تجهیزات شبکه نیز حس می شود. بسیاری از لوازم جانبی شبکه در بازار وجود دارند، اما سوال اصلی این است: چگونه می توان گزینه مناسب را از میان آنها انتخاب نمود تا بتوان بیشترین استفاده ممکن را در محیط های مختلف با کاربری های متفاوت داشت.
گروه بزرگی از تجهیزاتی که در هنگام تنظیم یک سیستم نظارتی تحت شبکه کاربرد زیادی دارند، سوئیچ ها هستند. به زبان ساده می توان گفت استفاده از سوئیچ ها در بسترسازی های بزرگ و یا مکان هایی که نیاز به کابل کشی های کمتری وجود دارد کارایی بالایی دارد. برای مثال در مسافت های طولانی به جای اینکه از هر دوربین کابلی به طور جداگانه به دستگاه ضبط برورد تمامی دوربین ها به سوئیچ متصل شده و تنها یک عدد کابل از سوئیچ به دستگاه ضبط منتقل می گردد. سوئیچ شبکه یا هاب سوئیچ ها بخش های شبکه را به یکدیگر متصل می کنند. سوئیچ شبکه بخشی جدایی ناپذیر در اکثر شبکه های محلی اترنت مدرن (LAN)هستند. یک سیستم شبکه می تواند تعداد زیادی سوئیچ در پیکربندی خود داشته باشد. سوئیچ داده ها را تنها به گیرنده ای ارسال می کند که قرار است به اطلاعات دسترسی داشته باشد. به این ترتیب، هنگامی که داده ها ارسال می شوند، شبکه با بار زیادی از حجم اطلاعات مواجه نمی شود. این امر همچنین منجر بع به امنیت بالای شبکه نیز می گردد زیرا دسترسی به برخی از اطلاعاتی برای سایر کامپیوتر ها نا ممکن می گردد.
دو نوع اصلی از سوئیچ های شبکه وجود دارند:
  • سوئیچ های قابل مدیریت یا Manageable
  • سوئیچ های غیر قابل مدیریت یا Unmanageable
 

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته 

تمایز دو نوع سوئیچ بالا بسیار ساده است. سوئیچ های غیر قابل مدیریت از پیش توسط تولید کننده برنامه ریزی شده اند تا وظایف خود را در راستای استاندارد های خاص یک صنعت انجام دهند؛ و هیچ گونه امکان تغییر در توابع آنها وجود ندارد. سوئیچ های قابل مدیریت دارای قابلیت دسترسی به برنامه های خود توسط کاربرانی هستند که رمز عبور داشته و توابع سوئیچینگ آنها را می توان برای بهینه سازی عملکرد دستگاه ها تغییر داد. توجه داشته باشید که سوئیچ های غیر قابل مدیریت به طور قابل توجهی ارزان تر از سوئیچ های قابل مدیریت هستند. معمولا از سوئیچ های مدیریتی هنگامی استفاده می شود که تعداد دوربین های مداربسته بالاست در نتیجه پهنای باند مصرفی باید مدیریت شود. بدین ترتیب با استفاده از سوئیچ مدیریتی بستر تجهیزات مدار بسته از بستر اصلی شبکه جدا شده و می توان برای کاربران سطح دسترسی تعیین نمود.

سوئیچ شبکه در دوربین مدار بسته چیست؟

سوئیچ ها از عناصر اصلی سیستم های مدار بسته شبکه هستند و برای اتصال و تبادل اطلاعات بین بخش های مختلف یک شبکه محلی (LAN) بکار می روند. سوئیچ ها دارای تعداد پورت و قدرت انتقال اطلاعات متفاوتی هستند. سوئیچ های معمولی دارای 4 تا 8 پورت و سوئیچ های پیشرفته تر با مصارف صنعتی بین 32 تا 128 پورت دارند.
در هنگام انتخاب سوئیچ های شبکه باید به سه مورد زیر توجه نمود:
  • تعداد پورت
  • توان سوئیچ
  • میزان پهنای باند

زیرا توان کل سوئیج و توان مصرفی دستگاه های متصل به آن با یکدیگر متفاوت اند. همچنین سوئیچ های مختلف دارای پهنای باند ورودی و خروجی متفاوتی هستند که در رنج اعداد ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰Mbps برای دوربیین های مدار بسته قرار می گیرد. با یک مثال ساده می توان موضوع پهنای باند را توضیح داد . اگر مجموع حجم تصاویر انتقالی شما بیش از 100 Mbps باشد و سوئیچ شما از نوع 10/100 Mbps باشد. تصاویر با تاخیر به نمایش در خواهند آمد.
سوئیچ POE در دوربین مدار بسته چیست؟

راه اندازی دوربین مدار بسته تحت شبکه به دو صورت انجام می گردد. یا بوسیله دستگاه ضبط NVR ای که بر روی خود دارای پورت POE است و یا تهیه جداگانه سوئیچ از نوع POE. سوئیچ های POE علاوه بر ارسال دیتا وظیفه تامین برق مصرفی دوربین های مدار بسته را نیز دارند.
تفاوت سوئیچ و هاب سوئیچ

هر دو دارای وظیفه یکسانی هستند با این تفاوت که سطح دسترسی به اطلاعات در هاب سوئیچ ها برای همه یکسان است و محدودیتی ندارد اما بر خلاف آن سوئیچ ها سیستم عملکردی متفاوتی داشته به طوریکه برای آنها می توان به فراخور موارد امنیتی و نوع اطلاعات ارسالی برای هر گیرنده سطح دسترسی تعیین نمود.
سوئیچ KVM در دوربین مداربسته چیست؟

سوئیچ KVM مخفف عبارت Keyboard، Video و Mouse است پس همانطور که از نام آن پیداست وظیفه آن اتصال تجهیزات فوق به یکدیگر است. برای مشاهده تصاویر ارسالی از دوربین مدار بسته نیاز به یک مانیتور یا نمایشگر داریم با استفاده از سوئیچ KVM امکان اتصال کامپیوتر و DVR به نمایشگر میسر خواهد شد.
سوئیچ ماتریسی در دوربین مداربسته چیست؟

از سوئیچ های ماتریسی در سازمان های حفاظتی بزرگ استفاده می گردد که تعداد دوربین های تجهیز شده در آنها بالاست و برای کنترل آنها چندین نقطه ی کنترل وجود دارد. برخی از انواع سوئیچ های ماتریسی قابلیت پشتیبانی از چند صد دوربین مدار بسته را دارند. این سوئیچ ها به شکل کارتی تولید می شوند و در محفظه رک نگه داری شده و نصاب ها بواسطه آن می توانند ظرفیت کل سیستم را افزایش دهند.

 دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بیت-ریت-Bitrate-در-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
نرخ بیت تعداد بیت هایی است که در یک شبکه از یک نقطه معین و در یک زمان مشخص، که معمولا یک ثانیه است منتقل می شوند. نرخ بیت معمولا در واحد های اندازه گیری مختلفی بیان می شود - به عنوان مثال، کیلوبیت یا هزاران بیت در ثانیه (Kbps). بنابراین هنگامی که در مورد نرخ بیت در یک دوربین مدار بسته صحبت می کنیم، منظورمان تعداد بیت های منتقل شده در هر ثانیه برای ترکیبی از جریان های ویدئویی و صوتی است. در سیستم های دوربین مدار بسته، دو نوع نرخ بیت داریم:

* بیت ریت ثابت (CBR)


رمزگذاری بیتریت ثابت (CBR) کل نرخ بیت را در تمام کلیپ ویدئویی دربر می گیرد ، اما کیفیت تصویر را در اغلب موارد به ویژه برای بخش های پیچیده ویدئویی محدود می کند.

* بیت ریت متغیر (VBR)

به طور معمول رمزگذاری بیتریت متغیر یا VBR به نحوی است که تصاویر ایجاد شده کیفیت به مراتب بالاتری در نرخ بیت مشابه خواهند داشت. مزیت اصلی کدینگ VBR این است که میزان نرخ بیت بالاتر را به بخش های پیچیده تر فایل های رسانه ای و بیت های پایین تر را به بخش های ساده اختصاص می دهد.

چرا در نظر گرفتن Bitrate در دوربین مداربسته اهمیت دارد؟


معمولا قسمت قابل توجه برای مشتریان دوربین مداربسته رزولوشن یا کیفیت تصویر دوربین هاست. نرخ بیت هم رابطه مستقیمی با کیفیت تصویر ایجاد شده دارد. به طور کلی، هرچه نرخ بیت بالاتر باشد به معنای کیفیت تصویر بالاتر است همچنین هرچه نرخ بیت بالاتر باشد حجم تصاویر ارسالی نیز بیشتر می شود، اما از آنجا که پهنای باند شبکه و ظرفیت ذخیره سازی در دستگاه های ضبط NVR و DVR محدود است، بنابر این متخصصین نرم افزار با استفاده از روش های فشرده سازی پیشرفته مانند H.264، H.265 و H.265+ سعی کرده اند حجم تصاویر را بدون کاهش کیفیت، کاهش دهند و در نتیجه نرخ بیت نیز کاهش می یابد. اما به هر حال در دو تصویر با فشرده سازی یکسان، تصویری که نرخ بیت بالاتری دارد به احتمال زیاد کیفیت بالاتری هم دارد. نرخ بیت در تجهیزات مداربسته تحت شبکه مشخص کننده قدرت آنالیز تصاویر در آنهاست. چنانچه خواستار تصاویری با بالاترین درجه کیفیت هستید باید از تجهیزاتی استفاده نمایید که قدرت آنالیز تصاویر در آنها بالاست.

نرخ Bitrate چه تاثیری بر تجهیزات مداربسته دارد؟


در سیستم های مداربسته نرخ بیت پایینی دارند باید این کاستی را توسط یکی از روش های زیر برطرف سازند:
* کاهش رزولوشن تصویر: با کاهش رزولوشن تصاویر میزان نرخ بیت نیز در آنها کاهش یافته و از حجم آنها نیز کم می گردد در نتیجه نحوه آنالیز آنها توسط تجهیزات با نرخ بیت پایین نیز آسان می شود.
* کاهش تعداد فریم تصویر: در تصاویر ویدئویی افزایش تعداد فریم های تصویر با افزایش نرخ بیت همراه است. پس با کاهش تعداد فریم های یک تصویر نرخ بیت نیز کاهش می یابد.

تجهیزات با Bitrate بالاتر


حال این سوال پیش می آید که اگر افزایش نرخ بیت منجر به افزایش کیفیت تصاویر می شود چرا تولید کنندگان تجهیزاتی با Bitrate بالاتر تولید نمی کنند؟ پاسخ این است افزایش نرخ بیت در تجهیزات مداربسته به معنی افزایش قدرت آنالیزی دستگاه ها است که مستلزم استفاده از قطعات سخت افزاری با قدرت پردازش بالاست. و این امر تاثیر زیادی بر هزینه تولید سیستم های مداربسته خواهد داشت و مقرون به صرفه نخواهد بود.
  1. خرید دوربین مداربسته
  2. خرید دوربین مدار بسته
  3. فروش دوربین مداربسته
  4. دوربین مداربسته هایک ویژن
  5. دوربین هایک ویژن
  6. دوربین مداربسته
  7. قیمت دوربین مداربسته
  8. دوربین مدار بسته

 



:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

محافظ-برق-در-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,


همانطور که می دانیم دستگاه های الکتریکی همواره در معرض وقوع نوسانات برقی هستند این نوسانات می تواند منبع طبیعی مانند رعد و برق داشته باشد و یا به واسطه افت ولتاژ و یا اختلاف پتانسیل شدید در انرژی الکتریکی بوجود آید لذا پیش بینی تجهیزاتی جهت حفاظت از سیستم دوربین مدار بسته از واجبات است. از جمله این تجهیزات می توان به انواع محافظ برق اشاره نمود که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

وظیفه اصلی یک دستگاه محافظ برق شناسایی نوسانات برقی و ولتاژی و خنثی کردن آن از طریق انتقال به زمین از طریق یک سیم متصل به زمین است. در ادامه به معرفی انواعی از دستگاه های محافظ جریان الکتریکی که در تجهیزات مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند می پردازیم.

دستگاه UPS دوربین مداربسته

استفاده از دستگاه UPSیکی از راهکارهای موجود در حفظ تعادل الکتریکی است. دستگاه UPS در واقع مانند یک خازن عمل می کند و اساسا وظیفه اصلی آن ذخیره و نگه داری انرژی الکتریکی و رساندن این انرژی به دوربین مداربسته در هنگام قطع برق است. پس می توان گفت دستگاه UPS در کنار نقش اصلی آن، نقش محافظتی نیز برای دوربین ها دارد. و دوربین های مداربسته در هنگام قطع برق نیز می توانند به کار خود ادامه دهند.

دستگاه استابلایزر در دوربین مداربسته

از دستگاه استابلایزر (stabilizer) به منظور تنظیم و تثبیت ولتاژ استفاده می گردد. در صورتی که هر گونه افت و نوسانی در ولتاژ الکتریکی رخ دهد، این دستگاه آن را مورد شناسایی قرار داده و رفع می کند. در واقع می توان گفت عملکرد این دستگاه بدین شکل است که در صورت وقوع نوسانات در انرژی الکتریکی از رسیدن انرژی برق به دوربین مداربسته جلوگیری می کند و جریان را به طور موقت قطع می کند و پس از یک تاخیر جزئی آن را مجددا برقرار می سازد. بدین ترتیب احتمال وقوع خرابی در دوربین ها را کاهش می دهد. دستگاه استابلایزر دارای یک مزیت اصلی نسبت به سایر انواع محافظ است. بدین ترتیب که در هنگام قطع جریان در هنگام وقوع نوسانات، بسیاری از تجهیزات مدار بسته مانند دستگاه های ضبط DVR و NVR ریست شده و برای شروع کار مجدد نیازمند حضور شخصی برای وارد کردن کاربری و رمز عبور هستند و در صورت نبود شخص چندین ساعت از ضبط تصاویر ممکن است از دست برود. این مشکل در صورت نصب دستگاه استابلایزر از بین می رود. زیرا این دستگاه دارای یک باتری داخلی است که انرژی الکتریکی در خود ذخیره دارد و در هنگام قطع برق، برق مورد نیاز تجهیزات را تامین می کند.

محافظ برق کابل تصویر کوآکسیال

محافظ برق کابل تصویر RG59 یا BNC یک قطعه الکتریکی کوچک است که در هنگام وقوع رعد و برق یا ولتاژ های بالا برای حفاظت از تجهیزات مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این دستگاه بدین گونه است که به دستگاه ضبط متصل گردیده و ولتاژ وارده را به زمین منتقل می کند. این قطعات در انواع یک یا چند پورت تولید می گردند.
1021-محافظ-نوسان-برق-rg59,,
محافظ برق کابل تصویر کوآکسیال

محافظ برق اتصال داده RS485 در دوربین مدار بسته اسپیددام

همانطور که می دانیم دوربین های مدار بسته گردان یا PTZ از پورت RS485 به منظور انتقال دستورات کنترلی چرخش و زوم در زوایای مشخص استفاده می کنند. در این دوربین ها جهت محافظت در برابر نواسانات الکتریکی باید از یک محافظ برق اتصال داده RS485 استفاده نمود تا خللی در کارکرد دوربین در هنگام نوسانات برقی بوجود نیاید.
دوربین هایک ویژن   hikvision  

محافظ نوسان برق دوربین های تحت شبکه (IP)

در صورتی که سیستم مداربسته شما از نوع تحت شبکه می باشد به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی باید از محافظ نوسان برق مختص دوربین های مداربسته IP استفاده نمایید. این محافظ ها نیز در انواع تک یا چند پورت تولید و به بازار عرضه می شوند.
1022-محافظ-نوسان-برق-دوربین-تحت-شبکه,,
محافظ نوسان برق دوربین های تحت شبکه (IP)
به طور کلی پیشنهاد می گردد به منظور رفع مشکلات احتمالی دیگر با تعبیه یک فیوز به صورت جداگانه مستقیما یک کابل از کنتور برق به دستگاه UPS خود بکشید. همچنین در دوربین های مداربسته ای که دارای بدنه فلزی هستند از پایه های فلزی که متصل به یک سطح مقطع فلزی است استفاده ننمایید. زیرا با این کار احتمال رسیدن آسیب به کل سیستم افزایش می یابد. پس توصیه می گردد از پایه های غیرفلزی و عایق جهت نصب این دوربین ها استفاده شود. همچنین می توانید از محفظه هایی از جنس پلاستیک یا PVC که در ابعاد مختلف تولید می شوند استفاده نمایید.
قیمت دوربین مدار بسته قیمت یو پی اس   دوربین مداربسته تی وی تی


:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

پورت-ESATA-در-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,

دستگاه های ضبط تصاویر دوربین مدار بسته مانند DVR و NVR دارای پورت های متفاوتی هستند. به منظور انتقال و استخراج اطلاعات از این دستگاه ها پورت های مختلفی بر روی آنها تعبیه شده است. از انواع آنها می توان به پورت های SATA و ESATA اشاره نمود که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

به زبان ساده از لحاظ کاربردی این درگاه ها به منزله پورت های موجود بر روی مادر بورد های معمولی کامپیوتر ها هستند که برای سهولت استفاده از دستگاه های جانبی مانند انواع هارد (غیر اکسترنال) مورد استفاده قرار میگیرند .

به منظور ذخیره اطلاعات بر روی هارد های نصب شده در دستگاه های ضبط DVR و NVR، از درگاه های SATA و ESATA استفاده می شود. سرعت ذخیره سازی داده ها از طرق این پورت ها، بسیار بالاست.

تفاوت SATA و ESATA

SATA مخفف عبارت (Serial Advanced Technology Attachment)به معنای تکنولوژی ارتباطی پیشرفته است. از این تکنولوژی به منظور انتقال داده ها از مادربرد به درایو ها و یا هارد دیسک ها استفاده می گردد.
ESATA (external SATA) در واقع همان تکنولوژی SATA است با این تفاوت که در آن انتقال اطلاعات بر روی هارد دیسک های اکسترنال انجام می گردد. در تکنولوژی ESATA به دلیل آنکه اطلاعات کد گذاری و ترجمه نمی گردند، سرعت ذخیره اطلاعات در آنها بسیار بالاتر و نسبت به USB 2 سریع تر است.
در پایان در هنگام تصمیم برای انتخاب و استفاده از هر کدام از این پورت های ارتباطی باید به دو نکته توجه نمایید:

  • ابتدا باید توجه داشته باشید که هر دو پورت SATA و ESATA تنها وظیفه ی انتقال اطلاعات را بر عهده دارند و به هیچ عنوان تامین کننده ی برق درایورها نیستند.
  • نکته دیگر اینکه هارد های اکسترنال خارجی External و یا ESATA برای <ilink|article|217>ضبط تصاویر دوربین مناسب نیستند و تنها می توان از آنها برای پشتیبان گیری استفاده نمود.

 

منابعی برای مطالعه بیشتر در زمینه دوربین های مداربسته و صنعت امنیت:

 

  1. 5 نکته که برای بهتر شدن عملکرد سیستم اکسس کنترل که باید به آن توجه کنیم !
  2. چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟
  3. چگونه دوربین و سنسور با همدیگر شهر های هوشمند تری می سازند؟
  4. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز
  5. اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی
  6. اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند
  7. عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  8. انتخاب دوربین مداربسته : هرآنچه در انتخاب دوربین مداربسته نیاز است بدانید!
  9. روی عدد لوکس دوربین مداربسته حساب نکنید!
  10. سه دوربین مداربسته جدید در سری M10 وارد چرخه فروش محصولات Axis می شوند
  11. نحوه مشاهده تصویر دوربین IP بر روی لپ تاپ
  12. مقالات تخصصی دوربین مداربسته
  13. آموزش نصب و جانمایی دوربین در فضای پارکینگ
  14. از کانال صفر دوربین هايك ويژن چه می دانید ؟
  15. سیستم کنترل تردد هوشمند
  16. بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن
  17. دوربین اسپید دام هایک ویژن
  18. دوربین حرارتی یا دوربین دید در شب ؟ کدامیک برای شما مناسب است ؟
  19. دوربین مداربسته دید در شب
  20. دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی
  21. انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر
  22. انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟
  23. تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟
  24. برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال

انواع دوربین های مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

دوربین مداربسته یکی از پرکاربردترین ابزار در جهت حفظ و بهبود امنیت یک فضا به حساب می آید. در زیر مقالات کاربردی دوربین مداربسته را می توانید مطالعه کنید...

  1. قابلیت تشخیص پوشاندن لنز دوربین یا Tampering Alarm دوربین هایک ویژن چیست و چگونه فعال می شود ؟
  2. هوشمند سازی صنایع خرده فروشی (دوربین مدار بسته هایک ویژن )
  3. نقشه سیم کشی دوربین مداربسته
  4. قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن
  5. سیستم کنترل تردد هوشمند هایک ویژن
  6. همه چیز در خصوص دوربین PanoVu شرکت هایک ویژن
  7. هوشمند سازی شهر دیسا در شمال بخش گجرات هند توسط هایک ویژن
  8. کسب جایزه گروه PSI CCTV توسط شرکت هایک ویژن
  9. دستیابی به درامد بیشتر با ارائه راهکارهای نظارت یکپارچه و استفاده از هوش مصنوعی
  10. درامد بیشتر کسب و کارها با ارائه راهکارهای نظارت یکپارچه
  11. مزایای استفاده از محصولات AcuSense هایک ویژن برای مشتریان SMB
  12. افزایش اثربخشی دوربین های حرارتی هایک ویژن
  13. حفاظت پیرامونی در مقابل حملات تروریستی
  14. تجهیزات حفاظت پیرامونی در مدارس
  15. نکاتی برای خرید سیستم اعلام سرقت
  16. حفاظت سایبری در زمان دورکاری را جدی بگیرید!
  17. اکسس کنترل چیست؟
  18. آنالیز ویدئوها توسط هوش مصنوعی
  19. حمل و نقل هوشمند
  20. سیستم نظارت تصویری در املاک
  21. یکپارچه‌سازی سیستم‌های امنیتی
  22. نصب دوربین مداربسته
  23. تبلیغات دوربین مداربسته شیراز
  24. فیبرنوری در سیستم های نظارتی

صنعت سیستم نظارتی



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

شرکت Surveon دستگاه NVR جدیدی را با پلتفرم Client/Server و با سیستم عامل لینوکس وارد بازار کرده است که قادر است با سیستم ذخیره سازی RAID یا بصورت SAS از حداکثر 240 هارددیسک با حجم 448 ترابایت برای ذخیره سازی استفاده نماید. بر روی این NVR جدید که درواقع سروری بر اساس پلتفرم Xenon می باشد می توان از 64 کانال 5 مگاپیکسلی دوربین مداربسته تصاویر را دریافت و با استفاده از سیستم ذخیره سازی RAID بر روی شاخه های 12 یا 16 هارددیسکی با قابلیت HOT SWAP داده ها را ذخیره نمود.

بر روی NVR جدید شرکت Surveon از RAID به مدلهای 1، 5، 6، 10، 30، 50 و 60 پشتیبانی می شود و بر روی 64 کانال برای دوربینهای مداربسته با رزولوشن 1080P می تواند از 48 تا 448 ترابایت حافظه را مدیریت نماید. سی پی یو NVR2104 از پلتفرم Xenon شرکت اینتل و از خانواده 4 هسته ایها انتخاب شده است. فرکانس کاری سی پی یو معادل 3.2 گیگاهرتز می باشد و از رم 4 گیگابایتی با فرکانس 1333 (DDR lll) در این NVR استفاده شده است. هایک ویژن

NVR2104 شرکت Surveon

NVR2104 رکوردری ایده آل برای مدیریت جداگانه سایتهای تصویری است که براحتی می تواند در ارتباط با سرورهای دیگر تصاویری را نیز بصورت شبکه از آنها دریافت نماید. ضمن اینکه ساختار ذخیره سازی سروری آن هم می تواند برای پروژه های مهمی مثل بانکها یا شرکتهای بزرگ و پراکنده مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم آزاد ذخیره سازی این NVR قادر است علاوه بر ضبط تصاویر از کانالهای دوربین مداربسته، بصورت جداگانه همزمان به ضبط تصاویر و اطلاعات گرفته شده از سرورهای دیگر بپردازد و این قابلیت می تواند در کنار RAID و بر اساس حافظه های iSCSI و SAS بصورت Local صورت پذیرد.

ضمن اینکه در درون سیستم RAID, کنترلری برای پشتیبانگیری مداوم داده ها بصورت جداگانه قرار دارد تا داده های اصلی در صورت پاک شدن، لطمه ای به پایگاه تصویری وارد نشده باشد. NVR2104 بهمراه سیستم مانیتورینگ حافظه با نرم افزار مدیریت SANwatch به کاربران امکانات خوبی مثل مدیریت آسان و مانیتور میزان و وضعیت حافظه یا ضبط تصاویر را ارائه می دهد.

NVR2104 شرکت Surveon

این NVR ها در سه اندازه 1، 2 و 3 یونیتی (1U,2U,3U) عرضه می شوند که در اندازه 2U با RAID 12 هارددیسک و در اندازه 3U با RAID 16 هارددیسک می تواند از VMS استفاده بهینه نماید.

استفاده از سرور NVR شرکت Surveon در کنار VMS این شرکت امکانات بهتری در کار با TV-matrix و ال سی دی های نمایش موزاییکی می دهد و قابلیت کنترل و مانیتورینگ آنلاین بر روی کل سیستم نیز از این طریق مهیا خواهد بود.

زمان عرضه این محصولات بگفته مسئولان شرکت Surveon انتهای ماه میلادی نوامبر و تقریبا در نیمه اول آذرماه 1395 خواهد بود.

پکیج دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

شرکت ASUSTOR تولید کننده راهکارهای ذخیره سازی تحت شبکه، محصول جدیدی با نام AS6212RD به بازار عرضه کرده است که می تواند علاوه بر تبدیل شدن به سرور ذخیره سازی تحت شبکه، با سیستمهای نظارت تصویری هم بخوبی کارکند.

ASUSTOR AS6212RD NVR
ASUSTOR AS6212RD NVR

AS6212RD بعنوان یک NAS با قابلیت نصب در رک شبکه با 12 کانال ذخیره سازی RAID و براساس پلتفرم Braswell از شرکت اینتل قرار است محصولی همه فن حریف باشد.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

ASUSTOR AS6212RD NVR

AS6212RD با تجهیز به یک پردازنده اینتل از سری 4 هسته ای های Braswell می تواند برای پروژه هایی در سطح سازمانی و قدرتمند مورد استفاده قرار گیرد. در این ذخیره ساز تحت شبکه می توان از هارددیسکهای 10 ترابایتی سیگیت استفاده کرد و در کنار آن از حداکثر 8 گیگابایت حافظه RAM برخوردار شد.

ASUSTOR AS6212RD NVR

4 پورت یو اس بی نیز دسترسی به منابع اطلاعاتی را بر روی AS6212RD بهبود و تسهیل کرده است. ASUSTOR AS6212RD از سیستم عامل ADM استفاده می نماید و منوهای ساده و کاربر پسندی نیز خواهد داشت. تنظیمات RAID نیز در سیستم ADM براحتی تنظیم شده و از امکانات ایمن سازی داده ها با حفاظت بالا برخوردار خواهد بود.

ASUSTOR AS6212RD NVR

این دستگاه ذخیره سازی می تواند برای ذخیره سازی و اتصال 25 دوربین مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار گیرد.

ASUSTOR AS6212RD NVR

ویژگیهای کلیدی:

  • قابلیت کدگذاری هر پوشه داده با AES 256-bit
  • قابلیت برقراری ارتباط با سیستم عاملهای یونیکس، لینوکس، مک، ویندوز
  • قابلیت نصب سیستم عاملهای مختلف با استفاده از نرم افزار Virtual Box بر روی سرور ASUSTOR
  • هماهنگی با VMware، Critix و Hyper-V، NFS و iSCSI/IP-SAN
  • سازگاری با فرمتهای ذخیره سازی بر روی سیستم ذخیره سازی EXT4, NTFS, HFS+ برای MyArchive
  • سی پی یو اینتل چهار هسته ای با فرکانس پایه 1.6 گیگاهرتز در هر هسته با قابلیت بوست و اورکلاک تا 2.24 گیگاهرتز
  • RAID 5 با سرعت خواندن داده ها تا 398 مگابایت و سرعت ثبت داده ها تا 355 مگابایت (محیط Samba، Link Aggregation)
  • پشتیبانی از موتور کدگذاری سخت افزاری AES-NI
  • 4 گیگابایت حافظه DDR3L
  • 4 پورت شبکه گیگابایتی
  • 4 پورت USB 3.0 با سرعت جابجایی 5 گیگابیت در ثانیه
  • 1 پورت HDMI 1.4b
  • پشتیبانی از سیستم مدیریت RAID در حالتهای : single, JBOD, RAID 0/1/5/6/10 و پشتیبانی از Hot spare در RAID 0/1/5/6/10
  • قابلیت جداسازی و اتصال لحظه ای هارددیسکها بدون نیاز به توقف کار دستگاه (Hot Swap)
  • قفل سخت افزاری هارددیسکها
  • استفاده از 2 پاور برای اطمینان از کارکرد

تارگت های لینک سازی تیام

  دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

مقاله ای که می خوانید با استناد به خبر اخیر IPVM و بدون دخل و تصرف بر روی سایت www.cctvonline.ir منتشر می شود. این نوشته درواقع ترجمه ای مستقیم می باشد که متعاقبا همه مسئولیت آن متوجه سایت IPVM خواهد بود.

شرکت Genetec پشتیبانی از محصولات Hikvision را لغو کرد!

به گفته روابط عمومی شرکت Genetec "غیر قابل اعتماد" بودن محصولات شرکت Hikvision بر اساس نگرانی مشتریها درمورد مالکیت/کنترل شرکت شرکت Hikvision توسط دولت چین عامل این لغو همکاری بوده است.

این در حالی اتفاق می افتد که به ندرت شرکتهای معروف پشتیبانی خود را بدلایل رقابتی لغو می کنند و لغو این پشتیبانیها بدلیل امنیت سایبری در فضای سیستمهای نظارت تصویری موضوعی بی سابقه محسوب خواهد شد.

می شود با نگاهی به هر دو شرکت Hikvision و Genetec، به تهدیدات و خسارات این حرکت پی برد.

نکات کلیدی :

شرکت Genetec پشتیبانی نرم افزاری خود از محصولات شرکت هایک ویژن، OEM های وابسته (مثل UTC Interlogix) و Huawei را سریعا لغو کرد. این عمل شامل لغو پشتیبانی در ONVIF و استفاده مستقیم از تجهیزات شرکت هایک ویژن خواهد بود. ارتباط ONVIF برای این محصولات بطور کامل توسط نرم افزار Genetec رد خواهد شد(بلاک شده است).

کاربرانی هم که نیاز به استفاده این تجهیزات و درایور مستقیم آن در Genetec داشتند می توانند با خرید مجوز مخصوص و هزینه بیشتر مشکل را بر طرف کنند. یعنی آنها با پذیرش لغو مسئولیت Genetec بر سر عواقب هر حادثه امنیتی برای مشتری یا شرکتی ثالث می توانند از پشتیبانی اختصاصی استفاده کنند. این عواقب در واقع شامل هک شدن دوربین مداربسته یا تجهیزات نظارت تصویری و یا بروز مشکل در نرم افزار Genetec خواهد بود.

کاربرانی که در حال استفاده از دستگاههایی با این شرایط هستند(شرکت Genetec از آنها با نام اقلیت یاد می کند) نیاز دارند از این مجوز ویژه یا Waiver برای ادامه استفاده از بروزرسانیهای بعدی این شرکت استفاده کنند.

  • نیاز دولتی یا مشتریان

شرکت Genetec عنوان کرده است که بسیاری از مشتریان دولتی و شرکتهای طرف قراردادشان در مورد ریسکها و خطرات امنیت سایبری و بخصوص نقش مالکیت دولت چین بر سر نهادهایی مثل هایک ویژن و هوآوی نگران هستند. Genetec عنوان کرده است که کاربران دولتی و موسسات بزرگ نگرانیهای بسیاری در این مورد دارند و این تبدیل به عاملی برای عدم پذیرش این محصولات شده است.

  • ریسک نرم افزار / شبکه/ مشتریان شرکت Genetec

Genetec بر روی میزان اطمینان و صحت کارکرد نرم افزارش تاکید داشته و می خواهد دانلودها و ارتباطات با مشتریها همچنان امن باقی بماند. بگفته آنها ارزیابی ریسک بعنوان بخشی از استاندارد ISO/IEC 27001، فرآیند صدور گواهینامه امنیت اطلاعات بحساب می آید. هزینه و پیچیدگی اطمینان از طراحی و ساخت دستگاهها توسط سازندگان یا دولت چین بسیار بالاست.

  • تهدیدات امنیت سایبری یا سوء استفاده

در آخر هم شرکت Genetec تاکید دارد که نیازهای صنعت IT برای بیمه شدن در برابر تهدیدات و سوء استفاده های سایبری در حال رخنه به صنعت امنیت فیزیکی است و یک تهدید در حال رشد برای سازندگان نرم افزارها، تولید کنندگان و کاربران نهایی در برابر حفاظت اطلاعات از هک شدگی می باشد. شرکت Genetec نیز نیاز به کسب مجوز ویژه یا بشکلی رفع مسئولیت در برابر این تجهیزات نظارت تصویری را برای مقابله با این تهدیدات، عاملی کلیدی می داند.

خسارت هایک ویژن

بزرگترین تهدید برای هایک ویژن به افزایش نگرانیهای بین المللی در مورد مالکیت دولتی این شرکت بازمی گردد که در سال گذشته شاهدش بودیم و در اخبار زیادی آورده شده بود. حرکت شرکت Genetec به تقویت این نگرانیها و روشنگریها دامن زد. نه تنها این اتفاق می تواند ضربه ای به برند هایک ویژن به حساب آید بلکه می تواند به تسری این حرکت به شرکتهای دیگر و افزایش نگرانی دیگر کاربران منجر شود. این اقدامات همزمان با افزایش میزان فروش محصولات هایک ویژن می تواند بیش از پیش باعث تخریب و تضعیف وجهه سازمانی و بین المللی هایک ویژن شود.

خسارت Genetec

از طرف دیگر شرکت Genetec نیز با خساراتی روبرو خواهد شد. شرکت Hikvision بعنوان بزرگترین سازنده سیستمهای نظارت تصویری بر روی سیستمهای عظیم بر مبنای نرم افزارهای شرکت Genetec در آمریکای شمالی برنامه ریزی کرده بود و سرمایه گذاری و هدف گذاری عظیمی داشت. با ایجاد نیاز به محصولات هایک ویژن و افزایش رقابت در کاهش قیمت در سطح وسیعی از فروش و کاهش هزینه های پشتیبانی، ممکن است کاربران پروژه های بزرگ را بجای دست کشیدن از Hikvision، به فکر حذف Genetec از لیست خودشان بیندازد.

موضوع بعدی به VMS حرفه ای خود هایک ویژن مربوط می شود. iVMS-5200 که در شمال آمریکا بدلیل وجود شرکای قدرتمندی مثل Genetec به بازار عرضه برجسته ای نداشت، می تواند از این به بعد بیشتر تبلیغ شده و برای کاربرانی که از سیستم نرم افزاری Genetec استفاده نمی کنند یا قابلیتهای بیشتری می خواهد، بصورت رایگان عرضه شده و رقیب مهمی بحساب آید.

تشدید نبرد در صنعت سیستمهای نظارت تصویری

قبل از این هم هایک ویژن بعنوان بحث برانگیزترین شرکت در بازار دوربین مدار بسته و سیستمهای نظارت تصویری،  برای بسیاری از کسانی که طرفدار کاهش قیمتها و گرایش به سمت بازارهای چینی دولتی بودند از محبوبیت ویژه ای برخوردار بود.

محبوبیت و شهرت Genetec و موضعشان در برابر هایک ویژن جنگ و رقابت در بازار دوربین مداربسته را افزایش می دهد. هایک ویژن هم با پشتیبانی مالی بی سابقه و گسترش بین المللی به مقاومت در برابر مخالفان روبه افزایش خود می پردازد.

  1. هایک ویژن
  2. دوربین مداربسته هایک ویژن
  3. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  4. انواع دوربین مداربسته
  5. بهترین دوربین مداربسته
  6. دوربین مداربسته چیست؟
  7. تجهیزات دوربین مداربسته

انواع دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد