نوشته شده توسط : جعفر

 

فشرده-سازی-H265-در-دوربین-مداربسته-چیست,,
یکی از مشکلات موجود در ارسال، ضبط و ذخیره سازی تصاویر ویدئویی حجم بالای این اطلاعات است که فضای بسیار زیادی از هارد دیسک را اشغال می کند. برای ذخیره سازی تصاویر با کیفیت بالا و حجم کم از فرمت های ذخیره سازی متفاوتی از جمله MPEG4، H.264، H.265 و... استفاده می گردد. فرمت فشرده سازی H.265 یکی از زیر مجموعه های فرمت MPEG4 است که توسط تیم JCT-VC ابداع گردید. H.265 یا HEVC (HIGH EFFICIENCY VIDEO CODING) یک استاندارد فشرده سازی ویدئویی است که استفاده از آن در کاهش حجم تصاویر ویدئویی دوربین های مداربسته رایج است. استاندارد H.265 در واقع ورژن ارتقا یافته فرمت H.264 است. دوربین های با قابلیت فشرده سازی H.265 می توانند تصاویری با کیفیت بالا ارائه داده بدون آنکه مصرف پهنای باند افزایش یافته و یا اختلالی در عملکرد سایر دستگاه های داخل شبکه رخ دهد. هایک ویژن
نحوه فشرده سازی در H.265
نحوه فشرده سازی در H.265 بدین گونه است، شرایطی را در نظر بگیرید در اکثریت قریب به اتفاق فریم ها تغییری رخ نداده است، برای مثال تصویری از فردی را در نظر بگیرید که در یک فریم در حال صحبت کردن است و هیچگونه تغییری در سایر اجزای تصویر و پس زمینه نیز مشاهده نمی گردد و تنها قسمت تغییر یافته، تکان خوردن لب ها و اجزای صورت است. در این حالت اکثر پیکسل های موجود در تصویر به غیر از قسمت صورت تغییری نمی کنند پس به جای کدگذاری مجدد هر پیکسل از هر فریم تنها قسمت تغییر یافته تشخیص و کدگذاری می گردد.
همانطور که میدانیم نرخ BITRATE در دوربین مدار بسته میزان حجم اطلاعات را مشخص نموده و رابطه مستقیمی نیز با کیفیت تصاویر دارد. مکانیسم فشرده سازی H.265 بدین صورت است که با کاهش نرخ BITRATE حجم تصاویر نیز کاهش می یابد بدون آنکه تغییری در کیفیتشان رخ دهد. اساس استاندارد فشرده سازی تصاویر بر پایه تکنیک جبرانی حرکت یا Motion Compensated Prediction است. بلوک های پیکسلی با ارجاع به فضایی دیگر از همان فریم و یا فریم دیگر کدگذاری می گردند. HEVC می تواند بردارهای حرکتی را با دقت بسیار بیشتری ترسیم کرده و بلوک های پیکسلی را با خطای باقی مانده کمتری کدگذاری کند.
مقایسه H.265 با H.264
مکانیسم فشرده سازی H.265 از چندین نظر پیشرفته تر از H.264 می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:
1. توانایی فشرده سازی: H.265 نسبت به H.264 دارای قابلیت فشرده سازی تا ۲ برابر بیشتر در همان سطح کیفیت می باشد.
2. استفاده از پهنای باند: به دلیل اینکه در استاندارد H.265 در صورت تغییرات جزئی در هر فریم بخش کمتری از آن تکرار و باقی بخش ها بدون تغییر به فریم بعدی منتقل می شوند. بدین ترتیب پهنای باند کمتری نیز مورد استفاده قرار می گیرد که بویژه در استفاده از دوربین های تحت شبکه یا IP بسیار مهم است.
3. تقسیم بندی پیکسل ها: در حالیکه H.264 قابلیت تعریف ماکروبلوک هایی با ابعاد 16*16 پیکسل را دارد اما HEVC می تواند طیف وسیعتری از اندازه های بلوک را تا 64*64 پیکسل توصیف کند. به زبان ساده با توجه به عکس سمت چپ متوجه می شوید در فرمت HH.264 تصویر به 256 پیکسل تقسیم بندی می گردد و در صورت تغییر در هر کدام از پیکسل ها فقط و فقط این تغییرات ذخیره می گردند. اما در تصویر سمت راست با فرمت H.265 تصویر به 4096 پیکسل تقسیم بندی شده و در صورت حرکت یا تغییر در تصویر تغییرات به صورت جزئی تری به فریم بعدی انتقال می یابد در نتیجه حجم اطلاعات انتقالی نیز کاهش می یابند.
4.امکان PLAYBACK تصاویر با سرعت بالا: به دلیل پردازش همزمان بخش های مختلف تصاویر در H.265 PLAYBACK تصاویر با تاخیر کمتری نسبت به روش H.264 انجام می گردد.
 

پکیج دوربین مداربسته     نصب دوربین مدار بسته

خرید دوربین مدار بسته   دوربین مداربسته آنالوگ


:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

رک-دوربین-مدار-بسته-چیست؟,,
رک ها محفظه های فلزی هستند که دستگاه ضبط NVR یا DVR و یا متعلقات شبکه مانند سوییچ، روتر، مودم، پچ پنل(patch panel) و سرور (Server) و ... در آن قرار می گیرند. تجهیزات مدار بسته معمولا با توجه به نوع کاربری که دارند در مکان های مختلفی قرار داده می شوند و ممکن است در معرض شرایط جوی مختلفی اعم از باد و باران و گرد و غبار قرار گیرند. رک ها نقش محافظتی داشته و دارای واحد اندازه گیری مختص به خود با نام رک یونیت (UNIT)هستند. هر یونیت اندازه ای برابر با 2 اینچ و یا 5 سانتیمتر دارد.
تجهیزات رک مونت
عرض رک ها دارای مقدار ثابت و استانداردی است و برابر با 60 سانتی متر است. تجهیزات رک مونت وسایلی هستند که بر اساس استاندارد رک مونت ساخته شده اند به طوریکه عرض همگی آنها از عرض استاندارد رک مونت تجاوز نمی کند. همچنین باید توجه داشت تجهیزات کوچکتر از عرض 60 سانتی متر نیز رک مونت محسوب نمی گردند و برای نصب آنها در داخل رک باید از سینی مخصوص رک استفاده نمود. رک ها در عین حال می توانند ارتفاع و عمق متغیری داشته باشند.
قسمت های مختلف رک
  • درب رک: درب رک های می تواند از نوع تمام شیشه ای و شیشه ای با فریم فلزی باشد. به دلیل راحتی شکستن درب های تمام شیشه ای و ماندگاری پایین استفاده از انها پیشنهاد نمی گردد.
  • فن (Fan): که نقش خنک کننده و تهویه را برای اجزای داخلی دارد و معمولا در سقف یا کف آن قرار می گیرد.
001-رک,,
 
  • Power Module (پاور ماژول): در واقع مانند یک چند راهی برق عمل کرده که دارای چندین پریز برق برای تامین برق اجزای داخلی استفاده می گردد.
  • سيني (Shelf): به منظور جداسازی بخش های مختلف و یا قرار دادن وسایلی کوچکتر از عرض رک می باشنند مانند سوئيچ و يا مانيتور سرور استفاده می گردد. سيني ها در دو نوع متحرك و ثابت بهمراه رك عرضه مي شوند.
  • بلنک پنل: صفحه های محافظی هستند که جهت جلوگیری از دسترسی به تجهیزات حساس نصب شده در داخل رک جهت ایمنی بیشتر در جلوی آن نصب می گردند . این بلانک پنل ها در انواع 1 ، 2 ، 3 و 4 یونیت عرضه می شوند.
  • لایت پنل: یک لامپ فلورسنت است که در محفظه بالای رک جهت روشنایی داخل رک نصب می شود.

انواع رک دوربین مدار بسته

رک های دوربین مدار بسته معمولا در 2 نوع دیواری و ایستاده تولید می شوند:
رک های دیواری
قابل نصب بر روی دیوار بوده و بیشتر مناسب برای شبکه های کوچک و یا قسمتی از یک شبکه بزرگ هستند. رک های دیواری معمولا در ارتفاع های ۵، ۶، ۷ و ۹ یونیت عرضه می شوند . یونیت واحد سنجش ارتفاع رک است و برابر با ۵/۴۳ سانتی متر می باشد . عمق این رک ها نیز متفاوت است و می تواند ۳۵ ، ۴۵ یا 60 سانتی متر باشد. البته به این نکته توجه نمایید که عمق رک های ایستاده کمی بیشتر است. از کید رک برای قرار گیری سوئیچ های کوچک غیر رکمونت برروی دیوار استفاده می شود و عمق آن تنها ۲۹ سانتیمتر است . رک های با ارتفاع ۹ یونیت از تنوع بیشتری برخوردارند و قابلیت این را دارند که پنل های کناری در برخی از آن ها کاملا باز شده و امکان دسترسی به رک را از بغل فراهم می کند . برخی نیز امکان چرخش تا ۱۰۰ درجه را داشته وامکان دسترسی به پشت رک را برای کاربر فراهم می آورند.
رک های ایستاده
رک های ایستاده بر روی زمین قرار می گیرند. رک های ایستاده قابلیت این را دارند که انواع پچ پنل ، سوئیچ ، سرور ، یو پی اس و سایر قطعات رکمونت ۱۹ اینچی جهت مدیریت بهتر در آنها جایگذاری شوند. دارای ورودی برای انواع کابل در هر دو قسمت بالا و پایین هستند و از هر 4 طرف نیز امکان دسترسی به داخل آنها وجود دارد.. ارتفاع این رک ها می تواند ۱۶ ، ۲۱ ، ۲۸ ، ۳۶ ، ۴۰ و ۴۴ یونیت باشد .و با عمق های ۶۰ ، ۸۰ ، ۱۰۰ سانتیمتر و بیشتر نیز تولید می گردند . درب های آن از نوع شیشه ای یا تلقی فریم دار است.
مشخصات رک استاندارد دوربین مدار بسته

1) رک ها در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند اما رایج ترین نوع رک ها، رک های 19 اینچی هستند که استفاده از آنها در تجهیزات مداربسته رایج است. فاصله 19 اینچ در ریلها می بایست مطابق با استاندارد کامپیوتری،مخابراتی و صوتی IEC60297 باشد.
2) ورودی و خروجی برای انواع کابل ها از بالا و پایین رک وجود داشته باشند.
3) سیستم تهویه ی یا فن مناسبی داشته باشد که معمولا در قسمت بالای رک قرار می گیرد.
4) رک های ایستاده باید دارای پایه و چرخ جهت جابه جایی آسان باشند.
5) دارای قفل امنیتی جهت جلوگیری از دسترسی افراد مختلف باشد.
  1. انتقال تصویر در دوربین هایلوک
  2. چگونه هنگامی استفاده از دوربین های تشخیص چهره ، به حریم شخصی افراد احترام بگذاریم ؟
  3. تکنولوژی EXIR هایک ویژن چیست ؟
  4. تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟
  5. سیستم کنترل تردد هوشمند
  6. بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن
  7. دوربین اسپید دام هایک ویژن
  8. DVR Acusense هایک ویژن
  9. دوربین مداربسته دید در شب
  10. افزایش میزان فروش هایک ویژن در سال 2020
  11. دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی
  12. انواع دوربین های مداربسته
  13. انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر
  14. برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال 2021
  15. انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟
  16. تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟
  17. عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  18. اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند
  19. اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی
  20. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز
  21. بزرگترین تغییر صنعت امنیت از سال 2010 تاکنون چیست؟
  22. سیستم نظارت ویدئویی از راه دور ابزاری برای بهینه‌تر کردن سیستم های نظارتی
  23. تامین امنیت محل کار در دوران دورکاری
  24. تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟
  25. DVR Acusense هایک ویژن
 


:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سوئیچ-مناسب-دوربین-مداربسته-کدام-است؟,,
با گذشت زمان و افزایش روزافزون پروژه های نظارتی و امنیتی مبتنی بر دوربین های IP یا تحت شبکه ضرورت افزایش کیفیت عملکرد تجهیزات شبکه نیز حس می شود. بسیاری از لوازم جانبی شبکه در بازار وجود دارند، اما سوال اصلی این است: چگونه می توان گزینه مناسب را از میان آنها انتخاب نمود تا بتوان بیشترین استفاده ممکن را در محیط های مختلف با کاربری های متفاوت داشت.
گروه بزرگی از تجهیزاتی که در هنگام تنظیم یک سیستم نظارتی تحت شبکه کاربرد زیادی دارند، سوئیچ ها هستند. به زبان ساده می توان گفت استفاده از سوئیچ ها در بسترسازی های بزرگ و یا مکان هایی که نیاز به کابل کشی های کمتری وجود دارد کارایی بالایی دارد. برای مثال در مسافت های طولانی به جای اینکه از هر دوربین کابلی به طور جداگانه به دستگاه ضبط برورد تمامی دوربین ها به سوئیچ متصل شده و تنها یک عدد کابل از سوئیچ به دستگاه ضبط منتقل می گردد. سوئیچ شبکه یا هاب سوئیچ ها بخش های شبکه را به یکدیگر متصل می کنند. سوئیچ شبکه بخشی جدایی ناپذیر در اکثر شبکه های محلی اترنت مدرن (LAN)هستند. یک سیستم شبکه می تواند تعداد زیادی سوئیچ در پیکربندی خود داشته باشد. سوئیچ داده ها را تنها به گیرنده ای ارسال می کند که قرار است به اطلاعات دسترسی داشته باشد. به این ترتیب، هنگامی که داده ها ارسال می شوند، شبکه با بار زیادی از حجم اطلاعات مواجه نمی شود. این امر همچنین منجر بع به امنیت بالای شبکه نیز می گردد زیرا دسترسی به برخی از اطلاعاتی برای سایر کامپیوتر ها نا ممکن می گردد.
دو نوع اصلی از سوئیچ های شبکه وجود دارند:
  • سوئیچ های قابل مدیریت یا Manageable
  • سوئیچ های غیر قابل مدیریت یا Unmanageable
 

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته 

تمایز دو نوع سوئیچ بالا بسیار ساده است. سوئیچ های غیر قابل مدیریت از پیش توسط تولید کننده برنامه ریزی شده اند تا وظایف خود را در راستای استاندارد های خاص یک صنعت انجام دهند؛ و هیچ گونه امکان تغییر در توابع آنها وجود ندارد. سوئیچ های قابل مدیریت دارای قابلیت دسترسی به برنامه های خود توسط کاربرانی هستند که رمز عبور داشته و توابع سوئیچینگ آنها را می توان برای بهینه سازی عملکرد دستگاه ها تغییر داد. توجه داشته باشید که سوئیچ های غیر قابل مدیریت به طور قابل توجهی ارزان تر از سوئیچ های قابل مدیریت هستند. معمولا از سوئیچ های مدیریتی هنگامی استفاده می شود که تعداد دوربین های مداربسته بالاست در نتیجه پهنای باند مصرفی باید مدیریت شود. بدین ترتیب با استفاده از سوئیچ مدیریتی بستر تجهیزات مدار بسته از بستر اصلی شبکه جدا شده و می توان برای کاربران سطح دسترسی تعیین نمود.

سوئیچ شبکه در دوربین مدار بسته چیست؟

سوئیچ ها از عناصر اصلی سیستم های مدار بسته شبکه هستند و برای اتصال و تبادل اطلاعات بین بخش های مختلف یک شبکه محلی (LAN) بکار می روند. سوئیچ ها دارای تعداد پورت و قدرت انتقال اطلاعات متفاوتی هستند. سوئیچ های معمولی دارای 4 تا 8 پورت و سوئیچ های پیشرفته تر با مصارف صنعتی بین 32 تا 128 پورت دارند.
در هنگام انتخاب سوئیچ های شبکه باید به سه مورد زیر توجه نمود:
  • تعداد پورت
  • توان سوئیچ
  • میزان پهنای باند

زیرا توان کل سوئیج و توان مصرفی دستگاه های متصل به آن با یکدیگر متفاوت اند. همچنین سوئیچ های مختلف دارای پهنای باند ورودی و خروجی متفاوتی هستند که در رنج اعداد ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰Mbps برای دوربیین های مدار بسته قرار می گیرد. با یک مثال ساده می توان موضوع پهنای باند را توضیح داد . اگر مجموع حجم تصاویر انتقالی شما بیش از 100 Mbps باشد و سوئیچ شما از نوع 10/100 Mbps باشد. تصاویر با تاخیر به نمایش در خواهند آمد.
سوئیچ POE در دوربین مدار بسته چیست؟

راه اندازی دوربین مدار بسته تحت شبکه به دو صورت انجام می گردد. یا بوسیله دستگاه ضبط NVR ای که بر روی خود دارای پورت POE است و یا تهیه جداگانه سوئیچ از نوع POE. سوئیچ های POE علاوه بر ارسال دیتا وظیفه تامین برق مصرفی دوربین های مدار بسته را نیز دارند.
تفاوت سوئیچ و هاب سوئیچ

هر دو دارای وظیفه یکسانی هستند با این تفاوت که سطح دسترسی به اطلاعات در هاب سوئیچ ها برای همه یکسان است و محدودیتی ندارد اما بر خلاف آن سوئیچ ها سیستم عملکردی متفاوتی داشته به طوریکه برای آنها می توان به فراخور موارد امنیتی و نوع اطلاعات ارسالی برای هر گیرنده سطح دسترسی تعیین نمود.
سوئیچ KVM در دوربین مداربسته چیست؟

سوئیچ KVM مخفف عبارت Keyboard، Video و Mouse است پس همانطور که از نام آن پیداست وظیفه آن اتصال تجهیزات فوق به یکدیگر است. برای مشاهده تصاویر ارسالی از دوربین مدار بسته نیاز به یک مانیتور یا نمایشگر داریم با استفاده از سوئیچ KVM امکان اتصال کامپیوتر و DVR به نمایشگر میسر خواهد شد.
سوئیچ ماتریسی در دوربین مداربسته چیست؟

از سوئیچ های ماتریسی در سازمان های حفاظتی بزرگ استفاده می گردد که تعداد دوربین های تجهیز شده در آنها بالاست و برای کنترل آنها چندین نقطه ی کنترل وجود دارد. برخی از انواع سوئیچ های ماتریسی قابلیت پشتیبانی از چند صد دوربین مدار بسته را دارند. این سوئیچ ها به شکل کارتی تولید می شوند و در محفظه رک نگه داری شده و نصاب ها بواسطه آن می توانند ظرفیت کل سیستم را افزایش دهند.

 دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بیت-ریت-Bitrate-در-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
نرخ بیت تعداد بیت هایی است که در یک شبکه از یک نقطه معین و در یک زمان مشخص، که معمولا یک ثانیه است منتقل می شوند. نرخ بیت معمولا در واحد های اندازه گیری مختلفی بیان می شود - به عنوان مثال، کیلوبیت یا هزاران بیت در ثانیه (Kbps). بنابراین هنگامی که در مورد نرخ بیت در یک دوربین مدار بسته صحبت می کنیم، منظورمان تعداد بیت های منتقل شده در هر ثانیه برای ترکیبی از جریان های ویدئویی و صوتی است. در سیستم های دوربین مدار بسته، دو نوع نرخ بیت داریم:

* بیت ریت ثابت (CBR)


رمزگذاری بیتریت ثابت (CBR) کل نرخ بیت را در تمام کلیپ ویدئویی دربر می گیرد ، اما کیفیت تصویر را در اغلب موارد به ویژه برای بخش های پیچیده ویدئویی محدود می کند.

* بیت ریت متغیر (VBR)

به طور معمول رمزگذاری بیتریت متغیر یا VBR به نحوی است که تصاویر ایجاد شده کیفیت به مراتب بالاتری در نرخ بیت مشابه خواهند داشت. مزیت اصلی کدینگ VBR این است که میزان نرخ بیت بالاتر را به بخش های پیچیده تر فایل های رسانه ای و بیت های پایین تر را به بخش های ساده اختصاص می دهد.

چرا در نظر گرفتن Bitrate در دوربین مداربسته اهمیت دارد؟


معمولا قسمت قابل توجه برای مشتریان دوربین مداربسته رزولوشن یا کیفیت تصویر دوربین هاست. نرخ بیت هم رابطه مستقیمی با کیفیت تصویر ایجاد شده دارد. به طور کلی، هرچه نرخ بیت بالاتر باشد به معنای کیفیت تصویر بالاتر است همچنین هرچه نرخ بیت بالاتر باشد حجم تصاویر ارسالی نیز بیشتر می شود، اما از آنجا که پهنای باند شبکه و ظرفیت ذخیره سازی در دستگاه های ضبط NVR و DVR محدود است، بنابر این متخصصین نرم افزار با استفاده از روش های فشرده سازی پیشرفته مانند H.264، H.265 و H.265+ سعی کرده اند حجم تصاویر را بدون کاهش کیفیت، کاهش دهند و در نتیجه نرخ بیت نیز کاهش می یابد. اما به هر حال در دو تصویر با فشرده سازی یکسان، تصویری که نرخ بیت بالاتری دارد به احتمال زیاد کیفیت بالاتری هم دارد. نرخ بیت در تجهیزات مداربسته تحت شبکه مشخص کننده قدرت آنالیز تصاویر در آنهاست. چنانچه خواستار تصاویری با بالاترین درجه کیفیت هستید باید از تجهیزاتی استفاده نمایید که قدرت آنالیز تصاویر در آنها بالاست.

نرخ Bitrate چه تاثیری بر تجهیزات مداربسته دارد؟


در سیستم های مداربسته نرخ بیت پایینی دارند باید این کاستی را توسط یکی از روش های زیر برطرف سازند:
* کاهش رزولوشن تصویر: با کاهش رزولوشن تصاویر میزان نرخ بیت نیز در آنها کاهش یافته و از حجم آنها نیز کم می گردد در نتیجه نحوه آنالیز آنها توسط تجهیزات با نرخ بیت پایین نیز آسان می شود.
* کاهش تعداد فریم تصویر: در تصاویر ویدئویی افزایش تعداد فریم های تصویر با افزایش نرخ بیت همراه است. پس با کاهش تعداد فریم های یک تصویر نرخ بیت نیز کاهش می یابد.

تجهیزات با Bitrate بالاتر


حال این سوال پیش می آید که اگر افزایش نرخ بیت منجر به افزایش کیفیت تصاویر می شود چرا تولید کنندگان تجهیزاتی با Bitrate بالاتر تولید نمی کنند؟ پاسخ این است افزایش نرخ بیت در تجهیزات مداربسته به معنی افزایش قدرت آنالیزی دستگاه ها است که مستلزم استفاده از قطعات سخت افزاری با قدرت پردازش بالاست. و این امر تاثیر زیادی بر هزینه تولید سیستم های مداربسته خواهد داشت و مقرون به صرفه نخواهد بود.
  1. خرید دوربین مداربسته
  2. خرید دوربین مدار بسته
  3. فروش دوربین مداربسته
  4. دوربین مداربسته هایک ویژن
  5. دوربین هایک ویژن
  6. دوربین مداربسته
  7. قیمت دوربین مداربسته
  8. دوربین مدار بسته

 



:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

محافظ-برق-در-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,


همانطور که می دانیم دستگاه های الکتریکی همواره در معرض وقوع نوسانات برقی هستند این نوسانات می تواند منبع طبیعی مانند رعد و برق داشته باشد و یا به واسطه افت ولتاژ و یا اختلاف پتانسیل شدید در انرژی الکتریکی بوجود آید لذا پیش بینی تجهیزاتی جهت حفاظت از سیستم دوربین مدار بسته از واجبات است. از جمله این تجهیزات می توان به انواع محافظ برق اشاره نمود که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

وظیفه اصلی یک دستگاه محافظ برق شناسایی نوسانات برقی و ولتاژی و خنثی کردن آن از طریق انتقال به زمین از طریق یک سیم متصل به زمین است. در ادامه به معرفی انواعی از دستگاه های محافظ جریان الکتریکی که در تجهیزات مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند می پردازیم.

دستگاه UPS دوربین مداربسته

استفاده از دستگاه UPSیکی از راهکارهای موجود در حفظ تعادل الکتریکی است. دستگاه UPS در واقع مانند یک خازن عمل می کند و اساسا وظیفه اصلی آن ذخیره و نگه داری انرژی الکتریکی و رساندن این انرژی به دوربین مداربسته در هنگام قطع برق است. پس می توان گفت دستگاه UPS در کنار نقش اصلی آن، نقش محافظتی نیز برای دوربین ها دارد. و دوربین های مداربسته در هنگام قطع برق نیز می توانند به کار خود ادامه دهند.

دستگاه استابلایزر در دوربین مداربسته

از دستگاه استابلایزر (stabilizer) به منظور تنظیم و تثبیت ولتاژ استفاده می گردد. در صورتی که هر گونه افت و نوسانی در ولتاژ الکتریکی رخ دهد، این دستگاه آن را مورد شناسایی قرار داده و رفع می کند. در واقع می توان گفت عملکرد این دستگاه بدین شکل است که در صورت وقوع نوسانات در انرژی الکتریکی از رسیدن انرژی برق به دوربین مداربسته جلوگیری می کند و جریان را به طور موقت قطع می کند و پس از یک تاخیر جزئی آن را مجددا برقرار می سازد. بدین ترتیب احتمال وقوع خرابی در دوربین ها را کاهش می دهد. دستگاه استابلایزر دارای یک مزیت اصلی نسبت به سایر انواع محافظ است. بدین ترتیب که در هنگام قطع جریان در هنگام وقوع نوسانات، بسیاری از تجهیزات مدار بسته مانند دستگاه های ضبط DVR و NVR ریست شده و برای شروع کار مجدد نیازمند حضور شخصی برای وارد کردن کاربری و رمز عبور هستند و در صورت نبود شخص چندین ساعت از ضبط تصاویر ممکن است از دست برود. این مشکل در صورت نصب دستگاه استابلایزر از بین می رود. زیرا این دستگاه دارای یک باتری داخلی است که انرژی الکتریکی در خود ذخیره دارد و در هنگام قطع برق، برق مورد نیاز تجهیزات را تامین می کند.

محافظ برق کابل تصویر کوآکسیال

محافظ برق کابل تصویر RG59 یا BNC یک قطعه الکتریکی کوچک است که در هنگام وقوع رعد و برق یا ولتاژ های بالا برای حفاظت از تجهیزات مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این دستگاه بدین گونه است که به دستگاه ضبط متصل گردیده و ولتاژ وارده را به زمین منتقل می کند. این قطعات در انواع یک یا چند پورت تولید می گردند.
1021-محافظ-نوسان-برق-rg59,,
محافظ برق کابل تصویر کوآکسیال

محافظ برق اتصال داده RS485 در دوربین مدار بسته اسپیددام

همانطور که می دانیم دوربین های مدار بسته گردان یا PTZ از پورت RS485 به منظور انتقال دستورات کنترلی چرخش و زوم در زوایای مشخص استفاده می کنند. در این دوربین ها جهت محافظت در برابر نواسانات الکتریکی باید از یک محافظ برق اتصال داده RS485 استفاده نمود تا خللی در کارکرد دوربین در هنگام نوسانات برقی بوجود نیاید.
دوربین هایک ویژن   hikvision  

محافظ نوسان برق دوربین های تحت شبکه (IP)

در صورتی که سیستم مداربسته شما از نوع تحت شبکه می باشد به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی باید از محافظ نوسان برق مختص دوربین های مداربسته IP استفاده نمایید. این محافظ ها نیز در انواع تک یا چند پورت تولید و به بازار عرضه می شوند.
1022-محافظ-نوسان-برق-دوربین-تحت-شبکه,,
محافظ نوسان برق دوربین های تحت شبکه (IP)
به طور کلی پیشنهاد می گردد به منظور رفع مشکلات احتمالی دیگر با تعبیه یک فیوز به صورت جداگانه مستقیما یک کابل از کنتور برق به دستگاه UPS خود بکشید. همچنین در دوربین های مداربسته ای که دارای بدنه فلزی هستند از پایه های فلزی که متصل به یک سطح مقطع فلزی است استفاده ننمایید. زیرا با این کار احتمال رسیدن آسیب به کل سیستم افزایش می یابد. پس توصیه می گردد از پایه های غیرفلزی و عایق جهت نصب این دوربین ها استفاده شود. همچنین می توانید از محفظه هایی از جنس پلاستیک یا PVC که در ابعاد مختلف تولید می شوند استفاده نمایید.
قیمت دوربین مدار بسته قیمت یو پی اس   دوربین مداربسته تی وی تی


:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

پورت-ESATA-در-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,

دستگاه های ضبط تصاویر دوربین مدار بسته مانند DVR و NVR دارای پورت های متفاوتی هستند. به منظور انتقال و استخراج اطلاعات از این دستگاه ها پورت های مختلفی بر روی آنها تعبیه شده است. از انواع آنها می توان به پورت های SATA و ESATA اشاره نمود که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

به زبان ساده از لحاظ کاربردی این درگاه ها به منزله پورت های موجود بر روی مادر بورد های معمولی کامپیوتر ها هستند که برای سهولت استفاده از دستگاه های جانبی مانند انواع هارد (غیر اکسترنال) مورد استفاده قرار میگیرند .

به منظور ذخیره اطلاعات بر روی هارد های نصب شده در دستگاه های ضبط DVR و NVR، از درگاه های SATA و ESATA استفاده می شود. سرعت ذخیره سازی داده ها از طرق این پورت ها، بسیار بالاست.

تفاوت SATA و ESATA

SATA مخفف عبارت (Serial Advanced Technology Attachment)به معنای تکنولوژی ارتباطی پیشرفته است. از این تکنولوژی به منظور انتقال داده ها از مادربرد به درایو ها و یا هارد دیسک ها استفاده می گردد.
ESATA (external SATA) در واقع همان تکنولوژی SATA است با این تفاوت که در آن انتقال اطلاعات بر روی هارد دیسک های اکسترنال انجام می گردد. در تکنولوژی ESATA به دلیل آنکه اطلاعات کد گذاری و ترجمه نمی گردند، سرعت ذخیره اطلاعات در آنها بسیار بالاتر و نسبت به USB 2 سریع تر است.
در پایان در هنگام تصمیم برای انتخاب و استفاده از هر کدام از این پورت های ارتباطی باید به دو نکته توجه نمایید:

  • ابتدا باید توجه داشته باشید که هر دو پورت SATA و ESATA تنها وظیفه ی انتقال اطلاعات را بر عهده دارند و به هیچ عنوان تامین کننده ی برق درایورها نیستند.
  • نکته دیگر اینکه هارد های اکسترنال خارجی External و یا ESATA برای <ilink|article|217>ضبط تصاویر دوربین مناسب نیستند و تنها می توان از آنها برای پشتیبان گیری استفاده نمود.

 

منابعی برای مطالعه بیشتر در زمینه دوربین های مداربسته و صنعت امنیت:

 

  1. 5 نکته که برای بهتر شدن عملکرد سیستم اکسس کنترل که باید به آن توجه کنیم !
  2. چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟
  3. چگونه دوربین و سنسور با همدیگر شهر های هوشمند تری می سازند؟
  4. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز
  5. اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی
  6. اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند
  7. عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  8. انتخاب دوربین مداربسته : هرآنچه در انتخاب دوربین مداربسته نیاز است بدانید!
  9. روی عدد لوکس دوربین مداربسته حساب نکنید!
  10. سه دوربین مداربسته جدید در سری M10 وارد چرخه فروش محصولات Axis می شوند
  11. نحوه مشاهده تصویر دوربین IP بر روی لپ تاپ
  12. مقالات تخصصی دوربین مداربسته
  13. آموزش نصب و جانمایی دوربین در فضای پارکینگ
  14. از کانال صفر دوربین هايك ويژن چه می دانید ؟
  15. سیستم کنترل تردد هوشمند
  16. بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن
  17. دوربین اسپید دام هایک ویژن
  18. دوربین حرارتی یا دوربین دید در شب ؟ کدامیک برای شما مناسب است ؟
  19. دوربین مداربسته دید در شب
  20. دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی
  21. انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر
  22. انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟
  23. تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟
  24. برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال

انواع دوربین های مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

دوربین مداربسته یکی از پرکاربردترین ابزار در جهت حفظ و بهبود امنیت یک فضا به حساب می آید. در زیر مقالات کاربردی دوربین مداربسته را می توانید مطالعه کنید...

  1. قابلیت تشخیص پوشاندن لنز دوربین یا Tampering Alarm دوربین هایک ویژن چیست و چگونه فعال می شود ؟
  2. هوشمند سازی صنایع خرده فروشی (دوربین مدار بسته هایک ویژن )
  3. نقشه سیم کشی دوربین مداربسته
  4. قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن
  5. سیستم کنترل تردد هوشمند هایک ویژن
  6. همه چیز در خصوص دوربین PanoVu شرکت هایک ویژن
  7. هوشمند سازی شهر دیسا در شمال بخش گجرات هند توسط هایک ویژن
  8. کسب جایزه گروه PSI CCTV توسط شرکت هایک ویژن
  9. دستیابی به درامد بیشتر با ارائه راهکارهای نظارت یکپارچه و استفاده از هوش مصنوعی
  10. درامد بیشتر کسب و کارها با ارائه راهکارهای نظارت یکپارچه
  11. مزایای استفاده از محصولات AcuSense هایک ویژن برای مشتریان SMB
  12. افزایش اثربخشی دوربین های حرارتی هایک ویژن
  13. حفاظت پیرامونی در مقابل حملات تروریستی
  14. تجهیزات حفاظت پیرامونی در مدارس
  15. نکاتی برای خرید سیستم اعلام سرقت
  16. حفاظت سایبری در زمان دورکاری را جدی بگیرید!
  17. اکسس کنترل چیست؟
  18. آنالیز ویدئوها توسط هوش مصنوعی
  19. حمل و نقل هوشمند
  20. سیستم نظارت تصویری در املاک
  21. یکپارچه‌سازی سیستم‌های امنیتی
  22. نصب دوربین مداربسته
  23. تبلیغات دوربین مداربسته شیراز
  24. فیبرنوری در سیستم های نظارتی

صنعت سیستم نظارتی



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

شرکت Surveon دستگاه NVR جدیدی را با پلتفرم Client/Server و با سیستم عامل لینوکس وارد بازار کرده است که قادر است با سیستم ذخیره سازی RAID یا بصورت SAS از حداکثر 240 هارددیسک با حجم 448 ترابایت برای ذخیره سازی استفاده نماید. بر روی این NVR جدید که درواقع سروری بر اساس پلتفرم Xenon می باشد می توان از 64 کانال 5 مگاپیکسلی دوربین مداربسته تصاویر را دریافت و با استفاده از سیستم ذخیره سازی RAID بر روی شاخه های 12 یا 16 هارددیسکی با قابلیت HOT SWAP داده ها را ذخیره نمود.

بر روی NVR جدید شرکت Surveon از RAID به مدلهای 1، 5، 6، 10، 30، 50 و 60 پشتیبانی می شود و بر روی 64 کانال برای دوربینهای مداربسته با رزولوشن 1080P می تواند از 48 تا 448 ترابایت حافظه را مدیریت نماید. سی پی یو NVR2104 از پلتفرم Xenon شرکت اینتل و از خانواده 4 هسته ایها انتخاب شده است. فرکانس کاری سی پی یو معادل 3.2 گیگاهرتز می باشد و از رم 4 گیگابایتی با فرکانس 1333 (DDR lll) در این NVR استفاده شده است. هایک ویژن

NVR2104 شرکت Surveon

NVR2104 رکوردری ایده آل برای مدیریت جداگانه سایتهای تصویری است که براحتی می تواند در ارتباط با سرورهای دیگر تصاویری را نیز بصورت شبکه از آنها دریافت نماید. ضمن اینکه ساختار ذخیره سازی سروری آن هم می تواند برای پروژه های مهمی مثل بانکها یا شرکتهای بزرگ و پراکنده مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم آزاد ذخیره سازی این NVR قادر است علاوه بر ضبط تصاویر از کانالهای دوربین مداربسته، بصورت جداگانه همزمان به ضبط تصاویر و اطلاعات گرفته شده از سرورهای دیگر بپردازد و این قابلیت می تواند در کنار RAID و بر اساس حافظه های iSCSI و SAS بصورت Local صورت پذیرد.

ضمن اینکه در درون سیستم RAID, کنترلری برای پشتیبانگیری مداوم داده ها بصورت جداگانه قرار دارد تا داده های اصلی در صورت پاک شدن، لطمه ای به پایگاه تصویری وارد نشده باشد. NVR2104 بهمراه سیستم مانیتورینگ حافظه با نرم افزار مدیریت SANwatch به کاربران امکانات خوبی مثل مدیریت آسان و مانیتور میزان و وضعیت حافظه یا ضبط تصاویر را ارائه می دهد.

NVR2104 شرکت Surveon

این NVR ها در سه اندازه 1، 2 و 3 یونیتی (1U,2U,3U) عرضه می شوند که در اندازه 2U با RAID 12 هارددیسک و در اندازه 3U با RAID 16 هارددیسک می تواند از VMS استفاده بهینه نماید.

استفاده از سرور NVR شرکت Surveon در کنار VMS این شرکت امکانات بهتری در کار با TV-matrix و ال سی دی های نمایش موزاییکی می دهد و قابلیت کنترل و مانیتورینگ آنلاین بر روی کل سیستم نیز از این طریق مهیا خواهد بود.

زمان عرضه این محصولات بگفته مسئولان شرکت Surveon انتهای ماه میلادی نوامبر و تقریبا در نیمه اول آذرماه 1395 خواهد بود.

پکیج دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

شرکت ASUSTOR تولید کننده راهکارهای ذخیره سازی تحت شبکه، محصول جدیدی با نام AS6212RD به بازار عرضه کرده است که می تواند علاوه بر تبدیل شدن به سرور ذخیره سازی تحت شبکه، با سیستمهای نظارت تصویری هم بخوبی کارکند.

ASUSTOR AS6212RD NVR
ASUSTOR AS6212RD NVR

AS6212RD بعنوان یک NAS با قابلیت نصب در رک شبکه با 12 کانال ذخیره سازی RAID و براساس پلتفرم Braswell از شرکت اینتل قرار است محصولی همه فن حریف باشد.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

ASUSTOR AS6212RD NVR

AS6212RD با تجهیز به یک پردازنده اینتل از سری 4 هسته ای های Braswell می تواند برای پروژه هایی در سطح سازمانی و قدرتمند مورد استفاده قرار گیرد. در این ذخیره ساز تحت شبکه می توان از هارددیسکهای 10 ترابایتی سیگیت استفاده کرد و در کنار آن از حداکثر 8 گیگابایت حافظه RAM برخوردار شد.

ASUSTOR AS6212RD NVR

4 پورت یو اس بی نیز دسترسی به منابع اطلاعاتی را بر روی AS6212RD بهبود و تسهیل کرده است. ASUSTOR AS6212RD از سیستم عامل ADM استفاده می نماید و منوهای ساده و کاربر پسندی نیز خواهد داشت. تنظیمات RAID نیز در سیستم ADM براحتی تنظیم شده و از امکانات ایمن سازی داده ها با حفاظت بالا برخوردار خواهد بود.

ASUSTOR AS6212RD NVR

این دستگاه ذخیره سازی می تواند برای ذخیره سازی و اتصال 25 دوربین مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار گیرد.

ASUSTOR AS6212RD NVR

ویژگیهای کلیدی:

  • قابلیت کدگذاری هر پوشه داده با AES 256-bit
  • قابلیت برقراری ارتباط با سیستم عاملهای یونیکس، لینوکس، مک، ویندوز
  • قابلیت نصب سیستم عاملهای مختلف با استفاده از نرم افزار Virtual Box بر روی سرور ASUSTOR
  • هماهنگی با VMware، Critix و Hyper-V، NFS و iSCSI/IP-SAN
  • سازگاری با فرمتهای ذخیره سازی بر روی سیستم ذخیره سازی EXT4, NTFS, HFS+ برای MyArchive
  • سی پی یو اینتل چهار هسته ای با فرکانس پایه 1.6 گیگاهرتز در هر هسته با قابلیت بوست و اورکلاک تا 2.24 گیگاهرتز
  • RAID 5 با سرعت خواندن داده ها تا 398 مگابایت و سرعت ثبت داده ها تا 355 مگابایت (محیط Samba، Link Aggregation)
  • پشتیبانی از موتور کدگذاری سخت افزاری AES-NI
  • 4 گیگابایت حافظه DDR3L
  • 4 پورت شبکه گیگابایتی
  • 4 پورت USB 3.0 با سرعت جابجایی 5 گیگابیت در ثانیه
  • 1 پورت HDMI 1.4b
  • پشتیبانی از سیستم مدیریت RAID در حالتهای : single, JBOD, RAID 0/1/5/6/10 و پشتیبانی از Hot spare در RAID 0/1/5/6/10
  • قابلیت جداسازی و اتصال لحظه ای هارددیسکها بدون نیاز به توقف کار دستگاه (Hot Swap)
  • قفل سخت افزاری هارددیسکها
  • استفاده از 2 پاور برای اطمینان از کارکرد

تارگت های لینک سازی تیام

  دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

مقاله ای که می خوانید با استناد به خبر اخیر IPVM و بدون دخل و تصرف بر روی سایت www.cctvonline.ir منتشر می شود. این نوشته درواقع ترجمه ای مستقیم می باشد که متعاقبا همه مسئولیت آن متوجه سایت IPVM خواهد بود.

شرکت Genetec پشتیبانی از محصولات Hikvision را لغو کرد!

به گفته روابط عمومی شرکت Genetec "غیر قابل اعتماد" بودن محصولات شرکت Hikvision بر اساس نگرانی مشتریها درمورد مالکیت/کنترل شرکت شرکت Hikvision توسط دولت چین عامل این لغو همکاری بوده است.

این در حالی اتفاق می افتد که به ندرت شرکتهای معروف پشتیبانی خود را بدلایل رقابتی لغو می کنند و لغو این پشتیبانیها بدلیل امنیت سایبری در فضای سیستمهای نظارت تصویری موضوعی بی سابقه محسوب خواهد شد.

می شود با نگاهی به هر دو شرکت Hikvision و Genetec، به تهدیدات و خسارات این حرکت پی برد.

نکات کلیدی :

شرکت Genetec پشتیبانی نرم افزاری خود از محصولات شرکت هایک ویژن، OEM های وابسته (مثل UTC Interlogix) و Huawei را سریعا لغو کرد. این عمل شامل لغو پشتیبانی در ONVIF و استفاده مستقیم از تجهیزات شرکت هایک ویژن خواهد بود. ارتباط ONVIF برای این محصولات بطور کامل توسط نرم افزار Genetec رد خواهد شد(بلاک شده است).

کاربرانی هم که نیاز به استفاده این تجهیزات و درایور مستقیم آن در Genetec داشتند می توانند با خرید مجوز مخصوص و هزینه بیشتر مشکل را بر طرف کنند. یعنی آنها با پذیرش لغو مسئولیت Genetec بر سر عواقب هر حادثه امنیتی برای مشتری یا شرکتی ثالث می توانند از پشتیبانی اختصاصی استفاده کنند. این عواقب در واقع شامل هک شدن دوربین مداربسته یا تجهیزات نظارت تصویری و یا بروز مشکل در نرم افزار Genetec خواهد بود.

کاربرانی که در حال استفاده از دستگاههایی با این شرایط هستند(شرکت Genetec از آنها با نام اقلیت یاد می کند) نیاز دارند از این مجوز ویژه یا Waiver برای ادامه استفاده از بروزرسانیهای بعدی این شرکت استفاده کنند.

  • نیاز دولتی یا مشتریان

شرکت Genetec عنوان کرده است که بسیاری از مشتریان دولتی و شرکتهای طرف قراردادشان در مورد ریسکها و خطرات امنیت سایبری و بخصوص نقش مالکیت دولت چین بر سر نهادهایی مثل هایک ویژن و هوآوی نگران هستند. Genetec عنوان کرده است که کاربران دولتی و موسسات بزرگ نگرانیهای بسیاری در این مورد دارند و این تبدیل به عاملی برای عدم پذیرش این محصولات شده است.

  • ریسک نرم افزار / شبکه/ مشتریان شرکت Genetec

Genetec بر روی میزان اطمینان و صحت کارکرد نرم افزارش تاکید داشته و می خواهد دانلودها و ارتباطات با مشتریها همچنان امن باقی بماند. بگفته آنها ارزیابی ریسک بعنوان بخشی از استاندارد ISO/IEC 27001، فرآیند صدور گواهینامه امنیت اطلاعات بحساب می آید. هزینه و پیچیدگی اطمینان از طراحی و ساخت دستگاهها توسط سازندگان یا دولت چین بسیار بالاست.

  • تهدیدات امنیت سایبری یا سوء استفاده

در آخر هم شرکت Genetec تاکید دارد که نیازهای صنعت IT برای بیمه شدن در برابر تهدیدات و سوء استفاده های سایبری در حال رخنه به صنعت امنیت فیزیکی است و یک تهدید در حال رشد برای سازندگان نرم افزارها، تولید کنندگان و کاربران نهایی در برابر حفاظت اطلاعات از هک شدگی می باشد. شرکت Genetec نیز نیاز به کسب مجوز ویژه یا بشکلی رفع مسئولیت در برابر این تجهیزات نظارت تصویری را برای مقابله با این تهدیدات، عاملی کلیدی می داند.

خسارت هایک ویژن

بزرگترین تهدید برای هایک ویژن به افزایش نگرانیهای بین المللی در مورد مالکیت دولتی این شرکت بازمی گردد که در سال گذشته شاهدش بودیم و در اخبار زیادی آورده شده بود. حرکت شرکت Genetec به تقویت این نگرانیها و روشنگریها دامن زد. نه تنها این اتفاق می تواند ضربه ای به برند هایک ویژن به حساب آید بلکه می تواند به تسری این حرکت به شرکتهای دیگر و افزایش نگرانی دیگر کاربران منجر شود. این اقدامات همزمان با افزایش میزان فروش محصولات هایک ویژن می تواند بیش از پیش باعث تخریب و تضعیف وجهه سازمانی و بین المللی هایک ویژن شود.

خسارت Genetec

از طرف دیگر شرکت Genetec نیز با خساراتی روبرو خواهد شد. شرکت Hikvision بعنوان بزرگترین سازنده سیستمهای نظارت تصویری بر روی سیستمهای عظیم بر مبنای نرم افزارهای شرکت Genetec در آمریکای شمالی برنامه ریزی کرده بود و سرمایه گذاری و هدف گذاری عظیمی داشت. با ایجاد نیاز به محصولات هایک ویژن و افزایش رقابت در کاهش قیمت در سطح وسیعی از فروش و کاهش هزینه های پشتیبانی، ممکن است کاربران پروژه های بزرگ را بجای دست کشیدن از Hikvision، به فکر حذف Genetec از لیست خودشان بیندازد.

موضوع بعدی به VMS حرفه ای خود هایک ویژن مربوط می شود. iVMS-5200 که در شمال آمریکا بدلیل وجود شرکای قدرتمندی مثل Genetec به بازار عرضه برجسته ای نداشت، می تواند از این به بعد بیشتر تبلیغ شده و برای کاربرانی که از سیستم نرم افزاری Genetec استفاده نمی کنند یا قابلیتهای بیشتری می خواهد، بصورت رایگان عرضه شده و رقیب مهمی بحساب آید.

تشدید نبرد در صنعت سیستمهای نظارت تصویری

قبل از این هم هایک ویژن بعنوان بحث برانگیزترین شرکت در بازار دوربین مدار بسته و سیستمهای نظارت تصویری،  برای بسیاری از کسانی که طرفدار کاهش قیمتها و گرایش به سمت بازارهای چینی دولتی بودند از محبوبیت ویژه ای برخوردار بود.

محبوبیت و شهرت Genetec و موضعشان در برابر هایک ویژن جنگ و رقابت در بازار دوربین مداربسته را افزایش می دهد. هایک ویژن هم با پشتیبانی مالی بی سابقه و گسترش بین المللی به مقاومت در برابر مخالفان روبه افزایش خود می پردازد.

  1. هایک ویژن
  2. دوربین مداربسته هایک ویژن
  3. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  4. انواع دوربین مداربسته
  5. بهترین دوربین مداربسته
  6. دوربین مداربسته چیست؟
  7. تجهیزات دوربین مداربسته

انواع دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

رباتیک و علم ماشین هر روز بیشتر در حال تبدیل شدن به بخشی از مبحث امنیت است، علتش می تواند افزایش دستمزدها و فقدان نیروی انسانی کافی برای افزایش امنیت باشد. شرکتهای زیادی رباتهایی ساختند که قابلیت نظارت تصویری و احاطه نظارتی داشته و دارند ولی آخرین محصولی که با پشتوانه خوب الکترونیکی وارد این بازار شده است متعلق به شرکت عظیم Sharp Electronics است.

ربات شرکت شارپ

شرکت شارپ برای بچه های دهه 60 بسیار آشناست! هر تلوزیون یا دوربین و وسلیه الکترونیکی دیگری که شاید زیاد در اطرافمان میدیدیم به شکلی یا از این برند بود یا از تجهیزات این برند استفاده کرده بود. این شرکت ژاپنی اخیرا رباتی ساخته که به گفته خودشان تنها برای محیط آزاد طراحی شده و برای گشت محیطی با داشتن پلتفرم سنسورهای متحرک قادر است بخوبی کنترل و نظارت محیطی و بهبود امنیت را بر عهده داشته باشد. این ربات با نام INTELLOS A-UGV برای کار در زیرساختهای حیاتی، فضاهای عمومی و سازه ها و با قابلیت کار در محیط انسانی، طراحی شده است.  مداربسته هایک ویژن hikvision

ربات شرکت شارپ

بگفته مدیر بخش توسعه کسب و کار رباتیک شارپ، Cliff Quiroga :

INTELLOS A-UGV (A-UGV مخفف خودروی بدون سرنشین خودکار)  در اواسط ماه آینده در ایالات متحده به بازار معرفی خواهد شد. ربات شارپ A-UGV برای نظارت در زیرساختهای مهم، فضاهای فیزیکی و سازه ها و در میان جمعیت بعنوان سیستم رباتیک خودکار با استفاده از تکنولوژیها قادر است بصورت یک نگهبان ماهر نظارت محیطی خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

مشتریان این محصول چه کسانی هستند؟

شرکت شارپ معتقد است این ربات می تواند در محیطهایی با خطرات مختلف مثل انبار مواد شیمیایی، ابزار مناسبی بحساب بیاید.

ربات شرکت شارپ

این ربات بعنوان وسیله ای مناسب برای دیتاسنترها، معادن و صنایع پتروشیمی، فرودگاهها و ایسگاههای ریلی، فضاهای دولتی و سازمانی، انبارها و فروشگاههای عظیم، کارخانجات، نیروگاهها و... باشد.

ربات شرکت شارپ

قابلیتهای کلیدی:

  • دوربین مداربسته با قابلیت تشخیص چشم انسان و شناسایی افراد
  • سیستم صوتی دو طرفه و بلندگو با قابلیت بیان کلمات محدود
  • سیستم نور ال ای دی قدرتمند و چند جهته
  • سنسورهای تشخیص گاز، مواد شیمیایی خطرناک، تشخیص سطح اکسیژن و جمع آوری داده های آماری و امنیتی
  • تشخیص شدت نور، CCQSS و استانداردهای امنیتی ISO 13482
  • انتقال لحظه ای اطلاعات و ارتباط زنده
  • قابلیت افزایش ارتفاع سیستم نظارت تا 1.75 متر
  • باتریهای لیتیوم آیون با قابلیت حفظ انرژی در حین کار از 4 تا 20 ساعت با توجه به شرایط کاری و سرعت جابجایی یا استفاده های ویژه
  • استفاده از دوربین مداربسته AXIS PTZ
  • سنسورهای اولتراسونیک و سنسورهای ارسال امن داده ها با نرم افزارهای CCAP
  • مانیتور کردن 5 تا 29 نقطه حساس در لحظه
  • ارسال امن داده ها با کدسازی 128 یا 256 بیتی و با استفاده از VPN در سیستم CCAP
  • سیستم جهت یابی GPS و RTK

 نصب دوربین مدار بسته دوربین مداربسته تی وی تی دوربین 



:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()