نوشته شده توسط : جعفر

WDR در دوربین مدار بسته

دوشنبه 1395.11.11

در قسمت قبل مقاله آموزشی دوربین مدار بسته به تکنیکهای WDR غیر واقعی اشاره کردیم. امروز علاوه بر آشنایی با این تکنیکها، می خواهیم ببینیم تفاوت بین دوربینهای مدار بسته WDR واقعی و دوربینهای مدار بسته بدون قابلیت WDR در محصولات یک برند چقدر با یکدیگر فرق می کنند.

روشهای WDR غیرواقعی بیشتر حول این دو تکنیک می گردند :

BLC یا جبران نور پشت زمینه تصویر دوربین مدار بسته

BLC یا Backlight Compensation تکنیکی است که با تنظیم ساده میزان Exposure دوربین مدار بسته بر روی یک مقدار ثابت شدت نور پشت زمینه یا نقطه ای را کاهش می دهد. در اصل این تکنیک تنها زمانی قابل استفاده است که بخواهید محیطی تماما تیره یا تماما روشن را در دوربین مدار بسته زیر نظر بگیرید و در محیطهایی با ترکیب این دو شدت نوری به مشکل می خورید. یعنی اگر صحنه ای بگونه ای باشد که فضای تاریک و روشن بسیاری داشته باشد، BLC می تواند تنهای یک بخش آنرا بدرستی تصحیح نماید و بخش دیگر که شدت نور متضادی داشته است کاملا غیرواقعی بنظر می آید. در تصویر زیر تفاوتها محسوس است.

تفاوت BLC و WDR دوربین مدار بسته

WDR دیجیتال

Digital WDR با نامهای DWDR یا EWDR یا WDR الکترونیکی هم شناخته می شود که اساسا یک تنظیمات کنتراستی است که بجای اعمال بر روی کل تصویر، تنها بر روی نواحی چندگانه صحنه انجام می شود. DWDR ممکن است در بعضی از صحنه ها کمی تغییر ایجاد کند اما این تکنیکها اصلا قابل مقایسه با تکنیک WDR واقعی نیستند.

توجه کنید که بسیاری از شرکتهای تولید کننده دوربین مداربسته، DWDR را بعنوان قابلیتی مجزا علاوه بر WDR واقعی، بر روی محصولشان تبلیغ می کنند و کاربران هم بسادگی به اشتباه می افتند که هر کدام چه کار می کنند؟! نمونه این اصطلاحات را در دوربینهای مدار بسته اکسیز با عبارات Dynamic Capture و Dynamic Contrast می بینیم. با اطمینان بدانید که این عبارات بیشتر برای تبلیغ و دور شدن از واقعیت است و همان WDR غیر واقعی یا بهتر بگوییم WDR تقلبی است!

تفاوت تصویر دوربینهای مدار بسته WDR با دوربینهای مدار بسته عادی از یک برند

وقتی شرکتی در مشخصات یک نسخه از دوربین مدار بسته از قابلیت WDR واقعی نام می برد قطعا انتظار کارایی بالاتری در شرایط نوری متفاوت از آن دوربین مدار بسته نسبت به نسخه عادی خواهیم داشت.

در تصویر زیر تفاوت دوربین مدار بسته WDR اکسیز با دوربین مدار بسته بدون WDR از اکسیز را می بینیم :

WDR دوربین مدار بسته اکسیز

در زیر هم تفاوت دو دوربین مدار بسته WDR/بدون WDR از سونی را می بینیم:

WDR دوربین مدار بسته سونی

نکته: هرگز تفاوت کارایی این دو نسخه دوربین مدار بسته را چه در اکسیز و چه در سونی با این دو تصویر قیاس نکنید. بلکه باید تستها و شرایط متفاوتی را برای هردو مدل انجام دهید و بطور دقیق تر متوجه کارایی آنها شوید. این تصاویر تنها بعنوان مثالی ساده آورده شده اند و تمام ماجرا را شرح نمی دهند.

ترفندها و اسامی تقلبی بکار رفته بجای WDR در برندهای مختلف

بسیاری از شرکتها مرموزانه درباره پشتیبانی از WDR در دوربینهای مدار بسته تولیدیشان صحبت می کنند. ما در اینجا لیستی از این جزئیات تقلبی قرار داده ایم و تفاوت WDR واقعی (سطوح متفاوت Exposure)، نوع تقلبی (دیجیتال WDR یا WDR الکترونیکی) یا هردو را آورده ایم. ضمن اینکه اسامی و مشخصات تغییر داده شده هم آورده شدند.

همه این 15 شرکت سازنده دوربین مدار بسته، محصولاتی دارند که از WDR واقعی پشتیبانی می کنند اما تقریبا نیمی از محصولاتشان را با مشخصات WDR دیجیتالی برای مقاصد تبلیغاتی نام گذاری کردند.

WDR دوربین های مدار بسته

در پایان این نکته مهم خواهد بود که بدانید بسیاری از شرکتها برای آنکه نام WDR به هر شکلی بر روی محصولاتشان قید شود، سعی کردند WDR را دوشاخه برتر و معمولیتر دسته بندی کنند. مثلا محصولاتی با WDR واقعی را با عناوین WDR Pro، Advanced WDR، Extreme WDR، Super WDRو ... نام گذاری کرده و محصولاتی که از WDR تبلیغاتی و تنها در حد تکنیکهای WDR غیر واقعی باشند از اسامی محقرانه تر یا DWDR، SSDR، Basic WDR و ..  استفاده می کنند.

دقت داشته باشید که WDR به دلیل بار سخت افزاری نرم افزاری ویژه باعث افزایش قیمت دوربین مدار بسته می شود و گول قیمتهای ارزان و زرق و برق کلام و تبلیغات دوربینهای مدار بسته تقلبی یا غیر معتبر را نخورید.

  1. عبور از خط line crossing دوربين مداربسته
  2. خطا هنگام تنظيمات DVR
  3. آموزش پرس سوکت شبکه
  4. دوربين مداربسته هايک ويژن (Hikvision)

اموزش نصب دوربين مداربسته انالوگ

 



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

همه چیز درباره نور دید در شب دوربین مداربسته IR

تفاوت سیستم نور IR تعبیه شده در دوربین مدار بسته با پروژکتورهای IR

زمانی که می خواهیم از نور IR استفاده کنیم، 2 گزینه جلو پای ماست. یکی استفاده از دوربین مدار بسته ای با ال ای دیهای داخلی IR است و دیگری استفاده از پروژکتورهای نور IR است که در نزدیکی یا کنار دوربین مدار بسته بصورت مجزا بکار گرفته می شوند. در گذشته دوربینهای مدار بسته تحت شبکه بسیار معدودی دارای ال ای دی های IR بودند و اغلب با خرید دوربینهای مدار بسته تحت شبکه (IP) کاربر مجبور به خرید پروژکتور IR مجزا بودند. امروزه تقریبا اغلب دوربینهای مدار بسته تحت شبکه از ال ای دی داخلی دید در شب بهره می برند.

مزایای استفاده ار دوربینهای مدار بسته با سیستم نور IR داخلی :

  • قیمت کمتر : تقریبا اغلب دوربینهای مدار بسته ارزان قیمت به سیستم نور IR مجهزند و باعث می شود خرید دوربین مدار بسته دید در شب ارزان قیمت بصرفه تر و بسیار ارزانتر از خرید دوربین مدار بسته غیر IR با یک پروژکتور مجزا خواهد شد.

  • نصب آسانتر : بخاطر بکار رفتن سیستم نور IR در داخل بدنه دوربین مدار بسته هیچ تجهیزات و تمهیدات ویژه ای نباید در نظر گرفته شود و عملا با نصب دوربین مدار بسته، سیستم نور هم راه افتاده است!

  • سیستم برق رسانی ساده : دوربین مدار بسته IR براحتی با استاندارد 802.3af (PoE) انرژی کامل را دریافت می کند و در شرایط بهتر از استاندارد 802.3at با انرژی بالاتر کار می کند. پروژکتورهای نور IR مجزا اغلب نیاز به آداپتور دوربین مدار بسته، PoE یا حتی سیستم برقرسانی مجزایی خواهند داشت.
  • قابلیتهای پیشرفته : دوربینهای مدار بسته پیشرفته و جدید از سیستمهای نور IR هوشمند یا تطبیق پذیر استفاده می کنند که بصورت هوشمند و خودکار شدت نور را تغییر می دهند و معمولا این قابلیت در پروژکتورهای نور مجزا وجود ندارد.

معایب سیستم نور IR تعبیه شده در دوربینهای مدار بسته

  • برد کمتر : اگر چه دوربینهای مدار بسته مجهز به نور IR امروزه با پیشرفتهای خوبی روبرو شده اند و از سیستمهای نور IR با برد بالاتر بهره می برند که گاهی به برد 200 متر می رسند اما بازهمبرای مسافتهای بسیار بالاتر (فراتر از 300 متر) نیاز به استفاده از پروژکتورهای نور IR احساس می شود.
  • مشکل حشرات و پشه ها : ال ای دی های نور IR داخلی اغلب باعث جذب حشرات و عنکبوتها می شوند و این باعث ایجاد لانه و تنیدن تار انکبوت در نزدیکی لنز دوربین مدار بسته می شوند که می تواند نظارت بر میدان دید را خراب می کند. بر همین اساس معمولا پروژکتورهای نور IR این مشکل را مرتفع می کنند.

بخاطر رشد روزافزون و سریع بخش دوربینهای مداربسته دید در شب (IR) در زمینه خرید و پیشرفت تکنولوژی، استفاده از نور IR داخلی راحت تر و بصرفه تر است. واضح است که سیستمهای نور IR مجزا برد بسیار بیشتری دارند و اغلب از طیف نور کاملا مخفی استفاده می کنند و این قابلیتها فراتر از دوربینهای مدار بسته رایج با سیستم نور داخلی هستند. اما در هر کاربردی یکی از این گزینه ها می تواند بهترین انتخاب باشند و نسخه کلی وجود ندارد.

همانطور که در زیر میبینید در نظر سنجی سال 2016 بیش از 60 درصد کاربران به خرید دوربین مداربسته IR تمایل بیشتری داشتند.

دوربین مداربسته دید در شب IR

در این بین تنها 5 درصد کاربران به خرید پروژکتور نور IR مجزا جواب مثبت نشان داده اند. یعنی رسما تنها 0.03 درصد کاربران به سمت خرید پروژکتور نور IR مجزا در کنار دوربین مدار بسته کشش داشته اند.

دوربین مداربسته دید در شب IR
آمار استفاده از دوربینهای مدار بسته IR در کل دنیا را می توانید در CCTVONLINE.IR مطالعه نمایید. 

در بسیاری از نرم افزارهای محاسب دوربین مدار بسته و تخمین برد، شما می توانید محدودیت برد سیستم نور IR دوربینهای مدار بسته را تخمین بزنید و براحتی مشاهده نمایید. به این شکل راحت تر می توانید شرایط را شبیه سازی نمایید.

محاسبه برد دوربین مدار بسته IR

فقط مهم است که بدانیم اگر اهداف خیلی به دوربین مدار بسته IR نزدیک بودند باید برای پیشگیری از Overexposure اقداماتی انجام دهیم و یا از قابلیت تنظیم خودکار نور IR دوربین مدار بسته بهره ببریم.

  1. دوربين مداربسته دام / دوربين مداربسته بولت
  2. بررسي مزاياي دوربين مداربسته مجهز به تکنولوژي SENSEUP
  3. PLC در دوربين مدار بسته چيست؟
  4. دوربين مداربسته خودرو چيست؟

اتاق مانيتورينگ دوربين مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

حال بازار تجهیزات کنترل دسترسی در سال گذشته خوب بود و از رشد مناسبی بهره برد. حتی با پیش بینی حاشیه سود کم در سال گذشته، براساس آمار HIS Markit انتظار می رود سال 2017 رشد بهتری را تجربه نماید و توجهات بیشتری در بازار بدست آورد.

بر اساس آنالیزهای تحلیلگر ارشد موسسه آماری HIS Markit، بازار جهانی تجهیزات کنترل دسترسی جهانی در سال 2016 با تفاوت 1 درصد رشد کمتر از پیش بینی توانست 6.1 درصد رشد نماید. این بازار در کشورهایی مثل برزیل، روسیه، آمریکای لاتین(بجز مکزیک) و چین تجربه رشد 8.5 درصدی را در این سال داشته است. کشورها و مناطقی مثل خاورمیانه، لهستان، آفریقا، هند و ویتنام در سال 2016 بیش از این مقادیر، رشد بازار تجهیزات کنترل دسترسی را محقق کردند.

بازار ویتنام رشدی 9 درصدی را در زمینه های انرژی، هتل داری، ساختمان سازی تجربه نمود و توانست در زمینه های سلامت با رشد 8 درصدی به پیش برود که سال خوبی برای صنعت امنیتی به شمار می رفت.

بر اساس گفته های تحلیلگر ارشد IHS، تجهیزات کنترل هویت با دسترسی موبایل و ارتباط Intercom امنیتی بیشترین گرایشات سال 2016 را شامل می شدند. هویت همراه یا Mobile credential با توجه به کاربردهای متنوع و بهبود تکنولوژی در آینده بیشترین توجهات را در سال 2016 به خود جلب کرد. این راهکار در آینده بصورت یکپارچه در بازارهای عمودی و سلسله مراتبی مثل شرکتهای بزرگ، خودروسازی، سازه های مسکونی و هتل داری کاربرد خواهد داشت.

اگرچه بازاری با فروش تقریبی 4.5 میلیون محصول مقیاسی کوچک خواهد داشت اما انتظار می رود در سال 2017 با رشد سریع در این زمینه به فروش بیش از 13.5 میلیون محصول با رشدی 200 درصدی دست یابد.

علاقه کاربران به mobility یا انجام امور بدون توجه به مکان با هویت همراه درهم آمیخته شده و اینکه بتوان بدون توجه به مکان شخص سرویسهایی را استفاده نماید گرایش مهمی است.

کنترل دسترسی بعنوان خدمت یا ACaaS و پنلهای کنترل تحت شبکه (IP) به گسترش بیشتر این بازارها کمک خواهند کرد اما راهکارهای تحت فضای ابری (Cloud-Based) برای یکپارچه سازی تجهیزات  فیزیکی و نرم افزارهای کنترل دسترسی بیشتر بین کاربران شناخته شده است. مدیریت مرکزی بهتر دستگاههای کنترل دسترسی بیش از باقی موارد باعث رونق شده و بر روی کارایی و هزینه های یک سیستم تاثیر می گذارد. قابلیت بروزرسانی نرم افزار در روی یک سرور  بجای سرزدن به تک تک سایتها علاوه بر کاهش هزینه های نگهداری نرم افزارها باعث می شود اتلاف زمان در بازه های از کار افتادن نرم افزارها کاهش یابد. سرعت تعمیر و نگهداری تجهیزات سرعت بیشتری خواهد داشت.

یکپارچه سازی امنیتی در سال 2016 عمیقتر از قبل مد نظر بود و کنترل دسترسی منطقی در کنار ایجاد گزارشها و دیگر قابلیتهای کاری برای کمک به کنسولهای فرمان استفاده شدند.

حالا در سال 2017 انتظار می رود این رشد ادامه یابد.

 انتظار می رود در ایالات متحده آمریکا و انگلستان که بازارهای امنیتی رشد یافته ای دارند،  با رشدی 7 درصدی سال 2017 را پشت سر بگذارند. برای آلمان و فرانسه هم دورنمای خوبی با رشد 5 درصد در نظر گرفته می شود و در بخشهایی مثل قفلهای الکترونیکی هم شرایط خوبی خواهند داشت.

البته کشور چین هم بر روی بازار تجهیزات کنترل دسترسی تاثیر گذاشته اما این تاثیرات قابل مقایسه با بازار تجهیزات نظارت تصویری نیست. IHS معتقد است که چین در آینده بیشتر بر روی APAC تاثیر خواهد گذاشت و سال 2017 هم آغازی بر رشد بازار تجهیزات کنترل دسترسی خواهد بود.

گسترش تاثیرات بازار تجهیزات کنترل دسنترسی بر روی دیگر کسب و کارها و افزایش آگاهی امنیت سایبری گرایشات اصلی سال 2017 در بخش امنیت و ایمنی خواهد بود.

تولید کنندگان تجهیزات کنترل دسترسی و پخش کننده ها باید در زمینه های فناوری اطلاعات (IT) و امنیت سایبری در سال 2017 قویتر شوند و برای افزایش توسعه راهکارهای کنترل دسترسی در بخش سخت افزار و نرم افزار به سمت راهکارهای یکپارچه بروند.

همچنین IHS اعتقاد دارد که Biometric ها (تجهیزات امنیتی زیستی)، سیستمهایی بر مبنای فضای ابری و هویت همراه می توانند در 12 ماه آینده تعامل بیشتری داشته و بسیاری از محدودیتها در فضای بایومتریک و سرویسهای ابری در اروپا مرتفع خواهند شد.

 

  1. Dual Stream در دوربين مداربسته
  2. دوربين مداربسته مينياتوري
  3. انتخاب مناسب ترين دوربين مداربسته
  4. دوربين مداربسته 360درجه يا چشم ماهي
  5. دوربين مداربسته گردان يا PTZ چيست؟


:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()