نوشته شده توسط : جعفر

 

اهمیت بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

آیا می دانستید بسیاری از مشتریان و البته مشتریان بالقوه شما در شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک و توییتر حضور دارند.

آیا می دانستید بسیاری از مشتریان و البته مشتریان بالقوه شما در شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک و توییتر حضور دارند؟

دلایل بسیار متعددی برای اینکه یک کسب و کار نیازمند اینگونه شبکه های اجتماعی دارد می باشد. آمارها نشان داده است که بالای سه میلیون کاربر هر روزه وقت هرچند کمی را در فیس بوک می گذرانند. حال اگر تجارت شما دارای یک صفجه در شبکه های اجتماعی باشد به راحتی می توانید خدمات و محصولات خود را به شیوه درست برای آنها معرفی کنید. موارد دیگری را در ادامه برای اهمیت این موضوع بیان می کنیم:

55 دقیقه: بر طبق محاسبات فیس بوک، این زمانی است که هر کاربری در فیس بوک وقت خود را خرج می کند. زمان و فرصت زیادی است که در این شکاف از طریق بازاریابی در فیس بوک توجه آنها را جلب کنید.

صفحات فیس بوک: این صفحات به شما اجازه خواهد داد که همانند وب سایت به راحتی بتوانید محصولات و خدمات خود را تقسیم بندی کرده و با استفاده از جذب طرفدار آنها را درگیر محصولات و خدمات کنید.

افزایش سئو: چه کسی مزایای یک بازاریابی آنلاین برای کمک به بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجو را دوست ندارد؟ ایجاد یک صفحه فیس بوک روی بهینه سازی وب سایت تاثیر بسزایی دارد. اگر در صفحه فیس بوک خود از محتواهای قوی و بر اساس استانداردهای سئو استفاده کنید، رنک خیلی خوبی در نتایج بالای موتورهای جستجو دریافت خواهید کرد.

جستجوی زمان واقعی: اگر شما محتوای ایجاد شده را در دسترس مخاطبان خود بگذارید، صفحه فیس بوک با جستجوی مرتبط کلمات کلیدی در صفحات برتر نتایج جستجو خواهد آمد. به یاد داشته باشید یکی از مهمترین پارامترها در سئو 2013 زمان ماندن مخاطبان در صفحات وب سایت می باشد. شبکه های اجتماعی این امکان را مهیا می سازند که کاربران را در وب سایت حفظ کنید.

اهمیت لایک در شبکه های اجتماعی: میانگین دوستان هر کاربر در فیس بوک حدود 130 نفر می باشد. این معنی می دهد اگر پست توسط یک نفر لایک بگیرد آنگاه 130 نفر دیگر می توانند آن پست را ببینند. در واقع می توان گفت این شکل از بازاریابی، تبلیغات از طریق دهان به دهان به صورت مجازی است.

در کلام آخر استفاده از شبکه های اجتماعی یک ابزار بازاریابی رایگان برای رسیدن به مخاطبان و تحت تاثیر قراردادنشان، بهبود رنکینگ وب سایت در گوگل و افزایش بازدید سایت می باشد.

 

منبع : نوین مارکتینگ
 


:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

طراحی به شیوه ابتدا موبایل (Mobile First)

شیوه ابتدا موبایل یا Mobile First یک نوع روش در طراحی ریسپانسیو است. ایده آن به اینصورت است که ما طراحی سایت را ابتدا تنها با یک ستون (مخصوص نمایشگرهای کوچک) شروع میکنیم. به این صورت سایت طراحی شده در همه دستگاه‌ها، رزولویشن ها و مرورگرها به خوبی نمایش داده می‌شود. مهم نیست که نمایشگر کاربر چه اندازه‌ای باشد، مهم این است که به راحتی میتواند محتوا را مشاهده کند.

شیوه ابتدا موبایل یا Mobile First یک نوع روش در طراحی ریسپانسیو است. ایده آن به اینصورت است که ما طراحی سایت را ابتدا تنها با یک ستون (مخصوص نمایشگرهای کوچک) شروع میکنیم. به این صورت سایت طراحی شده در همه دستگاه‌ها، رزولویشن ها و مرورگرها به خوبی نمایش داده می‌شود. مهم نیست که نمایشگر کاربر چه اندازه‌ای باشد، مهم این است که به راحتی میتواند محتوا را مشاهده کند.

زمانی که طراحی تنها با یک ستون به پایان رسید با استفاده از Media Queryها و JavaScript سایت را برای نمایشگرهای بزرگتر آماده میکنیم. برای مثال ستون‌های بیشتری اضافه میکنیم، عکس‌های با رزولویشن بالاتری را لود میکنیم و هر کاری که میخواهیم در نمایشگرهای بزرگتر انجام دهیم.

اما فواید این روش چیست؟ در ادامه مطلب همراه ما باشید…

  • اولین فایده این روش این است که در صورتی که دستگاه کاربر از Media Query پشتیبانی نکند، سایت به خوبی نمایش داده میشود، چه نمایشگر کاربر بزرگ باشد چه کوچک.
  • نکته بعدی این است که این روش یک روش منطقی محسوب میشود. زمانی که شما، سایت را ابتدا بر اساس گوشی های هوشمند طراحی و توسعه دهید میتوانید از خیلی از ویژگی‌هایی که در گوشی های هوشمند موجود هستند اما در سیستم‌های دسکتاپ وجود ندارند استفاده کنید مانند GeoLocationVibrationOrientation و ویژگی‌های دیگر.
  • فایده دیگر آن این است که تمرکز ما را بر محتوا بیشتر میکند. در گوشی های هوشمند شما فضای زیادی در اختیار ندارید که بخواهید مانور زیادی بدهید و در کنار محتوای اصلی مطالب دیگری را نیز نمایش دهید به همین دلیل تمرکز شما بر روی نمایش درست محتوا افزایش پیدا میکند.
  • و اما دلیل آخر اینکه شما سایت را برای کاربران طراحی میکنید، نه برای خودتان! در حال حاضر هر روز به تعداد دارندگان گوشی های هوشمند و تبلت ها در ایران زیادتر می‌شود در حالی که بیشتر آن‌ها قبل از داشتن این دستگاه‌ها مجهز به سیستم کامپیوتری نبودند اما اکنون آن‌ها نیز از کاربران وب محسوب می‌شوند و سایتهای ما باید برای گوشی های هوشمند در حداکثر ممکن بهینه باشد.

خب نظر شما در مورد روش Mobile First جیست؟ آیا تا به حال از آن استفاده کردید؟

 

منبع : آپارنت
 

 



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

SMO چیست؟

SMO مخفف Social Media Optimization و به معنای بهینه سازی سایت ها برای شبکه های اجتماعی می باشد. در راهکارهای SMO, طراحان و مدیران وب سایت ها طراحی وب سایت خود را به گونه ای بهینه سازی می کنند تا بتوانند ترافیک کاربران شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس و دیگر شبکه های اجتماعی را به سمت سایت خود بیاورند.

مخفف Social Media Optimization و به معنای بهینه سازی سایت ها برای شبکه های اجتماعی می باشد. در راهکارهای SMO, طراحان و مدیران وب سایت ها طراحی وب سایت خود را به گونه ای بهینه سازی می کنند تا بتوانند ترافیک کاربران شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس و دیگر شبکه های اجتماعی را به سمت سایت خود بیاورند.

بهینه سازی شبکه های اجتماعی برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ مطرح شد و از همان زمان به ندرت و با پیشرفت های شبکه های اجتماعی معانی جدیدتری به خود گرفت. اما همانطور که در ویکی پدیا اشاره شده، SMO را می توان اینگونه نیز تعریف کرد:

بهینه سازی شبکه های اجتماعی شبیه بهینه سازی موتورهای جست و جو است که هدفش افزایش ترافیک و آگاهی در مورد یک سایت مشخص است. به طور عام، بهنیه سازی شبکه های اجتماعی یعنی بهینه سازی یک سایت و محتوای آن در حیطه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.

با توجه به اهمیت روز افزون شبکه های اجتماعی، موتورهای جست و جو نیز به این شبکه ها توجه می کنند و اتفاقاتی که در شبکه هایی مثل فیسبوک و توییتر و گوگل پلاس رخ می دهد می تواند تاثیر مستقیم روی امتیاز یک سایت در صفحات نتایج موتورهای جست و جو یا همان SERP داشته باشد.ه بیان دیگر هر چه سئو روی ترکیب فنی وبسایت ها تمرکز دارد، SMO بیشتر به کیفیت محتوا، اعتبار نویسنده و تجربه کاربران در ارتباط با محتوا و نویسنده می پردازد. مشخصا تمامی این ویژگی های SMO می تواند روی سئوی یک سایت تاثیر به سزایی داشته باشد.

بهینه سازی در شبکه های اجتماعی، سیگنال هایی در راستای راهنمایی موتورهای جست و جو برای رسیدن به نتایج دقیق تر ارسال می کنند تا بتوانند کیفیت نتایج جست و جو را افزایش دهند. هر چه وب به سمت اجتماعی تر شدن پیش می رود، سیگنال های اجتماعی نیز بهتر می توانند معین کنند که چه چیزهایی در وب ارزشمند هستند. تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده و این نتیجه ثابت شده است که عملکرد یک سایت یا وبلاگ در شبکه های اجتماعی روی امتیازش در موتورهای جست و جو اثر می گذارد و هر چه یک سایت یا یک مطلب از یک وبلاگ بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، امتیاز بهتری از موتورهای جست و جو دریافت می کند، البته نمی توان گفت که میزان اشتراک گذاری مطالب تاثیر مستقیم در ارزش گذاری موتورهای جست و جو دارد چون بررسی های جدید این موضوع را نفی کرده اند. موتورهای جست و جو از محاسبات خیلی پیچیده تری استفاده می کنند و فقط به میزان به اشتراک گذاشته شدن مطالب در شبکه های اجتماعی اکتفا نمی کنند، اما بدون شک بهینه سازی شبکه های اجتماعی در این دوران روی سئو بی تاثیر نیست.

اخطار مهم  :

SMO را با اشتراک گذاری های بی رویه اشتباه نگیرید
این توضیحات ممکن است فکر کنید که اگر در تمامی شبکه های اجتماعی که آنها را می شناسید یک حساب برای سایت خود بسازید و بی وقفه و بدون در نظر گرفتن اصول و قواعد لینک محتوای خود را به اشتراک بگذارید و منتظر به اشتراک گذاشته شدن توسط دیگر کاربران و همینطور کامنت های فراوان باشید باید گفت سخت در اشتباه هستید.این گونه رویکرد در شبکه های اجتماعی نه تنها برای دیگر کاربران این شبکه ها بلکه برای وضعیت شما در شبکه های اجتماعی هم قابل قبول نیست. این کار باعث می شود که کاربران حساب کاربری شما را دنبال نکنند و حتی آن اکانت را به عنوان اسپم گزارش دهند و در نتیجه محتوای شما نه به اشتراک گذاشته می شود و نه کامنتی دریافت می کند و هیچ وقت مورد توجه قرار نمی گیرد.استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی در جهت بهبود ارزش محتوای خود یا به عبارت دیگر همان بهینه سازی شبکه های اجتماعی بحث مفصل و گسترده ای است که قطعا در یک مقاله نمی توان به تمامی موضوعاتش پرداخت و در آینده حتما در مورد جنبه های مختلف آن به تفصیل و به تفکیک توضیح خواهم داد.

 

منبع : قربانی

 



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

همان طور که در ماه های اخیر مشاهده فرموده اید، رنکینگ وب سایت ها بر مبنای کلمات کلیدی در گوگل دچار نواسان شده اند و جای ثابتی را نمی توان برای سئو سایت ها در نظر گرفت. اما این مطلب به آن معنا نیست که بهینه سازی وب سایت شما مشکل دارد بلکه گوگل در حال به روز رسانی الگوریتم های خود در مورد رنکینگ وب سایت هاست.

همان طور که در ماه های اخیر مشاهده فرموده اید، رنکینگ وب سایت ها بر مبنای کلمات کلیدی در گوگل دچار نواسان شده اند و جای ثابتی را نمی توان برای سئو سایت ها در نظر گرفت. اما این مطلب به آن معنا نیست که بهینه سازی وب سایت شما مشکل دارد بلکه گوگل در حال به روز رسانی الگوریتم های خود در مورد رنکینگ وب سایت هاست.

حدود 10 سال پیش قبل از سال 2003 گوگل ماهانه رنکینگ وب سایت ها را در نتایج جستجو آپدیت می کرد اما در حال حاضر این رقم به حدود 10 تا 12 بار در ماه افزایش پیدا کرده است. دقیقا از همان سال 2013 بود که گوگل بسیاری از سیگنال ها و عوامل را به اگوریتم های خود اضافه کرد و ایندکس و آپدیت شدن با معرفی گوگل پاندا در فوریه سال 2011 رواج بیشتری هم گرفت.

در حال حاضر گوگل 200 سیگنال را برای رتبه بندی محتوای وب سایت ها در نتایج جستجو در اختیار دارد اما این ابر موتور جستجو برنامه ای دارد که این عوامل را به 500 سیگنال خواهد رساند.

از آنجا که تعهد گوگل روی شفاف سازی محتوای وب سایت ها می باشد برای مقابله با تغییرات مداوم گوگل کار سختی نداریم. کافی است وب سایت خود را زیبا طراحی کنیم، در طراحی وب سایت روی استانداردهای سئو دوستانه تمرکز داشته باشیم و برای خوانندگان خود بنویسیم. به علاوه یک بیزینس مدل باید منحصر به فرد باشد، محتوای تازه ای را در اختیار کاربران قرار دهد و از همه مهمتر بتواند به سوالات مشتریان پاسخ دهد.

اینها تنها عواملی هستند که باعث خواهند شد گوگل عاشق وب سایت شما شود، هنگامی که گوگل عاشق سایت شما شود، ترافیک بیشتر و در نتیجه درآمد بالاتری هم خواهید داشت .

 

منبع : نوین مارکتینگ


:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

عوامل تاثیر گذار افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رنکینگ وب سایت یکی از مهمترین پارامترهایی هست که صاحبان کسب و کارهای مختلف برای بهبود تجارت خود مورد توجه قرار می دهند. شک نکنید با افزایش رتبه سایت در گوگل، تحولی بزرگ را در کسب و کار خود مشاهده خواهید کرد. اما پارامترهای مهم برای موتورهای جستجو چیست و عوامل تاثیر گذار در بازه زمانی کوتاه مدت چه می تواند باشد.

افزایش رنکینگ وب سایت یکی از مهمترین پارامترهایی هست که صاحبان کسب و کارهای مختلف برای بهبود تجارت خود مورد توجه قرار می دهند. شک نکنید با افزایش رتبه سایت در گوگل، تحولی بزرگ را در کسب و کار خود مشاهده خواهید کرد. اما پارامترهای مهم برای موتورهای جستجو چیست و عوامل تاثیر گذار در بازه زمانی کوتاه مدت چه می تواند باشد.

نگران نباشید تمام توضیحات را به همراه مثال عملی به شما آموزش خواهیم داد تا به راحتی بتوانید همین امروز عملیات بهینه سازی سایت خود را به راحتی انجام دهید و نتایج غیر قابل پیش بینی را بعد از مدت زمان کوتاهی دریافت کنید. ما شرکتی را فرض می کنیم که یکی از مهمترین کلمات کلیدی آن "طراحی وب سایت" است، بر اساس مراحل زیر فرآیند سئو این سایت را شروع خواهیم کرد:

محتوای وب سایت Content
بدون شک مهمترین عامل در موفقیت وب سایت است، بارها و بارها به نقش داشتن محتوای منحصر به فرد در مقاله های گذشته صحبت کرده ایم. محتوایی را در وب سایت درج کنید که شما نویسنده آن هستید نه آنکه از وب سایت های دیگر کپی کنید. در این محتوا، کلمات کلیدی را قرار دهید. در این مثال باید محتوایی جدید را درباره "طراحی وب سایت" بنویسیم.

کلمات کلیدی Keyword
یکی از مهمترین نکاتی است که باید برای بهبود رتبه سایت خود انجام دهید. طراحی وب سایت خود را بر اساس مهمترین کلمات کلیدی در نظر بگیرید و آنها را در منوهای اصلی قرار دهید. متن های خود را بر اساس کلمات کلیدی بنویسید. از آنجایی که کلمه کلیدی ما "طراحی وب سایت" است بنابراین حدودا 3 تا 6 بار این کلمه کلیدی را در محتوای خود درج می کنیم.

عنوان و توضیحات هر صفحه وب سایت Title
موتورهای جستجو در سال 2013 اهمیت زیادی برای عنوان صفحات، متا تگ و توضیحات مختص همان صفحه قائل هستند. تا حد امکان سعی کنید برای صفحات مختلف، متفاوت عمل کنید. در تعداد کاراکترهای آنها هم دقت کنید که خیلی طولانی نباشند. مثلا تحقیقات ثابت کرده است که برای هر صفحه سایت، 5 کلمه کلیدی را در متا تگ قرار دهید. بنابراین ما مجبور هستیم که عنوان این صفحه را "طراحی وب سایت" کنیم. توضیحات را می توان به این شکل معرفی نمود: "قوی ترین مرکز تخصصی طراحی وب سایت" و در متاتگ هم این کلمه کلیدی را درج می کنیم.

افزایش رتبه سایت در گوگل

نام لینک URL
متاسفانه بعضی از وب سایت ها و یا CMS های آماده ضعف بزرگی دارند و امکان گذاشتن URL نیست. پس برای کلمه کلیدی "طراحی وب سایت" باید اسم URL را "website-design" یا "طراحی-وب-سایت" بگذاریم.

استفاده از لینک های داخلی Internal Link
تا به حال محتوا را نوشتید، کلمات کلیدی را در آن گذاشتید، عنوان صفحات و توضیحات را مشخص کرده اید. مرحله بعد استفاده از لینک های داخلی است. در این مرحله باید کلمات کلیدی را که در محتوای وب سایت قرار داده اید جدا کرده و به صفحات دیگر و اصلی ترین آنها را به صفحه اصلی لینک دهید. در آخرین مرحله باید کلمه "طراحی وب سایت" را به خود صفحه یا به صفحه اصلی لینک دهیم.

در کلام آخر به یاد داشته باشید سئو هارمونی است بین تمامی اجزای وب سایت که باید با هم هماهنگ باشند. در مثال بالا یاد گرفته اید که چگونه می توانید این هارمونی را در هنگام طراحی سایت خود ایجاد کرده و در کوتاه ترین زمان در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار بگیرید.

 

منبع : نوین مارکتینگ

 

  1. طراحی وب سایت
  2. طراحی سایت شرکتی
  3. طراحی سایت فروشگاهی
  4. طراحی سایت تهران
  5. طراحی سایت
  6. طراحی وب سایت
  7. طراحی سایت شرکتی
  8. طراحی سایت فروشگاهی
  9. طراحی سایت تهران
  10. طراحی سایت
  11. طراحی وب سایت
  12. طراحی سایت شرکتی
  13. طراحی سایت فروشگاهی
  14. طراحی سایت تهران
  15. طراحی سایت


:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()