نوشته شده توسط : جعفر

 


دوربین مدار بسته وریفوکال

دوربین مداربسته وریفوکال : استفاده از دوربین های مداربسته برای افزایش امنیت و نظارت دقیق تر بر مکان های مختلف هر روز بیشتر می شود و از سوی دیگر شاهد ورود هر روزه تکنولوژی های جدید و انواع مختلفی از دوربین مدار بسته با نام برندهای متفاوت ( مانند برند هایک ویژن ) در دنیا هستیم. یکی از شاخص های مهم در ایجاد تنوع در کاربرد های دوربین مداربسته، تفاوت در لنزهای بکار رفته در تولید این دوربین ها است. برای مثال لنزهای متغییر و ثابت هر کدام در مکان ها و پروژه های متفاوتی کاربرد دارند. در یک دسته بندی کلی لنزهای دوربین مداربسته با توجه به امکان تغییرات در فاصله کانونی به دو دسته کلی تقسیم می شوند، یکی دوربین های با لنز ثابت ( FIX) و دوم دوربین های دارای لنزهای متغییر ( varifoca) . در ادامه این مطلب به بررسی انواع لنز در دوربین های مداربسته و کاربردهای آنها می پردازیم .

لنز با فاصله کانونی متغیر

لنزهای با فاصله کانونی متغییر با نام لنزهای وریفوکال (varifoca) در بازار دوربین های مداربسته شناخته می شوند و در این لنزها طیف متنوعی از تغییرات در فاصله کانونی لنز دوربین مداربسته در دسترس است. نکته مهم در خصوص لنزهای دوربین مدار بسته وریفوکال این است که این لنزها به دلیل فاصله کانونی کوتاه به عنوان لنزهای زوم کارایی ندارند و تنها برای تنظیم دقیق تصاویر دوربین مداربسته در شرایطی استاندارد بین دو لنز استفاده می شود. دلیل اصلی ساخت این نوع لنزها ایجاد راحتی در نصب دوربین مداربسته و صرفه جویی در هزینه ها بوده است.

بنابراین در یک کلام می توان چنین گفت که این نوع لنز دوربین مدار بسته باعث استاندارد سازی سیستم ها و کاهش هزینه می شود.

دوربین مدار بسته وریفوکال

لنز زوم دستی دوربین مدار بسته

این نوع لنز این امکان را می دهد که فاصله کانونی برای دریافت تصاویر توسط دوربین به صورت دستی تنظیم شود. معمولا این کار با استفاده از یک حلقه کنگره دار در بدنه لنز انجام می شود. بنابراین تنظیمات دستی با حلقه موجود در بدنه مفهوم بزرگ نمایی تصاویر با فاصله کانونی طولانی تر را امکان پذیر می کند. نسبت بزرگ نمایی به نسبت اعداد یک به شش بیان می شود، به این معنی که طولانی ترین فاصله کانونی شش برابر کوتاه ترین فاصله است.

 

لنز زوم موتو رایز شده

لنزهای موتورایز شده همانطور که از اسم آنها پیدا است این قابلیت را دارند که تنظیمات لنز بجای آنکه توسط دست انسان انجام شود توسط موتور تعبیه شده در دوربین انجام شود. نحوه عملکرد این لنزها به این شکل است که حلقه زوم لنز توسط یک موتور کوچک DC و با کنترل از راه دور برای ایجاد تصاویر شفاف تنظیم می شود. نکته مهم در خصوص این نوع لنزها این است که امکان استفاده گسترده از آنها در دوربین مداربسته نیست چرا که زاویه شیب دوربین مداربسته اغلب نیاز به تغییراتی دارد که توسط موتور DC این لنزها دقت کافی را ندارد.

نکته بسیار مهم در خصوص لنزهایی که بر روی دوربین مداربسته نصب می شود این است که قبل از هر چیز باید نسبت وزن دوربین مداربسته و لنز محاسبه شود. در صورت عدم توجه به این نسبت ها بدن دوربین ممکن است آسیب جدی ببیند و متحمل هزینه های گزافی می شوید. پیشنهاد ما این است ک هم برای نصب دوربین مدار بسته و هم برای انتخاب لنزها با شرکت های معتبر نصب دوربین مداربسته قرارداد ببندید تا از خدمات پشتیبانی حرفه ای این شرکت ها بهره مند شوید.

بررسی لنز های متغیر یا وریفوکال

دوربین های مداربسته وریفوکال دارای لنزهایی با فاصله کانونی متغییر هستند و به همین دلیل زاویه دید و عمق دید این دوربین ها نیز متغییر است و متناسب با محیط می توان فاصله کانونی این لنزها را تغییر داد.

دوربین مدار بسته وریفوکال

مشخصات پر کاربردترین لنزهای دوربین مداربسته را در زیر مشاهده می کنید:

  • لنز ۳٫۵ تقریبا ۸ mm
  • لنز ۲٫۸ تقریبا mm12
  • لنز ۵   تقریبا mm50

لنز ۳/۵ به ۸ میلی متر یعنی فاصله کنونی این لنزها از ۳/۵ میلی متر تا ۸ میلی متر قابل تغییر است.به طور کلی در تنظیمات لنزهای دوربین مدار بسته وریفوکال یادتان باشد که  هر چه فاصله کانونی بیشتر باشد لنز زوم بیشتر و در نتیجه عمق دید بالاتر است اما در مقابل زاویه دید کمتری خواهید داشت. لنز های وری فوکال خود به دو دسته اتو آیریز (Auto  IRIS) و آیریز دستی (Manual IRIS) تقسیم می شوند.

(عمل IRIS، یعنی تنظیم نور عبوری از لنزها در شرایط و محیط های مختلف  و با شدت نور رابطه عکس دارد.)

لنزهای اتو آیریز نیز به دو دسته تقسیم بندی میشوند:

لنزهای DS – IRIS

یکی از راههای کنترل IRIS به صورت اتوماتیک می باشد. به این صورت که کنترل از طریق خود دوربین انجام شده و لنز از طریق سیگنال های ارسالی از طریق دوربین کنترل می شود.

لنز های Video – Iris

کنترل این نوع لنز از طریق سنسورهای قرار گرفته بر روی لنز انجام می شود و دوربین ها منبع تغذیه این لنزها را تامین می کنند. لنزهای متغییر وریفوکال درارای دو اهرم برای تنظیمات است. اهرم اول برای تنظیم عدسی دوم و تغییر فاصله کانونی مورد استفاده قرار می گیرد و اهرم دوم برای تغییر مکان لنز اول در جهت تنظیم وضوح و کیفیت یا تنظیم فوکوس تصاویر استفاده می شود. همچنین نوع دیگری از این لنزها در بازار موجود است که تنظیمات آن از طریق موتورهای کوچک تعبیه شده در لنز از طریق سیگنال های ارسالی به نرم افزار های نصب شده انجام می شود.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. فناوری SenseUp در دوربین مداربسته
  2. سرعت شاتر در دوربین مداربسته
  3. نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته
  4. نصب دوربین مداربسته در رستوران ها
  5. قیمت دوربین خودرو
  6. دستگاه DVR هیبرید


:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


فناوری SenseUp در دوربین مداربسته

فناوری SenseUp در دوربین مداربسته : بسیاری از سیستم ها و تکنولوژی های تمدن انسان برگرفته از سازوکارهای بدن انسان و دیگر حیوانات کره زمین است. برای مثال بسیاری از فناوری های بکار رفته در دوربین های عکاسی و دوربین های مداربسته با تقلید از سازوکارهای چشم انسان توسعه یافته است و فناوری SenseUp در دوربین مداربسته نیز یکی از فناوری های توسعه یافته بر اساس ساختار چشم انسان است. بگذارید با یک مثال این فناوری را بهتر برای شما توضیح دهیم. حتما برای شماهم پیش آمده است که از یک فضای پر نور واد یک محیط تاریک شوید و برای چند لحظه چشم شما قادر به دیدن هیچ چیز نباشد. در این شرایط عنبیه چشم شما به سرعت باز می شود تا بتواند نور بیشتری از محیط اطراف خود را دریافت کند و در نتیجه این مکانیزم بعد از چند لحظه شما قادر به دیدن محیط تاریک اطراف خود می شود.

در دوربین های مداربسته این مکانیزم باز شدن عنبیه چشم انسان در محیط های تاریک کپی برداری شده است و با کاهش بسته شدن شاتر دوربین مداربسته سعی می شود که نور بیشتری از محیط به صفحه حساس دوربین برخورد کند. این تکنولوژی در دوربین های مداربسته با نام فناوری SenseUp  شناخته می شود.

 

در مدل های قدیمی تر دوربین مداربسته برای ایجاد تصویر شفاف در محیط تاریک نیاز به روشنایی مصنوعی بود اما با فناوری SenseUp نیاز به نور مصنوعی در محیط به کمترین میزان خواهد رسید.

برای آنکه درک کنید این فناوری به چه میزان به کارایی بیشتر دوربین های مداربسته کمک کرده است باید دوربین های دارای این فناوری را با مدل های قدیمی تر دوربین مداربسته مقایسه کنید. در مدل های قدیمی دوربین مداربسته که فاقد فناوری SenseUp  هستند شما برای ایجاد یک تصویر شفاف در محیط تاریک نیاز به استفاده از منبع نور مصنوعی خواهید بود و در نتیجه هم هزینه های نصب دوربین مداربسته  و هم مشکلات هنگام نصب افزایش پیدا می کند.

به عنوان یک نکته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در مناطقی که امکان استفاده از منابع نوری مصنوعی برای افزایش میزان روشنایی محیط وجود ندارد، دوربین های مداربسته با فناوری Sense Up بهترین گزینه خواهد بود.

در تصویر زیر تفاوت تصاویر با فناوری SenseUp در دوربین مداربسته را مشاهده می کنید.

 

فناوری SenseUp

بیشتر بخوانید : پکیج دوربین مداربسته       نمایندگی هایک ویژن

Sense Up

فناوری SenseUp را با عنوان DSS یا Digital Slow Shutter  نیز در بازار معرفی می کنند. در یک توضیح کوتاه می توان چنین گفت که فناوری SenseUp یک فناوری پردازش میزان نور محیط است و این امکان را به دوربین مداربسته می دهد که در محیط های نوری مختلف سرعت باز و بسته شدن شاتر را برای ایجاد بهترین کیفیت تصاویر تنظیم کند.

 

در دوربین های دارای  فناوری SenseUp هدف اصلی افزایش مدت زمان ورود نور و برخورد فوتون های نور به پیکسل های سنسور دوربین مداربسته است. این کار در نهایت این امکان را به دوربین مداربسته می دهد که حتی در محیط های نزدیک به تاریکی مطلق نیز تصاویر رنگی با کیفیتی ثبت کنند.

با بررسی دقیق تر نحوه عملکرد فناوری SenseUp  در دوربین مداربسته متوجه خواهید شد که دوربین های مداربسته دارای این فناوری ابتدا با استفاده از یک شاتر الکترونیک مدت زمان نور ورودی به دوربین مداربسته را افزایش می دهند. بعد از فعال شدن فناوری SenseUp  در دوربین مداربسته ابتدا دوربین اقدام به گرفتن تعداد مشخصی تصویر از محیط اطراف می کند و سپس با مقایسه این تصاویر با یکدیگر تشخیص می دهد که چه میزان نور برای تشکیل بهترین و با کیفیت ترین تصویر مناسب است.

حد Sense-up

یکی از مهمترین پارامترها در مورد فناوری SenseUp مفهومی با نام حد Sense-up است. تنظیمات محدودیت را می توان در اکثر دوربین ها از تقویت ۲X تا ۱۲۸X amplification تعیین کرد. این تنظیمات مستقیماً به میزان نوری که به دوربین وارد می شود و نه سرعت واقعی شاتر ترجمه می شود. به عنوان مثال ، یک تنظیم ۲X باعث می شود ۲ برابر بیشتر از یک دوربین شاتر دیجیتال استاندارد و یک تنظیم ۱۶X نور تا ۱۶ برابر بیشتر از حد نرمال باشد.  توصیه می شود از یک تنظیم تقویت ۸X فراتر نروید.

 

فناوری Sense-up plus

یکی از مشکلات مهم در استفاده از دوربین های با قابلیت فناوری های  Sense-up  وجود دارد بهم ریختگی تصاویر ویدئویی در هنگام حرکت سریع اشیا است. فناوری های  Sense-up plus این مشکل را برطرف کرده است. بگذارید با یک مثال این موضوع را توضیح دهیم. یک دوربین فیلم برداری در حالت طبیعی 25 فریم در ثانیه تصویر ایجاد می کند و دستگاه ضبط هم همین 25 فریم را در اختیار شما قرار داده تا همگام سازی شود. اما وقتی شما از فناوری Sense-up استفاده می کنید اساسا به زمان بیشتری برای ورود نور به دوربین و تشکیل 25 فریم نیاز دارید و ایجاد 25 فریم در ثانیه عملا غیر ممکن می شود. این موضوع در یک قاب تصویر که اشیا در آن بی حرکت هستند یا جابجایی زیادی میان اشیا رخ نمی دهد، مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما در شرایطی که اشیا با سرعت زیادی تغییر می کنند ( برای مثال حرکت اتوموبیل ها در خیابان) کمی اعوجاج در تصاویر ایجاد می شود.

فناوری های  Sense-up plus  دقیقا این مشکل را برطرف کرده اند و حتی با تغییر سریع اشیا نیز مشکلی در تصویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته ایجاد نمی شود.

مزایای استفاده از دوربین های مدار بسته Sense-Up

هدف اصلی از  فناوری Sense-up ، ارائه یک فناوری قابل استفاده در دوربین های مداربسته است که با استفاده از آن حتی در شرایط نور ضعیف نیز بتوان تصاویر با کیفیت از محیط داشته باشیم.  این بدان معناست که دوربین های دارای حالت تصویری با حفظ تصاویر کاملاً رنگی قادر به دیدن تقریباً تاریکی کامل هستند.

فناوری Sense-up این امکان را ایجاد می کند که در هر شرایط نوری یک تصویر واضح و قابل اعتنا برای استناد به قانون ایجاد شود. همچنین بدون هیچ منبع نوری می توانید به مکانی خاص نظارت تصویری دقیق داشته باشید.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. دوربین مداربسته ضد نور
  2. یو پی اس دوربین مدار بسته
  3. استاندارد IP و IK
  4. فناوری EIS و OIS
  5. دوربین مداربسته HD و FULL HD
  6. دستگاه  دی وی ار هیبرید
  7. دوربین مداربسته پلاک خوان چیست ؟


:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

WDR در دوربین مدار بسته

دوشنبه 1395.11.11

در قسمت قبل مقاله آموزشی دوربین مدار بسته به تکنیکهای WDR غیر واقعی اشاره کردیم. امروز علاوه بر آشنایی با این تکنیکها، می خواهیم ببینیم تفاوت بین دوربینهای مدار بسته WDR واقعی و دوربینهای مدار بسته بدون قابلیت WDR در محصولات یک برند چقدر با یکدیگر فرق می کنند.

روشهای WDR غیرواقعی بیشتر حول این دو تکنیک می گردند :

BLC یا جبران نور پشت زمینه تصویر دوربین مدار بسته

BLC یا Backlight Compensation تکنیکی است که با تنظیم ساده میزان Exposure دوربین مدار بسته بر روی یک مقدار ثابت شدت نور پشت زمینه یا نقطه ای را کاهش می دهد. در اصل این تکنیک تنها زمانی قابل استفاده است که بخواهید محیطی تماما تیره یا تماما روشن را در دوربین مدار بسته زیر نظر بگیرید و در محیطهایی با ترکیب این دو شدت نوری به مشکل می خورید. یعنی اگر صحنه ای بگونه ای باشد که فضای تاریک و روشن بسیاری داشته باشد، BLC می تواند تنهای یک بخش آنرا بدرستی تصحیح نماید و بخش دیگر که شدت نور متضادی داشته است کاملا غیرواقعی بنظر می آید. در تصویر زیر تفاوتها محسوس است.

تفاوت BLC و WDR دوربین مدار بسته

WDR دیجیتال

Digital WDR با نامهای DWDR یا EWDR یا WDR الکترونیکی هم شناخته می شود که اساسا یک تنظیمات کنتراستی است که بجای اعمال بر روی کل تصویر، تنها بر روی نواحی چندگانه صحنه انجام می شود. DWDR ممکن است در بعضی از صحنه ها کمی تغییر ایجاد کند اما این تکنیکها اصلا قابل مقایسه با تکنیک WDR واقعی نیستند.

توجه کنید که بسیاری از شرکتهای تولید کننده دوربین مداربسته، DWDR را بعنوان قابلیتی مجزا علاوه بر WDR واقعی، بر روی محصولشان تبلیغ می کنند و کاربران هم بسادگی به اشتباه می افتند که هر کدام چه کار می کنند؟! نمونه این اصطلاحات را در دوربینهای مدار بسته اکسیز با عبارات Dynamic Capture و Dynamic Contrast می بینیم. با اطمینان بدانید که این عبارات بیشتر برای تبلیغ و دور شدن از واقعیت است و همان WDR غیر واقعی یا بهتر بگوییم WDR تقلبی است!

تفاوت تصویر دوربینهای مدار بسته WDR با دوربینهای مدار بسته عادی از یک برند

وقتی شرکتی در مشخصات یک نسخه از دوربین مدار بسته از قابلیت WDR واقعی نام می برد قطعا انتظار کارایی بالاتری در شرایط نوری متفاوت از آن دوربین مدار بسته نسبت به نسخه عادی خواهیم داشت.

در تصویر زیر تفاوت دوربین مدار بسته WDR اکسیز با دوربین مدار بسته بدون WDR از اکسیز را می بینیم :

WDR دوربین مدار بسته اکسیز

در زیر هم تفاوت دو دوربین مدار بسته WDR/بدون WDR از سونی را می بینیم:

WDR دوربین مدار بسته سونی

نکته: هرگز تفاوت کارایی این دو نسخه دوربین مدار بسته را چه در اکسیز و چه در سونی با این دو تصویر قیاس نکنید. بلکه باید تستها و شرایط متفاوتی را برای هردو مدل انجام دهید و بطور دقیق تر متوجه کارایی آنها شوید. این تصاویر تنها بعنوان مثالی ساده آورده شده اند و تمام ماجرا را شرح نمی دهند.

ترفندها و اسامی تقلبی بکار رفته بجای WDR در برندهای مختلف

بسیاری از شرکتها مرموزانه درباره پشتیبانی از WDR در دوربینهای مدار بسته تولیدیشان صحبت می کنند. ما در اینجا لیستی از این جزئیات تقلبی قرار داده ایم و تفاوت WDR واقعی (سطوح متفاوت Exposure)، نوع تقلبی (دیجیتال WDR یا WDR الکترونیکی) یا هردو را آورده ایم. ضمن اینکه اسامی و مشخصات تغییر داده شده هم آورده شدند.

همه این 15 شرکت سازنده دوربین مدار بسته، محصولاتی دارند که از WDR واقعی پشتیبانی می کنند اما تقریبا نیمی از محصولاتشان را با مشخصات WDR دیجیتالی برای مقاصد تبلیغاتی نام گذاری کردند.

WDR دوربین های مدار بسته

در پایان این نکته مهم خواهد بود که بدانید بسیاری از شرکتها برای آنکه نام WDR به هر شکلی بر روی محصولاتشان قید شود، سعی کردند WDR را دوشاخه برتر و معمولیتر دسته بندی کنند. مثلا محصولاتی با WDR واقعی را با عناوین WDR Pro، Advanced WDR، Extreme WDR، Super WDRو ... نام گذاری کرده و محصولاتی که از WDR تبلیغاتی و تنها در حد تکنیکهای WDR غیر واقعی باشند از اسامی محقرانه تر یا DWDR، SSDR، Basic WDR و ..  استفاده می کنند.

دقت داشته باشید که WDR به دلیل بار سخت افزاری نرم افزاری ویژه باعث افزایش قیمت دوربین مدار بسته می شود و گول قیمتهای ارزان و زرق و برق کلام و تبلیغات دوربینهای مدار بسته تقلبی یا غیر معتبر را نخورید.

  1. عبور از خط line crossing دوربين مداربسته
  2. خطا هنگام تنظيمات DVR
  3. آموزش پرس سوکت شبکه
  4. دوربين مداربسته هايک ويژن (Hikvision)

اموزش نصب دوربين مداربسته انالوگ

 



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

همه چیز درباره نور دید در شب دوربین مداربسته IR

تفاوت سیستم نور IR تعبیه شده در دوربین مدار بسته با پروژکتورهای IR

زمانی که می خواهیم از نور IR استفاده کنیم، 2 گزینه جلو پای ماست. یکی استفاده از دوربین مدار بسته ای با ال ای دیهای داخلی IR است و دیگری استفاده از پروژکتورهای نور IR است که در نزدیکی یا کنار دوربین مدار بسته بصورت مجزا بکار گرفته می شوند. در گذشته دوربینهای مدار بسته تحت شبکه بسیار معدودی دارای ال ای دی های IR بودند و اغلب با خرید دوربینهای مدار بسته تحت شبکه (IP) کاربر مجبور به خرید پروژکتور IR مجزا بودند. امروزه تقریبا اغلب دوربینهای مدار بسته تحت شبکه از ال ای دی داخلی دید در شب بهره می برند.

مزایای استفاده ار دوربینهای مدار بسته با سیستم نور IR داخلی :

  • قیمت کمتر : تقریبا اغلب دوربینهای مدار بسته ارزان قیمت به سیستم نور IR مجهزند و باعث می شود خرید دوربین مدار بسته دید در شب ارزان قیمت بصرفه تر و بسیار ارزانتر از خرید دوربین مدار بسته غیر IR با یک پروژکتور مجزا خواهد شد.

  • نصب آسانتر : بخاطر بکار رفتن سیستم نور IR در داخل بدنه دوربین مدار بسته هیچ تجهیزات و تمهیدات ویژه ای نباید در نظر گرفته شود و عملا با نصب دوربین مدار بسته، سیستم نور هم راه افتاده است!

  • سیستم برق رسانی ساده : دوربین مدار بسته IR براحتی با استاندارد 802.3af (PoE) انرژی کامل را دریافت می کند و در شرایط بهتر از استاندارد 802.3at با انرژی بالاتر کار می کند. پروژکتورهای نور IR مجزا اغلب نیاز به آداپتور دوربین مدار بسته، PoE یا حتی سیستم برقرسانی مجزایی خواهند داشت.
  • قابلیتهای پیشرفته : دوربینهای مدار بسته پیشرفته و جدید از سیستمهای نور IR هوشمند یا تطبیق پذیر استفاده می کنند که بصورت هوشمند و خودکار شدت نور را تغییر می دهند و معمولا این قابلیت در پروژکتورهای نور مجزا وجود ندارد.

معایب سیستم نور IR تعبیه شده در دوربینهای مدار بسته

  • برد کمتر : اگر چه دوربینهای مدار بسته مجهز به نور IR امروزه با پیشرفتهای خوبی روبرو شده اند و از سیستمهای نور IR با برد بالاتر بهره می برند که گاهی به برد 200 متر می رسند اما بازهمبرای مسافتهای بسیار بالاتر (فراتر از 300 متر) نیاز به استفاده از پروژکتورهای نور IR احساس می شود.
  • مشکل حشرات و پشه ها : ال ای دی های نور IR داخلی اغلب باعث جذب حشرات و عنکبوتها می شوند و این باعث ایجاد لانه و تنیدن تار انکبوت در نزدیکی لنز دوربین مدار بسته می شوند که می تواند نظارت بر میدان دید را خراب می کند. بر همین اساس معمولا پروژکتورهای نور IR این مشکل را مرتفع می کنند.

بخاطر رشد روزافزون و سریع بخش دوربینهای مداربسته دید در شب (IR) در زمینه خرید و پیشرفت تکنولوژی، استفاده از نور IR داخلی راحت تر و بصرفه تر است. واضح است که سیستمهای نور IR مجزا برد بسیار بیشتری دارند و اغلب از طیف نور کاملا مخفی استفاده می کنند و این قابلیتها فراتر از دوربینهای مدار بسته رایج با سیستم نور داخلی هستند. اما در هر کاربردی یکی از این گزینه ها می تواند بهترین انتخاب باشند و نسخه کلی وجود ندارد.

همانطور که در زیر میبینید در نظر سنجی سال 2016 بیش از 60 درصد کاربران به خرید دوربین مداربسته IR تمایل بیشتری داشتند.

دوربین مداربسته دید در شب IR

در این بین تنها 5 درصد کاربران به خرید پروژکتور نور IR مجزا جواب مثبت نشان داده اند. یعنی رسما تنها 0.03 درصد کاربران به سمت خرید پروژکتور نور IR مجزا در کنار دوربین مدار بسته کشش داشته اند.

دوربین مداربسته دید در شب IR
آمار استفاده از دوربینهای مدار بسته IR در کل دنیا را می توانید در CCTVONLINE.IR مطالعه نمایید. 

در بسیاری از نرم افزارهای محاسب دوربین مدار بسته و تخمین برد، شما می توانید محدودیت برد سیستم نور IR دوربینهای مدار بسته را تخمین بزنید و براحتی مشاهده نمایید. به این شکل راحت تر می توانید شرایط را شبیه سازی نمایید.

محاسبه برد دوربین مدار بسته IR

فقط مهم است که بدانیم اگر اهداف خیلی به دوربین مدار بسته IR نزدیک بودند باید برای پیشگیری از Overexposure اقداماتی انجام دهیم و یا از قابلیت تنظیم خودکار نور IR دوربین مدار بسته بهره ببریم.

  1. دوربين مداربسته دام / دوربين مداربسته بولت
  2. بررسي مزاياي دوربين مداربسته مجهز به تکنولوژي SENSEUP
  3. PLC در دوربين مدار بسته چيست؟
  4. دوربين مداربسته خودرو چيست؟

اتاق مانيتورينگ دوربين مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

حال بازار تجهیزات کنترل دسترسی در سال گذشته خوب بود و از رشد مناسبی بهره برد. حتی با پیش بینی حاشیه سود کم در سال گذشته، براساس آمار HIS Markit انتظار می رود سال 2017 رشد بهتری را تجربه نماید و توجهات بیشتری در بازار بدست آورد.

بر اساس آنالیزهای تحلیلگر ارشد موسسه آماری HIS Markit، بازار جهانی تجهیزات کنترل دسترسی جهانی در سال 2016 با تفاوت 1 درصد رشد کمتر از پیش بینی توانست 6.1 درصد رشد نماید. این بازار در کشورهایی مثل برزیل، روسیه، آمریکای لاتین(بجز مکزیک) و چین تجربه رشد 8.5 درصدی را در این سال داشته است. کشورها و مناطقی مثل خاورمیانه، لهستان، آفریقا، هند و ویتنام در سال 2016 بیش از این مقادیر، رشد بازار تجهیزات کنترل دسترسی را محقق کردند.

بازار ویتنام رشدی 9 درصدی را در زمینه های انرژی، هتل داری، ساختمان سازی تجربه نمود و توانست در زمینه های سلامت با رشد 8 درصدی به پیش برود که سال خوبی برای صنعت امنیتی به شمار می رفت.

بر اساس گفته های تحلیلگر ارشد IHS، تجهیزات کنترل هویت با دسترسی موبایل و ارتباط Intercom امنیتی بیشترین گرایشات سال 2016 را شامل می شدند. هویت همراه یا Mobile credential با توجه به کاربردهای متنوع و بهبود تکنولوژی در آینده بیشترین توجهات را در سال 2016 به خود جلب کرد. این راهکار در آینده بصورت یکپارچه در بازارهای عمودی و سلسله مراتبی مثل شرکتهای بزرگ، خودروسازی، سازه های مسکونی و هتل داری کاربرد خواهد داشت.

اگرچه بازاری با فروش تقریبی 4.5 میلیون محصول مقیاسی کوچک خواهد داشت اما انتظار می رود در سال 2017 با رشد سریع در این زمینه به فروش بیش از 13.5 میلیون محصول با رشدی 200 درصدی دست یابد.

علاقه کاربران به mobility یا انجام امور بدون توجه به مکان با هویت همراه درهم آمیخته شده و اینکه بتوان بدون توجه به مکان شخص سرویسهایی را استفاده نماید گرایش مهمی است.

کنترل دسترسی بعنوان خدمت یا ACaaS و پنلهای کنترل تحت شبکه (IP) به گسترش بیشتر این بازارها کمک خواهند کرد اما راهکارهای تحت فضای ابری (Cloud-Based) برای یکپارچه سازی تجهیزات  فیزیکی و نرم افزارهای کنترل دسترسی بیشتر بین کاربران شناخته شده است. مدیریت مرکزی بهتر دستگاههای کنترل دسترسی بیش از باقی موارد باعث رونق شده و بر روی کارایی و هزینه های یک سیستم تاثیر می گذارد. قابلیت بروزرسانی نرم افزار در روی یک سرور  بجای سرزدن به تک تک سایتها علاوه بر کاهش هزینه های نگهداری نرم افزارها باعث می شود اتلاف زمان در بازه های از کار افتادن نرم افزارها کاهش یابد. سرعت تعمیر و نگهداری تجهیزات سرعت بیشتری خواهد داشت.

یکپارچه سازی امنیتی در سال 2016 عمیقتر از قبل مد نظر بود و کنترل دسترسی منطقی در کنار ایجاد گزارشها و دیگر قابلیتهای کاری برای کمک به کنسولهای فرمان استفاده شدند.

حالا در سال 2017 انتظار می رود این رشد ادامه یابد.

 انتظار می رود در ایالات متحده آمریکا و انگلستان که بازارهای امنیتی رشد یافته ای دارند،  با رشدی 7 درصدی سال 2017 را پشت سر بگذارند. برای آلمان و فرانسه هم دورنمای خوبی با رشد 5 درصد در نظر گرفته می شود و در بخشهایی مثل قفلهای الکترونیکی هم شرایط خوبی خواهند داشت.

البته کشور چین هم بر روی بازار تجهیزات کنترل دسترسی تاثیر گذاشته اما این تاثیرات قابل مقایسه با بازار تجهیزات نظارت تصویری نیست. IHS معتقد است که چین در آینده بیشتر بر روی APAC تاثیر خواهد گذاشت و سال 2017 هم آغازی بر رشد بازار تجهیزات کنترل دسترسی خواهد بود.

گسترش تاثیرات بازار تجهیزات کنترل دسنترسی بر روی دیگر کسب و کارها و افزایش آگاهی امنیت سایبری گرایشات اصلی سال 2017 در بخش امنیت و ایمنی خواهد بود.

تولید کنندگان تجهیزات کنترل دسترسی و پخش کننده ها باید در زمینه های فناوری اطلاعات (IT) و امنیت سایبری در سال 2017 قویتر شوند و برای افزایش توسعه راهکارهای کنترل دسترسی در بخش سخت افزار و نرم افزار به سمت راهکارهای یکپارچه بروند.

همچنین IHS اعتقاد دارد که Biometric ها (تجهیزات امنیتی زیستی)، سیستمهایی بر مبنای فضای ابری و هویت همراه می توانند در 12 ماه آینده تعامل بیشتری داشته و بسیاری از محدودیتها در فضای بایومتریک و سرویسهای ابری در اروپا مرتفع خواهند شد.

 

  1. Dual Stream در دوربين مداربسته
  2. دوربين مداربسته مينياتوري
  3. انتخاب مناسب ترين دوربين مداربسته
  4. دوربين مداربسته 360درجه يا چشم ماهي
  5. دوربين مداربسته گردان يا PTZ چيست؟


:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


EOC در دوربین مدار بسته

EOC در دوربین مدار بسته : دوربین های مداربسته به مانند دیگر تجهیزات الکترونیکی در سال های اخیر تغییرات بسیار بزرگی در فناوری های پیشرفته داشته اند. بالا رفتن کیفیت تصاویر و استفاده کردن از سخت افزارها و نرم افزارهای جدید به همراه توسعه هوش مصنوعی انقلابی در حوزه امنیت تصویری در سرتاسر جهان رقم زده است. برخی از این فناوری ها به شدت تخصصی است و برای اهل فن و نصب کننده های دوربین مدار بسته مهم خواهد بود که این فناوری های جدید را بشناسند. در ادامه این مطلب به معرفی تکنولوژی EOC در دوربین های مداربسته می پردازیم.

آشنایی با تکنولوژی EOC

این تکنولوژی به قابلیت های کابلهای کواکسیال مربوط می شود. در معنای لغوی نیز EOC مخفف  Ethernet Over Coaxial و به معنای اترنت ( شبکه کامپیوتری کابلی) بر بستر کابل کواکسیال است. اگر بخواهیم توضیح دقیق درباره این تکنولوژی ارائه دهیم باید قبل از هر چیز توضیح مختصری درباره کابل های کواکسیال به شما داده شود. کابل های کواکسیال نسل جدید کابلها برای انتقال تصویر در دوربین های مداربسته هستند، دوربین های مداربسته آنالوگ از این کابل ها برای انتقال تصاویر دریافتی استفاده می کنند و در مقابل دوربین های تحت شبکه از کابل های شبکه در جهت انتقال تصاویر و دیتا بهره می برند.

اما کابل های کواکسیال به مانند هر بستر دیگر در دنیای ما دارای محدودیت هایی است. در دوربین های مداربسته آنالوگ HD برای هر دوربین یک کابل کواکسیال مجزا نیاز است و این کابلها در نهایت به دستگاه DVR متصل می شوند. بنابراین واضح است که در پروژه های نصب دوربین مداربسته هرچه تعداد دوربین ها افزایش پیدا می کند نیاز به کابل کشی نیز بیشتر می شود. تکنولوژی EOC دقیقا برای برطرف کردن این مشکل توسعه یافته است.

استفاده از کابل کواکسیال بجای کابل شبکه

شاید به طور مختصر بتوان گفت که مهمترین قابلیت تکنولوژی EOC این است که می توانید از کابل کواکسیال بجای کابل شبکه در پروژه های نصب دوربین مدار بسته استفاده کنید. برای درک بهتر این فناوری باید اول توضیح دهیم که تفاوت های کابل کواکسیال و کابل شبکه در چیست. مهمترین تفاوت این دو کابل در این است که کابل های شبکه داده ها را به صورت دیجیتال ارسال می کنند اما کابل های کواکسیال اطلاعات دریافتی را به صورت امواج سینوسی و به وسیله تغییرات اعمال شده ولتاژ برق ارسال می کنند.

وقتی یک وسیله نصب شده بر روی یک شبکه اقدام به ارسال اطلاعات بر روی کابل کواکسیال می کند این اطلاعات با یک طول موج و فرکانس مشخص ارسال می شود و به این طریق برای هر دوربین مداربسته یک packet روی کابل ایجاد می شود. در نهایت در انتهای خط کابلهای کواکسیال این packet  ها از هم تفکیک می شوند و به شکل دقیق مشخص می شود که هر سیگنال برای کدام دوربین مداربسته است. با کمک تکنولوژی جدید EOC این فرآیند به شکلی ساده تر انجام می شود و شما می توانید دوربین مداربسته تحت شبکه را به وسیله کابل کواکسیال در بستر شبکه قرار دهید.

 

EOC در دوربین مدار بسته

بیشتر بخوانید: هایک ویژن  پک دوربین مداربسته

 

کیت های ترکیبی POC و EOC

نکته دیگر در خصوص این تکنولوژی این است که در تکنولوژی POC و EOC در واقع ما از برق متناوب استفاده می کنیم یعنی در سیم ها برق متناوب جریان دارد، حال دوربین باتبدیل جریان برق متناوب به مستقیم برق مورد نیاز خود را نیز تامین می کند.

همچنین کیت های ترکیبی POC و EOC وجود دارند که می توانند بطور همزمان داده های شبکه را انتقال دهند و برق دوربین را نیز با همان کابل کواکسیال تامین کنند. بنابراین دوربین مدار بسته EOC تنها دارای یک عدد سوکت BNC است که میتواند توان مصرفی دوربین و انتقال دیتا را همزمان انجام دهد.

 

مزایا و معایب تکنولوژی EOC

  • کاهش هزینه های کابل کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه بواسطه استفاده از کابل کواکسیال و حذف کابل برق.
  • افزایش متراژ پیاده سازی بستر دوربین مدار بسته تحت شبکه از ۱۰۰ متر به ۲۰۰ متر.
  • سهولت در نصب و راه اندازی
  • دریافت تصاویر با کیفیت بواسطه استفاده از دوربین مدار بسته تحت شبکه

مانند هر تکنولوژی دیگری در دنیا برای تکنولوژی EOC  نیز معایبی وجود دارد که مهم ترین آنها اتصالات بیش از حد سه راهی های BNC  است که در هنگام قطعی تصاویر، عیب یابی را سخت خواهند کرد.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. سرعت شاتر در دوربین مداربسته
  2. نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته
  3. نصب دوربین مداربسته در رستوران ها
  4. قیمت دوربین خودرو
  5. دستگاه DVR هیبرید
  6. دوربین پلاک خوان


:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها

 

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها : دنیای جدید از ابهامات و نا امنی های بسیاری تشکیل شده است که حفاظت از اموال در هر شغل و هر مکانی را الزامی می کند. شهرهای چند میلیونی با ازدحام زیاد باعث شده است که از تکنولوژی های جدید در جهت نظارت و حفاظت از اموال با ارزش بیش از گذشته استفاده شود. ادارات و سازمان های کوچک و بزرگ نیز هر روز تمایل بیشتری به استفاده از فناوری های نوین نشان می دهند تا از طریق تکنولوژی های امنیتی جدید هم از اموال سازمان خود حفاظت کنند و هم امنیت بیشتری را به پرسنل و مشتریان و مراجعه کنندگان خود هدیه کنند. در این مطلب به لزوم نصب دوربین مداربسته در ادارات و سازمان ها پرداخته ایم و نکاتی در خصوص نصب دوربین مداربسته در این مکان ها برای شما بیان می کنیم.

 

دوربین های مدار بسته اداری

حریم خصوصی شرکت ها و حفاظت از اطلاعات و فناوری های موجود در هر شرکت به حدی در دنیای پر رقابت امروز اهمیت یافته است که بسیاری از سازمان ها و ادارات هزینه های هنگفتی در طول سال برای جلوگیری از هک سیستم ها و نفوذ افراد غریبه به سازمان خود متحمل می شوند. در خصوص دوربین های مداربسته باید تاکید داشت که یکی از ابزار نظارت بر فضاهای مختلف ادارات و سازمان ها نصب دوربین های مداربسته است و در این میان باید به حفظ حریم شخصی کارمندان و مراجعه کنندگان نیز توجه ویژه داشته باشیم. بر اساس قانون تا زمانی که نصب دوربین های مداربسته بر حریم شخصی افراد تاثیر منفی نگذارد ، استفاده از دوربین ها در هر فضایی منع قانونی ندارد. سوال دیگر این است که آیا نصب دوربین در ادارات بدون اطلاع پرسنل قانونی است؟

 

از نظر قانونی پرسنل و مراجعه کنندگان به ادارات باید از وجود سیستم های تصویر برداری دوربین های مداربسته در این مکان ها آگاهی داشته باشند و به همین دلیل در تمام ادارات متنی با این عنوان که این مکان مجهز به دوربین مداربسته است را مشاهده می کنید. نکته مهم دیگر در خصوص دوربین های مداربسته این است که در فناوری های نوین دوربین های مداربسته امکان ضبط صدای محیط نیز وجود دارد. بنابراین اگر قصد دارید که در ادارات و سازمانی  دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا را نصب کنید باید رضایت پرسنل فعال در این سازمان ها نیز جلب شود.

 

به طور کلی با نصب اعلامیه هایی در سرتاسر ساختمان مبنی بر این موضوع که تمام مکالمات و حرکات افراد ضبط می شود، مسئولیت قانونی نصب دوربین های مداربسته محدود شود.

 

مزایای نصب دوربین در ادارات

نصب دوربین مداربسته در مکان های مختلف برای بالا بردن امنیت و بهبود نظارت انجام می شود. با این حال هر مکان ، سازمان و اداره ای ممکن است با اهداف متفاوتی اقدام به نصب دوربین مداربسته کند. در ادامه مزایای مختلف نصب دوربین های مداربسته در ادارات و سازمان ها را برای شما بیان می کنیم.

 

حفظ امنیت کارکنان در برابر خشونت و سرقت

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که ادارات و دفاتر اداری به اندازه واحد های تجاری عمومی در معرض سرقت و خطرات امنیتی نیستند اما در شرایط واقعی این مکان ها ممکن است بیشتر از هر واحد تجاری هدف سرقت سارقان باشند. در ادارات و سازمان هایی که اسناد مهمی از شهروندان نگهداری می شود و یا فناوری ها و ابزارالات تکنولوژیک با ارزشی نگهداری می شوند، ضروری است که از سیستم های دوربین مداربسته برای نظارت دقیق تر استفاده شود.
موضوع مهم دیگر در سازمان های اداری این است که افراد مختلفی برای دریافت خدمات به این مکان ها مراجعه می کنند و در نتیجه امکان برخوردها و خشونت های فیزیکی و لفظی میان مراجعه کنندگان و کارمندان بسیار بالا هست. بنابراین استفاده از دوربین های نظارتی می تواند از کارمندان در مقابل چنین خشونت هایی حفاظت کند.

حفظ اسناد مالی و حقوقی ادارات

اسناد مالی وحقوقی شرکت ها و ادارات مهمترین رکن ادامه حیات هر شرکتی به حساب می آید و در نتیجه تمام مدیران شرکت ها برای حفاظت از این اسناد از روش های مختلفی استفاده می کنند. نصب دوربین های مداربسته برای نظارت بر افرادی که در شرکت حضور دارند باعث می شود که امنیت این اسناد افزایش یابد. همچنین در صورت وقوع سرقت با مراجعه به تصاویر این دوربین ها می توانید پیگیری سارقان را از مراجع قضایی انجام دهید.

بهبود عملکرد کارکنان و ارتقاء بهره وری

کارمندان در شرکت های مختلف ممکن است از بهره وری کافی برخوردار نباشند و در نتیجه در ساعت هایی که مدیران توانایی نظارت بر عملکرد آنها را ندارند میزان راندمان کلی کارمندان کاهش پیدا می کند. نصب دوربین های نظارتی می تواند تا حدودی الزام کارمندان در جهت اجرای قوانین کاری شرکت ها را افزایش دهد.

 

 

نظارت از راه دور بر کسب و کار
مدیران شرکت ها به دلیل مشغله زیاد ممکن است در روزهایی از ماه امکان حضور در شرکت ها و ادارات را نداشته باشند. با نصب دوربین های مداربسته امکان نظارت بر اتفاقات درون شرکت از راه دور امکان پذیر شده است و در نتیجه مدیران می توانند فعالیت نظارتی خود را به صورت آنلاین از راه دور انجام دهند.

انتقال احساس امنیت و اعتماد به نفس به مشتری

 

بر اساس پژوهش های انجام شده مراجعه کنندگان به سازمان ها و ادارات مختلف با مشاهده دوربین های مداربسته نظارتی نصب شده در این مکان ها احساس امنیت بیشتری می کنند. در بسیاری موارد اگر مراجعه کنندگان احساس کنند حقی از آنها ضایع شده است، تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته به مدیران کمک می کند که موضوع را بازنگری کنند و تصمیماتی در جهت بهبود خدمت رسانی اتخاذ کنند.

 

 

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها

انتخاب نوع سیستم نظارتی در ادارات

سیستم های مداربسته در چند سال گذشته به شدت متنوع شده اند و قابلیت های منحصر به فردی در این دوربین ها می توانید مشاهده کنید. انتخاب بهترین و کاربردی ترین سیستم مداربسته نیاز به مشاوره تخصصی دارد و ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز با مشاوران شرکت مهر تجارت تماس بگیرید تا در اسرع وقت با مراجعه به شرکت شما راهنمایی های لازم در جهت نصب بهترین سیستم مداربسته با کمترین قیمت را دریافت کنید.

اگر هدف شما تنها نظارت عمومی بر کارکنان شرکت خود باشد بهترین گزینه استفاده از دوربین های آنالوگ HD است و اما اگر شرکت شما از حساسیت های امنیتی بالایی برخوردار است باید از سیستم های پیشرفته تر تحت شبکه استفاده کند که البته هزینه های بیشتری نیز برای شما خواهد داشت.

 

معمولا در بخش های اداری از برندهای معتبر استفاده می گردد. از این رو توصیه می شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و کاهش هزینه های آتی از برندهای معتبر استفاده شود. چرا که برندهای بدون نام و متفرقه ممکن است ارزان باشد ولی در آینده مشکلات و خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

همچنین برندهای مختلفی از دوربین های مداربسته در بازار ایران وجود دارد که عموما ساخت کشور چین هستند و در میان برندهای پر طرفدار و کاربردی موجود در بازار ما به شما برند  هایک ویژن و داهوا را پیشنهاد می کنیم.

 

انتخاب محل نصب دوربین مداربسته در سازمان ها

نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها نیاز به بررسی و تخصص کافی دارد و در نتیجه برای اجرای درست و دقیق پروژه نصب دوربین های مداربسته بهتر است با شرکت های مجرب فعال در این زمینه تماس بگیرید. بررسی تعداد و نوع دوربین مداربسته مورد نیاز به همراه جانمایی دقیق مکان نصب دوربین های مداربسته به حدی مهم است که در صورت عدم توجه کافی به این موضوعات هزینه های مالی و زمانی بیهوده به شرکت و سازمان خود تحمیل می کنید. در ادامه به مهمترین مکان هایی که در پروژه های نصب دوربین مداربسته ادارات باید اقدام به نصب دوربین کنید اشاره هایی می کنیم.

 

مقابل درب ورودی

از مکان های مهم در هر ساختمان از جمله ساختمان های اداری درب ورودی است. چرا که مسیر ترددهاست و نصب دوربین مداربسته برای نظارت و کنترل روی رفت و آمدهای اداره، شرکت و… ضروری است. علاوه بر درب ورودی، ناحیه ای از ورودی به سالن اصلی مجتمع نیز مکان مناسبی برای نصب دوربین اداری است. در صورتی که محوطه وسیعی در این بخش وجود دارد می توان از دوربین هایی با لنز متغیر موتورایز بهره برد. به این ترتیب در مواقع لازم می توان روی سوژه های مورد نظر زوم نمود.

 

راهروها و محل رفت و آمد مراجعه کنندگان

راهروها و سالن های مجتمع به دلیل رفت و آمد و گاهاً ازدحام جمعیت مراجعه کنندگان از نقاط حساس یک اداره به شمار می آیند. نیاز به نصب دوربین مداربسته در این نقاط ضروری است. نصب دوربین در این ناحیه علاوه بر آن که امکان نظارت بر تردد مراجعین را فراهم می سازد، به نحوهی عملکرد پرسنل و شرایط بهداشتی محوطه نیز تحت نظارت خواهد بود. در نظر داشته باشید طبق قوانین باید افراد مراجعه کننده از نصب دوربین مطلع شوند.

 

اتاق و محل رفت و آمد کارکنان

اتاق کارکنان  و پرسنل از مکان های رایج برای نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها است. هدف از نصب سیستم نظارت تصویری در این ناحیه، مشاهده عملکرد کارکنان و بهبود راندمان کاری است. گرچه مزیت این موضوع را فقط به بالابردن کیفیت کارکرد کارمندان نباید دانست. زیرا وجود دوربین در اتاق کارکنان ابزاری بازدارنده از وقوع برخی جرایم در زمان عدم حضور کارکنان نیز است. براساس قوانین نصب دوربین مداربسته کارمندان از نصب دوربین در اداره باید مطلع باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته

انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته

انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته

یکی از روش های مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته در شب، استفاده از ال ای دی LED مادون قرمز است.

این LED ها می توانند در کنار لنز و داخل هوسینگ باشند و یا به صورت یک پروژکتور در نزدیکی دوربین مدار بسته نصب گردد. همانطور که می دانید، بعضی از دوربین مدار بسته دارای لنز ثابت هستند و زاویه دید آنها تغییر نمی کند. بنابراین LED مادون قرمزی که جهت این نوع دوربین مدار بسته در نظر گرفته می شود داخل کاور قرار دارد، می توانید به راحتی مکانی را که لنز روی آن تنظیم شده است، روشن کند.

در مدل های دیگری از دوربین مدار بسته، لنز متغیر است مثلا ۴ تا ۹ میلیمتر که در واقع ۳۰ تا ۶۰ درجه، زاویه دید دوربین تغییر می کند. اگر نور ال ای دی به صورت واید و با زاویه باز تابیده شود، فقط اجسامی در شب نشان داده می شوند که در نزدیکی دوربین مدار بسته هستند و اجسام دورتر، به دلیل اینکه نور ال ای دی به آنها نمی رسد، در تصویر نمایش داده نمی شود و تاریک و سیاه دیده می شود.

دو نوع کلی LED مادون قرمز در سیستم های نظارت تصویری وجود دارد

_ LED های کم مصرف و ارزان قیمت

_ LED های گران قیمت حرفه ای با توان بیشتر

برخی دوربین های مدار بسته دارای LED های کمتری می باشند ولی معمولا می توانند فاصله بیشتری را تحت پوشش خود در آورند. همچنین LED های بزرگتر و گران قیمت تر دارای اطمینان و عمر بیشتری بوده و نسبت به LED های کوچکتر قیمت پاییینتری می باشند. در حال حاضر از دوربین های مدار بسته IR دار گران قیمت از ۳ تا ۵ عدد از LED های حرفه ای در داخل دوربین استفاده می کنند.

برد دید در شب مادون قرمز دوربین های مدار بسته به معنای بیشترین عمق دیدی است که به وسیله دوربین مدار بسته در تاریکی قابل دیدن است. این برد به دو اصل مهم وابسته است. اول میزان قدرت LED های موجود بر روی دوربین ها و دوم میزان حساسیت چیپ دوربین مدار بسته به امواج مادون قرمز.

میزان قدرت LED ها

باتوجه به تعداد و نوع آنها مشخص خواهد شد. این LED ها تشابه زیادی باLED های نوری معمولی دارند و دقیقا به همان نحوه عمل می کنند. توجه داشته باشید که برد نوشته شده بر روی کاتالوگ دوربین بیشترین برد پرتاب نور دوربین است و معمولا بیش از برد مفید دید در شب دوربین است.

حساسیت چیپ تصویر نسبت به نور مرئی و نا مرئی با هم متفاوت است. این به آن معناست که ممکن است یک چیپ دوربین مدار بسته حساسیت خوبی نسبت به نور مرئی داشته باشد اما حساسیت آن برای امواج مادون قرمز کم باشد. میزان این حساسیت در بازه های فرکانسی متفاوت توسط نمودارهای نوری چیپ تصویر مشخص می شود.

استفاده از دوربین های مدار بسته دید در شب بسیار کم هزینه و به صرفه است همچنین امکان دید در تاریکی های مطلق را نیز فراهم می کند زیرا تمامی نورهای مورد نیاز از طریق LED های درون دوربین تامین می شود. تمامی دوربین های دید در شب تک رنگ بوده و معمولا سبز تیره هستند، زیرا چشم انسان به این رنگ حساس تر خواهد بود.

 

پکیج کامل دوربین مداربسته     دوربین مدار     نصب دوربین مداربسته     پشتیبانی برند هایک ویژن

فشرده سازی H.265 در دوربین مداربسته چیست

فشرده-سازی-H265-در-دوربین-مداربسته-چیست,,
یکی از مشکلات موجود در ارسال، ضبط و ذخیره سازی تصاویر ویدئویی حجم بالای این اطلاعات است که فضای بسیار زیادی از هارد دیسک را اشغال می کند. برای ذخیره سازی تصاویر با کیفیت بالا و حجم کم از فرمت های ذخیره سازی متفاوتی از جمله MPEG4، H.264، H.265 و... استفاده می گردد. فرمت فشرده سازی H.265 یکی از زیر مجموعه های فرمت MPEG4 است که توسط تیم JCT-VC ابداع گردید. H.265 یا HEVC (HIGH EFFICIENCY VIDEO CODING) یک استاندارد فشرده سازی ویدئویی است که استفاده از آن در کاهش حجم تصاویر ویدئویی دوربین های مداربسته رایج است. استاندارد H.265 در واقع ورژن ارتقا یافته فرمت H.264 است. دوربین های با قابلیت فشرده سازی H.265 می توانند تصاویری با کیفیت بالا ارائه داده بدون آنکه مصرف پهنای باند افزایش یافته و یا اختلالی در عملکرد سایر دستگاه های داخل شبکه رخ دهد.
نحوه فشرده سازی در H.265
نحوه فشرده سازی در H.265 بدین گونه است، شرایطی را در نظر بگیرید در اکثریت قریب به اتفاق فریم ها تغییری رخ نداده است، برای مثال تصویری از فردی را در نظر بگیرید که در یک فریم در حال صحبت کردن است و هیچگونه تغییری در سایر اجزای تصویر و پس زمینه نیز مشاهده نمی گردد و تنها قسمت تغییر یافته، تکان خوردن لب ها و اجزای صورت است. در این حالت اکثر پیکسل های موجود در تصویر به غیر از قسمت صورت تغییری نمی کنند پس به جای کدگذاری مجدد هر پیکسل از هر فریم تنها قسمت تغییر یافته تشخیص و کدگذاری می گردد.
همانطور که میدانیم نرخ BITRATE در دوربین های مدار بسته میزان حجم اطلاعات را مشخص نموده و رابطه مستقیمی نیز با کیفیت تصاویر دارد. مکانیسم فشرده سازی H.265 بدین صورت است که با کاهش نرخ BITRATE حجم تصاویر نیز کاهش می یابد بدون آنکه تغییری در کیفیتشان رخ دهد. اساس استاندارد فشرده سازی تصاویر بر پایه تکنیک جبرانی حرکت یا Motion Compensated Prediction است. بلوک های پیکسلی با ارجاع به فضایی دیگر از همان فریم و یا فریم دیگر کدگذاری می گردند. HEVC می تواند بردارهای حرکتی را با دقت بسیار بیشتری ترسیم کرده و بلوک های پیکسلی را با خطای باقی مانده کمتری کدگذاری کند.
مقایسه H.265 با H.264
مکانیسم فشرده سازی H.265 از چندین نظر پیشرفته تر از H.264 می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:
1. توانایی فشرده سازی: H.265 نسبت به H.264 دارای قابلیت فشرده سازی تا ۲ برابر بیشتر در همان سطح کیفیت می باشد.
2. استفاده از پهنای باند: به دلیل اینکه در استاندارد H.265 در صورت تغییرات جزئی در هر فریم بخش کمتری از آن تکرار و باقی بخش ها بدون تغییر به فریم بعدی منتقل می شوند. بدین ترتیب پهنای باند کمتری نیز مورد استفاده قرار می گیرد که بویژه در استفاده از دوربین های تحت شبکه یا IP بسیار مهم است.
3. تقسیم بندی پیکسل ها: در حالیکه H.264 قابلیت تعریف ماکروبلوک هایی با ابعاد 16*16 پیکسل را دارد اما HEVC می تواند طیف وسیعتری از اندازه های بلوک را تا 64*64 پیکسل توصیف کند. به زبان ساده با توجه به عکس سمت چپ متوجه می شوید در فرمت HH.264 تصویر به 256 پیکسل تقسیم بندی می گردد و در صورت تغییر در هر کدام از پیکسل ها فقط و فقط این تغییرات ذخیره می گردند. اما در تصویر سمت راست با فرمت H.265 تصویر به 4096 پیکسل تقسیم بندی شده و در صورت حرکت یا تغییر در تصویر تغییرات به صورت جزئی تری به فریم بعدی انتقال می یابد در نتیجه حجم اطلاعات انتقالی نیز کاهش می یابند.
4.امکان PLAYBACK تصاویر با سرعت بالا: به دلیل پردازش همزمان بخش های مختلف تصاویر در H.265 PLAYBACK تصاویر با تاخیر کمتری نسبت به روش H.264 انجام می گردد.


:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

چگونه یک دوربین مدار بسته HD را به تلویزیون متصل نماییم

چگونه یک دوربین مدار بسته HD را به تلویزیون متصل نماییم

چگونه یک دوربین مدار بسته HD را به تلویزیون متصل نماییم؟

ممکن است این پرسش برایمان پیش بیاید که چگونه می توان تصاویر زنده ی دوربین های مدار بسته HD را بدون نیاز به دستگاه NVR و DVR در تلویزیون مشاهده نمود.

این سوال برای اشخاصی که نیازی به ضبط تصاویر ندارند بیشتر رخ می دهد. اشخاصی که صرفا نیاز به یک نمایش ویدئویی از دوربین مدار بسته دارند. در این آموزش می خواهیم به بحث و بررسی نحوه نمایش تصاویر دوربین مدار بسته HD در تلویزیون از طریق HDMI بپردازیم. بخاطر داشته باشید اشاره ای این مقاله به دوربین های HD تحت بستر کواکسیال (دوربین مدار بسته AHD) می باشد.

برای نمایش تصاویر دوربین مدار بسته در تلویزیون از طریق HDMI با دو چالش مواجه هستیم. همواره می توان با تکنیک هایی کوچک چالش های بزرگی را مرتفع نمود. در این مقاله با یک راه حل کوچک مشکل چالشی بزرگ حل شد.

دوربین های HD از کانکتورهای BNC و کابل کواکسیال برای ارسال ویدئو استفاده می نمایند. اغلب دوربین های HD از استاندارد هایی مانند HD – SDI و یا HD – CVI، HD – TVI، AHD (دوربین مدار بسته ۴in1) بهره می برند.

به دو دلیل ذکر شده شما نمی توانید به سادگی خروجی دوربین مدار بسته را به ورودی HDMI تلویزیون متصل نمایید. شما می توانید با یک مبدل HDMI تصاویر دوربین مدار بسته را در تلویزیون دریافت کنید.

دستگاه مبدل HDMI، دارای ورودی کواکسیال (کابل دوربین مدار بسته) می باشد و باید از دوربین مدار بسته یک سیم به این ورودی متصل گردد و یک کابل HDMI از ورودی HDMI تلویزیون به خروجی HDMI دستگاه مبدل وصل می شود.

پکیج دوربین مداربسته هایک ویژن  قیمت دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بست تهران  هایک ویژن تهران

رک دوربین مدار بسته چیست؟

رک-دوربین-مدار-بسته-چیست؟,,
رک ها محفظه های فلزی هستند که دستگاه ضبط NVR یا DVR و یا متعلقات شبکه مانند سوییچ، روتر، مودم، پچ پنل(patch panel) و سرور (Server) و ... در آن قرار می گیرند. تجهیزات مدار بسته معمولا با توجه به نوع کاربری که دارند در مکان های مختلفی قرار داده می شوند و ممکن است در معرض شرایط جوی مختلفی اعم از باد و باران و گرد و غبار قرار گیرند. رک ها نقش محافظتی داشته و دارای واحد اندازه گیری مختص به خود با نام رک یونیت (UNIT)هستند. هر یونیت اندازه ای برابر با 2 اینچ و یا 5 سانتیمتر دارد.
تجهیزات رک مونت
عرض رک ها دارای مقدار ثابت و استانداردی است و برابر با 60 سانتی متر است. تجهیزات رک مونت وسایلی هستند که بر اساس استاندارد رک مونت ساخته شده اند به طوریکه عرض همگی آنها از عرض استاندارد رک مونت تجاوز نمی کند. همچنین باید توجه داشت تجهیزات کوچکتر از عرض 60 سانتی متر نیز رک مونت محسوب نمی گردند و برای نصب آنها در داخل رک باید از سینی مخصوص رک استفاده نمود. رک ها در عین حال می توانند ارتفاع و عمق متغیری داشته باشند.
قسمت های مختلف رک
  • درب رک: درب رک های می تواند از نوع تمام شیشه ای و شیشه ای با فریم فلزی باشد. به دلیل راحتی شکستن درب های تمام شیشه ای و ماندگاری پایین استفاده از انها پیشنهاد نمی گردد.
  • فن (Fan): که نقش خنک کننده و تهویه را برای اجزای داخلی دارد و معمولا در سقف یا کف آن قرار می گیرد.
001-رک,,
 
  • Power Module (پاور ماژول): در واقع مانند یک چند راهی برق عمل کرده که دارای چندین پریز برق برای تامین برق اجزای داخلی استفاده می گردد.
  • سيني (Shelf): به منظور جداسازی بخش های مختلف و یا قرار دادن وسایلی کوچکتر از عرض رک می باشنند مانند سوئيچ و يا مانيتور سرور استفاده می گردد. سيني ها در دو نوع متحرك و ثابت بهمراه رك عرضه مي شوند.
  • بلنک پنل: صفحه های محافظی هستند که جهت جلوگیری از دسترسی به تجهیزات حساس نصب شده در داخل رک جهت ایمنی بیشتر در جلوی آن نصب می گردند . این بلانک پنل ها در انواع 1 ، 2 ، 3 و 4 یونیت عرضه می شوند.
  • لایت پنل: یک لامپ فلورسنت است که در محفظه بالای رک جهت روشنایی داخل رک نصب می شود.

انواع رک دوربین مدار بسته

رک های دوربین مدار بسته معمولا در 2 نوع دیواری و ایستاده تولید می شوند:
رک های دیواری
قابل نصب بر روی دیوار بوده و بیشتر مناسب برای شبکه های کوچک و یا قسمتی از یک شبکه بزرگ هستند. رک های دیواری معمولا در ارتفاع های ۵، ۶، ۷ و ۹ یونیت عرضه می شوند . یونیت واحد سنجش ارتفاع رک است و برابر با ۵/۴۳ سانتی متر می باشد . عمق این رک ها نیز متفاوت است و می تواند ۳۵ ، ۴۵ یا 60 سانتی متر باشد. البته به این نکته توجه نمایید که عمق رک های ایستاده کمی بیشتر است. از کید رک برای قرار گیری سوئیچ های کوچک غیر رکمونت برروی دیوار استفاده می شود و عمق آن تنها ۲۹ سانتیمتر است . رک های با ارتفاع ۹ یونیت از تنوع بیشتری برخوردارند و قابلیت این را دارند که پنل های کناری در برخی از آن ها کاملا باز شده و امکان دسترسی به رک را از بغل فراهم می کند . برخی نیز امکان چرخش تا ۱۰۰ درجه را داشته وامکان دسترسی به پشت رک را برای کاربر فراهم می آورند.
رک های ایستاده
رک های ایستاده بر روی زمین قرار می گیرند. رک های ایستاده قابلیت این را دارند که انواع پچ پنل ، سوئیچ ، سرور ، یو پی اس و سایر قطعات رکمونت ۱۹ اینچی جهت مدیریت بهتر در آنها جایگذاری شوند. دارای ورودی برای انواع کابل در هر دو قسمت بالا و پایین هستند و از هر 4 طرف نیز امکان دسترسی به داخل آنها وجود دارد.. ارتفاع این رک ها می تواند ۱۶ ، ۲۱ ، ۲۸ ، ۳۶ ، ۴۰ و ۴۴ یونیت باشد .و با عمق های ۶۰ ، ۸۰ ، ۱۰۰ سانتیمتر و بیشتر نیز تولید می گردند . درب های آن از نوع شیشه ای یا تلقی فریم دار است.
مشخصات رک استاندارد دوربین مدار بسته

1) رک ها در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند اما رایج ترین نوع رک ها، رک های 19 اینچی هستند که استفاده از آنها در تجهیزات مداربسته رایج است. فاصله 19 اینچ در ریلها می بایست مطابق با استاندارد کامپیوتری،مخابراتی و صوتی IEC60297 باشد.
2) ورودی و خروجی برای انواع کابل ها از بالا و پایین رک وجود داشته باشند.
3) سیستم تهویه ی یا فن مناسبی داشته باشد که معمولا در قسمت بالای رک قرار می گیرد.
4) رک های ایستاده باید دارای پایه و چرخ جهت جابه جایی آسان باشند.
5) دارای قفل امنیتی جهت جلوگیری از دسترسی افراد مختلف باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

زاویه دید دوربین مدار بسته

زاویه دید دوربین مدار بسته

زاویه دید دوربین مدار بسته یکی از مشخصات مهم دوربین است

که محاسبه آن بر اساس چند المان اصلی صورت می گیرد.

در این مطلب در رابطه با زاویه دید دوربین مدار بسته و روش های

محاسبه آن صحبت می کنیم.

انواع زاویه دید دوربین مدار بسته

زاویه دید افقی: معمولا زمانی که در دوربین های مدار بسته صحبت

از زاویه دید دوربین می شود منظور زاویه دید افقی است. این زاویه

عبارت است از زاویه تحت پوشش تصویر در راستای افق.

زاویه دید عمومی: این زاویه عبارت است از زاویه دید دوربین در

راستای عمودی.

زاویه دید قطری: دید افقی و عمودی به صورت همزمان تشکیل

یک مستطیل را می دهند. زاویه تحت پوشش قطر این مستطیل

را زاویه دید قطری می نامند.

زاویه دید چشم انسان چقدر است؟

دید در چشم انسان فرم خطی ندارد. این بدان معناست که تمام

زوایای چشم تصویر را با یک کیفیت تولید نمی کنند. تصویر در قسمت

مرکزی با کیفیت و جزئیات بیشتر و در کناره ها با جزئیات و کیفیت

کمتری تولید می شود. در صورتی که این موضوع را مد نظر قرار ندهیم

دو چشم انسان بدون حرکت دادن تقریبا یک زاویه ۱۳۵ درجه ای را به

صورت افقی پوشش می دهند. از آنجایی که تمرکز و زاویه دید افقی

چشم انسان نسبت به عمودی بیشتر است. بیشتر نمایشگرها به

صورت افقی ساخته می شوند (عرض تصویر از ارتفاع آن بیشتر است)

زاویه دید در دوربین های مدار بسته به چه المان هایی وابسته است؟

فاصله کانونی لنز: فاصله کانونی در سیستم های نوری مثل لنز دوربین

های مدار بسته، به میزان همگرایی (فوکوس) یا واگرایی (دیفیوز) شدن

پرتوهای نور گفته می شود. هر چه فاصله کانونی، کوتاه تر باشد، قدرت

و تمرکز نور بیشتر و هر چه فاصله کانونی بلندتر باشد، قدرت و تمرکز نور

کمتر می شود. در سیستم های مدار بسته هر چه فاصله کانونی لنز

بیشتر باشد زاویه دید دوربین کمتر خواهد بود.

اندازه چیپ تصویر: اندازه چیپ تصویر نیز می تواند در زاویه دید دوربین

تاثیر گذار باشد. در دو دوربین با لنزهای مشابه دوربینی که چیپ تصویر

بزرگتری دارد زاویه دید بیشتری خواهد داشت. از آنجایی که دوربین های

مدار بسته امروزی معمولا چیپ های با اندازه مشابه دارند این المان

کمتر برای بررسی زاویه دید دوربین بررسی می شود.

نوع برش تصویر با توجه به نوع زاویه دید: نوع برش تصویر نیز می تواند

در زاویه دید دوربین موثر باشد. با توجه به استاندارد تصویر، ممکن است

تصویر با نسبت های متفاوتی برش داده شود. برای مثال در سیستم

های تلویزیونی قدیمی برش تصویر معمولا با نسبت ۴:۳ صورت میگرفت

یعنی اگر عرض تصویر چهار باشد ارتفاع آن ۳ خواهد بود. در استاندارد

های جدید این برش معمولا به صورت ۱۶:۱۰  یا  ۱۶:۹ صورت می گیرد

که در نتیجه آن تصویر عریض خواهد بود و زادیه دید افقی بیشتر خواهد

شد.

چطور زاویه دید دوربین را به دست آوریم؟

برای محاسبه زاویه دید دوربین از جدولی استفاده می شود که با توجه

به دو المان اصلی (فاصله کانونی و اندازه چیپ تصویر) زاویه دید دوربین

را شما می دهد. این سوال برای بسیاری از مشتریان مطرح است که

چرا دوربین های مدار بستخ آنالوگ با لنز هایی با زاویه دید محدود ساخته

می شوند. رایجترین انواع لنزهای دوربین های آنالوگ به ترتیب لنز ۳٫۶

میلی متر (۷۲ درجه)، لنز ۲٫۸ میلی متر (۹۶ درجه) و لنز ۴ میلی متر

(۶۵ درجه) هستند. اما سوال اینجاست که:

چرا زاویه دید دوربین های مدار بسته محدود است؟

دلیل اصلی آن را بعد از دیدن تصاویر یک لنز با فاصله کانونی پایین متوجه

خواهید شد. هر چه زاویه دید لنز بالاتر باشد تصویر شما گردتر خواهد

شد و این کار امکان تشخیص جزئیات در تصویر را به طور جدی کاهش

خواهد داد. در ضمن با افزایش زاویه دید دوربین عمق دید آن کاهش

پیدا کرده و امکان دیدن جزئیات تصویر به شدت کم می شود.

دوربین ها ۱۸۰ و ۳۶۰ درجه

به این دوربین ها در اصطلاح دوربین های چشم ماهی ( Fisheye)

lمی گویند. لنز این دوربین ها طوری ساخته شده است که تصویری

از تمامی زوایای اطراف خود به شما می دهد. متاسفانه امکان

استفاده از این دوربین ها در سیستم های مدار بسته آنالوگ وجود

ندارد اما در سیستم های مدار بسته شبکه شما می توانید با

استفاده از دوربین های چشم ماهی دید بسیار مناسبی از مکان

های مختلف داشته باشید. مشکل گرد شدن تصویر در دوربین های

شبکه توسط نرم افزارهای پردازش تصویر بر طرف خواهد شد. این

نرم افزارها با استفاده از کشیدن گوشه های تصویر، تصویری در

خروجی به شما تحویل داده خواهد شد.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

  1. دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به دوربین مداربسته آنالوگ
  2. انتخاب هارد دیسک دوربین مداربسته
  3. لنز دوربین مداربسته
  4. دوربین مداربسته دید در شب
  5. قابلیت تعقیب هوشمند در دوربین مداربسته
  6. دوربین خودرو

تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()