نوشته شده توسط : جعفر

 

در این مقاله توضیحات کاملی از اهداف اصلی نصب دوربین مداربسته در بیمارستان ها، نظارت تصویری بیمارستان و بازیگران مهم و نکات کلیدی طراحی سیستم حفاظت تصویری بیمارستان ها بیان شده است.

 

 

سوالات مطرح:
  1. سه محل اصلی و مورد توجه برای نصب دوربین مداربسته در بیمارستان ها
  2. چرا سیستم های حفاظتی قدیمی و پیشین همچنان مهم می باشند
  3. حریم خصوصی در بیمارستان ها تا چه حد در طراحی سیستم دوربین مداربسته تاثیر گذار است
  4. رویکردهای غیر معمول در مانیتورینگ بیمارستان ها
  5. اصلی ترین سیستم های نرم افزاری مورد استفاده در مانیتورینگ بیمارستان ها
  6. بیشترین برندهای مورد استفاده در بیمارستان ها
  7. چرا در بیمارستان ها یکپارچه سازی سیستم حفاظت تصویری با سایر سیستم ها معمول نمی باشد
  8. مشکلات طراحی سیستم دوربین مداربسته بیمارستان ها کدام است
  9. زمان معمول در ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته بیمارستان ها چقدر است
  10. بزرگترین نیازمندی های بهینه سازی سیستم حفاظت تصویری بیمارستان ها کدام است
 
راهکارهای بیمارستانی
 
با بررسی هر موضوع و پاسخ به هر سوال و نتیجه گیری دقیق می توان مشخص نمود که بیمارستان ها چطور سیستم نظارت تصویری و دوربین مداربسته خود را انتخاب و بهره برداری می کنند.

 

نکات کلیدی کشف شده

لیست زیر نمایش دهنده نکات کلیدی و اصلی مشخص شده از پاسخ های دریافتی می باشد:

  1. محل نصب دوربین ها: استفاده از دوربین مداربسته در بیمارستان ها گسترده می باشد، بیشترین توجه در بیمارستان ها بر روی محل نگهداری داروها مخصوصا داروهای مخدر، بخش نگهداری از نوزادان، ورودی های عمومی، راهرو ها و اتاق های انتظار می باشد.
  2. سیستم های آنالوگ قدیمی: بسیاری از بیمارستان ها همچنان از سیستم های نظارت تصویری آنالوگ قدیمی استفاده می کنند. با توجه به هزینه های بروزرسانی سیستم دوربین مداربسته قدیمی به سیستم های IP برخی از بیمارستان ها همچنان از سیستم آنالوگ قدیمی خود بهره برداری می کنند.
  3. محدودیت های حریم شخصی در ذخیره سازی تصاویر ویدیویی: حتی در کشورهایی هم که قوانین مربوط به حفاظت از حریم شخصی را ندارند در زمینه طراحی سیستم های حفاظتی بیمارستانی مسائلی چون حفظ حریم خصوصی بیماران و ضبط تصاویر حساس را در نظر می گیرند.
  4. زمان ذخیره سازی 24 ساعته و دائمی: بسیاری از بیمارستان ها از سیستم ذخیره سازی 24/7/365 و ضبط دائمی تصاویر استفاده می کنند.
  5. دوربین ها و نرم افزارهای مدیریت تصاویر: در میان برندهای مطرح در بیمارستان ها سیستم های آنالوگ قدیمی همچنان محبوب می باشند، در سیستم های مداربسته IP شرکت های مطرح بازار که دارای سهم اصلی فروش می باشند بسیار مورد توجه و قابل اتکا می باشند. گرچه برخی از بیمارستان ها با در نظر داشتن هزینه ها و جهت کاهش هزینه، ریسک استفاده از برندهای غیر مطرح را نیز می پذیرند.
  6. یکپارچه سازی سیستم ها: یکپارچه سازی سیستم های حفاظت تصویری و دوربین مداربسته در بیمارستان ها معمول نمی باشد. در صورتی که یکپارچه سازی مد نظر باشد، سیستم هایی نظیر مدیریت بخش نوزادان و تماس اضطراری پرستاران مورد توجه می باشند.
  7. فضای ذخیره سازی: در بیمارستان ها معمولا زمان ذخیره سازی 30 روز در نظر گرفته می شود. مهمترین فاکتور و محدودیت در زمان ذخیره سازی هزینه ها می باشد.
  8. شرکت های پیمانکاری مشخصات مناسبی را ثبت نمی کنند: بر اساس نظر بسیاری از طراحان، مهمترین مشکلات از طراحی های ساختمانی و مشکلات مهندسی ایجاد می شوند. بیشتر پاسخ ها شرح می دهند که شرکت های مهندسی نکات منفی طراحی ساختمان را بیان نمی کنند، و در بهترین حالت بیان مشخصات در حد متوسط می باشد.
  9. نیاز به بهینه سازی: به صورت عمومی، دوربین های مداربسته بیشتری برای پوشش بیشتر نقاط مختلف بیمارستانی مورد نیاز است. به هر حال، نیاز به یکپارچه سازی با سیستم های دیگر و همچنان برای بهینه سازی ها بزرگترین مساله تامین مالی می باشد.

 

محل های نصب دوربین های مداربسته در بیمارستان ها

سوال: مهمترین و مورد توجه ترین نقاط در نصب دوربین مداربسته در بیمارستان ها کجاست؟ چرا؟

خلاصه: نظارت تصویری بیمارستان یک موضوع مهم امنیتی است  و به همین دلیل بیمارستان ها دوربین های مداربسته را به صورت گسترده مورد استفاده قرار می دهند، خصوصا جهت حفاظت از بخش های مهم خود نظیر نگهداری از داروها و نوزادان. بسیاری از پاسخ ها شرح می دهند که دوربین های مداربسته هر جایی استفاده می شوند، اما با توجه به میزان تامین مالی اولویت اصلی با مکان های پر ترافیک می باشد. به خصوص بدون توجه به اندازه بیمارستان و موقعیت مکانی بیمارستان، ورودی اصلی، راهروها، محل های انتظار و پارکینگ ها مورد توجه می باشد.

داروخانه ها و انبارهای دارو

محل های نگهداری از داروها مخصوصا داروهای مخدر از مهمترین و مورد توجه ترین بخش های مورد نظر جهت پوشش تصویری دوربین مداربسته در بیمارستان می باشند. هدف اصلی از این پوشش تصویری جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز و دزدی از داروهای با ارزش می باشد.

  • “داروخانه ها: نظارت تصویری بیمارستان در مکان های مختلف از درجه اهمیت متفاوتی برخوردار است. من برای هشت سال است که در بیمارستان کار می کنم، از زمانی که اولین سیستم دوربین مداربسته آنالوگ در بیمارستان نصب شد تا الان که از سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه و IP استفاده می کنیم، داروخانه یکی از مورد توجه ترین بخش ها بوده است. در صورتی که در حالت عادی می توانستیم با استفاده از دو عدد دوربین همانند یک مکان عادی فضای داروخانه را کنترل کنیم، اما به علت حساسیت مورد نیاز در نگهداری از  داروهای پر ارزش و مخدر، در حال حاضر در مکان های مختلف داروخانه ما، بین ده تا بیست عدد دوربین نصب شده است. قوانین دولتی در زمینه نگهداری از داروهای مخدر بسیار سخت گیرانه است، به صورتی که حتی جهت نگهداری از این داروها بایستی مجوزهای لازم از طرف دولت صادر شود.”
 
  • “اتاق داروها: مشاهده هرگونه رفت و آمد در درب ورودی و جلوی قفسه های داروها.”
  • “محل نگهداری از داروها جهت رهگیری هرگونه ورود و خروج دارو.”
  • “محل نگهداری داروها، جهت مشاهده کلیه رفت و آمدها.”
  • “داروخانه ها: معمولا با تجهیزات بیشتری محافظت و کنترل می شوند.”
  • “داروخانه، محل های نگهداری از دارو جهت امنیت در نگهداری از محصولات با ارزش.”
  • “ما دوربین های مداربسته بسیاری را بنا به دلایل متعدد جهت حفاظت از داروخانه نصب کرده ایم.”
  • “داروخانه: مشاهده کامل هرگونه فعالیت در داروخانه.”
  • “دارو خانه ها محل های بسیار حیاتی جهت کنترل می باشند تا مشخص شود که چه کسی و با چه هدفی به داروها دسترسی دارد.”
داروخانه
 

بخش های زایمان

دوربین های مداربسته معمولا جهت نظارت بر محل نوزادان تازه متولد شده استفاده می شود. هدف از این کار نظارت واضح بر زنجیره زایمان و نگهداری صحیح از نوزادان می باشد.

 
  • “محل تولد: تشخیص چه کسی می آید و چه کسی می رود.”
  • “بیمارستان ها محل های خطرناکی در زمینه دزدیدن و جابه جایی نوزادان می باشند.”
  • “تمامی محل های ورودی و خروجی به محل نوزادان بایستی به دقت کنترل شوند.”
  • “محل نگهداری از نوزادان با توجه به حساسیت های موجود در زمینه دزدی نوزادان.”
  • “هر جایی که کودکی حضور دارد مهم می باشد چرا که بایستی از کودکان در مقابل کودک دزدی مراقبت شود.”
  • “در بیمارستان ما محل نگهداری از کودکان با دوربین های مداربسته بسیاری کنترل می شود.”
  • “محل نگهداری از کودکان و تحویل نوزادان به والدین بسیار مهم می باشد چرا که هیچکس نمی خواهد که در این زمینه کوچکترین اشتباه صورت پذیرد.”
نگهداری از نوزادان
 
محل های ورودی و خروجی اصلی، اتاق های انتظار و لابی ها

در مکان هایی که محل رفت و آمد تعداد زیادی از افراد، بیماران و کارکنان بیمارستانی می باشد و یا عبور و مرور وسایل بیمارستانی زیاد است استفاده از دوربین مداربسته ضروری می باشد. به همین دلیل است که نظارت تصویری بیمارستان را با توجه به اولویت های مکانی هر بیمارستان به شکل متفاوتی طراحی می کنند.

  • “محل انتظار ملاقات کنندگان، بر اساس طراحی صورت پذیرفته برای اصلاح ساختار سیستم نظارت تصویری در بیمارستان ما، بایستی به ازای هر اتاق انتظار حداقل یک دوربین مداربسته نصب شود. در بسیاری از بیمارستان ها بایستی ذخیره سازی تصاویر این محل ها به صورت 24 ساعته باشد. اتاق های انتظار با توجه به محل قرارگیری بیمارستان ها در محله های مختلف می تواند در خطر دزدی باشند.”
  • “ورودی ها و خروجی ها، مستندسازی و تشخیص زمان ورود و خروج یک نفر در بیمارستان و تشخیص وسایل همراه افراد از جمله دلایل ما جهت نصب دوربین مداربسته در ورودی و خروجی های بیمارستان می باشد. کنترل ورودی و خروجی های بیمارستان ها می تواند اطلاعات لازم را در مورد بیماران گم شده و اشیا مفقود شده را در اختیار پلیس قرار دهد.”
  • “ورودی و خروجی ها جهت کنترل رفت و آمدها.”
  • “کنترل ورودی و خروجی ها جهت کنترل رفت و آمد افراد.”
  • “میز پذیرش بیمارستان با توجه به ماهیت فعالیت های صورت گرفته در آن محل و آنکه بسیاری از دکمه های خطر در آنجا تعبیه شده است.”
  • “ورودی های اصلی، جهت کنترل تمامی ورود و خروج ها. بایستی در نظر داشت در هر محل تجاری یکی از محل های مورد توجه ورودی ها و خروجی ها می باشند.”
  • “محل های عمومی نظیر اتاق انتظار، ورودی ها و خروجی ها از محل های مورد توجه و دارای ریسک امنیتی بالا می باشند.”
  • لابی: جهت کنترل فعالیت های عمومی. همچنین بسیاری از مشکلات در بیمارستان ها در لابی ها یا میز پذیرش رخ می دهد.”

پشتیبانی هایک ویژن      هایک ویژن     نمایندگی هایک ویژن    هایکویژن    hikvision iran    سایت هایک ویژن      شرکت هایک ویژن 

لابی بیمارستان

پارکینگ های اتومبیل و پارکینگ خودروهای بیمارستانی

محل هایی که خودروها در آنها پارک می شوند بایستی به خوبی مراقبت شوند. به هر حال، هدف از نصب دوربین مداربسته در این محل ها عوامل ساده ای چون کنترل تصادفات یا جلوگیری از دزدی می باشد.

 
  • “پارکینگ ها، بررسی صحنه های تصادف و مشاهده زنده تصاویر جهت تامین ایمنی.”
  • “پارکینگ ها، آسانسورها و پارکینگ خودروهای بیمارستانی از محل های پر ترافیک می باشند که عموما بایستی به وسیله دوربین مداربسته کنترل شوند.”
  • “محل پارک خودروها، جهت جلوگیری از ورود غیر مجاز به خودرو، محافظت از کارکنان و کنترل ورود و خروج به پارکینگ ها.”
  • “در محل پارکینگ بیمارستان ما نقاط کور بسیاری وجود دارد که ایمنی آنها با استفاده از دوربین های مداربسته تامین شده است.”
  • “پارکینگ ها جهت تامین امنیت مراجعه کنندگان.”
  • “محل های پارک خودرو، از داخل و بیرون. جهت جلوگیری از دزدی و خسارت به خودروها.”
پارکینگ بیمارستان

اورژانس و اتاق احیا

محل بعدی مورد توجه در سیستم نظارت تصویری بیمارستانی، اورژانس و اتاق انتظار مربوط به آن می باشد. بسیاری از گزارشات بر غیر قابل پیشبینی بودن افراد و فضای احساسی موجود در اتاق انتظار اورژانس های بیمارستانی و مخاطرات مربوط به بروز خشونت در آنها تاکید دارد.

اورژانس بیمارستانی
 
 
  • “دپارتمان اورژانس – به نظر من اهمیت دپارتمان اورژانس به اندازه داروخانه می باشد. به خصوص وقتی که به عنوان یک محل 24 ساعته سرویس دهی طراحی می شود، داشتن پوشش تصویری مناسب برای بیماران، کارکنان و ملاقات کنندگان بسیار مورد اهمیت می باشد. از کسانی که به دنبال دزدی از داروهای بیمارستانی می باشند گرفته تا همراهان بیماری که تحت شرایط احساسی دست به خشونت می زنند همگی بایستی توسط دوربین های مداربسته مراقبت شوند.”
  • “بسیاری از خشونت ها و درگیری ها از اتاق انتظار اورژانس آغاز می شوند.”
  • “پوشش تصویری در اورژانس بسیار ضروری می باشد، اگر دلیل آن را بخواهید بایستی جواب دهم که همیشه بسیاری از درخواست های بازبینی از اتاق اورژانس می باشد چرا که رفت و آمد در اتاق اورژانس بسیار غیر قابل کنترل تر از بخش های دیگر بیمارستانی می باشد.”
  • “اتاق اورژانس در معرض خطرات حیاتی بسیاری می باشد چرا که همراهان بیمار در آنجا در شرایط احساسی عادی قرار ندارند.”
  • “دپارتمان احیا در بیمارستان ما دارای دوربین های مداربسته بسیاری می باشد، چرا که نظارت بر بیماران و شرایط آنها و کنترل همراهان بیمار بسیار دارای اهمیت می باشد.”

عدم نصب دوربین مداربسته در اتاق های بیماران

به هر حال، در بیمارستان ها نبایستی تمامی محل ها پوشش تصویری داده شوند. بر اساس بسیاری از نظرات اعلام شده حفاظت از حریم خصوصی به صورت جدی بر عدم تصویر برداری از اتاق بیماران تاکید می کند. پاسخ های جمع آوری شده از محل های مختلفی دریافت شده اند و محدود به یک استان یا کشور خاص نبوده اند. نظارت تصویری بیمارستان

  • “با توجه به آنکه شما نمی توانید در محل اتاق های بیماران دوربین مداربسته نصب کنید، بایستی تمامی ورودی ها و خروجی ها، آسانسورها، راه پله ها، ورودی های انبارها، داروخانه ها و محل های عمومی را به صورت تصویری کنترل کنید.”
  • “اتاق های بیماران با توجه به حریم شخصی امکان کنترل ندارند.”
  • “نصب هیچگونه دوربینی در اتاق بیماران مجاز نمی باشد.”
  • “در بیمارستان ما حریم شخصی بسیار مهم می باشد، اما بیرون از اتاق ها دوربین های بسیاری نصب شده است.”

بهره برداران اصلی از سیستم های مداربسته بیمارستانی

سوال: چه کسانی بهره برداران اصلی سیستم های دوربین مداربسته بیمارستانی می باشند؟ کنترل تصاویر زنده چقدر دارای اهمیت است؟

خلاصه: به صورت عمومی، سیستم نظارت تصویری بیمارستانی به صورت 24/7/365 و به صورت زنده، حداقل توسط یک فرد ناظر مورد بهره برداری و نظارت قرار می گیرد. البته در بیمارستان های بزرگتر با سیستم های نظارتی گسترده تر دپارتمان نظارتی و تعداد افراد بیشتری از سیستم استفاده می کنند.

نگهبانان امنیتی بیمارستان ها بهره برداران اصلی سیستم می باشند.

  • “ماموران حفاظتی، و به صورت عمومی یک یا دو ادمین بر سیستم نظارت می کنند. بله باید تایید کنم که 1-2 اپراتور جهت مشاهده تصاویر زنده همیشه حضور دارند. البته ذکر این نکته ضروری است که اپراتورهای تصاویر زنده به راحتی با یک تلفن یا حادثه تمرکز خود را روی تصاویر از دست می دهند. من فکر می کنم که آنها بیشتر بر روی تصاویر ذخیره شده تکیه دارند تا بر روی تصاویر زنده.”
  • “ماموران امنیتی بیمارستان – اپراتورهای تصاویر زنده همیشه بر روی سیستم نظارت دارند.”
  • “ماموران حفاظتی – معمولا در زمان های کاری و شلوغ به صورت چند نفره و در زمان های خلوت تر با تعداد کمتر.”
  • “دپارتمان حفاظتی بیمارستان مسئولیت عمده سیستم نظارت تصویری بیمارستان را بر عهده دارد. بیشتر بیمارستان هایی که تحت نظارت ما هستند در سیستم خود دارای ویدیو وال جهت مشاهده دقیق تصاویر زنده می باشند و برای ماموران رویه ها و روند های فرایندی دقیقی جهت کنترل حوادث تعریف شده است.”
  • “ماموران امنیتی. برای کنترل تصاویر زنده یک تیم حفاظتی و نظارتی تخصیص داده شده است.”

نظارت تصویری بیمارستان

اپراتورهای تصاویر زنده

بیمارستان ها به صورت عمومی از سیستم نظارت تصویری فقط برای نگهداری داده های تصویری رخ داده استفاده نمی کنند، بلکه به صورت کلی ماموران امنیتی جهت مشاهده زنده تصاویر دارای جدول زمان بندی می باشند.

  • “پلیس بیمارستان به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته تصاویر ویدیویی را کنترل می کند.”
  • “سیستم های ما به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته کنترل می شوند.”
  • “سیستم نظارت تصویری بیمارستان ما به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای سال به صورت زنده مشاهده می شود.”
  • “ماموران امنیتی و حفاظتی بیمارستان ما به صورت 24 ساعته استریم تصاویر ویدیویی را مشاهده می کنند.”
  • “تمامی سیستم های نظارت تصویری بیمارستان ما به صورت 24 ساعته فعال می باشند و اکثر آنها به صورت دائمی تحت نظارت ماموران امنیتی می باشند.”
  • “بیشتر بیمارستان های بزرگ دارای ماموران کنترل تصاویر ویدیویی به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته می باشند. معمولا در این بیمارستان ها یک دپارتمان امنیتی اختصاصی جهت نظارت بر سیستم دوربین مداربسته ایجاد شده است. همچنین ممکن است که به برخی از دپارتمان ها دسترسی مشاهده تصاویر برخی از دوربین ها داده شده باشد. به عنوان مثال به دپارتمان اورژانس دسترسی مشاهده ورود آمبولانس های اورژانس داده شده باشد. همچنین ممکن است دوربین های جداگانه ای برای نظارت بر کلینیک های جداگانه بیمارستان پیاده سازی شده باشد و دسترسی به آن دوربین ها به کارکنان دپارتمان داده شده باشد. البته اینگونه سیستم ها معمولا با هدف های امنیتی نمی باشند و معمولا هدف از آنها نظارت بر حفاظت های روانی و عمومی بیماران می باشد.”

مشاوره دوربین مداربسته تحت شبکه          ارائه راهکار و خدمات امنیت شبکه      نرم افزار مانیتورینگ دوربین تحت شبکه  



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بیشتر مشتریان شما در شبکه های اجتماعی حضور دارند یا اگر آنها در حال حاضر نیستند، در آینده خواهند بود. شبکه های اجتماعی ارتباط قوی با مشتری و سرمایه گذار دارند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید در بازاریابی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کرد.

 

امروزه هیچ فعالیتی مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی نمی تواند در برندسازی و افزایش رتبه وب سایت برای فروشگاه و شرکت ها اثرگذار باشد. اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی را به راحتی می توان و با کمی دقت در محیط پیرامون خود متوجه شد. شما کافی است که فقط یک بار در سطح شهر قدم بزنید. اکثر افراد با گوشی های هوشمند خود و از طریق شبکه های اجتماعی در حال ارتباط با یکدیگر هستند یا آخرین خبرها و مسائل دنیا را مرور می کنند و حتی بعضی از آن ها بسیاری از فعالیت های خود مانند خرید کردن را توسط همین شبکه ها انجام می دهند. برای همین است که امروزه متخصصان سئو تاکید بیشتری بر انجام بازاریابی اینترنتی و به خصوص شبکه های اجتماعی می کنند.

 

 

 

برخی از دلایل فعالیت در شبکه های اجتماعی:

 

1- شبکه ای اجتماعی در ایجاد مطالب:

شاید بهترین روش برای دیدن شدن مطالب سایت شما شبکه های اجتماعی باشند بررسی نشان میدهد که بعضی از سایت از مثلا اینستاگرام بیشتر از گوگل ورودی دارند!!! یا بارها شده است که در بعضی از جستجو ها صفحه اینستاگرام دیده میشود پس شبکه های اجتماعی سهم مهمی در سئو سایت دارند ما در فاکتورهای بهینه سازی سایت یک فاکتور به نام اجتماعی بودن سایت وجود دارد ایا سایت شما در بیشتر شبکه های اجتماعی وجود دارد ایا مطالب شما لایک یا صفحه شما فالو میشود چه مقدار مطالب شما دیده میشود وقتی که شما هر مطلبی را ارسال میکنید در 10 شبکه اجتماعی قرار داده میشود وقتی مطلب شما در اشتراک گذاری قرار میگیرد نشان میدهید هم مطلب شما خوب است که در شبکه های اجتماعی قرار دادید هم چقدر سایت اجتماعی دارید.

 

2- یک گروه برای خود ایجاد می کنید

بیشترین دغدغه صاحبان برندها این است که بتوانند در هر لحظه ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنند. چه راهی بهتر از شبکه های اجتماعی که افراد هر لحظه در آن ها آنلاین هستند. شما می توانید با ایجاد یک گروه در شبکه های اجتماعی به خصوص ارتباطی مانند تلگرام و اینستاگرام که درصد حضور بیشتر کاربران را به خود اختصاص داده است، با کاربران و مشتریان خود در ارتباط باشید. شما به راحتی می توانید آخرین محصولات و خبرهای برند خود را از طریق همین شبکه ها اطلاع رسانی کنید. فقط کافی است که به هر مشتری جدید خود در خصوص اکانت شبکه ها اطلاع رسانی کنید.

 

3- تاثیر شبکه های اجتماعی در رتبه بندی:

شاید لینک های که در شبکه های اجتماعی وجود دارند نوفالو هستند اما خود گوگل هم گفته است که ما به طور کلی لینک های نوفالو را دنبال نمیکینم خوب دقت کنید شاید میتوان گفت وقتی لینک شما در سایت ویکی پدیا به عنوان منبع قرار میگیرد به نظر شما این بی تاثیر است شبکه های اجتماعی شاید به طور غیر مسقیم بر روی ضریب اعتماد گوگل به سایت یا تراست رنگ تاثیر خوبی دارند خوب به طور کلی بله تاثیر دارند اما همیشه برای پیشرفت یک راه وجود ندارد ما هزاران تکنیک داریم یک به طور غیر مستقیم در رتبه سایت تاثیر دارند پس حضور در شبکه های اجتماعی و منتشر کردن مطالب سایت در انها فوق العاده است.

 

4- ارتباط با مشتریان

بیشتر مشتریان دنبال راه راحت تری برای ارتباط مستقیم با فروشگاه ها هستند. هیچ راهی بهتر از شبکه های اجتماعی برای ارتباط مستقیم با برندها وجود ندارد. مشتریان شما می توانند با ارسال پیام خصوصی و ارسال کامنت زیر پست های شما به راحتی با فروشگاه تان ارتباط برقرار کنند. مهم ترین نکته ای که شما به عنوان مالک فروشگاه یا مسئول شبکه های اجتماعی باید رعایت کنید، پاسخگویی سریع و کامل به کامنت و پیام های مشتریان است.

 

5- بررسی سایت seo.com:

شاید جالب بدانید این روزها سئو کاران حرفه ای و سایت های که اعتبار فوق العاده دارند روی شبکه های اجتماعی بسیار سرمایه گذاری کرده اند طبق بررسی های صورت گرفت روی سایت مورد نظر نشان میدهید این سایت لینک های بسیار زیادی از پینترست دارد!!! بله شاید عجیب باشد ببینید که چقدر این سایت در زمینه های شبکه های اجتماعی فعالیت دارد پس از امروز شروع کنید در تمام شبکه های اجتماعی شروع به فعالیت کنید روزی 30 دقیقه وقت بگذارید در شبکه های اجتماعی که طرفدار بیشتری دارند سرمایه گذاری کنید.بررسی چند شبکه اجتماعی و بعدش جمع بندی میکنیم.

 

 

6- یک تیم عالی تشکیل می دهید

با توجه به افزایش اهمیت شبکه های اجتماعی در برندسازی و سئو سایت، بیشتر شرکت ها یک تیم و اتاق مجزا برای فعالیت ایجاد کردند تا حدی که در بعضی از شرکت ها، چنین تیمی سرآمد بقیه شده است و بیشتر متخصصان زیر نظر این تیم و اتاق فعالیت می کنند. این باعث تمرکز تیم شما برای دستیابی به یک هدف مشترک می شود و که بازدهی فعالیت و تبلیغات را افزایش می دهد.

 

7- استفاده کاربردی از شبکه های اجتماعی:

استفاده از دکمه های شبکه های اجتماعی برای پخش ان مطلب بسیار موثر است از مهم ترین استفاده های این تکنیک برند سازی است شاید شما با مثلا اینستاگرام یک سایت را بشناسید و نقطه موفقیت یک سایت همان شود سئو فقط به گوگل یاهو تمام نمیشود حتی بهینه سازی برای شبکه های اجتماعی یا گرفتن بازدید کننده و تبلیغ در شبکه های اجتماعی شامل ان میشود.

 

8- نرخ درگیری کاربر را افزایش می دهد

هر کسی که وارد شبکه های اجتماعی شما می شود، به نوعی به مطالب و محصولات شما علاقه مند بوده است و این کار را برای شما از لحاظ تولید محتوا، نوع پست گذاری، تبلیغات و غیره راحت تر خواهد کرد. شما با تحلیلی که از قبل در خصوص کسب و کار خود انجام داده اید، با مشخصات کاربران و ویژگی های آن ها آشنایی کامل دارید و به راحتی می توانید یک استراتژی تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی خود به منظور افزایش نرخ فروش و درگیر شدن تبلیغات با پست و مطالب خود تنظیم کنید.

 

9- روند تاثیر شبکه های اجتماعی به کاربران تلفن ربط دارد:

بله امروزه روز به روز کاربران که با تلفن شخصی از اینترنت استفاده میکنند بیشتر میشود تمام این کاربران سهم عظیمی از شبکه های اجتماعی دارند شاید همه بگویند سایت خود را برای تلفن همراه بهینه سازی کنید اما من میگوییم سایت خود را برای شبکه های اجتماعی بهینه کنید نه به این معنا که بهینه سازی برای تلفن همراه اشتباه است به این معنا که اگر این اتفاق افتاده است به خاطر انکه گوگل احساس خطر کرده است چون برایش خیلی مهم است استفاده از جستجو گوگل ببنید شما باید یک قدم از موتورهای جستجو جلوتر باشید من از امروز به شما میگوییم سال 2017 سال محتوا و شبکه های اجتماعی است چرا که گوگل در جستجو های خود شبکه های اجتماعی را مورد نظر دارد. پس شبکه های اجتماعی حتی باعث افزایش نرخ کلیک هم میشود.حتما نباید یک الگوریتم بیاید و شما ان را استفاده کنید بعضی از الگوریتم نیاز روز کاربران است مثل بهینه سازی سایت برای گوشی و خیلی از طراحان سایت از این مسئله قبل از حساسیت گوگل اطلاع داشته اند و سایت خود را بهینه کرده بودند یا من به شما میگیویم درآاینده قرار دادن پادکست با متن آن تکرار میکنم حتما باید متن فایل صوتی در ان مطلب باشد زیاد میشود چرا که خواندن یک مقاله بیست صفحه ای خیلی سخت تر از گوش دادن آن است.

 

 

10- باعث افزایش آگاهی برند می شود

بیشتر از 60 درصد فعالیت های امروزی مانند ارتباط با یکدیگر، خواندن روزنامه، پیگیری کردن صفحات فروشگاه ها و غیره از طریق شبکه های اجتماعی انجام می شود. از این رو شبکه های اجتماعی اگر به درستی انتخاب و در آن ها فعالیت شود، بهترین بستر برای تبلیغات و برندسازی خواهد بود. جالب است بدانید که خیلی از افراد فقط با استفاده از خود شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام فروش خود را انجام می دهند.

 

11- شخصی سازی پیام

همانطور که گفتیم، افرادی وارد شبکه های اجتماعی شما می شوند که به محتوا و محصولاتتان علاقه مند هستند. شما با دریافت مشخصات دقیق از کاربران مانند ایمیل، علایق، تحصیلات و غیره، پیام های شخصی به آن ها را ارسال کنید. زمانی که کاربران در شبکه های اجتماعی پیام های شخصی شده را از برند مورد علاقه خود دریافت می کنند، بیشتر از دیگر موقع ها ترغیب به بررسی برند و خرید از آن ها می شوند.

 

حرف پایانی سئو در شبکه های اجتماعی:

شاید امروزه روند لینک سازی به کلی تغییر کرده است و شبکه های اجتماعی روز به روز موثر تر و قوی تر شده اند حتی شما برای افزایش ایندکس مطالب سایت یا افزایش بازدید ویدیو های اموزشی خود میتوانید از انها استفاده کنید پیشنهاد ما برای سایت های تازه تاسیس که قدرت زیادی برای لینک سازی ندارند یا زود جریمه میشوند شبکه های اجتماعی است من بارها مطالبی که در شبکه های اجتماعی نمایش داده شدن را در جستجو بررسی کردم رتبه خوبی داشتن البته تاثیر گذاشتن انها شاید کمی زمان بر باشد مهم ترین بخش سئو حتما صبر است که شما روز بروز به مطالب و تکنیک های بیشتر رو به سمت پیروزی بروید اگر لذت موفقیت یک سایت را بدانید با بی توجهی نسبت به این مطلب موفقیت خود را عقب نمی اندازدید شاید شاخص این مطلب شبکه اجتماعی لینکدین و استفاده از گسترش مطالب خود در گوگل پلاس باشه دیگه دارید خسته میشوید امیدوارم کامل بوده باشد موفق باشید .



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

گسرتش بازار شاید یکی از دغدغه های اصلی تمام صاحبان کسب و کار در همه بخش های مختلف اقتصاد در تمام کشورهای دنیا باشد. امروز افزایش فروش، بازاریابی و اقدام برای میزان سهم یک شرکت از بازارهای هدف تبدیل به یک علم شده است و استفاده از تجربیات دیگر شرکت ها در این مسیر می تواند برای نیل به موفقیت بسیار حائز اهمیت باشد.

در ایم مقاله به استراتژی های اصلی برای گسترش بازار پرداخته ایم. شما می توانید با به کارگیری اصولی این استراتژی ها مسیر موفقیت و گسترش بازار هدف را برای شرکت خود کوتاه کنید!

گسترش بازار

  • در اختیار گرفتن بازار محل سکونت

این موضوع کاملا بدیهی و منطقی است که اولین بازار برای هر محصول و خدماتی بازار محلی و سکونت گاه شما خواهد بود. شما دسترسی بسیار ساده تری به بازار محلی خود دارید و این موضوع باعث می شود هزینه های شرکت شما به شدت کاهش یابد. یادتان باشد که هزینه های حمل و نقل و جابجایی و ارسال خدمات و کالا یکی از بزرگ ترین بخش های هزینه زای شرکت ها بعد از حقوق و مزایای پرسنل را به خود اختصاص می دهد.

اما سوال اصلی این است که آیا بازار محلی ما در خصوص محصولی خاص اشباع شده است یا خیر؟ بگذارید این سوال را باذکر یک مثال توضیح دهیم. اگر شما فروشگاه مواذ غذایی دارید و فروشگاه های موادغذایی اطراف محل سکونت شما با صف های طولانی روبرو می شوند کاملا مشخص است که بازار شما اشباع نشده است. همچنین اگر رقبای شما به راحتی در حال فروش محصولات خود هستند بنابراین بازار فعال است و مشکل شما در اشباع شدن بازار نیست. در چنین حالتی شما باید بازنگری در کیفیت محصولات خود و قیمت های این محصولات انجام دهید.

  • گسترش بازار با جذب مشتریان

    بعد از آنکه به این نتیجه رسیدید که امکان گسترش حجم تجارت خود در محله و منطقه مسکونی که در آن فعالیت می کنید وجود ندارد باید به خلاقیت های گسترش بازار فکر کنید. برای گسترش بازار خود دو راه اصلی را می توانید انتخاب کنید. اول اینکه شعبه ای خدمات خود را در جای دیگری و در منطقه دیگر شهر ایجاد کنید یا با ترفندهایی سعی کنید که مشتریان را به سمت شعبه کنونی خود جذب کنید. برای مثال با ایجاد قرعه کشی و دادن تخفیف های بسیار جذاب در جهت جلب توجه مشتریان اقدام کنید. برای استفاده از ترفن قرعه کشی توجه داشته باشید که مکان واحد تجاری شما باید در خیابان اصلی باشد تا از این طریق امکان مراجعه مشتریان از کل سطح شهر افزایش یابد.

  • گسترش بازار با افزایش مبادی فروش

همانطور که در بالا توضیح دادم یکی دیگر از روش های جذب مشتری این است که شما به سراغ مشتریان می روید و با ایجاد شعبه های متعدد در سطح شهر مبادی ورودی خود را افزایش می دهید. این کار هزینه های بسیاری می تواند به شرکت و بیزینس شما تحمیل کند و در نتیجه برآوردهای هزینه و فایده از سناریو های احتمالی آینده مهمترین بخش گسترش کسب و کار شما به حساب می آید. علاوه بر هزینه های ملک هزینه های نیروی کار، آموزش و هزینه های جاری نیز مورد توجه قرار بدهید تا با شکست در اجرای چنین استراتژی گسترش بازار روبرو نشوید.

  • ادغام عمودی و گسترش رو به پایین

در مشاغلی که میزان سود دهی شرکت شما به هزینه های مواد اولیه وابستگی بسیار زیادی دارد، بهترین راهکار برای افزایش سود دهی شرکت شما ورود به بازار تولید مواد اولیه است. برای مثال اگر کسب و کار شما به شدت وابسته به محصولات کشاورزی است وارد شدن به بیزینس کشاورزی و توسعه کسب و کار با خرید مزرعه های فعال می تواند تا حد زیادی هزینه های تامین مواد اولیه در طول سال را برای شما کاهش دهد. البته فراموش نکنید که در انجام این کار کیفیت را قربانی افزایش تولید نکنید. در بسیاری از موارد شرکت ها با توسعه زنجیره تولید خود از کیفیت بالای محصولات فاصله گرفته و رفته رفته با کوچک شدن بازار نهایی روبرو می شوند.

•     ادغام عمودی و گسترش رو به بالا

در روش قبل شما سعی می کردید که زنجیره تولید خود را به طور کامل در دست بگیرید اما گاهی مقیاس کسب و کارتان بسیار کوچک است و در نتیجه شما توان ایجاد یک زنجیره تولید از صف تا صد را ندارید. در چنین مشاغلی شما به کانال های بازاریابی نیاز پیدا می کنید. بنابراین بهترین راه برای توسعه بازار در کسب و کارهای نوپای کوچک استفاده از خدمات بازاریابی شخصی و شرکتی است تا از این طریق بتوانید دسترسی بیشتری به سیستم توزیع بازار داشته باشید.

شما می توانید وضعیت کسب و کار خود را با استخدام تیم فروش، عقد قرارداد با توزیع کنندگان، خرید یک کامیون باربر، باز کردن فروشگاه های خرده فروشی و یا فروشگاه های خروجی کارخانه و یا هر چیز دیگر، بهبود بخشیده و تعداد مشتریان را افزایش دهید. هر بار که یک نفر به مشتریان شما اضافه شود، بی شک سود شما نیز بیشتر می شود. به یاد داشته باشید که هر زمان یک نفر واسطه بین شما و مشتریان قرار بگیرد، موجب افزایش هزینه های عملیاتی و در نتیجه کاهش درآمد می شود. برداشتن موانع ارتباط با مشتریان، به یک برنامه بازاریابی دقیق نیاز دارد.

نکته پایانی

در توسعه کسب و کارها یک نکته عمومی برای دنیای امروز وجود دارد. بازار اینترنتی و دسترسی به مشتریان به صورت آنلاین یکی از مهمترین بخش های توسعه هر شرکتی به حساب می آید. این موضوع به حدی مهم است که در آینده نزدیک کسب و کارهای سنتی که شعبه ای از کسب و کار خود در فضای اینترنت ایجاد نکرده اند محکوم به شکست خواهند بود. شرکت طراحی سایت پیام آوا با ارائه خدمات منحصر به فرد طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی و طراحی اپلیکیشن موبایل به شرکت شما کمک می کند که در کمترین زمان ممکن یک ورود قدرتمند به فضای مجازی داشته باشید و از این طریق به گسترش بازار خود اقدام کنید.



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

ارزش برند یکی از موضوعاتی است که شرکت های مختلف هنگام انتقال سهام خود به دیگری بر روی آن مانور می دهند و همچنین مهمترین دارایی معنوی یک شرکت نیز به حساب می آید. به طور کلی ارزش برند، ارزشی است که مشتریان بالقوه و بالفعل کنونی یک شرکت از یک برند درک می کنند. برای مثال ارزش برند یک شرکت با مقایسه درآمد مورد انتظار فروش یک محصول تحت نام برند با درآمد مورد انتظار فروش همان محصول بدون نام برند مذکور محاسبه می شود. این تفاوت به معنی میزان اعتماد مشتریان به برندی خاص و تمایل آنها برای پرداخت مبالغی بیش از برندها رقیب است.

ارزش برند را با محاسباتی انجام می دهند و البته این محاسبه به صورت تقریبی انجام می شود.  همچنین ارزش برند می تواند به موارد کارکردی و ویژگی های تکنولوژیکی بکار رفته در محصولی خاص اشاره داشته باشد یا ویژگی های غیر ملموس و احساسی مانند لوکس بودن یا زیبایی منحصر به فرد محصولات شرکتی خاص اشاره داشته باشد. در ادامه این مقاله به سه روش محاسبه ارزش برند اشاره می کنیم.

روش داموداران

در این روش جهت ارزش گذاری دارایی های معنوی، این بخش از دارایی ها را در سه دسته طبقه بندی می کنیم.

دسته اول، آن دسته از دارایی های معنوی هستند که مربوط به یک محصول یا خدمت خاص می باشند و جریان های نقدی ایجاد می کنند. جهت ارزش گذاری این دسته می توان از مدل های تنزیل جریان های نقدی بصورت معمول استفاده نمود، که برآورد جریان های نقدی با توجه به همان محصول یا خدمت و با در نظر گرفتن چرخه عمر محدود آن صورت می پذیرد.

 

دسته دوم از دارایی های معنوی، پیچیده تر بوده چرا که این دارایی ها به جای ایجاد جریان نقدی برای یک محصول یا خدمت خاص، به تولید جریان نقدی برای کل شرکت پرداخته و عایدات آن ها، کل شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد. این دسته، نام تجاری شرکت است که تمام جنبه های شرکت از میزان فروش تک تک محصولات تا نرخ هزینه سرمایه شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد.

دسته سوم، شامل آن دسته از دارایی های معنوی می شود که در حال حاضر هیچ گونه جریان نقدی ایجاد نمی کنند اما دارای این پتانسیل هستند که جریان های نقدی را در آینده، تحت شرایطی خاص به وجود آورند. این دسته نه تنها شامل ذخایر منابع طبیعی است بلکه همچنین شرایط قابل تغییر شرکت برای ورود به بازارها و کسب و کارهای جدید و رها نمودن تجارت فعلی را نیز شامل می شود. بهترین روش برای ارزش گذاری این دسته از دارایی های معنوی استفاده از مدل قیمت گذاری حق امتیاز معامله است.

روش اینتربرند

شاید مشهورترین دسته بندی برای نام های تجاری در دنیا توسط فایننشال ورد ایجاد شده باشد. فایننشال ورد برای رتبه بندی و ارزش گذاری نام های تجاری از یک روش بسیار ساده استفاده کرده است. اختلاف میان سودهای یک نام تجاری و سودهایی که اساسا باید آن محصول بودن هیچ نام تجاری مشهوری به دست آورد. به این اختلاف خاصل خاص نام تجاری گفته می شود. همچنین فایننشال ورد یک ضریب محاسبه شده را با توجه به توانایی نام تجاری به کار گرفت. حاصل ضرب این دو، ارزش نام تجاری است.

این فرایند با محاسبه EBAT سه سال گذشته شرکت شروع می شود. نکته مهم در این مرحله کسر ای.بی.آی.تی های متناظر با فعالیتهایی است که نام تجاری در آنها نقشی ندارد. در مرحله بعد، پس از شناسایی شرکت های بدون نام تجاری خاص،EBAT آن ها نیز محاسبه گردیده و اختلاف EBAT دو شرکت به دست می آید. جهت تعدیل شدن EBAT های سال های گذشته، اثر عوامل خارجی همچون نرخ تورم بر آن لحاظ می شود.

همچنین برای آنکه ارزیابی ما بتواندEBAT نام تجاری برای سال های آینده را بهتر پیش بینی نماید، باید از میانگین وزنی EBAT سال های گذشته استفاده نماییم.

از آنجا که ممکن است این میانگین وزنی، از میزان پیش بینی سال آینده اختلاف EBAT دو نوع شرکت کمتر گردد، عنوانی با نام ذخیره کسری EBAT آتی در نظر گرفته می شود.

در نهایت پس از کسر هزینه سرمایه و مالیات از میانگین وزنی، اختلاف سودها (بین شرکت با نام تجاری و بدون نام تجاری) به دست خواهد آمد.

از طرف دیگر، اینتربرند ضریبی را با نام “توانایی نام تجاری” جهت برآورد ارزش نام تجاری، محاسبه می کند. این ضریب ترکیبی از هفت عامل زیر است:

  • رهبری: یک نام تجاری بانفوذ، بسیار با ثبات است و ارزش های بسیاری نسبت به نام های تجاری دیگر که سهم بازار کمتری دارند، را داراست.
  • ثبات و پایداری: نام تجاری که در طول زمان از درجه وفاداری بالای خریداران برخوردار هستند، بیشترین نمره را در این فاکتور به دست می آورند.
  • بازار: یک نام تجاری با ثبات، در بازاری که در حال رشد است، با ورود رقبای بسیار، بیشترین امتیاز را داراست.
  • بین المللی: نام های تجاری فعال در بازارهای جهانی ارزش بیشتری را نسبت به نام های تجاری ملی و منطقه ای دارند. البته، تمام نام های تجاری توانایی مواجهه با موانع و حصارهای ملی و فرهنگی را ندارند.
  • روند: توجه نام های تجاری به این که به روز و مناسب برای مصرف کننده باشند ارزش آنها را افزایش می دهد.
  • پشتیبانی و حمایت: نام های تجاری که از پشتیبانی (و به نوعی خدمات پس از فروش) برخوردارند می بایست از آنهایی که فاقد چنین فاکتوری هستند،ارزش بیشتری داشته باشند. البته کمیت و کیفیت این خدمات و پشتیبانی ها نیز باید مد نظر باشد.
  • حفاظت: قدرت و وسعت قوانین حمایتی از نام تجاری (قانون انحصار) یک عامل مهم و حساس در ارزش- گذاری است.

روش هولیهان

طبق روش مشاوران ارزش گذاری هولیهان ، ارزش نام تجاری، ارزش فعلی جریان نقدی آزاد شرکت منهای ضرب هر یک از دارایی ها در بازده مورد انتظار آنها می باشد. جریان نقدی آزاد ناشی از نام تجاری تا حدی شبیه ارزش افزوده اقتصادی است. این روش نیاز به جزییات حداقل ده سال گذشته گردش مالی شرکت دارد و بعد از بررسی دقیق جریان نقدی آزاد شرکت در ده سال گذشته میانگین وزنی آن برای محاسبه ارزش برند مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته پایانی

در یک دهه گذشته ارزش برند های دنیای آی تی به شدت رو به افزایش است و بر اساس آمار از میان ۵ برند برتر دنیا ۴ برند معروف متعلق به حوزه آی تی و تجارت الکترونیک است. شرکت اپل اولی شرکت دو تریلیون دلاری تاریخ به حساب می آید و برندهای معروفی مانند آمازون و فیسبوک نیز در رده های بعدی در تعقیب اپل هستند. بنابراین پر واضح است که برای ساخت برند هر شرکتی نیاز دارد که طراحی سایت حرفه ای برای برند خود انجام دهد. بدون حضور نام برند شما در اینترنت و بدون داشتن یک وبسایت حرفه ای شما هیچ حرفی در رقابت با دیگران نخواهید داشت. به این منظور پیشنهاد می کنم مقالات طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی شرکت پیام آوا را نیز مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

الگوریتم گوگل پاندا ابتدا در 23 فوریه 2011 راه اندازی شد. هدف اجرای الگوریتم گوگل پاندا، دادن امتیاز بیشتر به وبسایت های دارای محتوای جذاب و کاستن حضور سایت های بی کیفیت در نتایج جستجو بود.

 

الگوریتم پاندا چیست:

گوگل در سال های گذشته خلاء بزرگ محتوای مفید را جستجو حس میکرد و شاید دیگر وقت این بود که از یک جستجوگر ساده که فقط به این نگاه میکرد که یک سایت چه تعداد از یک کلمه را بیشتر دارد تا آن را در صفحه اول قرار دهد به یک جستجوگر واقعا حرفه ای و هوشمند تبدیل شود در این زمان الگوریتم پاندا که شاید موفق ترین الگوریتم گوگل پاندا بوده است پا به میان گذاشت. شاید در ابتدا مشکلات در این الگوریتم وجود داشت اما به مروز زمان سایت های بی کیفیت و بدون محتوا و اسپمر به فراموشی سپرده شدند. البته هر الگوریتم درصد خطایی دارد اما نسبت به سال های گذشته کیفیت مطالب در صفحات اول خیلی مناسب شده است.

 

این الگوریتم یکی از مهم ترین، اثرگذار ترین و البته یکی از خطرناک ترین الگوریتم های گوگل است که خیلی از سایت ها که این الگوریتم را جدی نگرفتند الان روزگار خود را در زندان گوگل سپری می کنند و بسیار نادم و پشیمان هستند.

الگوریتم پاندا تمام تمرکز خود را بر روی محتوای وب سایت ها گذاشته و سایت هایی که محتوای بی کیفیت و یا کپی در سایت خود تولید می کنند، موجب ناراحتی و بعضی اوقات هم موجب عصبانی شدن این پاندای مهربان می شوند.

البته درباره این الگوریتم هنوز همه ی اطلاعات به دست ما نرسیده است چون بخشی از این اطلاعات، جزء رمز و راز های گوگل است. اما در این مقاله به اندازه ای که رابطه ی سایت ما با این پاندای پر حاشیه خوب شود، اطلاعات کسب خواهیم کرد.

 

 

اهداف گوگل پاندا

الگوریتم پاندا چند پدیده مشکل دار در نتایج جستجو را هدف گرفته است. این اهداف شامل موارد زیر می گردند:

  • محتوای بسیار کم: صفحات اینترنتی که دارای محتوای مرتبط بسیار کمی هستند و از نظر متنی نیز بسیار قلیل می باشند. مانند صفحاتی که دارای موضوعات متنوع اما اطلاعات بسیار کمی در هر مورد هستند.
  • محتوای تکراری: محتوای کپی شده در بسیاری از جاهای اینترنت وجود دارد. تکرار محتوا حتی در سایت خود شما هم می تواند اتفاق بیفتد. زمانی که یک متن مشخص را در چندین صفحه به صورت تکراری کپی می کنید، احتمالا با این مشکل مواجه خواهید شد. به عنوان مثال یک شرکت ممکن است 10 صفحه با نام ده شهر ایجاد کند و خدمات خود را به یک شکل در هر ده صفحه تکرار کند.
  • محتوای ضعیف: صفحاتی که شامل اطلاعات بسیار کمی درباره موضوع خود هستند.
  • فقدان آتوریتی و اعتبار: محتوایی که توسط منابعی تولید می شوند که دارای اعتبار تایید شده ای نیستند. گوگل در این زمینه تاکید کرده است که سایت هایی که نمی خواهند تحت تاثیر منفی پاندا قرار گیرند، می بایست تلاش کنند تا با انتشار اطلاعات مفید، اعتبار خود را در بین کاربران افزایش دهند.
  • مزرعه محتوا (Content Farming)صفحات بسیار زیاد بی کیفیت که اغلب محتوای خود را از سایت های دیگر جمع آوری می کنند. به عنوان مثال می توان به وبسایت هایی اشاره کرد که صفحات زیادی را با موضوعات گرفته شده از کلمات کلیدی مورد جستجو در گوگل، جمع آوری می کنند و محتوای بی ارزشی را درباره آن تولید کرده و بدون اینکه خواسته کاربران را در نظر بگیرند، می خواهند رتبه های بالا در نتایج جستجو کسب کنند.
  • محتوای بی کیفیت تولید شده توسط کاربران: به عنوان مثال وب سایت هایی که صرفا پست های مهمان که معمولا بسیار کوتاه نیز هستند منتشر می کنند. این پست ها نیز که معمولا پر از غلط های املایی بوده و فاقد اطلاعات ارزشمند می باشد.
  • نسبت تبلیغ به محتوای بالا: صفحاتی که مملو از تبلیغات هستند اما محتوایی ندارند.
  • محتوای ضعیف پیرامون لینک های مشخص: محتوای ضعیفی که صرف با هدف لینک دادن به یک سایت مشخص ایجاد شده است.
  • وب سایت های بلاک شده توسط کاربران: سایت هایی که کاربران انسانی به صورت مستقیم در نتایج جستجو بلاک کرده اند.
  • محتوای نامرتبط با عبارت مورد جستجو: صفحاتی که عنوان می کنند که مطالب مرتبط با عبارت مورد جستجو ارائه می دهند اما با ورود به آن با چیز دیگری مواجه می شویم. به عنوان مثال می توان به صفحاتی اشاره کرده که تخفیف رستوران ارائه می دهند اما در بدو ورود متوجه می شوید که هیچ تخفیفی در این صفحه وجود نداشته و صرفا با تبلیغات پر شده اند.

 

 

خط قرمز های الگوریتم پاندا:

برخی از مواردی که پاندا از آن ها خوشش نمی آید، به شرح زیر است:

*کپی کردن محتوا از سایت های دیگر ممنوع (پاندا از این کار متنفر است)

*بازنشر یک مطلب در سایت ممنوع (یعنی یک مقاله را دو بار در سایت قرار دهیم)

*محتوای بی روح ممنوع (مقاله ما باید عکس، فیلم و… داشته باشد تا باب میل پاندا شود. البته گوگل بخاطر نبود تصویر در مقاله به ما را تنبیه نمیکند)

*مقالات غیر مرتبط ممنوع (یعنی مثلاً: در یک سایت آموزشی محتوای ما موزیک های جدید باشد)

*مقاله بدون کامنت ممنوع (نظرات در سایت بسیار اهمیت دارد، البته اگر مقاله ای کامنت نداشته باشد گوگل با آن برخورد نمی کند و برای تاکید بیشتر است که این نکته در اینجا عنوان شده)

*استفاده بیش از حد از تبلیغات در سایت ممنوع (تبلیغات نباید به اندازه ای باشد که کاربر را از سایت فراری دهد)

*بروز نکردن مطالب قدیمی ممنوع (البته منظور مطالبی است که نیاز به بروز رسانی دارند و در حقیقت منسوخ شده اند)

 

الگوریتم پاندا حرف حسابش چیست؟!

الگوریتم پاندا خواستار محتوای با کیفیت است، و به لطف گوگل تا دو سال آینده در اینترنت درباره همه چیز محتوا وجود دارد و در آن زمان، همه ی سایت ها متخصص تولید محتوا شده اند(البته محتوایی با کیفیت متوسط) و وب سایتی معتبر محسوب می شود که محتوای خاص و باکیفیت تولید کند.

 

در هنگام آپدیت های جدید گوگل، جزییات مرتبط با آن را حتما مطالعه کنید تا از سلامت سایت خود با توجه به موارد نهی شده در این آپدیت ها باخبر شوید. اگر احیانا بعد از آپدیت مشخصی دچار کاهش ترافیک شدید و مطمئن بودید که علت این امر ناشی از قصور شماست، مشکل مورد نظر را حل کرده و از طریق وبمستر درخواست بخشش از گوگل کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

این که شما چگونه توسط دیگران درک می شوید، در واقع به تلاش تان بستگی دارد. باید به سوال های زیادی پاسخ دهید. سوالاتی نظیر این که آیا شخصیت شما کسل کننده است یا هیجان آور؟ دوست دارید وقتی شما را به خاطر می آورند، چگونه باشید؟ تاثیرگذار، معمولی یا غیرقابل اعتنا؟ اما باید گفت که همیشه این طور نیست. گاهی اوقات افرادی را می توان دید که با وجود تلاش بسیار برای شناساندن خودشان، موفقیت چندانی حاصل نمی کنند.

 

از این بدتر زمانی است که برخی دیگران را قانع می کنند که در صدر قرار دارند و بسیار مورد توجه هستند، اما بعد از گذشت مدت کوتاهی متوجه می شوند که چنین برداشتی فقط یک سراب بوده است و تصویرشان به راحتی فراموش و از ذهن ها پاک می شود. بنابراین باید تصویری واقعی از خود شکل دهید. تصویری که صداقت، درستی و ارزش های واقعی ارکان اصلی آن را تشکیل می دهند.

در اینجا برخی از روش هایی که می توان به کمک آنها برندی مشخص و پایدار از خود در اذهان مخاطبین ایجاد کرد، برمی شماریم. اینها نکاتی هستند که در صورت رعایتشان شخصیتی تاثیرگذار را تداعی خواهند کرد. اصل اساسی در این روند آن است که به انتظارات مخاطبینمان در مورد خود توجه کنیم. برند موفق شخصیت ما همان تصویری است که آنها از آن لذت می برند، نه آن ذهنیتی که ما از خودمان داریم.

article_image_one_425.jpg

1- به عناصری که می خواهید آنها را در مورد خودتان ترویج دهید، فکر کنید و سپس مواردی را که تصور می کنید برای جلب توجه دیگران نیاز است، فهرست کنید.
2- تلاش کنید توانایی هایتان را که بیانگر گذشته، تجارب و موفقیت های شما هستند، فهرست کنید.
3- یک منشور برند برای خودتان بسازید. منشوری که در آن به سوالات نظیر این که چه کسی هستید، به چه چیزهایی افتخار می کنید، چرا متفاوت هستید و در چه کارهایی خوب عمل می کنید، پاسخ داده شود.
4- نقل قول ها یا نکات کلیدی که مشتریان یا طرفدارانتان در مورد شما گفته اند، فهرست کنید.
5- روزمه تان را فراموش کنید و تلاش کنید که بیوگرافی خودتان را در قالب یک پاراگرافی به گونه ای که داستان زندگیتان را به طور کامل بیان کند، بنویسید.
6- نمایه ای آنلاین برای خودتان ایجاد کنید. مثلا وبلاگ یا وب سایت بسازید و اطلاعات کلی از خودتان را در آن بگنجانید.
7- مطمئن شوید که در شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت های پربیننده مرتبط با رشته کاریتان، حضور دارید.
8- کارت ویزیتی متناسب با محلی که می خواهید در آنجا حضور یابید، طراحی کرده و همراه خود داشته باشید.
9- به ایمیل ها و سایر مکاتباتتان دقت داشته باشید و دستور زبان درست را در آنها رعایت کنید.
10- مراقب باشید که همیشه لبخند بر چهره داشته و به چشم افراد نگاه کنید و با اطمینان به دیگران دست بدهید. به لباسی که می پوشید، دقت داشته باشید. رسا و با اعتماد به نفس صحبت کنید. سرتان را بالا گرفته و شانه هایتان را به عقب بیندازید.

و نکته آخر این که کسی باشید که خودتان یا افرادی که می شناسید به آن افتخار کنند. شخصیتی باشید که دیگران دوست دارند زمانی را با او سپری کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

برندبوک یا کتابچه برند (Brand Book) سندی است شامل عناصر برند (Brand Elements) که استانداردها و خطوط راهنمای کلی (Guidelines) مربوط به برند را بیان می کند. بسیاری از شرکتهای بین المللی برای برندهای خود برندبوک تهیه و نگهداری می کنند اما با مراجعه به برخی از سازمانهای دولتی و خصوصی در ایران متوجه می شویم که بسیاری از برندهای مطرح ایرانی دارای برندبوک نیستند.

 

برندبوک ممکن است بر اساس مقتضیات سازمانی سندی طولانی و چند صد صفحه ای باشد یا آنکه صرفا در قالب چند صفحه تدوین گردد اما معمولا قالب کلی این سند مشابه است. تدوین این سند موجب ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در کلیه فعالیت های برندینگ و مارکتینگ (از قبیل تبلیغات، روابط عمومی و ارتباط با مشتریان) می شود و حس انسجام در شخصیت و تصویر برند را نزد مشتریان تقویت می نماید. در ادامه متداول ترین مواردی که باید در این سند شرح داده شوند بیان می کنیم.

1- تاریخچه برند (Brand History)

در این بخش تاریخ های مهم و اتفاقات یا تغییرات شگرف در طول سالهای فعالیت برند توضیح داده می شوند؛ مانند تاریخ ثبت برند، مالکیت حقیقی یا حقوقی برند از ابتدا تاکنون، زمینه فعالیت تعریف شده، تاریخ ورود به بازار، و… . در این خصوص می توان عکسها و تصاویر مربوطه (از قبیل تصویر روزنامه رسمی یا نامه نمایندگی برند و مانند آن) را در این بخش یا در پیوست این سند قرار داد. برخی برندها برای نشان دادن قدمت و اصالت تاریخ شروع به فعالیت را در زیر لوگوی خود بیان می کنند.

article_image_one_431.jpg

2- واژه شناسی برند (Brand Terminology)

در این بخش در مورد معانی لغوی، ریشه کلمات به کار رفته در برند، دلیل انتخاب برند و مواردی از این قبیل توضیح داده می شود. به عنوان مثال Adidas از بخش اول نام و نام خانوادگی بنیانگذار آن آدولف داسلر ساخته شده است، یا مثلا پوشاک ایکات در وب سایت خود بیان کرده است که برند ایکات برگرفته از هنری کهن در ایران زمین به نام ایکات بافی یا دارایی بافی است.

3- ویژگی های گرافیکی و بصری

منظور از ویژگی های گرافیکی طرح، رنگ، Typeface، ابعاد و سایر ویژگی های بصری مربوط به برند است. اگر لوگوی برند به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی می شود بهتر است که طراحی به گونه ای باشد که دو طرح از نظر ابعاد، رنگ، و … در یک راستا و تداعی کننده یکدیگر باشند. این موارد در همه جا (بر روی محصول، بیلبورد، یا هر جای دیگر) باید رعایت شوند؛ به عنوان مثال زمانی که قصد نمایش لوگوی برند در ابعاد بزرگ تر مانند صفحه نمایش یک بیلبورد را داریم نباید نسبت طول و عرض و ارتفاع تعریف شده به هم بخورد. گاهی اوقات مشاهده می شود که به عنوان مثال لوگوی یک برند در تبلیغات روزنامه ای با تایپ فیسِ B Nazanin و بر روی بیلبورد با تایپ فیسِ B Titr نمایش داده شده است که این بیانگر عدم انسجام در شخصیت برند است.

بایدها و نبایدها
در این بخش مهمترین بایدها و نبایدهای برند مطرح می شوند. مانند مثال زیر:
“در نمایش تصویری برند:

  • باید به مختصات و نسبت طول و عرض لوگو توجه داشت و نباید نسبت فوق الذکر را تغییر داد.
  • باید از رنگ سازمانی تعریف شده استفاده کرد و نباید لوگوی این برند با رنگی غیر از آن نمایش داده شود.
  • تایپ فیس استفاده شده برای لوگوی این برند “X” می باشد و نباید از چیز دیگری استفاده شود.
  • باید لوگو همانند تصاویر تعریف شده نمایش داده شود و نباید چیزی از قبیل کلمه یا تصویر به آن افزود.”

4- تگ لاین برند ( Brand Tagline)

تگ لاین برند عبارت کوتاهی است (ترجیحا حداکثر در هفت کلمه) که هویت و ارزشهای اساسی سازمان را بیان می کند و معمولا در زیر لوگو نمایش داده می شود. کمپانی ها به ندرت تگ لاین خود را تغییر می دهند. بد نیست در اینجا اشاره ای نیز داشته باشیم به اینکه شعار برند (Brand Slogan) عبارتی است که در مقایسه با تگ لاین معمولا زبان غیر رسمی تر و کلمات بیشتری دارد و بر اساس کمپین های تبلیغاتیِ مورد نظر و متناسب با مقتضیات محصول طراحی می شود و لذا ممکن است عمر کوتاه تری نیز داشته باشد. در زیر به تگ لاین چند کمپانی مشهور اشاره کرده ایم.

Nike: Just Do it
Coca Cola: It’s the real thing.
United Airlines: Fly the friendly skies
Mazda: Zoom. Zoom.
NBC: Must See TV

5- سبد محصولات برند

در این بخش (یا در پیوست این سند) لیست محصولات ارائه شده به بازار با این برند نمایش داده می شوند.

سایر بخشهای برندبوک

بنا بر مقتضیات و مصالح سازمانی ممکن است بعضی از بخشهای گفته شده در بالا از این سند حذف شوند و یا شاید در صورت محرمانه نبودن اطلاعات بخشهای دیگری از قبیل چشم انداز، ماموریت، ارزشها، اهداف، استراتژی ها، بازار هدف و جایگاه برند نیز در این سند شرح داده شوند.

سخن آخر

برندبوک همانند هر سند دیگری در سازمان نیازمند ارزیابی و تعدیل به صورت دوره ای است. محتوا و میزان ورود به جزئیات نیز بستگی به ضرورت های سازمانی دارد. به طور کلی هرچه این سند دقیق تر تدوین و اجرا شود تصویر منسجم تری از برند در ذهن مشتریان نقش خواهد بست اما بهتر است از ورود به جزئیات غیر ضروری به خصوص مواردی که در بازه های زمانی کوتاه تغییر می یابند اجتناب شود. با توجه به اهمیت برندبوک در برقراری ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC) پیشنهاد می کنیم اگر دارای دانش و تجربه کافی در زمینه مباحث مارکتینگ نیستید حتما از وجود یک مشاور حرفه ای بهره بگیرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بهترین روش شناخت یک برند، تشریح نحوه عملکرد برند در تعامل با مشتریان برای افزایش سطح آگاهی از برند و ایجاد اعتماد است. برای ارائه این مقاله از نتایج تحقیقات موسسه The Values Institute در خصوص ارتباط مشتری با برند، بهره گرفته شده است. ارزش ویژه برند یا همان CBBE بسیار مهم است. در ادامه به تشریح نحوه قرارگیری برندهای معتبر در بالاترین جایگاه در ذهن مخاطب خواهیم پرداخت.

 

ابتدا باید این موضوع را شفاف نماییم :
امروزه باارزش ترین برندها بر ایجاد ارتباط با مصرف کنندگان از طریق خلق یک تجربه خوشایند در ذهن وی، تمرکز دارند.شرکت های معتبر بر برندینگ احساسی (برندسازی احساسی) Emotional Branding برای ایجاد یک رابطه قوی با مشتری متمرکز هستند.به قول جیم استنجل(مدیر بازاریابی بین الملل P&G)، هنگامی که مدیریت برند و عملیات برندینگ بر تحریک عواطف و احساسات و درگیر نمودن مصرف کنندگان، برنامه ریزی شده باشد، شما یک میل بسیار قوی تر، کسب وکار بسیار قوی تر، رشد بسیار قوی تر و نتایج بسیار مناسب تری خواهید داشت. وقتی به برندهای P&G نگاه می نماییم، احساسات بسیاری قوی تری بین مصرف کننده و این نمانام ها در مقابل برندهای رقیب وجود دارد، رشد سهم بازار برندهای پی.اند.جی خیلی بیشتر از سایر رقبایی است که تنها بر برتری عملکردی تمرکز نموده اند.

راز برندهای معتبر Secrets of Brands
در اینجا به بررسی تاکتیک های بکار گرفته شده توسط این شرکت های به عنوان معتبرترین برندها در ارتباط با مشتری می پردازیم.

article_image_one_422.jpg

شخصی سازی در آمازون Amazon

برند خرده فروشی ای است که به دنبال ارائه محصولات با دسته بندی و الویت دهی بر اساس امتیاز افراد است. امتیازی که بر اساس تجربه مشتریان موجب خلق ارزش اعتباری برای آن محصول می گردد. آمازون دسترسی به محصولات استثنایی، نحوه عملکرد آن محصول و تجربه سایر مشتریان را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. این امر موجب ایجاد اعتماد مصرف کنندگان و خلق یک نام تجاری قوی شده است. باوجود میلیون ها محصول، دسترسی ۲۴/۷، جستجوی پیش رفته، اعلام نظر کاربران و سایر امکانات موجود در سایت، Amazon.com ارائه دهنده تجربه شگفت انگیزه خرید آنلاین به مشتریان خویش است.

ارائه محصولات جدید (باقیمت بسیار نازل و با ارسال رایگان) همراه با کاهش مدت زمان خرید است که به عنوان ارزش پیشنهادی اصلی آمازون برای مشتری است. محصولی که با یک کلیک سفارش و در کمترین زمان ممکن دریافت خواهد شد. با توجه همکارهای آمازون با سایر تامین کنندگان، تنوع بالای محصولات موجب اتکای هرچه بیشتر مشتریان به خرید همه چیز در این سایت است و به قول معروف: هر آنچه بخواهی اینجا است و جای دیگر خبری نیست. باوجوداین میزان امکانات در سایت آمازون، شاید بکار بردن کلمه "شخصی سازی" خدمات ارائه شده به نظر غیرواقع بینانه به نظر برسد، اما باوجود کمک های فکری خریداران پیشین به مشتری جدید در فرایند تصمیم گیری وی، امتیازدهی به محصولات و توصیه ها و پیشنهاد ها تکمیلی، آیا انتخاب یک محصول در این سایت در شرایطی متفاوت از سایر رقبا نیست ؟ البته آمازون پروفایل های ساخته شده توسط کاربران را برای شناخت پروفایل های جعلی را بر اساس اعلام نظرها، امتیازها، توصیه ها و فهرست های شخصی از محصولات مدنظر و .... موردبررسی قرار داده می دهد.

فروش شادی در کوکاکولا Coca-Cola

عناوین تبلیغاتی کوکاکولا : آفتاب سرد . بر خط تازگی بمان . طمع زندگی خوب. از زمانی که این برند به جهان نوشیدنی ها معرفی شد به دنبال تحقق یک قول است : شادی مصرف کننده. در واقع کوکاکولا به دنبال ایده ای برای القای حمایت خود از "ایجاد شادی" در مصرف کننده است. کوکاکولا در تمام نقاط تماس خود با مشتری ، از فیس-بوک تا ماشین فروش خودکار به دنبال اعلام حمایت خود از شادی مشتریان خویش است. اگر ماجرای مفتضحانه تغییر مزه کوکاکولا در دهه ۸۰ با کمپینی تحت عنوان New Cook را کنار بگذاریم، تمام تلاش کوکاکولا بر ساخت یک هویت برند شرکتی برای ایجاد یک تصویر مانا و قابل انتقال به نسل های آتی جهت ارائه تعریفی کوکاکولایی از شادی است. این برند کاملا شفاف بیان می دارد که جایگاه کنونی خود را مدیون مشتریان گذشته و حال خود است. این اعتبار موجب شده است که در تمام تحقیقات انجام شده پیرامون این برند، یک تداعی منفی و ثابت از این برند در بین مصرف کنندگان وجود ندارد.

به قولتان، زندگی می بخشیم در فدکس FedEx

با شور و اشتیاقی بسیار در انجام وظایف محوله، FedEx یک هویت شرکتی بسیار قوی ایجاد نموده است. جای تعجب نیست که این شرکت به میزان بالایی از کارایی برای دستیابی به چیزی که خود قول داده، دست پیدا نموده است که موجب شده دستیابی به اثربخشی خارق العاده ای در نتایج عملیاتی آن سازمان شده است. فدکس برای آنکه قابل اعتماد بودن خدمات خود را نشان دهد با برپایی کمپین برندینگ تحت عنوان "We Understand" از درک کمبودهای مشتریان خود صحبت نمود. به منظور ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان، فدکس برنامه ارائه جوایز شخصی سازی شده و همچنین ارتباط با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی را اجرا می نماید. فدکس به مشتریان خود به صورت یک انسان و نه یک عدد می نگرد.

باحال بمان در اپل Apple

کدام شرکت است که افراد عادی جامعه و مطبوعات نفس نفس زنان منتظر ارائه محصولات جدید آن هستند ؟ نکته اساسی محصولات اپل که سبب ایجاد اعتماد مشتری می گردد آن است که محصول بعدی باهوش تر و هیجان انگیزتر خواهد بود و موجب بهبود کیفیت ارتباط ، کار و تفریح می گردد. مشتریان از تجربه خرید محصولات اپل لذت می برند.درحالی که اپل را با خلاقیت و سیمای زیبا یاد می نماید، اما نکته اصلی در نمایندگی های فروش اپل است. نمایندگی فروش اپل نقش بسیار مهمی در تهییج، همکاری و شفافیت بین مشتریان و کارکنان فروش ایفا می نمایند. اپل یک رویکرد در خصوص شعب فروش دارد : ما برترین خرده فروشی در تاریخ هستیم. افراد وقتی وارد نمایندگی فروش می شود باید میزان امید و اعتمادبه نفسشان با توجه به تجربه شگفت آور خود در زمان خرید محصولات اپل، بالاتر رفته و حس خیلی خوبی داشته باشند. اپل از شعبه فروش برای نمایش و نه گفتن فلسفه خود استفاده می نمایند. این فلسفه با میزهای بسیار بزرگت ، فضای آزاد درون شعبه، دیوارهای شیشه ای و کارکنانی مسلح به اسکنرهای بارکد خوان برای حذف صف پرداخت، به مشتری انتقال می یابد.(apple store فروشگاه اپل)

طراحی یک تجربه در تارگت Target

این موضوع که Target یک فروشگاه زنجیره ای ارزان فروشی است، غالبا به راحتی فراموش می گردد. زیرا با حرکتی نرم، شیک و زیبا با همکاری با طراحان حرفه ای در کمپین های تبلیغاتی خود، کاتالوگ هایی در نسخه های محدود برای دیوانگان فشن ارسال و با استفاده از چهره های محبوب هنری، خط بطلانی برای تصویر ذهنی از این برند به عنوان یک فروشگاه عرضه کننده انبوه محصولات تجاری، می کشد. فروشگاه تارگت به دنبال ایجاد یک تجربه منحصربه فرد از خرید برای مشتریان است ، از طراحی فروشگاه تا انتخاب محصولات، قیمت و نوع خدمت به مشتری. فرانکل، مشاور برندینگ تارگت می گوید: تمام تلاش تارگت بر ارائه محصولاتی باکیفیت در قیمت هایی بسیار نازل اما باتجربه خرید متفاوت است. گرم و انسانی بودن تداعیات شخصیت این برند است. سیستم خدمت به مشتری در این فروشگاه ها بسیار دوست داشتنی و استاندار شده است. برای مثال، صندوق داران به سراغ افراد حاضر در صف رفته تا صف کوتاه گردد. مشتری برای این فروشگاه یک میهمان است. با میهمان چگونه باید رفتار نمود ؟ مشتری به صرف قیمت های پایین به این فروشگاه نمی رود.

ثابت قدم ماندن در فورد Ford

در عصری که همه چیز در حال تغییر است، Ford یک برنامه برندینگ عملیاتی ثابت و پایدار را به صورت یک فانوس هدایت گر تعریف نموده است.نام تجاری تک سیلابی و ساده ای که هم لوگوی آن را شکل داده و هم یادآور پایه گذار این شرکت هنری فورد است. هویت بصری تجاری این شرکت در مقابل آزمون زمان همچنان پابرجاست. داستان برند فورد هر فردی را به تحسین وامی دارد. در بین ماشین های تولیدی در منطقه دیترویت، فورد دارای بهترین ثبات برند، استراتژی محصول و اجرا است. فورد به مشتری گوش داده و بر اساس نیاز وی، محصولی را تولید می نمایند تا جایی که مدیرعامل این شرکت از طریق شبکه های اجتماعی با مشتریان در تعامل است.

فرهنگ می تونی انجام دهی در نایک Nike

بر اساس بیانیه مأموریت مندرج در سایت Nike : هدف نایک، الهام بخشی و نوآوری برای هر ورزشکار در جهان است. و می افزاید : اگر بدن داری، ورزشکار هستی. این یک پیام بسیار الهام بخش برای برقرار ارتباط بین یک شرکت و تمام مصرف کنندگان در سراسر جهان است. به گفته پروفسور کلر ( استاد بازاریابی دانشگاه دارت موس) ، نایک بر مشتری بسیار متمرکز است. با نقاط تماس بسیار زیادی که در سراسر جهان دارد، میزان ارتباط و استحکاک خود را با ورزشکاران نخبه و مصرف کنندگان عادی را در بالاترین سطح نگه داشته است. نایک به دنبال خود توانمندسازی افراد در رسیدن به بهترین شرایط فیزیکی و روانی است و این برند هر فرد را به "Just Do It" معروف خود دعوت می نمایند. نایک همواره درحال توسعه پایدار محصول است. این برند با به کارگیری آخرین تکنولوژی ها مانند بالشتک های هوایی و پارچه های ضد رطوبت( یکی از برترین توانمندی های این برند) به مصرف کننده خود این اجازه را می دهد که مانند یک ورزشکار حرفه ای از یک محصول بسیار خاص استفاده نماید.نوآوری از دید مصرف کننده به معنای اهمیت به بهبود کیفیت سلامت است.

ایجاد ارتباطات دراستارباکس Starbucks

غول دنیای کافی شاپ های زنجیره ای، یک قول اجتماعی به مشتریان خود داده است : ما مردمان را به یکدیگر نزدیک می نماییم. استار باکس با داشتن تعداد بسیار زیاد شعبه و دسترسی بالایی که مشتریان به این برند دارند، به ایجاد این ارتباط بین افراد کمک نموده است. از Wi-Fi رایگان تا پخش موسیقی، میزهای بزرگ و اتاق های برگزاری جلسات تجاری، همه و همه برای تعامل سازنده با مشتری طراحی شده است. مدیرعامل استارباکس می گوید : همه چیز این برای ارتباط، اکتشاف، الهام و خلاقیت فراهم آورده شده است. استارباکس یک رویکرد خلاقیت محور دارد و حرف های جدید خود را بلافاصله در شعب خود پیدا سازی می نمایند. استارباکس با درک صحیح هنجارها و استراتژی رقبای منطقه ای، استراتژی رقابتی منطقه ای خود را برای رقابت با رقبای محلی تعریف می نمایند.

 



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بخش بندی بازار تبدیل به ابزاری می شود که هر کسب و کاری جهت به دست آوردن مزیت رقابتی به آن نیاز دارد. تعریف درست بازار به چندین دلیل ضروری است. اندازه گیری سهم و رشد بازار ، تعیین مشتریان هدف، تشخیص رقبای موجود و در حال شکل گیری و از همه مهمتر شکل گیری راهبرد بازاریابی ست که باعث ایجاد تمایز می شود. بازارها معمولا به بخش های طبیعی تقسیم می شوند که که شامل مشتریانی با سطح علاقه مشابه و همچنین قرارگیری در یک طبقه خاص هستند.

 

بخش های بازار باید ویژگیهای خاصی داشته باشند:

  • بخشها باید از اندازه مطلوبی برخوردار باشند تا شرکت برگشت خوبی از تلاشهای خود داشته باشد.

  • معیارهای بخشها باید این توانمندی را به شرکت بدهند تا شرکت بتواند ارتباط موثری با آنها برقرار کند.

در عمل بخش بندی بازار یکی از دشوارترین مفهوم های بازاریابی جهت تبدیل شدن به واقعیت است. در صورت عدم تبدیل این مفهوم به واقعیت، تبدیل به یکی از صدها شرکتی می شویم که محصولات معمولی می فروشند. بدین مفهوم که ، چیزی که ما به مشتری ارائه می دهیم بسیار شبیه به چیزی است که دیگر شرکتها ارائه می دهند و در چنین شرایطی، ارزانترین محصول به فروش می رسد.

article_image_one_381.jpg

بخش بندی بازار به سه مرحله تقسیم می شود:

مرحله 1: نیاز بازار

در ابتدای این مرحله باید مناطق جغرافیایی مربوطه را با درک کامل بازاری که محصولات و خدمات شما در حال رقابت با رقبا می باشد را تعیین کنید. وقتی که بخشها مشخص شدند، امکان تعیین اهداف مناسب بازاریابی و راهبردهای خاص هر محدوده را به شما می دهد. طراحی نقشه بازار، روش مناسبی جهت تشخیص این موضوع است که تصمیم ها در مورد محصولات و یا خدمات در حال رقابت در کجا گرفته می شوند و چه کسانی مرحله بعدی را آغاز می کنند. شما همچنین باید روشهای خاص توزیع محصول در بازار را در نظر بگیرید،چون همه آنها الزاما در همه مراحل وجود ندارند.

مرحله 2: درک این موضوع که چه کسی، چه چیزی را، کجا، چه وقت، و چگونه می خرد؟

این مرحله انجام کارهایی به قرار زیر است:

  • تشکیل یک نمونه کلی برای تصمیم گیرندگان مختلف

  • تعیین شرایط و ویژگیهای خریدی که تصمیمات خرید در آن گرفته می شوند.

  • توجه به صنایعی که مشتری برای توصیف تصمیم گیرندگان به کار می برد.

هر جزء از موارد فوق تعیین می کند که کدامیک از محصولات جایگزین باید فروخته شود، تصمیم گیرندگان را مشخص می کند و همچنین سطح مشابهی از علاقه به مجموعه ی خاصی از ویژگیها را بیان می کند.که این ویژگیها شامل چیزی که فروخته شده، مکان فروش، زمان فروش و نحوه فروش هستند.

مرحله 3: به چرایی رفتارهای مشتریان می پردازد

آخرین و دشوارترین موضوع این است که هر ترکیب خرید باید توضیحی مختصر در مورد رفتار خاص خریدار داشته باشد. به عبارت دیگر، باید منافع به دست آمده را بررسی کرد. ساختار بازار و بخش بندی بازار ارکان بازاریابی هستند. اگر یک سازمان وقت و انرژی لازم را جهت این چالش صرف نکند، غیرممکن است با بازار پیش برود. همین موضوع باعث می شود که در چنین سازمانی، بازاریابی بی تاثیر بوده و یا در بهترین حالت، سازمان وقت خود را صرف بهبود و فروش محصول یا خدمتی می کند که با بازار متناسب نیست.

فرآیند بخش بندی بازار شامل 7 گام است.

  1. طراحی نقشه برای بازار: ساختار و تصمیم گیرندگان بازار

  2. چه کسی خرید می کند: تعیین مشتریان

  3. چه چیزی فروخته می شود: گزینه های خرید

  4. چه کسی چه چیزی می خرد: مشتریان و خریدهای آن ها

  5. چرا خریده می شود: نیازهای مشتریان

  6. شکل دهی بخش ها: ترکیب مشتریان مشابه

  7. فهرست بررسی بخش: بررسی واقعی

در کل، اهداف بخش بندی بازار شامل موارد زیر است:

  • کمک به تعیین جهت بازار با تحلیل و کمک به درک تمایلات و رفتارهای خریداران

  • کمک به انجام بازاریابی واقع گرایانه و تعیین اهداف فروش

  • کمک به بهبود تصمیم گیری با اجبار مدیران به بررسی دقیق گزینه ها

 



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

 
عکس ها و تصاویر همه چیز را بهتر و جذاب تر می کنند،به ویژه فضای آنلاین را.آمار نشان می دهد بسیاری از کاربران تماشای تصاویر را بیش از خواندن متون دوست دارند.اما تصاویر چه تاثیری بر اقبال کاربران دارند؟
شاید یکی از دلایل رشد حیرت آور استفاده از اینفوگرافیک ها (گرافیک های اطلاع رسان) همین امر باشد.
 
پژوهش های متعددی که در این خصوص صورت گرفته، این مدعا را تایید می کند.
 
به عنوان مثال در «فیس بوک» تصاویر 53 درصد بیشتر از پست های متنی و لینک ها لایک می گیرد.
 
همچنین رشد سایت های میزبان عکس از جمله پینترست و اینستاگرام از همین قبیل است.
 
خوشبختانه امروزه بیش از هر زمان دیگر می توان در شبکه ها اجتماعی از تصاویر سراغ گرفت.
 
در این نوشتار قصد دارم با اشاره به فوت و فن های استفاده از تصویر در شبکه های اجتماعی، روش های افزایش تعداد هواداران در این شبکه ها را تشریح کنم.
 
1. همه جا باشید
 
در همه جا شور و شادی بپراکنید! اگر شما عکسی را در توییتر به اشتراک می گذارید، چرا همان را در فیس بوک نمایش نمی دهید؟ پینترست را هم فراموش نکنید.
 
این کار از یک سو باعث می شود عکس ها و تصاویر شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود (عمر مفید آنها بیشتر شود) و از سوی دیگر دوستان متوجه می شوند که شما در دیگر شبکه های اجتماعی نیز فعالیت دارید.
 
2. سخت نگیرید
 

در رسانه های اجتماعی، پست هایی که بتواند پاسخ عاطفی و هیجانی کاربران را به دنبال داشته باشد، بیش از دیگر پست ها خوانده می شود و به اشتراک گذاشته می شود.

در تهیه این تصاویر نیاز نیست حتماً یک عکاس حرفه ای باشید و یا با تمام ظرافت های عکس گرفتن آشنا باشید.
 
هواداران شما در شبکه های اجتماعی توقع ندارند که عکس هایتان برنده جایزه پولیتزر باشد! مهم این است که شما محتواهای جالب، زیبا و سرگرم کننده را به اشتراک بگذارید.
 
از آن سو برای تهیه عکس های خوب، نیازی به کمک گرفتن از یک متخصص و عکاس کارکشته نیست.
 
بسیاری از عکس هایی که امروزه با گوشی های تلفن همراه گرفته می شود، در حد خود خوب و قابل قبول است.
 
شما همچنین می توانید از فیلترهای رایگان عکس برای جذاب تر کردن عکس هایی که می گیرید، استفاده کنید.
 
اینستاگرام یکی از محبوب ترین چنین برنامه هایی است که در آیفون و گوشی های آندرویدی کاربرد دارد.
 
3. از چاشنی احساسات استفاده کنید
 
در رسانه های اجتماعی، پست هایی که بتواند پاسخ عاطفی و هیجانی کاربران را به دنبال داشته باشد، بیش از دیگر پست ها خوانده می شود و به اشتراک گذاشته می شود.
 
تصاویری هم که شما به اشتراک می گذارید باید واکنش کاربران را برانگیزاند.
 
بر همین اساس برخی تصاویر ممکن است در ابتدا بین چند نفر محدود دست به دست شود ولی پس از چندی، به سرعت بین دیگر کاربران نیز به اشتراک گذاشته می شود.
 
4. تصاویر دیگران را نیز به اشتراک بگذارید
 
هیچ قانونی نیست که بگوید شما فقط باید تصاویر و عکس هایی را که توسط خودتان تهیه شده، به اشتراک بگذارید.
 
یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن محبت خود به دنبال کننده (فالور) ها این است که محتواهای جذاب آنها را نیز به اشتراک بگذارید.
 
فقط مراقب باشید که این وسط، حق مولف را نقض نکنید.
 
5. مرتب پست بگذارید
 
چنین چیزی ممکن است یک کار اضافه و عبث به نظر برسد ولی توصیه من این است که بکوشید به طور منظم، تصاویر جدیدی را در رسانه های اجتماعی منتشر کنید.
 
این کار آسان، لذتبخش و سرگرم کننده است و به سرعت هم می توان آن را انجام داد یعنی به وقت زیادی نیاز ندارد.
 
اگر قدری خوش شناس باشید، پس از چندی دیگران مرتب به صفحه شما سر می زنند تا مطلب و تصویر جدیدی را که به تازگی پست کرده اید ببینند و بخوانند.
 
اگر کسی در مورد تصویر شما کامنت گذاشت، به آن بها بدهید و حتی اگر صلاح بود، از کاربر تشکر کنید.
 
پاسخ گویی به هواداران و مشتریان کلید موفقیت به شمار می رود.
 
پست های تصویری بگذارید و از طریق بازخوردی که از بازدیدکنندگان می گیرید، روند کار را بهتر و بهتر کنید. 


:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()